Antti90 23.03.2004 16:54:55 | |
---|
no en oo varma onko noin kirjotettu mutta tartteisin tommosen midi floorboard jutun ku mulla on behringerin multiefekti vahvari (ultratwin gx210) ja tarttes pedaali jutun mihin voisin tallentaa niitä soundeja. oisko jollain tietoo mikä ois hyvä,halpa ja käytännöllinen peli? Medicin! sano ryssä ku pullon löysi.... |
Fortune 23.03.2004 16:59:37 (muokattu 23.03.2004 17:03:58) | |
---|
Soundeja et saa tallennettua pedaaliin, sillä voit vain ohjata vahvistimen mahdollisia muistipaikkoja. Pelkkään muistipaikkojen selailuun riittää mikä tahansa perusmidipedaali, joka taitaa "program change" -komentojen lähettämisen, esimerkiksi Rolandin GFC-50 tms. EDIT: Tuossa Behringerissä näyttää olevan midi-ohjauksen piirissä efektien ja kanavien vaihdot sekä efektiparametrien ohjaus, joten jokin "control change" -käskyjä lähettävä pedaalikin voisi olla ihan kiva, jos innostuu (en tiedä tarkkaan, mitä parametrejä efektiosasto päästää kontrolloimaan midin avulla tuossa laitteessa, mutta delay-ajoille sun muille toki olisi kiva saada reaaliaikainen kontrolli). "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Solex 23.03.2004 17:03:45 (muokattu 23.03.2004 17:04:19) | |
---|
No ensinäkin korjaan vähän sanomaasi, ei niitä saundipankkeja sinne lautaan tallenneta, ihan siellä vahvistimessa pysyvät mutta lauta kontrolloi niitä :) Ja kun kerran ei ole kyse hyper kalliista vahvistimesta niin en näe syytä ostaa ökykallista lautaa, etkä ilmeisesti edes tarvitse sellaista. Ehdotan Behringerin FCB 1010:sta, katso linkki: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-149820.html Jos joku tarjoaa käytettynä niin ainakin Rolandin lauta(mikä sen tarkka mallinimi olikaan?) on laadukasta tekoa. Jos lähikauppiaasi ei tee tuosta sinulle tyydyttävää tarjousta niin kannattaa tilata tuo Behringerin lauta St. paul's soundista( www.stpaulssound.fi) Thomannin sijaan niin saat mahdolliset takuuasiat hoidettua Suomessa. Edit: Fortune on lännen nopein :) "en tiedä ovatko he siellä mutta heidän ei ainakaan pitäisi olla!" -Ville Valo vastaa haastattelussa kysymykseen The Rasmuksen listatilanteesta |
Exhausted 23.03.2004 17:57:44 | |
---|
toi Behringer on vissiin Rolandia vähän monipuolisempi, Roland on suhteellisen ehdoton sen suhteen että vaihdellaanko presettejä vai lähetetäänkö control-käskyjä, behringerissä kai voi tehdä molempia samaan aikaan. tosin laatu on eri juttu sitten... |
Antti90 23.03.2004 17:59:31 (muokattu 23.03.2004 18:03:26) | |
---|
paikallinen musakaupan pitäjä(t) ovat sanoneet että toi behringerin lauta on vaikea käyttöinen...tosin ei oo mulla mitään kokemusta siitä..ja tuo behringer on täällä musakaupas myytävänä Medicin! sano ryssä ku pullon löysi.... |
Fortune 23.03.2004 18:06:55 | |
---|
toi Behringer on vissiin Rolandia vähän monipuolisempi, Roland on suhteellisen ehdoton sen suhteen että vaihdellaanko presettejä vai lähetetäänkö control-käskyjä, behringerissä kai voi tehdä molempia samaan aikaan. tosin laatu on eri juttu sitten... Roland FC-200:sessa on yksi cc-nappi yhtäaikaa pankinvaihtonappien kanssa käytettävissä, kun kytkee takapaneeliin switchin, pystyy lennossa vaihtamaan program change- ja cc-tilojen välillä, eli käytännössä on käytössä sekä 10 nappia program changeen että napin painalluksella ne samat 10 cc-komennoille. Riittää ainakin minulle. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Solex 23.03.2004 18:06:57 (muokattu 23.03.2004 18:19:23) | |
---|
paikallinen musakaupan pitäjä(t) ovat sanoneet että toi behringerin lauta on vaikea käyttöinen...tosin ei oo mulla mitään kokemusta siitä..ja tuo behringer on täällä musakaupas myytävänä No sovi myyjän kanssa että tuot pönttösi liikkeeseen niin voitte katsoa miten ne käyttäytyvät yhdessä, jos miellyttää niin lyöt rahat tiskiin. "en tiedä ovatko he siellä mutta heidän ei ainakaan pitäisi olla!" -Ville Valo vastaa haastattelussa kysymykseen The Rasmuksen listatilanteesta |
Antti90 23.03.2004 18:12:18 | |
---|
No sovi myyjän kanssa että tuot pönttösi liikkeeseen niin voitte katsoa miten ne käyttyätyvät yhdessä, jos miellyttää niin lyöt rahat tiskiin. juu toi kuullostaa hyvältä,näin teen Medicin! sano ryssä ku pullon löysi.... |
Dumb 23.03.2004 18:17:51 | |
---|
Ihan vaan mielenkiinnosta pitää kysyä, että mitä kaikkia liitäntöjä sen FC-200:sen takapanelista oikein löytyy? |
Fortune 23.03.2004 18:20:54 | |
---|
Ihan vaan mielenkiinnosta pitää kysyä, että mitä kaikkia liitäntöjä sen FC-200:sen takapanelista oikein löytyy? Midi in, midi out, 6 kpl foot sw/exp (lisäkontrollereille), mode (tämä on tuon program change/cc -tilan vaihtoa varten), DC IN 9V. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Antti90 23.03.2004 18:28:08 | |
---|
nyt jos joku osais vastata tähän ::: että jos nyt hommaisin vaikka tuon behringerin mistä on juttua väännetty,niin onko mahollista että siihen vois liittää jonkun esim. säröpedun vaikka onkin jo tommonen midi-ohjain(aattelin sitä kun mulla on tuo big muff pedu ja aattelin hommata viel yhen bossin pedun,että toimisko ne ja se lauta yhessä?) Medicin! sano ryssä ku pullon löysi.... |
Fortune 23.03.2004 18:29:55 | |
---|
nyt jos joku osais vastata tähän ::: että jos nyt hommaisin vaikka tuon behringerin mistä on juttua väännetty,niin onko mahollista että siihen vois liittää jonkun esim. säröpedun vaikka onkin jo tommonen midi-ohjain(aattelin sitä kun mulla on tuo big muff pedu ja aattelin hommata viel yhen bossin pedun,että toimisko ne ja se lauta yhessä?) Voi liittää, tuo midi-ohjain ei tule signaalitiehen vaan se vain ohjaa sitä vahvistimen efekti- ja muistipaikkasysteemiä midi-liitännän kautta. Eli sen kautta ei ääntä kulje. Nuo säröpurkit laitat normaalisti kitaran ja vahvistimen väliin, midilaudan Behringerin midi in -liitäntään. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Antti90 23.03.2004 18:31:00 | |
---|
loooooistavaa,kiitosta Medicin! sano ryssä ku pullon löysi.... |
Antti90 26.03.2004 12:55:18 | |
---|
tietäiskös kukaan mistä saisi suomenkielisiä käyttöohjeita tuohon FCB1010 .. googlella ei löydy Medicin! sano ryssä ku pullon löysi.... |
tioni 26.03.2004 13:05:57 | |
---|
gabba gabba hey |
Fortune 26.03.2004 16:48:47 | |
---|
"Look behind you, a three-necked guitar!" |
no nyt sain kokeiluun soundwellista FCB1010.. oon yrittäny ohjelmoida sitä ja laittaa efektipaikkoja muistiin mutta nyt kysyn tällaista että kun ne paikat on tallennettu niin miten siitä jatkaa? miten saan käytettyä niitä paikkoja joihin laitoin tallensin efektipaikan? tiedän,tyhmä kysymyshän tämä on mutta niin minäkin joten jos joku osaisi valaista hiukan minua ja minun tyhjää päätä Medicin! sano ryssä ku pullon löysi.... |
Yazmo 28.03.2004 13:05:07 | |
---|
no nyt sain kokeiluun soundwellista FCB1010.. oon yrittäny ohjelmoida sitä ja laittaa efektipaikkoja muistiin mutta nyt kysyn tällaista että kun ne paikat on tallennettu niin miten siitä jatkaa? miten saan käytettyä niitä paikkoja joihin laitoin tallensin efektipaikan? tiedän,tyhmä kysymyshän tämä on mutta niin minäkin joten jos joku osaisi valaista hiukan minua ja minun tyhjää päätä Vahvistimesta pitää aktivoida miditoiminto. Eli paina ultrawinin efektilaitteesta "Up" ja "Down" yhtäaikaa noin 2 sekuntia ja valitse midikanava 1-16 tai "ON" -jolloin se tottelee kaikkia kanavia- ja paina "ENTER". |