Wradlin 25.02.2011 23:42:11 | |
---|
Sipasama: Hevikepin määritelmää pyydettiin, niin tässä minun näkemykseni: Kitaran ei tosiaankaan tarvitse olla suunnikas, telecasteri ja jazzmasterikin voivat olla jonkun mielestä hyvinkin rouheita hevikeppejä. Se on katsojan silmissä se mitenkä kitaransa määrittelee. Itsellä on kuvaa vastaava Tokai http://www.guitar.co.uk/documents/2452/2452-large.jpg eikä se tosiaankaan ole kirves eikä mikään sinnepäinkään mutta omasta mielestäni se on hyvin sovelias metallipiireihin. Eli jos pidät kitaraasi hevikeppinä tai edes metallipiireihin soveliaana, niin siinä tapauksessa se on sitä. Näin. Soundi kun lähtee jostain ihan muualta kuin piikkien määrästä tai värin tummuudesta. |
Terry Pantheras 26.02.2011 01:06:22 (muokattu 26.02.2011 01:09:04) | |
---|
|
the-Antero 26.02.2011 10:11:34 | |
---|
Wradlin: Näin. Soundi kun lähtee jostain ihan muualta kuin piikkien määrästä tai värin tummuudesta. Yhtä paljon se kitaran pyöreys / piikittömyys siihen vaikuttaa ;) Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
lavaamo 26.02.2011 11:15:27 | |
---|
Jucciz: Tuli muuten tän ketjun otsikosta mieleen: haetaanko tässä todella vuoden 2011 parasta hevikeppi-ilmoittautumista? Montako näitä ilmoittautumisia edes on ollut kaikkiaan, jos tässä haetaan (ilmeisesti) niistä kaikkein parasta? Oli miten oli, vuoden "keksi itse mikä tahansa" on mielestäni muutenkin syytä ratkaista siinä vaiheessa, kun vuotta on kulunut vajaat kaksi kuukautta. Tää on kyllä hauskaa, Jucciz taitaa olla jokin kaappihevari kun pitää Tero Vaaran kahvipöydästä käydä aina huikkimassa jos tallassa on humbucker ja rumpalilla tuplat. Ihme hihhuli, pitäis kai perustaa "tyhmin kommentti Juccizelta vuonna 2010" äänestys. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
PIM 26.02.2011 11:25:45 (muokattu 28.02.2011 07:47:21) | |
---|
Pakko kai se on ottaa osaa kun sopiva kuva sattui löytymään valmiina. Vaccaro Generator X : http://muusikoiden.net/dyn/users/84373.jpg Lisäys: Ai mikäkö tekee Vaccarosta hevikepin? No ainakin sen kaula on leveän lättänä ja siinä on metallia enemmän kuin useimmissa muissa kitaroissa sekä hiilihankomallisen lavan kuvittelisi puhuttelevan alan miehiä. Basiti haussa tamperelaiseen poprockorkesteriin. Treenit kerran viikossa Hatanpäällä. |
the-Antero 26.02.2011 11:45:11 | |
---|
lavaamo: Tää on kyllä hauskaa, Jucciz taitaa olla jokin kaappihevari kun pitää Tero Vaaran kahvipöydästä käydä aina huikkimassa jos tallassa on humbucker ja rumpalilla tuplat. Jospa se on nuorena miehenä soitellut metallicat ja maidenit puhki ja sitten se on siirtyny "vaativampiin" hommiin ja aikuisten kitaroihin ;) Ihme hihhuli, pitäis kai perustaa "tyhmin kommentti Juccizelta vuonna 2010" äänestys. Mä odotan että se yks ynkkähihhuli tulee ehdottamaan sitä "optimaalista parasta kitaraa" tänne... Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Jucciz 26.02.2011 11:52:19 | |
---|
lavaamo: Tää on kyllä hauskaa, Jucciz taitaa olla jokin kaappihevari kun pitää Tero Vaaran kahvipöydästä käydä aina huikkimassa jos tallassa on humbucker ja rumpalilla tuplat. Ihme hihhuli, pitäis kai perustaa "tyhmin kommentti Juccizelta vuonna 2010" äänestys. Äläs nyt, mää oon ihan julkihevari. Katsos, nytkin soittelen Megadethin levyn päälle kitaralla, jossa on, kyllä, arvasit oikein: tallahumppari. Mun mielestä pitäis ennemminkin perustaa ketju otsikolla "Ensimmäinen järkevä kirjoitus laavaamolta koko Muusikoiden.net:in olemassaolon aikana" ja kannustaa siellä kyseistä käyttäjää tämänkaltaiseen huimaan suoritukseen. Ketjua joutuisi ehkä pitämään elossa useamman vuoden, sillä kukaan tuskin on pidättämässä hengitystään odotellessaan tuloksia. Tuon tekstisi viimeisen sanan, "äänestys", eteen olisi vaan kuulunut väliviiva eikä välilyönti. Sen sijaan tämän ketjun otsikossa väliviivan eteen kuuluisi välilyönti. Merkitys on aivan eri: "Vuoden hevikeppi-ilmoittautuminen" vs. "Vuoden hevikeppi -ilmoittautuminen". Hoidetaan oma kielioppi kuntoon ennenkö nillitetään toisten tyhmistä kommenteista, jooko? P.S. Hyvää hiihtolomaa! :) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jucciz 26.02.2011 11:53:58 (muokattu 26.02.2011 11:54:33) | |
---|
the-Antero: Jospa se on nuorena miehenä soitellut metallicat ja maidenit puhki ja sitten se on siirtyny "vaativampiin" hommiin ja aikuisten kitaroihin ;) Puoliksi oikein. Metallicaa oon soitellu paljonkin ala-asteen lopulla ja vielä yläasteen alussakin. Iron Maiden ei sen sijaan koskaan ole oikein kolahtanut, vaikka tiedostan kyllä bändin merkityksen a)per se ja b)myöhemmin siinneille orkestereille. Ei siis huono bändi, mutta ei vaan mun makuuni. -> http://www.makuuni.fi Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
nypdjaz 26.02.2011 12:31:46 | |
---|
|
lavaamo 26.02.2011 12:45:30 | |
---|
Jucciz: Äläs nyt, mää oon ihan julkihevari. Katsos, nytkin soittelen Megadethin levyn päälle kitaralla, jossa on, kyllä, arvasit oikein: tallahumppari. Mun mielestä pitäis ennemminkin perustaa ketju otsikolla "Ensimmäinen järkevä kirjoitus laavaamolta koko Muusikoiden.net:in olemassaolon aikana" ja kannustaa siellä kyseistä käyttäjää tämänkaltaiseen huimaan suoritukseen. Ketjua joutuisi ehkä pitämään elossa useamman vuoden, sillä kukaan tuskin on pidättämässä hengitystään odotellessaan tuloksia. Tuon tekstisi viimeisen sanan, "äänestys", eteen olisi vaan kuulunut väliviiva eikä välilyönti. Sen sijaan tämän ketjun otsikossa väliviivan eteen kuuluisi välilyönti. Merkitys on aivan eri: "Vuoden hevikeppi-ilmoittautuminen" vs. "Vuoden hevikeppi -ilmoittautuminen". Hoidetaan oma kielioppi kuntoon ennenkö nillitetään toisten tyhmistä kommenteista, jooko? P.S. Hyvää hiihtolomaa! :) Tietysti sellainen äänestys pitää perustaa, ehdottomasti! Maltatko kuitenkin odottaa siihen asti että alan rölötellä tuonne tanssimusiikki puolelle Telecastereista ja paskoista rumpaleista? Hyvät hiihtolomat sinnekkin, tosin omani ovat vielä muutaman viikon päässä! Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
Jucciz 26.02.2011 14:06:32 (muokattu 26.02.2011 14:06:54) | |
---|
lavaamo: Tietysti sellainen äänestys pitää perustaa, ehdottomasti! Maltatko kuitenkin odottaa siihen asti että alan rölötellä tuonne tanssimusiikki puolelle Telecastereista ja paskoista rumpaleista? Ota aikasi. Eihän nyt hyvää asiaa kannata kiireellä pilata. :) Hyvät hiihtolomat sinnekkin, tosin omani ovat vielä muutaman viikon päässä! Jees, tänks. Eihän nyt hyvää asiaa kannata kiireellä pilata. :) P.S. "sinnekin" yhdellä k:lla. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
lavaamo 26.02.2011 14:08:31 | |
---|
Jucciz: Ota aikasi. Eihän nyt hyvää asiaa kannata kiireellä pilata. :)
Jees, tänks. Eihän nyt hyvää asiaa kannata kiireellä pilata. :) P.S. "sinnekin" yhdellä k:lla. Noh mä ruukaan kirjotella sellasella murteella ku tyykkän. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
the-Antero 26.02.2011 14:18:50 | |
---|
Jucciz:Iron Maiden. Ei huono bändi, mutta ei vaan mun makuuni. Eka asia mistä oon 100% sun kanssa samaa mieltä. :D Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Andy Suonsilmä: "Talven routa tappaa pihatontutkin." |
Wradlin 26.02.2011 18:50:09 | |
---|
the-Antero: Yhtä paljon se kitaran pyöreys / piikittömyys siihen vaikuttaa ;) Nimenomaan, siksipä strato on yhtä "hevikeppi" kuin myös lespa tai RR. |
Jucciz 26.02.2011 21:53:50 | |
---|
lavaamo: Noh mä ruukaan kirjotella sellasella murteella ku tyykkän. No voi mutta kun -kkaan- ja -kkään-päätteiset sanat eivät ole mitään murretta, vaan ainoastaan huonoa suomen kieltä. Kyllähän ne puhuttaessa kajahtavat ulos "tuplakoolla", mutta kirjoitettaessa pitää jättää toinen koo pois. Vaikka sit Kaija Koo. Tai yhden koon sukkahousut. Sukahousut. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jucciz 26.02.2011 21:54:24 | |
---|
the-Antero: Eka asia mistä oon 100% sun kanssa samaa mieltä. :D Oot matkalla voittajaksi. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
nypdjaz 26.02.2011 22:06:19 | |
---|
Kkukkkkis on päisssäään. Hirveessä kännissä kuuntelee Judas Priestiä nahkahousut jalassa. |
Sakmongkol 27.02.2011 00:49:24 | |
---|
the-Antero: Mä odotan että se yks ynkkähihhuli tulee ehdottamaan sitä "optimaalista parasta kitaraa" tänne... En mää tuu kun se ei oo mun kirjoissa hevikeppi. Ei sillä etteikö sillä voisi heviäkin soittaa, mutta musta termi "hevikeppi" on varattu niille joilla ei voi soittaa muuta, eli jotka ovat järjestään rumia, sekä ergonomialtaan että funktionaalisuudeltaan päin helvettiä suunniteltuja. Mielestäni vuoden hevikepiksi pitäisi kruunata sellainen malli jossa on tehty mahdollisimman monta asiaa väärin. Kaikki etäisestikin straton malliset ovat siis poissa laskuista. |
Silppuri 27.02.2011 16:29:02 | |
---|
Aika viihdyttävä ketju! ;) Eiköhän hevikeppi ole sellainen keppi, jolla omistajansa sattuu heviä soittelemaan.... Äkkiä laskettuna neljään sivulliseen rölötystä mahtui kaikkiaan kolme HEVIKEPIN kuvaa. Enempää on turha lähetellä, sillä se punainen amfisound (ko?), missä oli pelkkä tallamikki, on voittaja. Piste. Case closed. "Tätä ja tätä ja tätä ja tätä..." |