Aihe: Protools vai logic?
1 2 3
CarlosJones
26.02.2011 13:14:18
Presonus Studio One on todella kova softa. Harva sitä vielä tuntee. Ei kaadu kuin kirveen kanssa PC:llä (mulla win XP). Audio engine on todella huikea ja workflow musiikin teossa loistava. Ohjelman on koodanneet entinen nuendo/cubase kaveri.

Macilläkin vakaa ohjelma. Vain jollain yksittäisillä mac setupeilla ollut kai ongelmia?

Studio One toi vakauden PC musahommiin. Ja tää on faktaa ei mitään fiilistelyä oman softan puolesta. Ennen käyttänyt mm. Sonaria ja Nuendoa. 3 kuukauden käytön jälkeen ongelmia tasan 0.
PwrChordAccent
26.02.2011 18:41:14

CarlosJones:
Studio One toi vakauden PC musahommiin. Ja tää on faktaa ei mitään fiilistelyä oman softan puolesta. Ennen käyttänyt mm. Sonaria ja Nuendoa. 3 kuukauden käytön jälkeen ongelmia tasan 0.

No niin no...

Käyttäjäkohtainen juttu. Nuendo 4/5 3-4 vuoden käytön jälkeen ongelmia tasan 0. Asiakkaat saaneet kyllä alas useastikin, esim asettamalla midi inputiksi ja outputiksi saman ja äänittämällä ikuista looppia... Käyttäjäkohtainen juttu.
Kyllä siitä saa...
CarlosJones
26.02.2011 23:44:11
Joo sorry kirjoitin hieman ilman ajatusta. Sonarilla ongelmia. Nuendo ollut ok. Mutta suosittelen kyllä Presonuksen Studio One:ia vahvasti jo hintansa puolesta jos et työskentele kuvan kanssa joka päivä.
Peoplez
27.02.2011 14:20:04
Oon nyt koulussa "päässyt" käyttämään tätä legendaarista PRO TOOLSIA ja olen ihan kauhistunut siitä, kuinka huonolta sen käytettävyys tuntuu Logiciin verrattuna. Mutta ilmeisesti sekin on nyt opeteltava. Viittiskö joku kertoa mulle, että mikä siinä protarin audioeditoinnissa sitten on niin hyvää verrattuna nyt vaikka esim Logiciin? Mutta joo, tottumiskysymyksiähän nää tietenkin on.
sami_sumea
27.02.2011 15:40:29 (muokattu 27.02.2011 15:46:39)

Peoplez: Oon nyt koulussa "päässyt" käyttämään tätä legendaarista PRO TOOLSIA ja olen ihan kauhistunut siitä, kuinka huonolta sen käytettävyys tuntuu Logiciin verrattuna. Mutta ilmeisesti sekin on nyt opeteltava. Viittiskö joku kertoa mulle, että mikä siinä protarin audioeditoinnissa sitten on niin hyvää verrattuna nyt vaikka esim Logiciin? Mutta joo, tottumiskysymyksiähän nää tietenkin on.

Ihan kamaliahan noi Pro Tools ja Logic on molemmat audioeditointiin. Hyi.

Perusteluni: vanhanaikaiset ja hankalat (cross)fadet, ei klippikohtaisia volume-envelopeja jotka on IHAN MUST ja jotka löytyy joka ainoasta puoli-ilmaisräpsästäkin nykyään (Reaper anyone?) ja Logicissa vielä käsittämättömän rasittava destruktiivinen audion editointi.

Kas näin, provosoitukaa :-D

...
http://www.soundreel.com
ganesha
27.02.2011 18:47:52
sami_sumea: Ihan kamaliahan noi Pro Tools ja Logic on molemmat audioeditointiin. Hyi.

Perusteluni: vanhanaikaiset ja hankalat (cross)fadet, ei klippikohtaisia volume-envelopeja jotka on IHAN MUST ja jotka löytyy joka ainoasta puoli-ilmaisräpsästäkin nykyään (Reaper anyone?) ja Logicissa vielä käsittämättömän rasittava destruktiivinen audion editointi.

...

Joo. Omissa projekteissa mielummin ottaa sen 100+ ottoa että saa hyvän, eheän oton kuin alkaa editoimaan kasaan parista kohtuuhyvästä.
viina. hanuri. ja naiset.
Velli
27.02.2011 19:33:58
ganesha: Joo. Omissa projekteissa mielummin ottaa sen 100+ ottoa että saa hyvän, eheän oton kuin alkaa editoimaan kasaan parista kohtuuhyvästä.

Mä teen yleensä noin :D.
sami_sumea
27.02.2011 19:53:59

ganesha: Joo. Omissa projekteissa mielummin ottaa sen 100+ ottoa että saa hyvän, eheän oton kuin alkaa editoimaan kasaan parista kohtuuhyvästä.

Juu, näin :)

...
http://www.soundreel.com
Aki
27.02.2011 23:33:38 (muokattu 27.02.2011 23:35:28)

Mieluummin toki. Mäkin mieluummin äänitän vain hyviä muusikoita. Todellisuus vaan on karua, ja ihmeitä tarvitsee äänittäjänkin tehdä. Se että joku tekee jotain "yleensä" tai "mieluummin" on mielestäni riittämätön syy toiminnallisuuden puuttumiselle.

Mä käyn mieluummin kaupassa jossa ei myydä kulutusmaitoa, koska en itse sitä käytä.
"Maailmassa on enemmän velkoja kuin rahaa." -Peter Joseph
ganesha
28.02.2011 06:19:35
Toki kelpuuttaisin Logiciin kaikkia kivoja featureja...ja onhan ysiversioon niitä jo muutamia tullutkin. Tulihan uusimpaan PTLE:henkin jo vihdoin ADC. Eli ihmeiden aika ei liene kaikesta huolimatta vielä ohi.
viina. hanuri. ja naiset.
lion
28.02.2011 10:11:36
sami_sumea: Ihan kamaliahan noi Pro Tools ja Logic on molemmat audioeditointiin. Hyi.

...

:) Klippikohtainen gaini löytyy logic 9:stä, tosin se ei ole samalla tavalla visuaalinen kuin cubasessa, mutta on kuitenkin osoittautunut hyödylliseksi monessa kohtaa. Audio editointi on kyllä hanuroidista, sen myönnän, mutta toisaalta lähinnä oon tarvinnu audion editoinnissa pääasiassa toimintoja reverse ja normalize. Ja tuo destruktiivisuus ei haittaa jos sen tietää, eli muistaa ennen editointia klikata "convert regions to new audio files" tjsp. Vanhassa cubasessa tuo ottojen kasailu oli ihan kamalaa verrattuna protoolsiin ja logiciin (mun mielestä) ja logicissa tää on kaikista herkuin. Nyt tosin on iisiä tossa uudessa cubasessakin ilmeisesti.

Kaikillä näillä pystyy tekemään töitä mainiosti, mutta pro tools on varmaankin ehdottomasti huonoin säveltelyyn ja softasynameininkiin. Cubase ja logic painivatkin sitten aika samassa sarjassa ja jos mac on koneena niin se logic lienee loogicin vaihtoehto.

- Li'oN
Cathi777
28.02.2011 14:49:22 (muokattu 28.02.2011 14:50:28)

lion: :) Klippikohtainen gaini löytyy logic 9:stä, tosin se ei ole samalla tavalla visuaalinen kuin cubasessa, mutta on kuitenkin osoittautunut hyödylliseksi monessa kohtaa. Audio editointi on kyllä hanuroidista, sen myönnän, mutta toisaalta lähinnä oon tarvinnu audion editoinnissa pääasiassa toimintoja reverse ja normalize. Ja tuo destruktiivisuus ei haittaa jos sen tietää, eli muistaa ennen editointia klikata "convert regions to new audio files" tjsp. Vanhassa cubasessa tuo ottojen kasailu oli ihan kamalaa verrattuna protoolsiin ja logiciin (mun mielestä) ja logicissa tää on kaikista herkuin. Nyt tosin on iisiä tossa uudessa cubasessakin ilmeisesti.

-

Joo, kyllä Logic on ehdottomasti paras tuohon usemmasta otosta yhdeksi hyväksi raidaksi hommaan. On niin kätevä vaan nauhoittaa samalle raidalle useamman kerran päällekkäin ja sitten vaan napsi sieltä pätkä mitkä halua käyttää kustakin raidasta. Onko missään toisessa softassa vastaavaa ominaisuutta?

Presonuksen Studio One on kyllä erittäin hyvä kanssa ja kun jossain vaiheessa sen Artist-version sai 15 eukilla niin tuli hankittua. Siinä jos olisi tuo Logicin ominaisuus, josta mainitsin, niin vaihtaisin varmaan siihen.
Only pop music can break my heart...
Jaava
28.02.2011 14:59:55 (muokattu 28.02.2011 15:10:57)
Cathi777: Joo, kyllä Logic on ehdottomasti paras tuohon usemmasta otosta yhdeksi hyväksi raidaksi hommaan. On niin kätevä vaan nauhoittaa samalle raidalle useamman kerran päällekkäin ja sitten vaan napsi sieltä pätkä mitkä halua käyttää kustakin raidasta. Onko missään toisessa softassa vastaavaa ominaisuutta?

Eikös protarissa toimi ihan samalla tavalla?

Edit: Tosin se ominaisuus, että kaikki otot saa näkyviin yhtäaikaa on tainnut olla mukana vasta kasiversiosta lähtien.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
Esp
28.02.2011 18:35:12

Jaava: Eikös protarissa toimi ihan samalla tavalla?

Edit: Tosin se ominaisuus, että kaikki otot saa näkyviin yhtäaikaa on tainnut olla mukana vasta kasiversiosta lähtien.

Juu, onhan tuo ollut siellä niin kauan kuin itse olen softaa käyttänyt, eli rapiat 10 v. ja kasissa toisiaan ne saa yhtäaikaa näkyviin. Näppärähän tuolla on kasata eri otoista valmis kokonaisuus.

Manuaalit ovat monesti aika pop, niistä saattaa löytyä vaikka mitä ominaisuuksia softasta joita olen siihen aina halunnut :P netistä löytyy myös hyviä videoita eri ominaisuuksista, jos manuaalien lukeminen on tylsää.
Täh?!?
Kallekorvola
01.03.2011 09:50:29
PwrChordAccent:Mä luulen, että jos malttaa opiskella minkä tahansa käyttämänsä softan kunnolla on se paras softa just sulle. Kaikki on paskoja, jos ei osaa käyttää.

Mä luulen että tässä tuli kaikki olennainen softien keskinäisen paremmuuden osalta.
Cathi777
01.03.2011 11:15:53

Esp: Juu, onhan tuo ollut siellä niin kauan kuin itse olen softaa käyttänyt, eli rapiat 10 v. ja kasissa toisiaan ne saa yhtäaikaa näkyviin. Näppärähän tuolla on kasata eri otoista valmis kokonaisuus.

Manuaalit ovat monesti aika pop, niistä saattaa löytyä vaikka mitä ominaisuuksia softasta joita olen siihen aina halunnut :P netistä löytyy myös hyviä videoita eri ominaisuuksista, jos manuaalien lukeminen on tylsää.

Okei, Pro Toolsissa siis on tuo ollut, mutta sen kanssa ei ole koskaan tullut pelattua sen rautasidonnaisuuden vuoksi. Mut näinhän se on, että kaikilla softilla pääsee maaliin, mutta hieman eri reittiä.
Only pop music can break my heart...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)