Aihe: Brittihenkistä pörinää fuusiojazzista vuorenhuippusooloihin
1 2 3 4 5 6
Antti1
27.02.2011 13:53:18
kimurantti1: kovin usein sinne bändimiksaukseen päätyy 57:lla poimittu soundi, vaikka millä muilla mikeillä on kokeiltu. Ei se turhaan ole maailman eniten myyty/käytetty dynaaminen mikki.

Kyllä kyllä, on vaan hiukan pirullinen vehje käyttää. Se on tarkka sijainnistaan, joka ei oo välttämättä esim. kotikalustolla puuhaillessa se kaikkein miellyttävin ja helpoiten ratkaistavissa oleva seikka.

Vähän kevyempään kamaan ihan ässä.

Kyllä varmaan onkin, mä en oo impulsseja enempää päässyt ite tekemään vertailua 57:kaan. Toi Shure on muutenkin sellanen, että sen ominta aluetta on mun mielestä ehdottomasti särösoundit ja mahdollisimman isot sellaiset. Puhtoisemmat mä pyrkisin mahdollisuuksien mukaan taltioimaan jollain vähän "lämpimämmällä" mikillä.
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
Boltsa
27.02.2011 13:59:49
Antti1: Kyllä kyllä, on vaan hiukan pirullinen vehje käyttää. Se on tarkka sijainnistaan, joka ei oo välttämättä esim. kotikalustolla puuhaillessa se kaikkein miellyttävin ja helpoiten ratkaistavissa oleva seikka.

Nimenomaan tarkka sijainnista. Sennheiser e906 on oma lemppari mikittämiseen. Tasapainoinen soundi ja erottuu bänditouhuissakin yhtä hyvin miksauksesta kuin 57, mutta soundi on omaan korvaan paljon tasaisempi ja selkeämpi.
Boltsa
Vladi
27.02.2011 20:07:07
Antti1:Mä luulen, että tää on toinen osasyy sen pikkusen huitaistun mikityksen ohella. Ei sillä, että pienempi kaappi kuulostaisi huonommalta, mutta kyllähän se erilaiselta soundaa; odotin automaagisesti jotain 4x12" jytinää tietenkin. :)

En oo vaihtanut vielä. Mä vähän tappelen tässä vielä ajatuksen kanssa, että vaihdanko koko vahvistuskaluston erilaiseen systeemiin. Jos en, niin sitten vois olla paikallaan vaihto ja silloin mä mielelläni kokeilisin ehkäpä KT66:tta tonne päättäriin. Jos olis vähän smoothimpi meininki vieläpä, edesmenneessä Marshallin VintageModernissa kun kuulostivat melko kivalta.

Sulla oli liian kovat ennakko-odotukset ;)

Mä koitan testailla tätä vahvaria niin paljon ku ehdin tässä parin viikon ajan. Pitänee kysellä kitaroita lainaks jos ei kerkiä Atlas saapumaan ennen tuon Thomannin palautusajan umpeutumista. En oo vielä täysin varma, onko tuo 6L6 se mun juttu. Tavallaan iso botne ja semmoinen wall of sound on ihan jees, mutta tykkään kyllä el34:sten ja el84:sten keskiäänekkäämmästä soundista enemmän. Putkaatkin on omaan korvaan jotenkin musikaalisemmat niillä, 6L6:silla puhtaat on omien kokemusten mukaan jotenkin "samettisemmat" ja kliinisemmät.

Katotaan nyt, miten tää menee.
Antti1
27.02.2011 20:10:54
Vladi: Sulla oli liian kovat ennakko-odotukset ;)

Se voi toki olla, mutta ainahan sitä parhautta on kiva odottaa. :)

Tavallaan iso botne ja semmoinen wall of sound on ihan jees

Mun mielestä sitten taas tästä nupista ei sellaista lähde. Bassohanikan saa tarvittaessa kiskaista täysille ja ei ole mitään ongelmia bändinkään joukossa. Mietiskelinkin joku tovi takaperin toteuttavani tohon depth-potikan, ainakin SLO:ssa se kuulemma tekee ihmeitä soundille alapään suhteen.
Vladi
01.03.2011 11:01:41
Hohhoijaa, ei nyt oikein vakuuta Jet City laadullaan...Soundit on kyllä kohdillaan jopa tällä Wolfilla, mutta kotelon ulkoisten vaurioiden lisäksi jalkakytkin muuttui tänään parin polkaisun jälkeen jouluvaloksi. Kanavat kyllä vaihtuu normaalisti, mutta polkimen valo vilkkuu randomisti. Vois tässä vielä viikon testailla ja pistää sitten palautukseen/takuuhuotoon.
Vetehinen
01.03.2011 11:21:10
Tulee vähän viiveellä tää mun vastaus, mutta tulee kuitenkin.

Audix i5 painii samassa hintaluokassa Shure SM57:n ja Sennheiser e606:n välillä. Mun kokemusten mukaan tää on tuosta kolmikosta paras. e609 ja kalliimmat Sennheiserit ihan helposti pesee tämän, mutta kun hintaa on tuplat tai triplat, ei toinna mainita samassa lauseessa budjettikitaristille.

i5:n etuja: 57:aan verrattuna helpompi asetella ja kestävämpi rakenne, sekä parempi yläaluetoisto (tasaisempi, riittävän kirkas saundi). e606:een verrattuna parempi yläaluetoisto (kirkkaampi saundi).
Bassoa äänittäessä eroa löytyisi ala-alueesta mutta siitä en osaa sanoa. Netistä löytyy kyllä i5:ttä puoltavia arvosteluja siltä osin, esim: http://recordinghacks.com/reviews/tapeop/audix-i-5/

Nämä siis yhden kerran pikatestien perusteella. Tuntuu kuitenkin, että minulle noista kolmesta vaihtoehdosta paras. Toki 57:n "riipivyys" on kytköksissä siihen millaiset elementit kaapissa on ja mitä nuppia käyttää. Edelleen kehotan ottamaan i5:n huomioon omissa testeissä.
"Questions are a burden to others - answers a prison for oneself."
Snapo
01.03.2011 11:23:46
Vladi: Hohhoijaa, ei nyt oikein vakuuta Jet City laadullaan...Soundit on kyllä kohdillaan jopa tällä Wolfilla, mutta kotelon ulkoisten vaurioiden lisäksi jalkakytkin muuttui tänään parin polkaisun jälkeen jouluvaloksi. Kanavat kyllä vaihtuu normaalisti, mutta polkimen valo vilkkuu randomisti. Vois tässä vielä viikon testailla ja pistää sitten palautukseen/takuuhuotoon.

Halvalla voi saada hyvää. Tä?
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Vladi
01.03.2011 11:27:42
Snapo: Halvalla voi saada hyvää. Tä?

Kyllä voi. Testaamissani/omistamissani Blackstareissa ei ole ollut koskaan mitään fyysistä vikaa. Soundi on sitten tietty eri juttu. Tässä on hyvä soundi, mutta muu näköjään ei.
Jucciz
01.03.2011 11:42:57
Jotenkin tuntuis siltä, että kyllä nuo kiinanpommit kannattaa jättää kauppaan, jos oikeasti haluaa sekä kestävän että hyväsoundisen vahvistimen. Jollakulla voi käydä hyvä tuuri, mutta sen varaan ei mielestäni kannata laskea.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Kivijalka
01.03.2011 12:22:26
Jucciz: Jotenkin tuntuis siltä, että kyllä nuo kiinanpommit kannattaa jättää kauppaan, jos oikeasti haluaa sekä kestävän että hyväsoundisen vahvistimen. 99% ostajista voi käydä hyvä tuuri, mutta sen varaan ei mielestäni kannata laskea.

Fixed!
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Vladi
01.03.2011 12:39:31
Jucciz: Jotenkin tuntuis siltä, että kyllä nuo kiinanpommit kannattaa jättää kauppaan, jos oikeasti haluaa sekä kestävän että hyväsoundisen vahvistimen. Jollakulla voi käydä hyvä tuuri, mutta sen varaan ei mielestäni kannata laskea.

Nii no on se kuitenkin mun mielestä aika riskitöntä, jos saa 3-4v takuun noille. Ja jos ei ole muuhun varaa, niin minkäs teet. Edelleen, tuo Jet City on soundillisesti erittäin hyvä mutta muuten laatu ei oikein nyt vakuuttanut. Tulikohan mulle maanantaikappale?
Thanatopsis
01.03.2011 13:43:43 (muokattu 01.03.2011 13:50:38)
Pakko tulla sen verran puollustamaan Jet Cityä, että mun oma JCA 100H on joulukuusta* asti toiminut moitteetta (myös switch) ja soundi on loistava, kuten jo mainittu. Tuo 3kk ei ole pitkä aika mutta ei näitä kauaa ole vielä saanut ylipäätänsäkään. Helppohan se on foorumeilla heittää tuota "mitäs ostit kiinalaista"-lokaa niskaan mutta jospa muistetaan kaikki, että yleensä vain ne negatiiviset kokemukset tullaan tänne jakamaan muiden kanssa.

*Edit: ei tammikuusta vaan joulukuusta
Farewell happy fields where joy forever dwells
Antti1
01.03.2011 13:48:59 (muokattu 01.03.2011 13:52:38)
Vladi: Tulikohan mulle maanantaikappale?

No varmasti, jos vikaa on. En usko, että omani mikään poikkeuksellisen onnistunut on. :) Siinä noi tolexit yms. oli sit taas erinomaisen nätisti tehty, sitä jossain ketjussa ihmettelinkin.

Täytyy ko. vehkeen puolustukseksi referoida Mike Soldanon sanomisia sen verran, että se on etuasteen kytkennältään identtinen SLO:n kanssa ja pääteosio vastaa Hot Rodia. Se mikä siinä on uutta, niin Mike suunnitteli muuntajat ja piirilevyn uusiksi. Nyt ne on kuulemma sellaiset, jotka hän olisi Soldanon tuotantoonkin alunperin tehdä. Tämä Hot Rodin kohdalla siis. Tärkein uudistus lienee parantunut häiriöetäisyys ja kaikkien osien yhdistäminen samalle piirilevylle. Komponentit on tietty vähän enemmän sellaista "mitä sattuu" -osastoa, mutta muuten väittää äijä itse laitteen olevan laadukas. Uskon häntä, kun omani ei ole ainakaan muunlaiseksi vielä osoittautunut.

E: Ei sillä, ei tää mikään unelmien täyttymys tosiaan mulle ainakaan ole edes soundinkaan puolesta. Tohon hintahaarukkaan vaan erittäin katsastamisen arvoinen vehje, joskin vieläkin harmittaa niiden alkuperäisien etuasteputkien äärimmäisen huono soundi.
Wespa
02.03.2011 18:35:28
Antti1: joskin vieläkin harmittaa niiden alkuperäisien etuasteputkien äärimmäisen huono soundi.

Ihan mielenkiinnosta vaikka meneekin jo offtopicin puolelle, mutta oliko noissa jotain valmistajaakin merkittynä, vai pelkkä putkityyppi ja Made in China -leima? Mulla on vähän päinvastainen ongelma, viime viikolla kaupasta hakemani Orangen Thunderin kiinanputkissa on yllättävän hyvä soundi, mutta kestävyyttä ei sitten ole nimeksikään..
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Antti1
02.03.2011 18:44:56 (muokattu 02.03.2011 18:48:06)
Wespa: Ihan mielenkiinnosta vaikka meneekin jo offtopicin puolelle, mutta oliko noissa jotain valmistajaakin merkittynä, vai pelkkä putkityyppi ja Made in China -leima? Mulla on vähän päinvastainen ongelma, viime viikolla kaupasta hakemani Orangen Thunderin kiinanputkissa on yllättävän hyvä soundi, mutta kestävyyttä ei sitten ole nimeksikään..

Ei ollut nimeä lainkaan, jonkinlainen S-kaaren mallinen logo. Sitäkään en muista tarkkaan, tunnistaisin kyllä kuvasta. Epäilin logon perusteella Shuguangia, mutta muutamista muista putkista olen niiltä kyllä tykännyt. Putkityyppi oli 12AX7B.

E: Ei oo nyt verrokkia tässä, mutta näyttäisi Shuguangin logolta. En sitten tiedä. Eihän vika välttämättä ole siinä putkessa, vaan sen ja nupin yhdistelmässä.
Vladi
02.03.2011 19:47:43
Wespa: Ihan mielenkiinnosta vaikka meneekin jo offtopicin puolelle, mutta oliko noissa jotain valmistajaakin merkittynä, vai pelkkä putkityyppi ja Made in China -leima? Mulla on vähän päinvastainen ongelma, viime viikolla kaupasta hakemani Orangen Thunderin kiinanputkissa on yllättävän hyvä soundi, mutta kestävyyttä ei sitten ole nimeksikään..

Mä testasin Orange Thunderia kans pari viikkoa takaperin ja se oli todella hyväsoundinen niillä kiinaputkilakin. Mun korvaan nuo Jet Cityn orkkisputket ei ollu mitenkään hirveät, tosin testattiinkin vain kotioloissa. Tung Solin vallattua etuaste soundista katosi semmoinen treblepiikki ja soundi ikäänkuin isoni. Ja kans ihan leimattomia nämä, lukee vaan että "Made in China".

Huomenna testaillaan kaverin kunnollisella kitaralla, teen mahdollisesti päätöksen että pistänkö vain takuuhuoltoon tuon pedaalin ja ulkoisten vaurioiden takia, vai palautanko koko pelin ja tilaan Orangen.
Vladi
03.03.2011 17:08:47
Noniin, testit on testailtu. Kokeiltiin myös äänittää ja saatiin varsin hyvää ääntä talteen. Soundillisesti tää on laadukas peli, vielä kunnon pääteputkilla ja biasilla sais varmasti vieläkin parempaa mölyä aikaseks. Eri asia onkin sitten se, että onko tää mun peli. Pistän ainakin tässä vaiheessa koko vahvarin Thomannille palautuksena ja tilaan Orange Thunderin. Oranki miellytti testin perusteella erittäin paljon ja äänitetyt pätkät siitä kuulostavat ainakin omaan korvaan paremmalta.

Raportoin näitä huippujännittäviä vaiheita tänne sitten lisää.
Wespa
04.03.2011 08:41:54
Vladi: Pistän ainakin tässä vaiheessa koko vahvarin Thomannille palautuksena ja tilaan Orange Thunderin. Oranki miellytti testin perusteella erittäin paljon ja äänitetyt pätkät siitä kuulostavat ainakin omaan korvaan paremmalta.

Ethän sitten tilaa suotta Orankia sakemanneilta, Suomesta saa halvemmalla. ;)
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Vladi
04.03.2011 13:09:57
Wespa: Ethän sitten tilaa suotta Orankia sakemanneilta, Suomesta saa halvemmalla. ;)

Mistäpäin suomea?

Eikä ollu tarkotus Thomannilta tilailla, vaan DV247:sta. Siellä on halvin Thunder mitä oon nähny, 30pv palautusoikeus ja 4v takuu, mikä näköjään on ihan tarpeen näissä kiinapeleissä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)