Aihe: Hullun kalliit setit
1 2 3 4 525 26 27 28 2943 44 45 46 47
hollmi-5
28.02.2011 14:13:38
Kailis: Hiton hienoja. Ottaisin =D

Mulla on tuohon läjään vielä pari tuplatomistandiakin. On ne muuten hyviä, mutta roudauksessa pitää olla varovainen, kun noihin tulee niin helposti jälkiä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
28.02.2011 14:17:42

Onkohan tehty titaanista ikinä ständejä? Venäjältä olis saanut joskus halvalla jos olis teettänyt omilla spekseillä.
Että silleen.Torilta tuli ostettua moiset värpäkkeet.Millemium.Ja ihan asiallisesta tuntuu.Hiukan rasvaa laakereihin ja virittelyä linjoihin ja niihin pienenpieniin ruuveihin kiristelyä ja säätöjä.Mä en vielä tiedä miten noita vois käyttää tanssimusiikiss
hollmi-5
28.02.2011 14:39:53
Kailis: Onkohan tehty titaanista ikinä ständejä? Venäjältä olis saanut joskus halvalla jos olis teettänyt omilla spekseillä.

En ole nähnyt. Mutta meille pyöräilijöille tehdään kyllä runkoja titaanista. Jos olisi sopivaa putkea, niin voisihan standeista korvat putket titaanisilla ja laittaa muut hilut vanhasta standista.
Vieno
28.02.2011 16:29:34
hollmi-5: En ole nähnyt. Mutta meille pyöräilijöille tehdään kyllä runkoja titaanista. Jos olisi sopivaa putkea, niin voisihan standeista korvat putket titaanisilla ja laittaa muut hilut vanhasta standista.

Hifijätkät tekis hiilarista! ;)
Kailis
01.03.2011 01:35:40

Mullahan on titaaninen XC runko. Helkkarin hyvä materiaali.
Että silleen.Torilta tuli ostettua moiset värpäkkeet.Millemium.Ja ihan asiallisesta tuntuu.Hiukan rasvaa laakereihin ja virittelyä linjoihin ja niihin pienenpieniin ruuveihin kiristelyä ja säätöjä.Mä en vielä tiedä miten noita vois käyttää tanssimusiikiss
El Jefe
20.03.2011 20:36:52 (muokattu 25.03.2011 05:00:58)
hollmi-5:
Sitten vaikkapa HiLiten hinta nykyisin ei ole ollenkaan sitä, mitä se oli uutena, mutta esim. 18" lattiatomit ovat harvinaisia ja omastani maksoin 900 euroa. Kolme sataa lisää ja sillä saa joskus 22, 12, 13 ja 16" setin saksalaisesta ebaysta. Toki 2x22", 8, 10, 12, 13 ja 14" tt plus 14, 15, 16 ja 18" ft ja 14" sd setti on uutena ollut hirveän hintainen ja Protec-telinesatsi on edelleen kovasti hinnoissaan, kun standeja ilmestyy myyntiin.
.

Tuo nyt vähän pisti silmään kun muistin keskustelun. Ei mitään henkilökohtaista.
Eli Hilite 18" lattiatomi maksoi 4 vuotta sitten 480 e.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=141418&o=0&#p6804552

Itse myin 1000e mustan Hilite setin, 13",14",16",18".24". Halvalla lähti.
Samainen setti oli n kilometrin päässä kotoani myynnissä m-netin torilla Paisten pelleillä ja epämääräisillä tellingeillä muistaakseni 650e. Soitin joku 30min ilmon jättämisen jälkeen ja puhelin oli laulanut jo tiuhaan eli oli ja meni. Myyjä oli aika siidereissään. Se tavallinen tarina.

Noin 100 fillaria koonneena nuo runkomateriaalit luulen tuntevani jotenkin. Ei se titaani mikään supermetalli ole. Pehmeä, kallis ja joustava. Protecin alumiiniset telineen ovat kyllä hyviä, ihme kun tuota maapallon yleisintä metallia ei ole käytetty telineissä enempää. Nyt kun bassokamoissa ainakin näyttäisi yleistyvän nuo roudausystävälliset pinot, niin miksei siitä hiilikuidusta voisi rakentaa telineitä rummuillekkin. Kuluviin kohtiin metalli-insertit tietenkin. Kiinasta kun saa jo suoraan tehtaalta parilla huntilla hiilarifillarirunkojakin. Onhan noita kevyitä eksoottisia metalleja sitten muitakin. Scandium ja magnesium tulee mieleen.
hollmi-5
20.03.2011 20:50:05
El Jefe: Tuo nyt vähän pisti silmään kun muistin keskustelun. Ei mitään henkilökohtaista.
Eli Hilite 18" lattiatomi maksoi 4 vuotta sitten 480 e.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=141418&o=0&#p6804552

Hei! Hyvä muisti sulla ja huono mulla... Se 900 oli Signaturen 18" lattiatomista. Huusin sen kaverilleni...

Noin 100 fillaria koonneena nuo runkomateriaalit luulen tuntevani jotenkin. Ei se titaani mikään supermetalli ole. Pehmeä, kallis ja joustava. Protecin alumiiniset telineen ovat kyllä hyviä, ihme kun tuota maapallon yleisintä metallia ei ole käytetty telineissä enempää. Nyt kun bassokamoissa ainakin näyttäisi yleistyvän nuo roudausystävälliset pinot, niin miksei siitä hiilikuidusta voisi rakentaa telineitä rummuillekkin. Kuluviin kohtiin metalli-insertit tietenkin. Kiinasta kun saa jo suoraan tehtaalta parilla huntilla hiilarifillarirunkojakin. Onhan noita kevyitä eksoottisia metalleja sitten muitakin. Scandium ja magnesium tulee mieleen.

Protecien lisäksi ainakin Gibraltar teki alumiinisia standeja. Ilmeisesti kauppa ei käynyt toivotulla tavalla, kun niitä ei enää saa. Niihin tulee helposti naarmujakin, joten roudatessa sai kääriä niitä kankaiden sisään...

Hiilikuitu on huono roudattava sekin. Viilto putkessa katkaisee sen helposti. Nimim. 90-grammaisen kolmensadan euron stongan pyöräillessä katkaissut ;-)
Kailis
21.03.2011 14:16:09

No ei muuta kun auto alle ja Vantaalle. Kävin katsomassa settiä ja tulin järkiini. Ei Tamaa vaikka halvalla saisi :)
Tästä tarinasta liikkuu jo nyt kahta eri versiota =D
Noin 100 fillaria koonneena nuo runkomateriaalit luulen tuntevani jotenkin. Ei se titaani mikään supermetalli ole. Pehmeä, kallis ja joustava.
Noista ainoastaan hinta on huono ominaisuus, ja sekin on suhteellista. Titaanissa on hyvä muisti eli palautuu entiseen asentoonsa. Alumiini kolhiintuu ja murtuu helposti. Tohon mun titaaniseen en ole saanut mitään jälkiä ja olen pannuttanut sen kanssa aika monta kertaa ja pahasti. Mulla on ollut hiilikuituisia, alumiinisia ja teräsrunkoisia pyöriä. Hyvä hiilikuiturunko on kallis, ja ne ensimmäiset oli aika kamalia kovuudessaan. Tälläkin hetkellä on Intensen Uzzi runko, joka on alumiininen. Hyvin arka verrattuna titaaniseen. Hyvät teräsrungot on todella hyviä, mutta helpommin nekin kolhiintuu kuin titaani. Jos puhutaan pyöristä joissa ei takana ole joustoa niin titaani on mulle ihannemateriaali.
Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla.
El Jefe
21.03.2011 16:43:12
Kailis: Tästä tarinasta liikkuu jo nyt kahta eri versiota =D

Kerro ihmeessä lisää?

Noista ainoastaan hinta on huono ominaisuus, ja sekin on suhteellista. Titaanissa on hyvä muisti eli palautuu entiseen asentoonsa. Alumiini kolhiintuu ja murtuu helposti. Tohon mun titaaniseen en ole saanut mitään jälkiä ja olen pannuttanut sen kanssa aika monta kertaa ja pahasti. Mulla on ollut hiilikuituisia, alumiinisia ja teräsrunkoisia pyöriä. Hyvä hiilikuiturunko on kallis, ja ne ensimmäiset oli aika kamalia kovuudessaan. Tälläkin hetkellä on Intensen Uzzi runko, joka on alumiininen. Hyvin arka verrattuna titaaniseen. Hyvät teräsrungot on todella hyviä, mutta helpommin nekin kolhiintuu kuin titaani. Jos puhutaan pyöristä joissa ei takana ole joustoa niin titaani on mulle ihannemateriaali.

Titaani on joidenkin mieleen sekä jäykkäperissä että maantiepyörissä, jolloin ei pyritä maksimaaliseen paino/jäykkyys suhteeseen. Mukavuuteen lähinnä. Kaikista noista materiaaleista voi tehdä hyviä tai huonoja runkoja. YV:n foorumilla oli juttua kalliin titaanisen stongan murtumisesta. Itse pidän hiilikuituisen tangon tärinää vaimentavasta ominaisuudesta. Herkkiähän ne on kolareissa ja ne pitäisi viedä jopa röntgeniin mikromurtumien havaitsemiseksi. Rumputelineissä titaania tuskin tullaan käyttämään tulevaisuudessakaan.
hollmi-5
21.03.2011 19:47:30
Nyt olisi Saksan eBayssa taas Sonorin Protec-telineitä ja muutakin osaa. Aika kovalla pyynnillä. Esim. tämä tomivarsi: http://cgi.ebay.de/Sonor-Protec-Tom … _Percussion&hash=item27b9a4c8ff
Kailis
21.03.2011 20:12:54 (muokattu 21.03.2011 20:14:20)

El Jefe: Kerro ihmeessä lisää?

Tarina 1 " No ei muuta kun auto alle ja Vantaalle. Kävin katsomassa settiä ja tulin järkiini. Ei Tamaa vaikka halvalla saisi :)"
Tarina 2 "Olisi voinut joo. Soitin samoista pöntöistä. Myyjä sanoi, että soittaa jos ne eivät menekkään kaupaksi. Sanoi vielä ,että noita mukaostajia kun on. Sitten tuli viesti ja lähdin ajelemaan. Kilometri ennen määränpäätä tuli soitto ja hinta nousi 570e. No vitutti huolella ja myyjäkin tiesi kyllä mistä asti olin lähtenyt tulemaan. Kävin tsekkaamassa rummut ja ne paljastui yhden kaverin setiksi. No mä mitään vihreitä Tamoja osta 20" basarilla yli puolella tonnilla. Sanoin kyllä, että eihän tää nyt mikään huutokauppa pitänyt olla. Ajelin aika darrassa sinne kuitenkin sen 20 kilometria suuntaansa.

Eli mä en noitten kaupankäyntiin millään tapaa vaikuttanut ja olisin ne voinut kyllä kahvata mukaan. Treenisetiksi itselle meinasin, mutta tuolla rahalla tietenkin joku lasse niistä olisi voinut maksaa enempikin."

Olisit ottanut mutta hinta nousi.
Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla.
El Jefe
21.03.2011 20:52:09 (muokattu 25.03.2011 04:59:35)
.....
moderndrummer88
21.03.2011 20:56:29 (muokattu 21.03.2011 20:57:43)
El Jefe: En ostanut kyseistä settiä, vaikka halvalla olisin saanut. Kauppaan vaikutti rumpujen merkki, koko, väri, kunto, hieman hämäräperäinen kauppa, puhelimessa vinkuvat muut ostajat, yleinen vitutus tilanteesta ja hyvin vähän hinnan nousu. Toki tiesin minkä merkkistä settiä olin lähtenyt katsomaan ja kootkin olivat suurin piirtein tiedossa, mutta tulin tilanteesta järkiini ja lähdin kytkemään.

No eka kuitenkin lähdit sitä ostamaan halvalla :D

Ja sun jutuista saa kyllä sen kuvan, että varmasti olisit rummut ostanukkin, jos tuo 500€ olisi ollut lopullinen hinta, nää "ei Tamaa vaikka halvalla saisi" haiskahtaa vaan sit katkerilta jälkiselittelyiltä :D
eino mutku
21.03.2011 21:00:12
Kevyesti harmittaa että jos joku kaupankäyntitaidoton myyjä vetää vähän useammasta narusta kuin mihin rahkeet riittää niin nyt täällä tutkapari Kailis&Moderndrummer88 toimesta jotenkin tämä homma on käännetty El Jefen niskaan.

Give me a rest eli antakaa mulle loput.
Mitä opimme tästä? Emme mitään!
moderndrummer88
21.03.2011 21:04:45
eino mutku: Kevyesti harmittaa että jos joku kaupankäyntitaidoton myyjä vetää vähän useammasta narusta kuin mihin rahkeet riittää niin nyt täällä tutkapari Kailis&Moderndrummer88 toimesta jotenkin tämä homma on käännetty El Jefen niskaan.

Give me a rest eli antakaa mulle loput.

Anna armoa, tämä on tapani surea tätä traagista tapahtumaa...
eino mutku
21.03.2011 21:16:56
moderndrummer88: Anna armoa, tämä on tapani surea tätä traagista tapahtumaa...

Jaa no sitten! Tuntuu välillä että täällä on ollut vähän enemmänkin traagisia tapahtumia. :) Jatkakaa vaan.
Mitä opimme tästä? Emme mitään!
hollmi-5
21.03.2011 21:50:21
70-lukulainen Ludwig LM 402, eli 6,5x14" Supraphonic on Japanissa 1236 ja risateuroissa...
http://www.tcgakki.com/items02/tc025728.html#photo
Nottis
21.03.2011 21:55:35
hollmi-5: 70-lukulainen Ludwig LM 402, eli 6,5x14" Supraphonic on Japanissa 1236 ja risateuroissa...
http://www.tcgakki.com/items02/tc025728.html#photo

Jep... Mut kuka korvaa vesivahingot..?
El Jefe
21.03.2011 22:04:00 (muokattu 25.03.2011 04:59:59)
....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)