Aihe: Line6 Pod Studio UX2
1 2 3
juikkipuikki
26.02.2011 15:29:39

Andy--85: Mitäköhän helvettiä sekin tarkoittaa?

Oikeesti paljon parempi nauhotussofta verrattuna noihin line6 tarjoamiin. Kandee kokeilla.

http://urbaanisanakirja.com/word/waretus/

:)
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
Juicy
26.02.2011 16:31:10

Menikö mulla jotain ohi, miksi tuo softa pitää ehdottomasti warettaa? Onko se parempi kuin virallisesti ostettu täysversio?
Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
juikkipuikki
26.02.2011 16:44:50

Juicy: Menikö mulla jotain ohi, miksi tuo softa pitää ehdottomasti warettaa? Onko se parempi kuin virallisesti ostettu täysversio?

Toki saa ostaakin jos on rahamiehiä, ehämmä sitä kieltäny :)
pegi69
26.02.2011 18:08:41
itselläni kyseinen laite käytössä ja en hyvin saanut toimimaan integroidun äänikortin kanssa. nykyisin isken kuulokkeet toneporttiin suoraan ja käytän sitä äänikorttina. windows7 64 bit käytössä. asiasta kolmanteen. kannattaako esim. metal shop lisäpaketin ostaminen? mistään sitä ei ilmeisesti ilmatteeks saa? miten muuten farm2 eroaa edeltävästä?
Antti1
26.02.2011 18:09:33
juikkipuikki: Toki saa ostaakin jos on rahamiehiä, ehämmä sitä kieltäny :)

No ei sitä rahaa tarvii, kuin sen about 35€ tjsp. Warettaminen sensijaan on täysin tarpeetonta, kun täysin toimivan version saa ilmaiseksi firman nettisivuiltakin. Siitä pitää vaan maksaa kokeiluajan jälkeen lisenssimaksu.
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
juikkipuikki
26.02.2011 18:29:11

pegi69: itselläni kyseinen laite käytössä ja en hyvin saanut toimimaan integroidun äänikortin kanssa. nykyisin isken kuulokkeet toneporttiin suoraan ja käytän sitä äänikorttina. windows7 64 bit käytössä. asiasta kolmanteen. kannattaako esim. metal shop lisäpaketin ostaminen? mistään sitä ei ilmeisesti ilmatteeks saa? miten muuten farm2 eroaa edeltävästä?

Voi kuule et arvaakaan paljonko oon käyttäny tunteina noiden piratoitujen model packien etsimiseen. Tuloksena: ei löydy toimivia mistään. Niihin oon joutunu sijoittamaan rahaa.
Juicy
26.02.2011 18:39:03

juikkipuikki: Voi kuule et arvaakaan paljonko oon käyttäny tunteina noiden piratoitujen model packien etsimiseen. Tuloksena: ei löydy toimivia mistään. Niihin oon joutunu sijoittamaan rahaa.

Äijällä on kymppitonnien eestä rahaa musavehkeissä, mutta softat pitäisi saada ilmaiseksi?
Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Antti1
26.02.2011 18:40:38
Juicy: Äijällä on kymppitonnien eestä rahaa musavehkeissä, mutta softat pitäisi saada ilmaiseksi?

Aika röyhkeä asenne mun mielestä, en paljoa tollaisella kehtais brassailla palstoilla. Toivottavasti mode siivoaa waretukset pois keskustelusta.
pegi69
26.02.2011 18:51:26
hyödyllisempää olis jos pysyttäisiin aiheessa kun piratismista on useita mielipiteitä. onko ne model packit ostamisen arvoisia?
juikkipuikki
26.02.2011 18:59:08

Juicy: Äijällä on kymppitonnien eestä rahaa musavehkeissä, mutta softat pitäisi saada ilmaiseksi?

Joo aihees pitäis pysyy mut pakko tehdä toi asia selväks, että ihan periaatteesta haen kaiken netistä enkä osta, sori nyt vaan. Joitain juttuja kuten dvd profiler, guitar pro olen joutunut ostamaan kuitenkin.
Antti1
26.02.2011 19:07:35
pegi69: onko ne model packit ostamisen arvoisia?

Mikäli Line6:n mallinnoksien yleinen laatu miellyttää, niin joo. Jos ei, niin ei ne lisäpaketit sen laadukkaampia ole. Erilaisia vain.
Antti1
26.02.2011 23:52:01
Kivijalka: Kiinnostaisi kuulla logiikka tämän periaatteen takana.

Ihan järkeväähän se on: työstä ei kuulu saada korvausta.
juikkipuikki
27.02.2011 00:18:33

Semmonen asia missä on mahdollista säästää laadusta tinkimättä kannattaa säästää :)
Ziggy Bubba
27.02.2011 00:21:23

juikkipuikki: Semmonen asia missä on mahdollista säästää laadusta tinkimättä kannattaa säästää :)

Just. Lihapiirakatikin voi tunkea kaupassa povariin - selvää säästöä. Haluatko lisää säästövinkkejä? Tolla hommalla ylpeileminen ei vaan ole siistiä. Huh mitä spedeilyä.
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
juikkipuikki
27.02.2011 00:24:03

sikki-six: Just. Lihapiirakatikin voi tunkea kaupassa povariin - selvää säästöä. Haluatko lisää säästövinkkejä? Tolla hommalla ylpeileminen ei vaan ole siistiä. Huh mitä spedeilyä.

No jos tiukka paikka on niin mikäjottei. No joo, en mä sillä ylpeile todellakaan. Vastasin vaan rehellisesti kun kysyttiin.
Jeszse
01.03.2011 11:33:41
Jahas. Meinasin vähän lueskella tätä, ku ajattelin ostaa tommosen otsikonmukaisen laitteen. Joku taso. Ei ihan hirveesti jeesaillu ku puolivälistä alkaen tapellaan lihapiirakoista ja warettamisesta.
Keltanen superhedelmäpimppimutantti. Yhyy äiti.
jukka123
16.08.2012 20:50:42
Lihapiirakat sikseen kun olisi ihan aiheesta kysyttävää, eli pistääkö tämä laite tietokonetta miten koville? Mulla on about 3 vuotta vanha HP pavilion dv5-1260eo läppäri tämmösillä (oleellisimmilla) spekseillä;

Suoritin: AMD Turion X2 RM-74 2.2 GHz
Muisti: 4GB (2x2) DDR2-667, max. 8 GB
Näytönohjain: ATI Radeon HD3650 512MB
Kiintolevy: 400GB 5400rpm

Mulla ois tarkotuksena vain nauhottaa kitaraa meiningillä kitarasta piuha Podiin ja podista koneeseen (todennäköisesti Reaperilla nauhotan kun ymmärtääkseni tuo Ableton Live Lite ei ole mitenkään kummoinen), joten tämä UX1 http://www.thomann.de/fi/line6_pod_studio_ux1.htm
saattaisi olla varmaan jopa parempi/järkevämpi vaihtoehto, samat soundit näistä ilmeisesti irtoaa vaikka tossa UX2:ssa ilmeisesti muutama efekti enemmän onkin?
Jormaz
16.08.2012 20:58:40
Mulla on UX2 ja muutaman vuoden ikäinen HP2230s muistaaksein 2MB muistilla. Reaperia oon käyttänyt. Kyllähän tuo toimii. POD Farmin kanssa vaan oli jotain ongelmaa etten uusinta versiota saanut toimimaan. En tiedä syytä, ehkä pitäis joskus koittaa uudestaan. Tuota UX2 oon käyttänyt myös äänikorttina kun oon jotain MIDI-keyboard-räpellystä soittanut, kai se tämän läppärin integroidun paskan päihittää.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Bilsom27
16.08.2012 21:47:42 (muokattu 16.08.2012 21:48:57)
jukka123: Lihapiirakat sikseen kun olisi ihan aiheesta kysyttävää, eli pistääkö tämä laite tietokonetta miten koville? Mulla on about 3 vuotta vanha HP pavilion dv5-1260eo läppäri tämmösillä (oleellisimmilla) spekseillä;

Mulla ois tarkotuksena vain nauhottaa kitaraa meiningillä kitarasta piuha Podiin ja podista koneeseen (todennäköisesti Reaperilla nauhotan kun ymmärtääkseni tuo Ableton Live Lite ei ole mitenkään kummoinen), joten tämä UX1 http://www.thomann.de/fi/line6_pod_studio_ux1.htm
saattaisi olla varmaan jopa parempi/järkevämpi vaihtoehto, samat soundit näistä ilmeisesti irtoaa vaikka tossa UX2:ssa ilmeisesti muutama efekti enemmän onkin?

Mulla on toi UX1 käytössä ja pelittää hienosti kotinauhotteluissa.

Koneessa:
Intel Core i3-2120 3.30Ghz
6Gt muistia
64-bit Windows 7

Toimittaa mulla tällä hetkellä äänikortin virkaa, joten piuha kiinni ja otan vaan puhtaan signaalin sisään Cubase5:een.
Kitarasoundeissa käytän Lepou-plugareita, jotka on omaa korvaa miellyttäny.
Line6 Pod Farmin kautta laitan vaan säröspedua ja gatea yleensä eteen, sekä viritän kitaraa ja Pod Farm on mulla myös VstPlugins-kansiossa, joten saa kätevästi käytettyä.
En oo pitkään aikaan käyttäny ton Line6 omia soundeja nauhottelussa, koska puhtaan signaalin ja
Lepou-plugareitten kanssa voin vaihtaa kitarasoundia/nuppimallinnosta vielä vaikka vuodenkin päästä, jos vaan tiedostot on tallessa.
Latenssia oli aluks melkosesti, mutta pienen säädön jälkeen sain pudotettua Inputlatenssin 6,1ms ja se ei kotinauhottelussa häiritte.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)