ppcw 17.02.2011 14:57:24 (muokattu 17.02.2011 15:09:27) | |
---|
Mutta, täälä ei ole edes yhtä ainutta KOSKETINSOITINVAHVISTINTA. Se on hyvin turhauttavaa, etenkin nordin kohdalla, sillä kaikki synat menee ja tulee samasta kuin esim. kaikki vokaalit... Tästä olen pitkään meinannut laittaa oman topicin, mutta menköön täällä. Ihan liian usein, ihan liian pitkään ainakin omassa historiassa, kiipparisti joutuu soittamaan kulloinkin tarjolla olevilla laulukamoilla, jotka ovat ko. treenikämpässä/keikkapaikalla mitä ovat, usein jotain kevyimmän mukaan hankittuja, halpoja paskoja joista ei laulukaan kuulu kunnolla bändisoiton yli, saati sitten vaikka bassovoittoiset Hammondit. Itse ainakin jurnutin ihan liian pitkään kulloisenkin treeniksen laulukamoilla ja kivaa ei yleensä ottaen ollut. Ja vaikka ne vehkeet riittäisivätkin niin ämyri huutaa sitten kitaristin korvan juuressa ja kiipparisti on kolmen metrin päässä eikä kuule mitään. Mielestäni ehdottomasti kannattaa olla oma vahvistin, se lisää huomattavasti nautintoa niin treeneissä kuin keikalla, jälkimmäisessä sen monitoroinnin laatua ei ikinä voi tietää. Olisinpa tajunnut tämän muutama vuosi sitten! Varmasti useimmat ovat tajunneet, mutta itsellä meni turhan pitkään :-D Kokemusta ei ole tavallisista keyboard-vahvistimista mutta mielestäni yksittäinen aktiivi-PA-kaiutin riittää hyvin. Speksien valossa dedikoitujen kiipparivahvistinten tehot ovat useimmiten aika alhaisia kun ovat yleensä vielä transistorivehkeitä, tiedä sitten häntä miten riittää bändisoitossa. Itsellä on ollut joku halpis-TSM, Alto MS-12MA ja Mackie SRM-450 digitaalikiippareitten perässä enkä ole kyllä mitään vahvistinmallinnuksia tai värityksiä kaivannut, ihan hyvältä on kuulostanut ja pääasia että mökää kuuluu riittävästi. Keikalla voi sitten tarjota stereolinjan miksaajalle normaaliin tapaan. Ikinä en enää mene mihinkään jos ei ole omaa mökän lähdettä mukana ainakaan varoiksi. Kyllähän toki sitten kun paikan monitorointi on hyvä niin ei siinä mitään omia kaiuttimia enää kaipaa. Olen käyttänyt myös kitaravahvistinta ja siinäpä on väritystä kerrakseen, uruista tulee hauska garage-soundi pienen Lanikan combon kanssa ja pianosoundit saattavat toimia joillain säädöillä. Nyt olen soittanut enemmänkin Hammondeilla ja siinä urkuvahvistin on mielestäni elinehto, tosin nykyään jotkut soittelevat niitäkin tyytyväisenä setupilla Ventilator + yksi tai kaksi aktiivi-PA-kaiutinta. Clavian soittimet ovat perinteisesti olleet siinä maineessa että kannattaa soittaa niitä stereona, jos mahdollista. Ei kannata tuomita Nordin pianosoundeja jos tätä perusasiaa ei olla testattuna huomioitu. Itsellä on vanha Electro 2 ja siinä tämä korostuneesti pitää paikkansa, myös urkusoundin kanssa. Se akustinen piano on käyttökelvoton, mutta tämä koskee vain vanhaa Electroa. Mutta ei kukaan voi sellainen kultakorva olla etteikö mono-soundi menisi oman monitoroinnin lähteenä. Siinä tapauksessa voi harkita vaikka näitä vahvistimia tuplana: http://www.motion-sound.com/product?name=kp-500sn Tuosta kultakorvaisuudesta olen sitä mieltä että tottahan se on ikävää jos huonolta soundaa ja varsinkin jos ei kuule kunnolla, mutta kyllä aina varmasti tulee vastaan tilanteita joissa nämä asiat eivät ole kohdallaan ja mielestäni oikeaa pelimannihenkeä on silloin yrittää vain parhaansa vastuksista huolimatta! T. Mustakorppi ==
Psykedeelinen tunnelma, hyvin énekdallamok, Hammond tasaisesti kainalosauvat ontuu hirviö. Antiikin rock rikkomaton teho paholainen, kun hän meni kirkkoon, kolkko hiljaisuus sisällä. (Palautetta Unkarista Google-kääntäjän läpi) |
Bronks 17.02.2011 15:13:32 (muokattu 17.02.2011 15:24:29) | |
---|
ppcw: Mutta ei kukaan voi sellainen kultakorva olla etteikö mono-soundi menisi oman monitoroinnin lähteenä. Siinä tapauksessa voi harkita vaikka näitä vahvistimia tuplana: http://www.motion-sound.com/product?name=kp-500sn T. Mustakorppi Kolme tonnia hintana ei olisi paha, mutta eikö tuplaviissataset vaatisi jo neljä korvaa? Mutta vahvistinasia on kyllä aika kimurantti. Pa-pönttö ei itse asiassa ole ollenkaan huono vaihtoehto, kunhan se on hyvä. Vaihdoin pari kuukautta sitten Rollen KC-550 -kiipparivahvarin pois, koska se ei painoonsa nähden tuottanut ilahduttavaa ääntä. Tilalle ostin QCS-K10 aktiivikaiuttimen, joka hakkaa yleiskäytössä mennen tullen kaikki kuulemani kiipparivahvarit. Yleiskäytöllä meinaan sitä, että sen läpi ajetaan kaikki mahdolliset kiipparisaundit. Tuollaisen läpi toki sähköpianosaundeja joutuu efektoimaan vahvistinmallinnuksilla, jos sellaiseen on halua. Don't take me serious, I'm just playing. |
uuno323 18.02.2011 10:52:31 | |
---|
roland gaia sh-01 yamaha clavinova |
BobHope 18.02.2011 16:33:16 | |
---|
DSI Mopho Keyboard tulee kohta postissa. AAA TSAJAJAJA!! Diatonic is a low calorie Schweppes. |
samulijp 18.02.2011 17:31:20 (muokattu 18.02.2011 17:37:13) | |
---|
Clavian soittimet ovat perinteisesti olleet siinä maineessa että kannattaa soittaa niitä stereona, jos mahdollista. Ei kannata tuomita Nordin pianosoundeja jos tätä perusasiaa ei olla testattuna huomioitu. Itsellä on vanha Electro 2 ja siinä tämä korostuneesti pitää paikkansa, myös urkusoundin kanssa. Se akustinen piano on käyttökelvoton, mutta tämä koskee vain vanhaa Electroa. Mutta ei kukaan voi sellainen kultakorva olla etteikö mono-soundi menisi oman monitoroinnin lähteenä. Siinä tapauksessa voi harkita vaikka näitä vahvistimia tuplana: Sponsori vapaa arvostelu: Mulla on toi KBR-3D ja suosittelen kyllä electron pariksi. Stereo kaappi ja lepan torvi pyörii ylhäällä. Inputteja on parille ylimääräisellekkin synalle ja ökyä lähtee hyvin, riittää ainakin omaan monitorointiin hyvin. Lähdöt löytyy isoon PA:han ja toi lepan torvikin on mikitetty ja lähdöt balansoituna tasonsäädöllä. Miinuksena on hinta, paino ja laatu. Piano soundi on vähän laatikkomainen, muut soundit toimii hyvin. Kerran heitin portailta alas eikä ollut moksiskaan, eli ihan kestävä. Jos joutuu vaihtamaan esim. etusen putken niin ruuvaamiseen kannattaa varata paljon aikaa ja letkeä ranne. Koneella ei kannata pyörittää koska meinaavat käsinkin hävitä kierteet joten joutuu niitäkin fiksailemaan. Tehtaan jäljiltä kannattaa myös käydä kaikki ruuvit läpi, eivät luultavasti ole kaikki kiinni. Ruuvit rämisi uutena hienosti. http://www.motion-sound.com/product?name=kbr-3d Ostaisin uuden jos vanha pöllittäisiin :) "Funkin up tonight!" |
cloom 18.02.2011 19:22:35 | |
---|
Yksi uusi laite taas -Akai VX-90 -Alesis Micron -Elka Organ -Novation K-station -Roland MKS-50 -Siel Orchestra 2 -Siel Expander 80(Moog slayer modaus tehty loppuvuodesta -09) -Quasimidi Raven (max-laajennuksella) -MFB Kraftzwerk (semimodulaari pulputin) -Mini-synthi twister (modulaari syna) |
Thomas Häggblom 19.02.2011 10:48:14 (muokattu 19.02.2011 10:48:24) | |
---|
Kawai ES-4 -keikkapiano vaihdettu uuteen mustanväriseen Kawai CN 43 -digitaalipianoon :) Aijai ^^ www.myspace.com/loistavapolku |
milhow 20.02.2011 19:39:18 | |
---|
Itseltäni löytyy Roland RD-700NX |
to 21.02.2011 22:00:47 | |
---|
Multa löytyy roland hp 137r, mutta tekis mieli hankkia kyllä Nord Electro 3! |
Oravamangusti 26.02.2011 14:30:43 | |
---|
Roland FP-4 Yamaha DX7 KORG microkorg, en käytä oikeastaan. |
pekka montin 26.02.2011 19:40:13 | |
---|
Oravamangusti: Roland FP-4 Yamaha DX7 KORG microkorg, en käytä oikeastaan. Sama homma. Microkorgille yllättävän vähän käyttöä, liekö mistä johtuu.... |
Konserttipiano 128cm Atlas Synt: Roland E-70 Roland JunoStage |
arauramo 01.03.2011 13:54:17 | |
---|
Ärrrr, ei tämä g.a.s. ikinä tule helpottamaan... pidän jo itseänikin naurettavana kun selitän vaimolle että TÄMÄN jälkeen ei sitten tarvitse mitään enää parantaa... Hain DLX:stä Korg R3:n. Pistän vanhan CS-01:sen ja microKorgin myyntiin. |
Matti 01.03.2011 14:01:29 | |
---|
Hain DLX:stä Korg R3:n. Teinpäs muuten juuri saman tempun eilen. |
JPQ 01.03.2011 14:06:43 | |
---|
Totean en möisi tuon alta tuota yamahaa. noh minä olenkin minä ja gas melkein parantunut itseltä. jotenkin tuntuu että pari jutttua enään ja ihan tosissani olen. nekin vaikea korvata ja toinen lähinnä varsinaisesti tarpeen. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
tarmo 01.03.2011 14:26:37 | |
---|
arauramo: Ärrrr, ei tämä g.a.s. ikinä tule helpottamaan... pidän jo itseänikin naurettavana kun selitän vaimolle että TÄMÄN jälkeen ei sitten tarvitse mitään enää parantaa... Mä olen jo luopunut noista selityksistä. Mä oon siirtynyt itsepetoksen seuraavaan vaiheeseen, eli kerron aina milloin ostan jotakin itseäni varten ja milloin ostan jotakin, jota tarvitsen keikoilla. Toimii. |
Bronks 01.03.2011 14:47:18 | |
---|
tarmo: Mä olen jo luopunut noista selityksistä. Mä oon siirtynyt itsepetoksen seuraavaan vaiheeseen, eli kerron aina milloin ostan jotakin itseäni varten ja milloin ostan jotakin, jota tarvitsen keikoilla. Toimii. Toihan on rehellistä ja rohkeaa. Mä kannan kaikkea mukana keikoilla, kun en uskalla sanoa tulevani helposti toimeen neljäsosalla kamoista. Pitää yrittää koota selkäranka jossain vaiheessa. Don't take me serious, I'm just playing. |
Thomas Häggblom 01.03.2011 21:24:55 (muokattu 01.03.2011 21:26:14) | |
---|
Oivoi, meidän länsimaisessa kulutusyhteiskunnassahan ei ole kyse toimeentulemisesta eikä tarpeista, vaan mielihaluista :D Jos minä esimerkiksi synistin roolissa puhuisin tarpeista, niin yksi hyvä työasema ja digitaalpiano olisivat ainoat soittimet, joita oikeasti tarvitsen, tai muuten en voi jatkaa pianonsoittoa ja bändissä olemista... ...mutta kun pitää olla Nord Lead ja rakkaasta Korg X5D:stä ei voi luopua, ja oho, onpas tuo Yamaha AN1x hyväsoundinen ja halvalla myynnissä torilla, hehe..ja sit joku Kawai K11, sille nyt ei kukaan voi rehellistä tarvetta nykypäivänä edes yrittää keksiä.. Tällä hetkellä yritän kuumeisesti kehitellä itselleni välttämätöntä rationaalista syytä ostaa ainakin Nord Electro 3, Korg N5ex ja Roland Juno-60 -synat :) Ainoa soitin jolle minulla oli todellinen huutava tarve, on Yamaha SHS-10. Ei ole mitään parempaa keinoa ärsyttää bändikavereita treeneissä tauoilla ;) Tämän hetken lista: Kawai CN-43 -digipiano Kawai K11 Korg Karma Korg X5D Nord Lead 2X Yamaha AN1x Yamaha SHS-10 + Roland EM-15 kotikiippari www.myspace.com/loistavapolku |
JPQ 02.03.2011 16:43:44 | |
---|
Undying Dreams: Oivoi, meidän länsimaisessa kulutusyhteiskunnassahan ei ole kyse toimeentulemisesta eikä tarpeista, vaan mielihaluista :D Jos minä esimerkiksi synistin roolissa puhuisin tarpeista, niin yksi hyvä työasema ja digitaalpiano olisivat ainoat soittimet, joita oikeasti tarvitsen, tai muuten en voi jatkaa pianonsoittoa ja bändissä olemista... ...mutta kun pitää olla Nord Lead ja rakkaasta Korg X5D:stä ei voi luopua, ja oho, onpas tuo Yamaha AN1x hyväsoundinen ja halvalla myynnissä torilla, hehe..ja sit joku Kawai K11, sille nyt ei kukaan voi rehellistä tarvetta nykypäivänä edes yrittää keksiä.. Tällä hetkellä yritän kuumeisesti kehitellä itselleni välttämätöntä rationaalista syytä ostaa ainakin Nord Electro 3, Korg N5ex ja Roland Juno-60 -synat :) Ainoa soitin jolle minulla oli todellinen huutava tarve, on Yamaha SHS-10. Ei ole mitään parempaa keinoa ärsyttää bändikavereita treeneissä tauoilla ;) Tämän hetken lista: Kawai CN-43 -digipiano Kawai K11 Korg Karma Korg X5D Nord Lead 2X Yamaha AN1x Yamaha SHS-10 + Roland EM-15 kotikiippari muutamalla tosiaan tulee toimeen. Itsellä muutama tarve enään pahus vain ei taida olla halpaa ratkaisua niihin varsinkin kun kone kapasiteetti olikin yllättävän rajallinen. ps. ärsytttävän raskaita nuo NI (komplete 7 ostin juuri) softasynat pahimpina hetkinä... Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
O.Jakonen 07.03.2011 23:18:15 (muokattu 07.03.2011 23:18:44) | |
---|
Tuntee kyllä ittensä pieneks ku lukee edellisiä arsenaaleja, mutta ehkä tuo ruppee tuosta kasvamaa ajan mittaa :P Roland FP-4 stage bändikäyttöön Hohnerin sähköurut vuodelta X, mallistakakaan ei ole sen tarkempaa tietoa laiskana jaakkona, ikäväkseni ollut enemmän huonekaluna kuin soittimena, vaikka silloin tällöin on kiva fiilistellä. Görs & Kallmann pianokin löytyy, alkuperä siitäkin vielä selvittämättä. Tarkoitus joku syntikkavempele hommata kesäks, mutta vielä on kaikki rahoja myöten siitä hankinnasta auki. |