Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 5110 111 112 113 114122 123 124 125 126
h.e.k.a
26.02.2011 21:30:34
Onkos kukaan tehnyt presettejä, joissa on yhdistetty klassinen overdrive (esim. TS808 + JCM800) sekä rinnalle joku fuzzimpi soundi tuomaan syvyyttä? Olen noissa klassisemmissa rokkisoundeissa päätynyt käyttämään joko SD-1:llä tai modatulla TS808:lla boostattua JCM900:sta yhdistettynä joko Redwirezin Marshall-kaappiin tai vaihtoehtoisesti OwnHammerin Mesa/Boogie-kaappiin, ja nyt pitäisi rakentaa rinnalle sopivaa fuzz/vahvistin/kaappi-yhdistelmää. Löytyisikö keltään hyviä suosituksia tuohon? Pitää jok.tap. testailla eri yhdistelmiä, mukaanluettuna Simon Neilin käyttämä Metal Zone, saisikohan tuolla jotain käyttökelpoista aikaan...
"isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta...
jipeeällä
26.02.2011 23:34:36
TS808 & JCM 800 on yksi lempisaundeistani. En tosin ole ehtinyt viimeistellä sitä ainakaan fuzzilla. Katsotaan.
min
27.02.2011 09:22:21
Mikko L: Line6 POD HD piti olla "Axe-killer" Line6:n oman hypen perusteella ja kaikki tiedämme kuinka kauas siinä jäätiin.

No kuinka kauas? En väitä, että HD olis "axe-killer", mutta vituttaa toi sun ylimielinen axe hypetys. No, vittuako mä edes luen tätä ketjua:) Sorppa, huono päivä, vaikka onkin synttärit:)
jipeeällä
27.02.2011 12:33:54
Ei nyt suuttua tarvitse. Ja voin kyllä todeta, että laitteeseen nyt itse tutustuttuani hypetystä ei ole ollut grammaakaan liikaa, vielä vähemmän ylimielistä.
Invader
27.02.2011 12:40:59
min: No kuinka kauas? En väitä, että HD olis "axe-killer", mutta vituttaa toi sun ylimielinen axe hypetys. No, vittuako mä edes luen tätä ketjua:) Sorppa, huono päivä, vaikka onkin synttärit:)

Annas kun arvaan; sait synttärilahjaksi Pod HD:n?
Tai sitten ei..
Mikko L
27.02.2011 13:22:57 (muokattu 27.02.2011 13:28:42)

min: No kuinka kauas? En väitä, että HD olis "axe-killer", mutta vituttaa toi sun ylimielinen axe hypetys. No, vittuako mä edes luen tätä ketjua:) Sorppa, huono päivä, vaikka onkin synttärit:)

Ylimielinen hypetys? Eläpä nyt... olen soittanut POD HD:lla melkein yhtä paljon kuin Axella ja kyllä se POD hintaisekseen on paras mitä markkinoilla on. Siellä ei vain jälleen ole mitään käytettäviä kaappeja. Se 2X12 Ported? kaappi tuntui olevan paras SM57 mikillä. 4x12 kaapeilla vahvistimesta pitää laittaa basso nollalle ettei se mene aivan överimuminaksi. Ja edelleen ominaisuudet on kaukana Axesta. Kaukana tarkottaen että et voi laittaa "kuin" 8 palikkaa vahvistimen lisäksi. Siihen pitää erikseen laittaa pakolliset noise gatet ja cleansoundeihin compressorit ja sitten jos drive-pedaali on on/off niin ei jää enää varaa millekkään "uudenlaiselle" asetukselle. Tosin itsehän en käytä mitään kovin monimutkaisia asetuksia. POD:in EQ palikat floppas ainakin mulla. :) Graafinen EQ jossa ei oo graafista kuvaa ja taajuudet ei oo hertseinä vaan prosentteina... siis wtf? :) Mut jos puhutaan puhtaasti vain soundista niin vahvistinmallinnus POD:issa on ihan riittävän hyvä.... muu puoli on vähän niin ja näin.

Niin ja nämä siis on vain minun mielipiteitä. Olen käyttänyt POD HD:ta usealla keikallakin ja on ne toiminut siinä hommassa.
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
penatuna
27.02.2011 13:36:21
Olen käyttänyt POD HD:ta usealla keikallakin ja on ne toiminut siinä hommassa.

Offtopic, anteeksi. Mites olet käyttänyt? Suoraan pöytään, päätteeseen vai jotenkin muuten?

Olen osittain samaa mieltä kanssasi Podin kaapeista kyllä. Saisi tulla omien kaappien tuontimahdolllisuus.
Marwel
27.02.2011 14:49:39 (muokattu 27.02.2011 14:50:48)
Harmi kun tuota axea ei pääse minnekkään testaamaan. Ois kotikäytössä kyllä varmasti laite paikallaan. Hyvältä tuo kuulostaa youtube klippienki perusteella ja palautehan on ollu jäätävän hyvää jokapuolella.

Joku mua kuitenkin etoo kun nuo isot starat siirtyy noihin livenä kun ainaki itelle osa live nautinnosta tulee juurikin siitä että siellä on ne putket kuumana ja old school vehkeet tai ns ne aidot pelit ja pensselit. Sama kun Sinfonia orkesteri vaihtais midi vehkeisiin, Piano konsertissa steinwayn tilalla m audion midi kiippari. Kyllä rhodesit, moogit ja steinwayt pitää pintansa ajan saatossa vaikka tekniikka kehittyykin. Kotona harjoitteluun nuo mallintavat ovat kyllä loistavia.

Dweezil Zappan vaihdon axeen livenä sulatan jos totuus on se että taloudelliset resurssit roudata sitä 08 kiertueen tavaramäärää kävi ylitsepääsemättömäks. Itse kyllä maksan keikka lipusta pikkasen enemmän että siellä on aidot vehkeet.

Ja rauhaa vain.
Cocksucker!
TTV
27.02.2011 15:33:04
Marwel: Joku mua kuitenkin etoo kun nuo isot starat siirtyy noihin livenä kun ainaki itelle osa live nautinnosta tulee juurikin siitä että siellä on ne putket kuumana ja old school vehkeet tai ns ne aidot pelit ja pensselit.

Tarkoitatko tuolla nautinnolla kuulemista vai näkemistä?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Kontiak
27.02.2011 15:50:54
TTV: Tarkoitatko tuolla nautinnolla kuulemista vai näkemistä?

Sinähän optimistisesti asiaa lähestyt.
http://www.truthinshredding.com
Zeeboo
27.02.2011 15:51:49
Marwel: ... old school vehkeet tai ns ne aidot pelit ja pensselit...

Tavattoman hupaisaa on minusta se, että peräseinän 4x12 lootista melkein jokainen on tyhjiä...
White men can't Monk
Marwel
27.02.2011 15:52:46 (muokattu 27.02.2011 15:53:52)
TTV: Tarkoitatko tuolla nautinnolla kuulemista vai näkemistä?

Sekä että. Voishan ne soittajatkin korvata roboteilla. Joku humaniser pluggarin läpi vain se ni ei kukaan huomais eroa. No joo menee pois asiasta mutta näin kun asiaa vie pitemmälle niin herää monenlaisia ajatuksia. Tuo axehan on uskomattoman hieno laite jolle on valtavasti kysyntää. Nimenomaan se tuo valtavat mahdollisuudet myös taviksille niin kuin midi koskettimet ja softa pluggarit. Silti alkuperäiset lähteet on ja pysyy ja osaksi niitä haluan myös konserteissa kuulla ja nähdä.
Cocksucker!
Mikko L
27.02.2011 15:56:12

penatuna: Offtopic, anteeksi. Mites olet käyttänyt? Suoraan pöytään, päätteeseen vai jotenkin muuten?

Olen osittain samaa mieltä kanssasi Podin kaapeista kyllä. Saisi tulla omien kaappien tuontimahdolllisuus.

Oon käyttänyt sekä suoraan tiskiin että Orange Rockerverbin etusena kerran. Tottakai riippuu vähän paikasta missä sitä käyttää. Jos paikan äänentoisto on surkea niin siinä tapauksessa ois hyvä olla se oma vahvistin vielä lisäksi mukana. Se linjasoundi kuitenkin toimi yllättävän hyvin.
Grimmu
27.02.2011 15:56:54

Kohta niillä on seinät täynnä tyhjiä Axen etupaneeleita ja soundit tulee oikeasti takahuoneen Podista.
Maksujen seurannan vuoksi on tärkeää, että asiamiehen tilitykset kulkevat Matkahuollon kautta.
Mikko L
27.02.2011 16:00:00

Zeeboo: Tavattoman hupaisaa on minusta se, että peräseinän 4x12 lootista melkein jokainen on tyhjiä...

Näinhän se on. Esim. Petruccin rivistö peittää koko lavan melkein ja todellisuudessa ainoa kaappi mikä on kytketty on lavan takana tarkasti mikitettynä. Tuo on ihan rock-uskottavuushommaa. Voihan sinne Axen lisäksi kantaa muutaman pahvista tehdyn kaapin jos haluaa rock-uskottavuutta. Kuitenkin jos puhutaan pelkästään livesoundista niin sanoisin että kitarasoundi on melkein vaikein mixata keikalla. Aika harvoilla keikoilla kitaran kuulee kovin hyvin ja että onko se soundi hyvä vai huono. Hyvin hyvin hyvin hyvin harvoilla keikoilla kitaran kuulee selkeästi. Valitettavasti näin. :S
Marwel
27.02.2011 16:04:51
Zeeboo: Tavattoman hupaisaa on minusta se, että peräseinän 4x12 lootista melkein jokainen on tyhjiä...

Isot pojat kerran hiekkalaatikolla kerto että jotkut ois roudannu teurasjätettä lavalle koristeeks. En kyllä itse usko tätä. Muka tyhjiä laatikoita :)
Cocksucker!
MikaHekkanen
27.02.2011 18:09:05
Mikko L: Näinhän se on. Esim. Petruccin rivistö peittää koko lavan melkein ja todellisuudessa ainoa kaappi mikä on kytketty on lavan takana tarkasti mikitettynä. Tuo on ihan rock-uskottavuushommaa. Voihan sinne Axen lisäksi kantaa muutaman pahvista tehdyn kaapin jos haluaa rock-uskottavuutta. Kuitenkin jos puhutaan pelkästään livesoundista niin sanoisin että kitarasoundi on melkein vaikein mixata keikalla. Aika harvoilla keikoilla kitaran kuulee kovin hyvin ja että onko se soundi hyvä vai huono. Hyvin hyvin hyvin hyvin harvoilla keikoilla kitaran kuulee selkeästi. Valitettavasti näin. :S

Näin kerran Uriah Heep -dinosaurusbändin festarikeikalla eturivistä Mick Boxin kitarabacklinen kohdalta. En tosin kuullut bändiä, en kuullut juuri mitään muuta kuin kitaravallin. Hällä oli joko 6 tai 8 kappaletta 4*12 -kaappeja mukana ja ne eivät tasan tarkkaan olleet pelkkiä koristeita.

Se kitara soi lujaa.

Toki tämä tarina on luokkaa "poikkeus vahvistaa säännön".
Zeeboo
27.02.2011 18:29:30
http://muusikoiden.net/dyn/users/84456.jpg

Roudarin unelma. Keikan jälkeen eikun kasaa niinkuin munakennot päällekkäin. Saattaisi olla yhtä kevyt nostella kuin ne kennot.
White men can't Monk
Mikko L
27.02.2011 18:58:12

MikaHekkanen: Näin kerran Uriah Heep -dinosaurusbändin festarikeikalla eturivistä Mick Boxin kitarabacklinen kohdalta. En tosin kuullut bändiä, en kuullut juuri mitään muuta kuin kitaravallin. Hällä oli joko 6 tai 8 kappaletta 4*12 -kaappeja mukana ja ne eivät tasan tarkkaan olleet pelkkiä koristeita.

Se kitara soi lujaa.

Toki tämä tarina on luokkaa "poikkeus vahvistaa säännön".

"Kitara soi lujaa" ei mun mielestä ole yhtään hyvä asia. :) Varsinkaan se että kitara soi lujaa lavalla. Kitara isolla = korvat särkee samallain ku silloin kun hävittäjä lentää yli. Siltä se kuulostaa yleisöön. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)