Aihe: The Beatles
1 2 3 4 543 44 45 46 47199 200 201 202 203
JET
08.02.2011 21:42:11
velipesonen: Kaipa sitten riittäisi että jankuttaisit omaa näkemystäsi vähemmän kuin neljäkymmentä kertaa samansisältöisenä. Harrastamasi ohipuhuminen vaikuttaa taktiselta.

"Modernismi on paskaa", "Rock-musiikki on kuollut", "Paul McCartney on parempi säveltäjä kuin Mozart".

Näitten rinnalla mikä tahansa Lennoniin tai Beatlesiin kohdistettu palaute on kohtuullinen. Mielipidepoliisiksi sulla ei ole pätevyyttä. Tämä palsta ei ole tarkoitettu vain Beatlesin fanaatikoille, vaan kokonaiselle keskustelulle.
Calliope
09.02.2011 15:23:04
Late__:

Jokapaikanapina: Eikös se Yesterday ole Helpillä..? :D

Help!'iltä löytyy Yesterday, olet oikeassa. Revolverista senverran, että tykkään todella paljon Paulin taustalaulamisesta esim. Dr Robert.
"Your mind makes a promise that your body can't fill"
velipesonen
09.02.2011 18:07:37

JET: "Modernismi on paskaa", "Rock-musiikki on kuollut", "Paul McCartney on parempi säveltäjä kuin Mozart".

Näitten rinnalla mikä tahansa Lennoniin tai Beatlesiin kohdistettu palaute on kohtuullinen. Mielipidepoliisiksi sulla ei ole pätevyyttä. Tämä palsta ei ole tarkoitettu vain Beatlesin fanaatikoille, vaan kokonaiselle keskustelulle.

Palautteesi Lennonista on sisällöltään täysin ymmärrettävä ja mielipiteenä täysin käsitettävä. Toivottavasti mitään mielipidepoliisia ei olekaan. Kritiikkini kohdistuu ohipuhumiseen, siihen että on pakko puhua aidanseipäästä kun muut koettavat puhua aidasta.
Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani
Scrobble
09.02.2011 20:04:06
velipesonen: Palautteesi Lennonista on sisällöltään täysin ymmärrettävä ja mielipiteenä täysin käsitettävä. Toivottavasti mitään mielipidepoliisia ei olekaan. Kritiikkini kohdistuu ohipuhumiseen, siihen että on pakko puhua aidanseipäästä kun muut koettavat puhua aidasta.

Ei säähh näitä sun "sanallisesti nerokkaita" viestejä.
Jokapaikanapina
09.02.2011 21:06:48
Late__: Jokapaikanapina: Eikös se Yesterday ole Helpillä..? :D

Haha, oon ilmeisesti ollu TOSI väsyny. Epäilin kyllä itteeni ja kävin oikein tarkistaan vielä, että olihan se Yesterday Revolverilla ja jotenkin totesin sen olevan siinä.. :D
velipesonen
10.02.2011 11:49:00

Scrobble: Ei säähh näitä sun "sanallisesti nerokkaita" viestejä.

Näin on näreet.
Calliope
19.02.2011 10:59:49
Laitetaan tästä kunnon meininkiä;

http://www.youtube.com/watch?v=Imb4tYOk8GE
velipesonen
19.02.2011 13:02:08

Calliope: Laitetaan tästä kunnon meininkiä;

http://www.youtube.com/watch?v=Imb4tYOk8GE

Tuo kitarasärö on kyllä mahtava. Kertokaa jotka enemmän tiedätte, eikös kuullostakin ihan Voxin top boost -kanavalta?
varakeef
19.02.2011 13:45:52
velipesonen: Tuo kitarasärö on kyllä mahtava. Kertokaa jotka enemmän tiedätte, eikös kuullostakin ihan Voxin top boost -kanavalta?

Ei se kyllä kuulosta... se kuulostaa yliajetulta mikkietuselta. DI boksiin niin kitarat kuin bassokin, niistä pöydän etusiin.

Tuossa klipissähän suurin osa tavarasta tulee nauhalta.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
velipesonen
19.02.2011 14:17:37

varakeef: Ei se kyllä kuulosta... se kuulostaa yliajetulta mikkietuselta. DI boksiin niin kitarat kuin bassokin, niistä pöydän etusiin.

Eli kaikkein rähmäisimmällä mokkelolla saa kaikkein parhaan soundin.
varakeef
19.02.2011 14:42:30
velipesonen: Eli kaikkein rähmäisimmällä mokkelolla saa kaikkein parhaan soundin.

No se pöytä on kyllä ihan viimoisen päälle, jotenparas soundi on saatu aikaan loistolaitetta pahoinpitelemällä.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
HaloOfFlies
23.02.2011 20:52:03 (muokattu 23.02.2011 20:54:58)

Ostin With The Beatlesista sen uuden remasteroidun version. Ero 1987-remasteriin on kyllä huikea. Äänen laatu ja kaikki heti kerralla parempia. Hyvä on itse levykin kyllä. Beatlesin parhaimpia.

Jotenkin levyä kuunnellessa rupesi miettimään, että millaistahan se on ollut silloin vuonna 1963 kun sana Beatlesista alkoi Suomeenkin asti kiirimään. Että nyt on ihan uudenlainen pitkätukkainen rokkibändi tullut, joka on Briteissä saanut hysteriaa aikaan.
It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5
velipesonen
23.02.2011 22:38:52

danny: Jotenkin levyä kuunnellessa rupesi miettimään, että millaistahan se on ollut silloin vuonna 1963 kun sana Beatlesista alkoi Suomeenkin asti kiirimään. Että nyt on ihan uudenlainen pitkätukkainen rokkibändi tullut, joka on Briteissä saanut hysteriaa aikaan.

Erittäin mielenkiintoinen kysymys, monihan sen vielä muistaa. Rautalankabändit tulivat ensin ja Beatlesin pitkätukat hetken päästä perässä. Ainoa mitä minä osaan sanoa on muistinvarainen siteeraus jonkun jo tuolloin (tod.näk. 1964) eläkeiässä olleen suomalaisen psykiatrin televisiohaastattelusta, jossa häneltä kysyttiin, mitä kitarabändimuoti oikeastaan on: "Näitä ihmisiä ei ole hyväksytty ja he kapinoivat muita, onnellisempia ihmisiä vastaan."

Jos joku osaa kertoa kuka tämä psykiatri oli tai mikä tv-ohjelma se oli, olen hyvilläni ja kiitollinen.

Tällainen reseptiotutkimus, joka on usein kulttuuriantropologista tai viestintätieteellistä, on ilmeisesti edelleen yleistymässä ja ehdottamastasi aiheesta saisi väännettyä hyvän tutkielman. Tässähän puhutaan suunnilleen vuosista 1963-1966 eli ajasta ennen hippejä ja undergroundia. Vaikka underground on ikuista, maailmankaikkeuttakin ikuisempaa.
Andy Six
23.02.2011 22:42:47
danny: Ostin With The Beatlesista sen uuden remasteroidun version. Ero 1987-remasteriin on kyllä huikea. Äänen laatu ja kaikki heti kerralla parempia. Hyvä on itse levykin kyllä. Beatlesin parhaimpia.

Jotenkin levyä kuunnellessa rupesi miettimään, että millaistahan se on ollut silloin vuonna 1963 kun sana Beatlesista alkoi Suomeenkin asti kiirimään. Että nyt on ihan uudenlainen pitkätukkainen rokkibändi tullut, joka on Briteissä saanut hysteriaa aikaan.

Pepe Willberg kertoi haastattelussa,että kun he Islandersin poikien kanssa kuuntelivat Beatlesin ekaa,he tuumivat ettei noin kuivilla soundeilla pitkään pötkitä....=9 Rautalanka eli kukoistustaan suomessa tuolloin...
All the Way from Memphis...
hippelihuijaa
23.02.2011 23:56:22
Eiks Ötökät ollu aika rautalankaa noihin aikoihin - ainakin saundit kuullostaa siltä! Muutenkin kyseessä taitaa olla maailman yliarvostetuin brändi! Jotenkin tää kollektiivinen fiksaatio paskan muuttamisesta priimaksi vuosikymmenten aikana on alkanu kyllästyttää!
hippelihuijaa
24.02.2011 02:55:15
Andy Six: Pepe Willberg kertoi haastattelussa,että kun he Islandersin poikien kanssa kuuntelivat Beatlesin ekaa,he tuumivat ettei noin kuivilla soundeilla pitkään pötkitä....=9 Rautalanka eli kukoistustaan suomessa tuolloin...

Pepehän oli vain joku finninaamainen teinitytön housunkostuttaja 70-luvulla, miten ihmeessä sä pidät sitä minään lausunnon antajana - pelkkää "Syksyn Sävel"-fuulaa!
HaloOfFlies
24.02.2011 14:08:33 (muokattu 24.02.2011 14:11:52)

Huomenna George Harrisonin syntymäpäivän kunniaksi Concert For George- muistokonsertti vuodelta 2002 kello 15 alkaen tästä osoitteesta:

http://www.georgeharrison.com/
It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5
Calliope
27.02.2011 10:21:19
Andy Six: Pepe Willberg kertoi haastattelussa,että kun he Islandersin poikien kanssa kuuntelivat Beatlesin ekaa,he tuumivat ettei noin kuivilla soundeilla pitkään pötkitä....=9 Rautalanka eli kukoistustaan suomessa tuolloin...

Soundithan on sellaset kun mitä 12 tunnissa saatiin aikaiseksi.
velipesonen
27.02.2011 19:14:34

Oletan että levy on kuullostanut alituotetulta ja viimeistelemättömältä ja mielikuva bändistä on ollut vähän omituinen. Eihän George Martin vielä vuoden 1963 alussa tiennyt mitä hänellä oli käsissään. Olisiko ollut niin että bändiä pyrittiin markkinoimaan "mielenkiintoisena" viihdyttäjänelikkona, vaikka mä kyllä luulen että Lontoon musiikkimarkkinointipiirit on ensin naureskelleet aikansa että mitähän jehuja nää nyt oikein on.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)