Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vox Valvetronix Plus
1
Bowie88
23.02.2011 20:17:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äkkiseltäni en löytänyt mitään kirjoituksia tästä uudesta tuotesarjasta, joten otan topicin avauksen omiin käsiini..
 
Olen etsiskellyt sopivaa ratkaisua hyviin kitarasaundeihin äänitystilanteessa ja testannut läpi aikamoisen kirjon erilaisia vaihtoehtoja. Vahvistinpuolella olen testannut mm. Fenderin uusia XD-sarjalaisia, etuasteista Line6:n POD HD 300:a sekä Bossin ME-70:ä. Siis jotain, jolla saada aikaan siedettäviä clean ja särösaundeja perusefektit mukaan lukien.. Tällä hetkellä Boss on kaikkein tyydyttävin vaihtoehto.
 
Uusimmassa Sound on Soundissa oli arvostelu Voxin uudesta, parannellusta Valvetronixista.. Itse en ole aiemmin näitä bongannut, joten oletan että melko uudesta jutusta on kyse..
 
Sarjaan kuuluu siis neljä erikokoista ja -tehoista komboa. 12AX7 löytyy tuttuun tapaan etuasteesta. Efektejä on huomattavasti enemmän, kaikuja peräti 3 erilaista (mm. jousikaiku!!)
 
Thomannilta näitä jo saa.. Tuo toisiksi pienin VT40+ vaikuttaa fiksuimmalta meikäläiselle ja 229 euroakaan ei tunnu pahalta ottaen huomioon mihin kaikkeen tuo taipuu.. Tuntuu että tässä voisi olla se kaikkein paras vaihtoehto, joten jos jollain on kokemuksia, niin olisin hyvin kiinnostunut kuulemaan.
 
http://www.thomann.de/fi/vox_vt40.htm
 
http://www.soundonsound.com/sos/mar11/articles/vox-vt40plus.htm
 
Grugi
23.02.2011 20:23:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äkkiseltään voisi kuvitella että mitään sen suurempaa parannusta tuskin edelliseen malliin on.
 
SDMF
Jyrken
23.02.2011 21:19:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen verran sanon jotta ulkomaan foorumilla mainittiin, ja ääniklippejen perusteella voin itsekin ehkä uskoa, että tässä olisi tiukempi alapää ja paremmat high-gain vahvistinmallinnukset, kuin edellisessä VT-sarjassa.
 
Itsehän omistan muuan VT-sarjan vahvarin, ja siinä juurikin tuo löysähkö basso häiritsee silloin, kun joskus tekis mieli hevintapaista soittaa. Muutoin aika ässä peli, mutta jos tuota puolta on parannettu niin vois melkein ite harkita päivitystä.
 
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
WeetM
23.02.2011 23:26:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilasin tuon VT40+:n jo tammikuun alkupuolella dv247:lta, mutta ensimmäisen mulle lähetetyn vahvistimen jouduttua kuljetusfirman pahoinpitelemäksi pääsin soittelemaan toimivalla versiolla vasta pari viikkoa sitten.
 
Kokeilujeni perusteella laitos toimii parhaiten cleaneilla ja maltillisilla rokkisäröillä. Saattaa tosin johtua siitäkin, että Fenderin ja Voxin klassikkomallien mallinnukset ovat niin maukkaita soundeiltaan etten ole vielä malttanut särökkäämpiä soundeja sen kummemmin ruuvaillakaan. Kuitenkin gainikkaammat mallinnukset tuntuvat kärsivän edelleen valitettavan löysästä alapäästä. Tiedä sitten johtuuko tämä puutteista vahvistinmalleissa vai ilmeisen alhaisilla kustannuksilla väsätystä kotelon rakenteesta. Muistan tosin lukeneeni jostain Vox-aiheiselta foorumilta, että änkemällä kotelon sisään vaahtomuovia tms. alapää tiukkenee huomattavasti. Myös laitteen pedaaliosiosta löytyvä tubescreamer (Tube OD)-mallinnus tiukentaa alapäätä jonkin verran aivan kuten esikuvansakin.
 
Tähän mennessä olen ollut todella tyytyväinen hankintaani kun haussa oli mahdollisimman monipuolinen budjettihintainen kotisoitteluvahvistin. VT40 on hintansa väärti jo pelkästään AC30-mallinnuksensa ansiosta. Telecaster kiinni koneeseen ja "AC30" soimaan niin johan rähisee!
 
Bowie88
25.02.2011 01:23:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä kuulla että nimenomaan cleanit ja kevyet säröt toimivat parhaiten.. Ne ovat juuri mitä tältä vahvistimelta haenkin. Äänitysmahdollisuudet tuntuvat olevan monipuoliset tuossa. Kaiutinmallinnettu ulostulo kuulostaa hyvältä ja ainahan tuon voi mikittää tai ottaa signaalin kaiutinulostulosta kaitutinmallinnetun DIn kautta...
Jos alapään puute on korjattavissa EQ-säädöillä niin uskon että saundi on vähintäänkin tyydyttävä... Kuitenkin pääasiallisesti äänitysvahvariksi tuota olen ajatellut... Olisi kiva kuulla kokemuksia tuon saundin suhteen direct outista käsin..
 
Alfauros
25.02.2011 08:24:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oha nois toi jousikaiku aina ollu, hei aloittaja!
 
WeetM
25.02.2011 08:56:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bowie88: Hyvä kuulla että nimenomaan cleanit ja kevyet säröt toimivat parhaiten.. Ne ovat juuri mitä tältä vahvistimelta haenkin. Äänitysmahdollisuudet tuntuvat olevan monipuoliset tuossa. Kaiutinmallinnettu ulostulo kuulostaa hyvältä ja ainahan tuon voi mikittää tai ottaa signaalin kaiutinulostulosta kaitutinmallinnetun DIn kautta...
Jos alapään puute on korjattavissa EQ-säädöillä niin uskon että saundi on vähintäänkin tyydyttävä... Kuitenkin pääasiallisesti äänitysvahvariksi tuota olen ajatellut... Olisi kiva kuulla kokemuksia tuon saundin suhteen direct outista käsin..

 
Kaiutinulostuloahan ainakaan tässä VT40+-mallissa ei erikseen ole, joten äänitysmahdollisuudet rajoittuvat joko kuulokeliitäntään tai sitten vahvistimen mikittämiseen. Jos rakentelijan vikaa löytyy yhtään niin yksi vaihtoehtohan on modata tähän efektilooppi, joka varmasti monipuolistaisi soundipalettia entisestään ja alapäänkin pystyisi saamaan paremmin kuriin erillisellä looppiin laitettavalla EQ:lla. Tällöin tietysti myös kaiutinmallintamattoman signaalin ulos saaminen onnistuisi efektiloopin sendistä ja taitaisipa samaan syssyyn olla kohtuullisen helppo väsäillä laitteeseen vielä kaiutinulostulokin. Ohjeet fx-loop-modiin löytyy valvetronix.netin keskustelusta tämän pitkän ketjun syövereistä: http://www.valvetronix.net/forums/n … -series-effects-loop-mod-t3518.html
 
Mielestäni kuulokelähdöstä käsin soundi ei ole läheskään niin eläväinen kuin kaiuttimen kautta soitettuna. Jos lähtisin äänittämään tätä vehjettä, valinta olisi kyllä ehdottomasti mikittäminen. Käsittääkseni tuo kuulokelähtö on signaaliketjussa ennen tätä Voxin maagista Valve Reactor -systeemiä, jolla on kyllä huomattava vaikutus soundiin etenkin Master-potikan ollessa käännettynä reilusti auki.
 
kiriminni
25.02.2011 20:23:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän offia.
Vox ice9 ja Big bad wah-pedaali,jotka Mr.Satriani on suunnitellut.
Onko joku kokeillut?Ainakin kuulosti tosi hyviltä eikä hintakaan ollut mahdoton.
 
Jyrken
25.02.2011 21:39:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bowie88: Jos alapään puute on korjattavissa EQ-säädöillä niin uskon että saundi on vähintäänkin tyydyttävä...
 
Alapään puutteesta ei oo kyse, vaan sitä pikemminkin tuntuu olevan ihan liikaa, niin että bassosäätö pitää kääntää yleensä nollille tosta yksinkertasesta EQsta mitä laitteesta löytyy.
 
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
Sjömanni
26.02.2011 06:43:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se on äijästä kiinni eikä soittopeleistä jos tiukasta alapäästä on pulaa.
 
Ratkaisu löysään alapäähän: http://www.geishakuulat.fi/
 
Kainalopieru perään ja takin hakuun...
 
Jyrken
26.02.2011 09:27:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sjömanni: Kyllä se on äijästä kiinni eikä soittopeleistä jos tiukasta alapäästä on pulaa.
 
Ratkaisu löysään alapäähän: http://www.geishakuulat.fi/
 
Kainalopieru perään ja takin hakuun...

 
Ikinä en oo tajunnu sanontaa "saundi lähtee sormista/miehestä". Kyllä se käytännössä ihan kamoista lähtee. Se mikä itse soittajasta tulee, on soittotyyli, tai joku tämmönem.
 
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
Tami
26.02.2011 10:23:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jyrken: Ikinä en oo tajunnu sanontaa "saundi lähtee sormista/miehestä". Kyllä se käytännössä ihan kamoista lähtee. Se mikä itse soittajasta tulee, on soittotyyli, tai joku tämmönem.
 
Niin tuon tajuaa vasta sitten kun sen itse kokee. Kun kuulee oikean soittajan soittavan halpiskamppeiden kautta ja kuulostavan silti loistavalle, eikä itse saa miljardimesasta siinä vieressä mitään järkevää aikaiseksi...
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
kiriminni
26.02.2011 10:26:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jyrken: Ikinä en oo tajunnu sanontaa "saundi lähtee sormista/miehestä". Kyllä se käytännössä ihan kamoista lähtee. Se mikä itse soittajasta tulee, on soittotyyli, tai joku tämmönem.
Tämä nyt ei kuulu tähän,mutta luen Albert Järvisen elämänteosta ja Albert saikin kamoista kuin kamoista ruuvattua sen oman soundinsa.
Soittajan touchi on aina erilainen siksi kitaristit kuulostaakin aina itseltään.
Mikä on kitaran hyviä puolia.
 
Mallintavat vahvistimet helpottaa aloittelijalla soundin löytymistä,pääsee vähemmällä ruuvaamisella,kuten tällä Voxilla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «