Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: AHEAD rumpukapulat!
1 2 3
debbo
08.12.2010 23:42:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nää on kummitellu mielessä jo jonku aikaa ja ajattelin kysellä kun en muualta ole saanu informaatiota.
 
Soitan itse 7A kapuloilla, yleensä puupäällä olevilla. Olen huomannu, että treenien jälkeen puunsälöä on jonkin verran huomattavissa rumpumatossa :D
 
Soittotyyliä olen saanut muokattua mätöstä enemmän ranteella ja pienemmällä voimalla tapahtuvaksi, mutta silti ainaki puupäisissä kapuloissa on päät aika teräviä about viiden biisin jälkeen ja alkaa käydä kukkaron päälle kapuloiden osto ja vaikka milleniumin kapulat hinnan puolesta houkuttelisi niin pää ja olematon kunnia rumpalina ei anna periksi ostaa :D
 
Onko kellään kokemusta Aheadin kapuloista, varsinki 7A kapuloista, ei mitään väliä onko Joey Jordison malli tai mitää.. iha peruskapuloista kyse. Hinta on kuitenki 35€ pari niin ei viittis sikaa säkissä ostaa kuitenkaa.
 
Onko kapulat kevyet soittaa, miten ote pysyy ja varsinki onko nuo muovipinnat mite kestäviä ja saako niitä musiikkiliikkeestä ostettua vai pitääkö vartavasten thomanilta tilata? toinen vaihtoehto ois siirtyy nailonpäisiin..
 
ruuhkis
09.12.2010 12:48:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

obvious troll is obvious?
 
Jos uusien keppien ostaminen käy kukkarolle, niin mitens sit peltien? Jos saat nykyisellä soittotekniikalla viiden biisin kuluessa kapulat pilalle niin mikä luovuttaa seuraavaksi kun kepit eivät hajoa?
 
Sain yhdet tommoset aheadit kerran ja koskaan en niitä aio rumpujeni läheisyyteen viedä.
 
Alvin
09.12.2010 16:15:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen verran tässä voisi valaista, että vaikka se AHEAD kapula ei katkea, niin muovikuori kuluu kyllä ja se pitää vaihtaa jos haluaa symbaaliensa pysyvän yhtenä kappaleena.
Kun muovikuori on ehjä, ei sillä saa sen helpommin peltejä tai muutakaan rikki kuin puukapulallakaan, eli sitä ei tarvitse pelätä.
 
Mutta AHEADin ongelmana onkin se, että se on aivan paska kapula.
 
!TUNTUMA!
Tasapainotus on suurin ongelma. Pitokaan ei ole paras mahdollinen ja lisäksi tosiaan vara-muovikuoria ei varmasti ole tarjolla silloin kun ne pitäisi vaihtaa.
 
Itsellä kokemusta omista AHEAD 5A kapuloista, jotka pölyttyvät kapulalaukussa varakapuloina satunnaisia kokeiluita lukuunottamatta.
 
Hieno idea, jota kannattaa kokeilla jos on varaa ja kiinnostusta. Saattavathan ne sopia omaan käteen.
 
kincy
11.12.2010 16:42:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todellakin näissä Aheadin hiilikuitumikälie kapuloissa on kyllä niin paska tatsi, ettei ainakaan mulle tule koskaan moisia. Tosiaan, jos saat kapuloita tollaista vauhtia mäsäksi, niin tsekkaa ihmeessä tuota tekniikkaa vähän.
 
BanZai88
11.12.2010 20:28:10 (muokattu 11.12.2010 20:30:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaa mieltä muiden kanssa. Kannattaa ongelmaan lähteä etsimään muuta ratkaisua. Tahtoo noiden 7A kapuloiden kohdalla olla, että tippi on melkolailla pieni ja jos se saa osumia esimerkiksi vanteisiin, nii se helposti halkiaa. Lisäksi jos soittaa paljon kantti-iskuja virppaan, nii 7A ei ole siihen kestävin vaihtoehto.
 
Minkäsmerkkisillä kapuloilla soitat? Ite olen huomannut, että omassa käytössä noiden Balbexin valkopyökkikapuloiden tipit ei kestäneet. Nyt ollu kohta vuoden Vaterin kapulat käytössä, kestävyys varsinkin tippien kohdalla ollut paljon parempi. Sitten esimerkiksi Tamalta löytyy tammikapuloita, joku voisi niiden kestävyydestä vaikka kirjotella? Lisäksi ne nylontipit on yksi vaihtoehto, mutta itse en niiden soundista tykkää.
 
-Dr.DW-
11.12.2010 20:34:11 (muokattu 11.12.2010 20:39:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BanZai88: Samaa mieltä muiden kanssa. Kannattaa ongelmaan lähteä etsimään muuta ratkaisua. Tahtoo noiden 7A kapuloiden kohdalla olla, että tippi on melkolailla pieni ja jos se saa osumia esimerkiksi vanteisiin, nii se helposti halkiaa. Lisäksi jos soittaa paljon kantti-iskuja virppaan, nii 7A ei ole siihen kestävin vaihtoehto.
 
Minkäsmerkkisillä kapuloilla soitat? Ite olen huomannut, että omassa käytössä noiden Balbexin valkopyökkikapuloiden tipit ei kestäneet. Nyt ollu kohta vuoden Vaterin kapulat käytössä, kestävyys varsinkin tippien kohdalla ollut paljon parempi. Sitten esimerkiksi Tamalta löytyy tammikapuloita, joku voisi niiden kestävyydestä vaikka kirjotella? Lisäksi ne nylontipit on yksi vaihtoehto, mutta itse en niiden soundista tykkää.

 
Miula ainakin Taman 7A:n Ka-Shi tammikepeistä halkeaa tippi yleensä riden takia...
Sekin voi johtua siitä kun ride on kun ratakisko... Tai sitten mie en vaan osaa!
 
Ja kapuloita valitessa kannattaa muutenkin hieman tarkkailla, miten puun syyt menee...
Jos tipissä on puun syy, niin aika herkkään niistä palanen taitaa irrota.
 
Sama "katkeamisiin", siis tarkoitan että puoli keppiä halkeaa... Yleensä, ainakin itsellä on puun syyn vieressä oleva "pehmeämpi materiaali" antanut periksi.
 
Weetoz
11.12.2010 20:34:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BanZai88: Sitten esimerkiksi Tamalta löytyy tammikapuloita, joku voisi niiden kestävyydestä vaikka kirjotella?
 
Varmaan kestävimpiä kapuloita mitä olen kokeillut, mutta tuntumasta en tykännyt. Jotenkin kömpelöt minusta. Regal Tipejä itse käytän, ei kummempia kestävyysongelmia ole niidenkään kanssa ollut, ja tuntuma on parhautta. Henkilökohtaisia juttuja kuitenkin nämä, kannattaa minusta kokeilla mahdollisimman monia erilaisia kapuloita että löytää sen itselleen parhaiten sopivan. Ja komppia täältäkin suunnalta siihen asiaan, että kestävyysongelmat johtuvat luultavimmin soittotekniikasta, ei kapuloista.
 
Ruutikallo
11.12.2010 21:20:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weetoz: Varmaan kestävimpiä kapuloita mitä olen kokeillut, mutta tuntumasta en tykännyt. Jotenkin kömpelöt minusta.
 
Mä komapaan tässä(kin) sua =)
Tama kebakot ei olleet mun juttu lainkaan, vaikka tuntui että kestävyyttä kyllä löytyisi.
No, samapa tuo kestävyydellä. Mun kapulankulutus on todella minimaalinen.
 
Kuitenkin olin niinkin rohkea että ostin muutaman parin Pro Markeja, iänikuisten vf:ien sijaan.
Yllätyin kovasti miten paljon esim 5A:t poikkeavat toisistaan. Paino, painotus, tippi, jne.
Pitäisi useammin ottaa rohkeasti kokeiluun vaan muitakin merkkejä.
 
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
joku muu sikko
27.12.2010 17:33:54 (muokattu 27.12.2010 17:37:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aheadin kepeistäkö johtunee sitten tämän herra Ulrichin hieman .. hmm . omalaatuinen tarkkuus soitossa jota joku ilkeämielinen voisi kutsua jopa epätarkkuudeksi. :)
 
Jotta kirjoitus sisältäisi asiaakin niin kysytäänpä mielipiteitä Millenium Carbon kepeistä joita asialliseen hintaan tarjoaa Thomanni?
 
Marshall on kuin Ferrari. Jos sitä käyttää puolella teholla, se menettää tehonsa - Ritchie Blackmore
moderndrummer88
27.12.2010 17:45:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karmeita ne hiilikuitukapulatkin on...
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
EJ84
30.12.2010 14:01:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittotaidon(tekniikka) myötä kapulat alkavat kestämään. Jos kapuloita menee, niin menee todennäköisesti muutakin rumpukamaa. Ratkaisu ei todellakaan ole hiilikuidussa, jolla tosiaan saa vain suurempaa vahinkoa aikaiseksi.
Suosittelen että samankaltaisten ongelmien kanssa kamppailevat rumpalit ottaisivat edes pari rumputuntia, jossa voi käydä perusasioita läpi, mikäli internetin tietovarannoista eivät salaisuudet aukene.
Tunnit maksavat itsensä aika nopeasti takaisin esim. kapuloiden muodossa.
 
Zantso
12.02.2011 19:11:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän näillä soittelee, mutta nää ei oo kyllä niin hyvät
ku vaikkas taman 5A:t.
Kestäähän nää paremmin ja kauemmin kun puu, mutta kuluu kuitenkin.
Tasapainotustahan kehuttiin parhaaksi mitä on, mutta sitä se ei ole.
Mulla on kyllä symbaalit ihan ehjinä pysyny...
 
Soittamalla oppii...
hollmi-5
23.02.2011 09:41:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aheadit on minun käteen liian etupainoiset, että viitsisin kokeilla pidempään ja totutella niihin.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
LaquerHead
27.02.2011 16:09:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielestäni huonoimpia kapuloita mitä markkinoilta löytyy.
 
Perustelut:
1. Huono tatsi
2. Huono "jäntevyys" verrattuna puukapulaan, antaa periksi
3. Kalliit
4. Muovisleevejä on v-mäinen vaihtaa eikä niitä todellakaan saa joka musaliikkeestä
5. Ei kestä kanttilyöntejä määräänsä enempää = lyhyt ikäinen
 
Itse sain aikoinaan ainakin 2 crash-symbaalia rikottua nuilla kepeillä eikä menny pitkään ku kapulatkin halkes :)
 
Sen minkä edestään löytää kannattaa laittaa taskuun.
Vieno
28.02.2011 01:38:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja muistin virkistämiseksi..
Kapulan ja tai tipin materiaali vaikutta kapulan ja sillä lyötävän kohteen saundiin. Saattaa tulla ylläreitä siirryttäessä uuteen merkkiin ja malliin.
Jo pelkkä tipin malli vaikkuttaa suuresti esim. rideen läpsytellessä!
Ja sitten on myös samassa mallisarjassa eri vireisiä kapuloita..
 
Bullitt
21.03.2011 23:46:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihmetyttää miten minä taas sain nuita Taman kapuloita heti urakalla päreiksi verrattuna muihin puukapuloihin kun erehdyin kokeilemaan joskus. Varmaan heikoimman kapulat olleet käytössäni. Regal Tipit lienee kestävimpiä puukapuloita mitä olen kokeillut, mutta tatsi ei ole oikeen mieluisa. Varmaankin parhaan hinta/kestävyys/tuntuma/laatu/saundi/keksiitselisääominaisuuksia -suhteen olen löytänyt DW:n valmistamista 3 palikan satseina myytävistä kapuloista.
 
My car is a hybrid. It burns both rubbery and gasoline.
hollmi-5
22.03.2011 07:52:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bullitt: Ihmetyttää miten minä taas sain nuita Taman kapuloita heti urakalla päreiksi verrattuna muihin puukapuloihin kun erehdyin kokeilemaan joskus. Varmaan heikoimman kapulat olleet käytössäni. Regal Tipit lienee kestävimpiä puukapuloita mitä olen kokeillut, mutta tatsi ei ole oikeen mieluisa. Varmaankin parhaan hinta/kestävyys/tuntuma/laatu/saundi/keksiitselisääominaisuuksia -suhteen olen löytänyt DW:n valmistamista 3 palikan satseina myytävistä kapuloista.
 
Taman tammiset (Oak) kapulat kestävät minulla kaikkein pisimpään. Ne pitää soittaa vain sisään. Eli ei suoraan boksista bänditreeneihin tai keikalle. Hissukseen alkuun, niin kapula kestää paremmin. Nyt olen vuoden päivät soitanut Vic Firthin Steve Gadd-signatureilla. Niissä on hyvä soittotuntuma, mutta niitä menee kaksinkertaisella nopeudella Tamoihin verrattuna.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
22.03.2011 08:05:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tammikepit on liian painavia ja kovia soittotuntumaltaan. Lisäksi katkeavat "kerrasta poikki" meiningillä kun hikkorikepit hilseilevät ja ohentuvat.
Mutta siis kymmenkertainen ei noille alumiini-, hiilikuitu- ja mitäniitäon kepeille.
 
Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla.
Bacchus
22.03.2011 09:53:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Mulle tammikepit on liian painavia ja kovia soittotuntumaltaan. Lisäksi katkeavat "kerrasta poikki" meiningillä kun hikkorikepit hilseilevät ja ohentuvat.
Mutta siis kymmenkertainen ei noille alumiini-, hiilikuitu- ja mitäniitäon kepeille.

 
Mulla taas tammikepit hilseilee pikku hiljaa, ja hikkorikepit katkeilee. Ehkä erilaiset hikilaadut kyllästävät kapulat eri tyyppisiin suorituksiin.
 
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
tomtomi
05.05.2011 15:43:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku skriivailee hiilikuidusta toinen tammesta . . .
 
onk ketjun alullelaittaja tarkottanu aheadin alumiiniytimisiä kapuloita?
jos niin oon soittanut ulrich signature mallilla. kapulat on painavammat kun puiset vastaavat ja painopiste-erilainen. "pito-ongelmia" mulla ei niiden kanssa ollut. ainakin ulrich signaturet painonsa ja painopisteensä vuoksi/ansiosta sopii kovaan soittoon.
saa "löysin rantein" napakat iskut.
 
ja hajoamisesta : kapuloihin myydään sekä coat:teja ja tippejä ja kuten joku tossa jo mainitsi niin ei ne peltejä riko, jos coatit ja tipit kunnossa. coatit makso viimeks ku ostin 5-eeroa pari ja tipit tais olla euron kappale. ja niiden puuttumisesta varastosta voi syyttää vaan itteään, eikai kukaan osta yhtä paria kapuloitakaan vaan kerrallaan?!
 
hyvä tuote, muttei särkymättömättömät nuokaan...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «