Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Dimarziolta D Activator vai mikä?
1 2
Sintti
24.02.2011 22:07:20 (muokattu 24.02.2011 22:08:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens,
 
aloin tässä mietiskellä vanhan sotaratsun mikkikaluston päivitystä. Mietinnässä siis otsikon mukainen Dimarzion D Activator tallamikin virkaa ajamaan. Tarkoituksena olisi päästä eroon nykyisistä aktiivimikeistä, kun niiden soundiin olen kovinkin kyllästynyt. Musiikkityyli on hyvin vaihteleva, mutta tallamikistä pitäisi irrota niin kauniit puhtaat kuin jämäkät kompit ja kirkuvat liidit doomahtavaan metalliin. Monipuolisuus siis plussaa, mutta pääpaino metallissa.
 
Kokemuksia siis olisin kiinnostunut kuulemaan. Muistaakseni vaahteraa tuo meikäläisen Washburnin runko ja kaula myös. Joskus tuota valmistajalta tiedustelin sähköpostilla, mutta en nyt aivan satavarma ole tuosta. Tietoja tuosta kitarasta ei meinaa löytää edes Google. Painavaa puuta joka tapauksessa, mutta ei mahonkia, siitä olen varma. Harvemmin vaahteraa runkomateriaalina käytetään, mutta oiskohan jollakulla kokemuksia D Activatorista tuommoisen runkomateriaalin kanssa?
 
Saa myös ehdottaa muitakin mikkejä ja mikkiyhdistelmiä H-S-S settiin. Luultavasti kaulalle on tulossa single-kokoinen humppari. Siihen ehkä Air Nortonia? Vai mikä olisi passeli? Keskimikiksi joku kivan heleä-ääninen single coil olisi kiva. Mikäs siihen parhaiten sopisi?
 
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen, jos nyt joku mun juttuja sen verran ymmärsi, että kykenee vastaamaan! :)
 
Juicy
25.02.2011 05:01:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tosiaan oot kyllästynyt aktiivimikkien soundiin, niin ehken ensimmäisenä lähtis noita mikkejä kahtoon. Mulla oli Ibanezin VBT700:n tallassa alunperin moinen D-Activator, ja minusta se tavallaan muistutti EMG-81:siä olemalla jotenkin kylmä ja steriili. Kitarassahan on leppä/pähkinä neck-thruna kaula, ja mahonkirunko.
 
Ihte oon tykästynyt SD:n JB/Jazz-settiin noissa muissa leppäkeihässä, mutta sulla on aivan erilainen kitara jo muutenkin, niin paha sanoa... BKP:ltä suosittelisin kattelemaan, mikäli eivät ole liian kalliita. Tuossa VBT:ssä on keraaminen Warpig tallassa, mutta se on jo melkoinen mättöjyrä ulostuloltaan, vaikkakin ihmiset kehuu että ihan hyvin toimii puhtaillakin.
 
Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Estranged
25.02.2011 05:25:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Kitarassahan on leppä/pähkinä neck-thruna kaula, ja mahonkirunko.
 
Jos kuitenkin vaahtera-/pähkinäkaula. ;)
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "lähes kaikissa voi valita kytkemällä kitara-efekti input- efekti looppi send-vahv. input-vahv.looppi send- efekti looppi return-efekti output-vahvistin looppi return." aristo666
Sintti
25.02.2011 08:29:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Jos tosiaan oot kyllästynyt aktiivimikkien soundiin, niin ehken ensimmäisenä lähtis noita mikkejä kahtoon. Mulla oli Ibanezin VBT700:n tallassa alunperin moinen D-Activator, ja minusta se tavallaan muistutti EMG-81:siä olemalla jotenkin kylmä ja steriili. Kitarassahan on leppä/pähkinä neck-thruna kaula, ja mahonkirunko.
 
Ihte oon tykästynyt SD:n JB/Jazz-settiin noissa muissa leppäkeihässä, mutta sulla on aivan erilainen kitara jo muutenkin, niin paha sanoa... BKP:ltä suosittelisin kattelemaan, mikäli eivät ole liian kalliita. Tuossa VBT:ssä on keraaminen Warpig tallassa, mutta se on jo melkoinen mättöjyrä ulostuloltaan, vaikkakin ihmiset kehuu että ihan hyvin toimii puhtaillakin.

 
Juu juu. Kattelin vaan, että Dimarzion sivuilla muka kehutaan juuri, että D Activatorilla pääsisi eroon aktiivien steriilistä äänestä. Mene ja tiedä sitten. 8D Tuota JB:tä olen myös miettinyt. Saattaisi olla tietenkin ihan testaamisen arvoinen. BKP olisi varmasti myös hyvä valinta, mutta tahtoo ne hinnat olla hitusen korkeemmalla. Pitääpä kuitenkin käydä katteleen heidänkin sivunsa.
 
Mandarax
25.02.2011 08:46:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tuo D-activator pöllömpi mikki ole metallihommissa, mulla on Ibanezin RG:n tallassa moinen. Tehoahan siinä on melkoisesti, mutta kyllä sen silti passiiviksi tunnistaa, 81:een verrattuna mureampi, tosin myös kiertoherkempi. Kepissä on siis HSS-mikitys ja kaulassa tuon parina on yksikelaisen kokoinen humppari JB-Jr.
Testaa pois tuota aktivaattoria, torilta edullisesti niin saa omat pois jos ei miellytä:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=497837
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Tinippa84
25.02.2011 09:01:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites D-Sonic?! Iteltä löytyy yhdestä kitarasta ja olen ollu tyytyväinen. Ei ihan niin treblekäs kun JB ja ehkä myöskin isomman kuulonen jotenkin. Teho on kutakuinkin samaa luokkaa.
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Ziggy Bubba
25.02.2011 14:31:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duncan Distortion on musta parempi räyhämikki kuin JB, jos tosissaan haluaa raskasta soundia. Semmonen purasevampi soundi, about yhtä tiukka. Puhtailla DD on omaan korvaan hilppasen miellyttävämpi, ei honota ihan niin paljon. 50e taitaa olla torilla normihinta. Suosittelen.
 
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Juicy
25.02.2011 16:00:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Estranged: Jos kuitenkin vaahtera-/pähkinäkaula. ;)
 
Ei se niin tarkkaa oo viiden jälkeen aamulla. =)
 
Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Sintti
25.02.2011 18:15:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Duncan Distortion on musta parempi räyhämikki kuin JB, jos tosissaan haluaa raskasta soundia. Semmonen purasevampi soundi, about yhtä tiukka. Puhtailla DD on omaan korvaan hilppasen miellyttävämpi, ei honota ihan niin paljon. 50e taitaa olla torilla normihinta. Suosittelen.
 
Distortion myös käynyt mielessä. Voisi olla oiva valinta. Mikähän ykskelasen kokonen humppari mahtais olla kaulaan Distortionille kaveriksi hyvä?
 
MikaHekkanen
25.02.2011 18:35:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sintti: Distortion myös käynyt mielessä. Voisi olla oiva valinta. Mikähän ykskelasen kokonen humppari mahtais olla kaulaan Distortionille kaveriksi hyvä?
 
Mulla on nyt yhdessä kitarassa kiinni Duncan Distortion + Jazz ja noista sinkulan kokoisista Hot/Cool Railsit ovat tulleet omassa soitossa tutuiksi.
 
DD + Jazz Model -kontrasti on aavistuksen iso (nooh, sen kuulevat muutkin kuin itse soittaja siis) ja DD:n kanssa joku pikkaisen kuumempi ja ainakin keskialueeltaan Jazzia tanakampi mikki voi olla vähäsen varmempi valinta.
 
Valinnan varaa on kyllä.
Duncanilta?
Hot Rails, JB Jr, Little '59, tai joku muu soundi-ihanteen mukaan.
 
http://www.seymourduncan.com/comparetones
 
Ziggy Bubba
25.02.2011 18:42:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MikaHekkanen: DD + Jazz Model -kontrasti on aavistuksen iso (nooh, sen kuulevat muutkin kuin itse soittaja siis) ja DD:n kanssa joku pikkaisen kuumempi ja ainakin keskialueeltaan Jazzia tanakampi mikki voi olla vähäsen varmempi valinta.
 
Itellä on myös yhdessä kepissä DD + Jazz, enkä kokenut noiden saamista balanssiin ongelmaksi. Ite en kaulaan edes kaipaa kovin hottia mikkiä, tuolla saa asialliset kliinit ja soundi pysyy mukavan kirkkaana myös säröillä.
 
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
MikaHekkanen
25.02.2011 19:13:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Itellä on myös yhdessä kepissä DD + Jazz, enkä kokenut noiden saamista balanssiin ongelmaksi. Ite en kaulaan edes kaipaa kovin hottia mikkiä, tuolla saa asialliset kliinit ja soundi pysyy mukavan kirkkaana myös säröillä.
 
En tarkoittanutkaan tuon parivaljakon kuitenkaan olevan ongelmallinen, omaan makuuni noitten välinen soundiero toimii jopa vallan mukavasti.
 
En kuitenkaan pitäisi kovin yllättävänä, vaikka joku toivoisi vähän enemmän samankaltaisia mikkejä kitaraansa.
 
Sintti
26.02.2011 08:27:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset Mikalle ja sikki-sixillekin vastauksista. Taidanpa varmaan lähteä tuosta Distortionista liikkelle ja alkaa sitten katselemaan sille sopiviä muita mikkejä. Hot Railsit saattaisivat olla tietenkin ihan pätevät vaihtoehdot. Ja eihän tuossa pääsee pahasti takkiin tulemaan, jos torilta tuon Distortionin ostan, eikä sitten passaisikaan saundi meikäläiselle.
 
Tinippa84
26.02.2011 11:27:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Duncan Distortion on musta parempi räyhämikki kuin JB, jos tosissaan haluaa raskasta soundia. Semmonen purasevampi soundi, about yhtä tiukka. Puhtailla DD on omaan korvaan hilppasen miellyttävämpi, ei honota ihan niin paljon. 50e taitaa olla torilla normihinta. Suosittelen.
 
Eikös Distortion ole ikäänkuin JB, mutta keraamisella magneetilla?! Ite testasin joskus näitä molempia, niin melko samanlaiset olivat. Ehkä Distortion puraisee vähän napakammin.
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
MikaHekkanen
26.02.2011 12:17:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinippa84: Eikös Distortion ole ikäänkuin JB, mutta keraamisella magneetilla?! Ite testasin joskus näitä molempia, niin melko samanlaiset olivat. Ehkä Distortion puraisee vähän napakammin.
 
Speksien mukaan on hyvinkin näin, itse en tosin harmikseni ole JB:ta kokeillut. Distortion korostaa, edelleen speksien mukaan, treblea ja middlea vähän JB:ta enemmän.
 
JB + Jazz lienee se "perinteinen" yhdistelmä Duncanin humppamikeistä.
 
Tinippa84
26.02.2011 12:29:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MikaHekkanen: Speksien mukaan on hyvinkin näin, itse en tosin harmikseni ole JB:ta kokeillut. Distortion korostaa, edelleen speksien mukaan, treblea ja middlea vähän JB:ta enemmän.
 
JB + Jazz lienee se "perinteinen" yhdistelmä Duncanin humppamikeistä.

 
Jeps! Kun kokeilin, niin mulla oli sillein, että kaks kitaraa sylissä, toisessa distortion ja toisessa JB. Luulen, että jos distortioniin vaihtais alnico V magneetin niin sitä tulis JB.
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
pekurides
26.02.2011 15:53:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinippa84: Mites D-Sonic?! Iteltä löytyy yhdestä kitarasta ja olen ollu tyytyväinen. Ei ihan niin treblekäs kun JB ja ehkä myöskin isomman kuulonen jotenkin. Teho on kutakuinkin samaa luokkaa.
 
Täältä myös propsit D-sonicille, oma suosikkini dimarzion mikeistä.
 
itse en tykänny distortionista sitten yhtään ja aika paljon se tuntuu myös täällä mielipiteitä jakavan, kovin riipivän ja onton saundinen muistaakseni....
 
Pikkasen jos pistää lisää massia niin Lundgrenin m6 tai sitten BKP:ltä monia muitakin vaihtiksia itse lähtisin laittamaan samantien.
 
tutkiskele myös alnico vs. keraaminen saundieroja, ovat hyvin eriluonteisia ja vaikuttaa hyvin paljon saundiin.
 
-p-
 
They see me rollin, they hatin.
tommium
03.03.2011 09:20:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse vaihdoin juuri RG2610 kitarasta EMG 81:n tilalle torilta löytyneen D-Sonicin ja olen kyllä tyytyväinen soundiin. Mikin asennussuunnalla on tosi iso vaikutus soundiin ja koska tuo RG on basswood runkoinen niin "ruuvit" kaulaan päin asennettuna soi aivan liian kirkkaasti. Mutta eilen kun käänsin sen siten että ruuvit on tallaan päin niin nyt on soundi kohdallaan. Alapäätä on selkeästi enemmän kuin EMG:n kanssa ja muutenkin soi kyllä isomman ja luonnollisemman kuuloisesti.
 
...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay.
LesPaul70
03.03.2011 09:40:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Tuossa VBT:ssä on keraaminen Warpig tallassa, mutta se on jo melkoinen mättöjyrä ulostuloltaan, vaikkakin ihmiset kehuu että ihan hyvin toimii puhtaillakin.
 
Psst... se on se Warpigin Alnico-versio, joka toimii hyvin puhtailla. :)
Keraamiset pakkaavat olemaan hieman kalseita puhtailla.
 
Mikä biisi? http://muusikoiden.net/dyn/users/83923.jpg
Jos tunnistat, laita pikaviesti!
Juicy
03.03.2011 16:19:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LesPaul70: Psst... se on se Warpigin Alnico-versio, joka toimii hyvin puhtailla. :)
Keraamiset pakkaavat olemaan hieman kalseita puhtailla.

 
Ai niin joo, hieman hämäs kun mulla on tuo Alnico-versiokin ollut, enkä kyllä ihan tolkuttomia eroja niissä huomannut. Ei tullut tosiaan puhtailla vertailtua. =)
 
Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «