Aihe: Suomen Idols 2011
1 2 3 4 5 6 7 861 62 63 64 65
Tupuna
24.02.2011 23:43:04
Severi oli lähes vastenmielinen + huono ja tekniikaton laulaja. Voi apua mitä pihinää. Sen sijaan komea Idols-Ilpo ja tietysti Lassi vetivät hyvin. Kyllä mä ainakin tuota Ilpoa kannatan, koska siinä on Ville Valo -tyyppistä karismaa. Ja äänenvärikin yhtä matala. Love
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Lesko
25.02.2011 00:17:33
Tupuna: Severi oli lähes vastenmielinen + huono ja tekniikaton laulaja. Voi apua mitä pihinää. Sen sijaan komea Idols-Ilpo ja tietysti Lassi vetivät hyvin. Kyllä mä ainakin tuota Ilpoa kannatan, koska siinä on Ville Valo -tyyppistä karismaa. Ja äänenvärikin yhtä matala. Love

Joo siis komp komp. Ilpo oli kanssa hyvä.
HXY
25.02.2011 00:20:30

Oon kuullu jo neljältä ihmiseltä että "hei sä näytät ihan Idols-Ilpolta!!11" ja tää kuuluis ärsyttäviin asioihin mutta satuin ny olemaan täällä. >:l

P.S. Lassi veti hyvin, mutta vois kyllä laulaa suomeks kun ei toi englannin ääntäminen oikein tunnu sujuvan.
I woke up. The pain and sickness all over me like an animal. Then I realized what it was. The music coming up from the floor was our old friend, Ludwig Van, and the dreaded Ninth Symphony.
tiukkapipo
25.02.2011 00:31:29 (muokattu 25.02.2011 01:22:40)
Tupuna: Severi oli lähes vastenmielinen + huono ja tekniikaton laulaja. Voi apua mitä pihinää.

Muuten ihan ok ohjelma, mutten voi käsittää miksi esim. Timo Laru pudotettiin ja tämä Severi otettiin jatkoon? Ajattelin että ehkä Severiä vain jännitti ja tuomarit tietävät häntä paremmin kuulleena kaverin potentiaalin, mutta kun kävin kuuntelemassa nyt koko ryhmätehtävän (ryhmä Petos) niin olipa tuo jotenkin mautonta venkoilua ja venyttelyä. Ehkä olen vaan kade tuollaiselle söpöliinille.

Joku ryhmä (olisiko ollut Sunny girls) kuulosti ryhmänä hyvälle, mutta siihen nähden yksilötasolla yllättävän mitäänsanomattomalle, paitsi taisi siinä yksi olla ihan idoliainesta.
Edit, edit:
Kylläpä ryhmä motier veti hienosti, ja myös j.j. groupin koko esitys kuulosti hyvälle. Jerkka ja Laura yllättivät minut tässä, tyttö lauloi makean glissandon loppuun, vaikka ei siinä tv-ohjelman yksinlauluosuudessa minua ollenkaan vakuuttanut nuottikorvastaan.
tiukkapipo
25.02.2011 00:47:59
Jeszse: Mitä vittua hei, tuo yks kolmikko. Kaks ensimmäistä unohtaa sanat, jonka jälkeen pistetään poikki ja porukka pihalle. Mitäs jos se viimenen pimu tipahtaa jatkosta ton takia, ku ei se päässy ees laulamaan tossa? Miten tossa nyt toimitaan?

Nina pisti esityksen poikki, ja antoi uuden mahdollisuuden, mitä ei näkynyt tv:ssä. Kyllä se pimu pääsi laulamaan, ja oli ainoa koko porukasta joka muisti osuutensa kokonaan. Kertsissä pääsivät kaikki mukaan, Katso tuolta koko esitys: ryhmä lohikäärmeet: http://www.katsomo.fi/?treeId=38002

Televisio-ohjelmaa leikkaamalla siitä saadaan tehtyä dramaattisempi, tai sitten voidaan jonkun söpöliinin pahimmat ulvomiset ja noloimmat hetket jättää pois.
Jeszse
25.02.2011 09:11:48
tiukkapipo: Nina pisti esityksen poikki, ja antoi uuden mahdollisuuden, mitä ei näkynyt tv:ssä. Kyllä se pimu pääsi laulamaan, ja oli ainoa koko porukasta joka muisti osuutensa kokonaan. Kertsissä pääsivät kaikki mukaan, Katso tuolta koko esitys: ryhmä lohikäärmeet: http://www.katsomo.fi/?treeId=38002

Televisio-ohjelmaa leikkaamalla siitä saadaan tehtyä dramaattisempi, tai sitten voidaan jonkun söpöliinin pahimmat ulvomiset ja noloimmat hetket jättää pois.

Okei, selvä. Oikein meni sit kuitenki.
Keltanen superhedelmäpimppimutantti. Yhyy äiti.
jazzmies
25.02.2011 09:49:24
HXY: P.S. Lassi veti hyvin, mutta vois kyllä laulaa suomeks kun ei toi englannin ääntäminen oikein tunnu sujuvan.

Lassi laulaa englanniksi erinomaisesti. Korva käteen http://www.youtube.com/watch?v=rwfmF1uAa-0
VeKrio: mitä isompi rumpu sitä pyöreämäpi viiste.
markkuliini
25.02.2011 10:58:13

jazzmies: Lassi laulaa englanniksi erinomaisesti. Korva käteen http://www.youtube.com/watch?v=rwfmF1uAa-0

Onko tuo erinomaista englantia? Olen hämmentynyt.... :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
kozmik
25.02.2011 11:03:29

jazzmies: Lassi laulaa englanniksi erinomaisesti. Korva käteen http://www.youtube.com/watch?v=rwfmF1uAa-0

Eihän tuo nyt erinomaista ole nähnytkään. Kaikki th:t tuntuu vääntyvän t:ksi. Ei se silloin ole erinomaista, vaikka kaikki muu olisikin kohdallaan. Ja ainakin "sure" tuossa ekassa rivissä on kyllä äännetty ihan pieleen. Tavallisella s:llä ja pitkällä u:lla. Tuo voisi tietty mennä yksittäisen mokan piikkiin, mutta tuo th:n ääntämys on ihan selkeä systemaattinen virhe.

Ei sillä, että tuo mitenkään kaiken kaikkiaan huonoa olisi. Ihan jees minusta, eikä ainakaan niin huonoa, että pitäisi pelkästään suomenkielisissä lauluissa pitäytyä, ainakaan näin Idolsin puitteissa. Jos päätyy joskus levyä tekemään, niin se kannattaa kuitenkin tehdä suomeksi, on tuo sen verran tönkköä kuitenkin. Tai sitten treenata ääntämistä ahkerasti.
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
kyseinen
25.02.2011 11:20:37 (muokattu 25.02.2011 11:21:59)

Juu ei. Ei todellakaan. Sitä samaa tasoa 8- kuin sillä Boys of Summer -jäbälläkin. Toisaalta jos toi on sun käsitys erinomaisesta, niin mennään näillä. Kozmik kertoikin oleellisimmat.
War, come with us home!
Tupuna
25.02.2011 12:48:31
HXY: Oon kuullu jo neljältä ihmiseltä että "hei sä näytät ihan Idols-Ilpolta!!11" ja tää kuuluis ärsyttäviin asioihin mutta satuin ny olemaan täällä. >:l

P.S. Lassi veti hyvin, mutta vois kyllä laulaa suomeks kun ei toi englannin ääntäminen oikein tunnu sujuvan.

Harmi että oot vasta 17! Idols-Ilpo on ihana, mutta sekin on mulle vähän liian nuori kun lähentelen kuitenkin pian kolmeakymmentä :D

No, asiaan. Severi ei ole söpö.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
nebby
25.02.2011 13:12:02

Miten sen erinomaisen sit määrittelee missäkin. Ei ton pitäis kellekään vaikeaa olla ymmärtää, eli hyvin toimis kommunikaatiossa. Tiedä sit esteettisenä kauppatavarana kotimarkkinoilla - olettaisin et ihmisiä ärsyttää helposti juurikin vain se oman kielen aksentti ulkomaisia puhuttaessa/laulettaessa. Oletan tosin vaan siltä pohjalta et harvemmin hyvin vahvatkaan ulkomaiset aksentit mua vaivaa, kuten vaikka Björkin laulussa, mut pienikin rallikuskimaisuus varastaa kyllä huomion heti.

Voihan kaikki muut tietty olla erilaisia tos suhteessa.
Musiikkimasiina
25.02.2011 13:39:17

Ärsyttää aina kaikki suomalaiset jotka arvostelee toisten englanninkielen lausumista. Eri puolilla maailmaa englantia nyt satutaan lausumaan vähän eritavalla. Esim. intiassa asuvilla on omanlaiset aksenttinsa, afrikkalaisilla on omanlaiset aksenttinsa, keskieurooppalaisilla on omanlaiset aksenttinsa (arska heh juum...). Eikä niistä kukaan suomalainen valita. Mutta heti kun joku suomalainen lautuu th:t pelkkänä t:nä niin esiin pongahtelee englanninkielen opettajia kuin sieniä sateella.
Ei mulla muuta, Lassi veti hiton hyvin.
http://www.myspace.com/conquerband http://www.myspace.com/xlfitswell
markkuliini
25.02.2011 13:48:46 (muokattu 25.02.2011 13:49:23)

Musiikkimasiina: Ärsyttää aina kaikki suomalaiset jotka arvostelee toisten englanninkielen lausumista. Eri puolilla maailmaa englantia nyt satutaan lausumaan vähän eritavalla. Esim. intiassa asuvilla on omanlaiset aksenttinsa, afrikkalaisilla on omanlaiset aksenttinsa, keskieurooppalaisilla on omanlaiset aksenttinsa (arska heh juum...). Eikä niistä kukaan suomalainen valita.

Tää on ihan totta, maailmalla ihan englantia äidinkielenäänkin käyttävät puhuvat sitä todella monilla tavoin. Esim. jenkeissäkin kuulee vaikka minkälaista mongerrusta, ja siitä voi olla yllättävän vaikeaa saada selvää. Amerikkalaiset ovat todella suvaitsevaisia tuon kielen suhteen. Kyllä ne suomalaisen osaa aksenttinsa perusteella kartalle sijoittaa, mutta kyllä suomalainen hyvä perusenglantikin on heidän mielestä "fantastic". :)
Suomalaiset vaan ovat erityisen allergisia tälle "ralli-englannille" ja ei sillekään voi mitään. Jos se särähtää korvaan, niin sitten se särähtää korvaan ja kuulostaa huonolta. Vaikuttaa myyntiin, niin sanotusti.
Kyllä mä olen kuullut aika monenkin suomalaisen piruilevan arskan englannille jne.

Kysehän tässä oli siitä että tuota pidettiin "erinomaisena englannin lausumisena". Sitä se ei ole, niinkuin ei näillä keskieurooppalaisilla jne.
Saako selvää? Kyllä. Pärjääkö ulkomailla? Hienosti. Onko nautinnollisen kuuloista levytettynä. Ei. Nyt kuitenkin tähdätään Suomen markkinoille.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
JCM
25.02.2011 13:58:34

Musiikkimasiina:

Mutta heti kun joku suomalainen lautuu th:t pelkkänä t:nä niin esiin pongahtelee englanninkielen opettajia kuin sieniä sateella.

PLussan arvoinen kirjoitus. Samaa olen ihmetellyt.
tiukkapipo
25.02.2011 14:25:14
Musiikkimasiina: Ärsyttää aina kaikki suomalaiset jotka arvostelee toisten englanninkielen lausumista. Mutta heti kun joku suomalainen lautuu th:t pelkkänä t:nä niin esiin pongahtelee englanninkielen opettajia kuin sieniä sateella.

Kieltämättä suomalaisilla on hirveä itseruoskinta päällä noissa ääntämisasioissa. Youtubessa muunmaalaiset ihastelevat suomalaisten rallikuskien ajotaitoja ja hauskoja persoonallisuuksia - suomalaiset kommentoijat mollaavat maaanmiestensä ääntämistä, johon muut eivät välttämättä kiinnitä mitään huomiota.

Ennen se meni sitten kansainvälisissä opiskelijatapaamisissa, amerikansukulaisissa yms. niin, että esim. amerikkalaiset yrittävät kommunikoida smaltalkilla suomalaisten kanssa, "hulluin"/rohkein suomalainen ottaa kontaktia ja kommunikoi rallienglannillaan heidän kanssaan, taustalla joukko on jurottavia partaansa siveleviä (tai finniään nyplääviä) suomalaisia jotka häpeävät "hullun" suomalaisen ääntämistä ja kielioppivirheitä. Ajatelkaa kumpi näytää ulkomaalaisen silmissä oudommalle, virheitä tekevä mutta kontaktia ottava persoona, vai puhumaton kulmien alta kyräilevä ja maanmiehensä virheille hihittelevä jurottaja.

Nykynuoriso lienee jo vapautuneempaa ja fiksumpaa, mutta muutama vuosi sitten minut yllätti vielä esim. kommentointi kun Nylon Beat levytti englanniksi ja keskustelupalstojen asiantuntijat kiinnittivät heti kärppänä huomiota Erinin ääntämisen virheisiin. Hän on käsittääkseni asunut lapsena Irlannissa joten ei se ehkä kovin virheellistä ollut.

No tietty esittävässä taiteessa on eri vaatimukset kuin kommunikaatiossa, ja ei se Lassin ääntämys kai ihan priimaa ollut. Lauluasento - leuka rinnassa, hartiat korvissa - antaa vähän turhaa tasoitusta muille, kun äänen sointi sinänsä olisi hyvä.

En nähnyt tv-ohjelmaa kunnolla, mutta kävin katsomassa ryhmäesitykse kokonaisuudessaan tuolta: http://www.katsomo.fi/?treeId=38002.
Ryhmä Hiljaa ja Kovvoo vetää aika hienosti, herroilla on pilkettä silmäkulmasssa ja vähän pokassa pitelemistä, en tiedä näytettiinkö tätä televisiossa?
kyseinen
25.02.2011 14:33:56
Karipiirto: Lassi oli just hyvä munsta. - - - Vähän kuin minä siis. :D

No oho.

Ja mitä tohon englannin ääntämisestä valittamiseen tulee, niin tosiaan, kuten markkuliini totesi, tässä käytettiin adjektiivia erinomainen. Siihen tartuttiin. Ihan ok tasoa se on, mutta en lähtis levyttämään minäkään, ellei Lassi sitten saisi ääntämystä kuntoon. Tuskin saa. Tollaisen lyhyen pätkän perusteella on paha edes sanoa, miten jannu klaaraisi kokonaisen levyllisen englanninkielisiä sanoituksia.

Ihan yhtä lailla epä-erinomaista on Scorpions tai Carpark North tai mikä tahansa ruotsalainen dance-akti. Se, että ketä se häiritsee, on eri asia.
War, come with us home!
DJKaaos
25.02.2011 15:01:57
Lassin ääntäminen ei särähtänyt liikaa korvaan, mutta näiden kielipoliisien esiinmarssi kyllä huvittaa kerta toisensa jälkeen. Ei edes jaksa kiinnittää huomiota jonkun th -äänteen muotoon, kun jatkuvasti kuulee vapaa-ajalla ja duunissa jos jonkinlaista puhujakohtaista englantia. Eihän tuo Lassin ääntämys mitään koulussa opetettua yliäännettyä englantilaisten englantia ole ja helvetin hyvä niin. Mikään ei yleensä kuulosta karmeammalta kuin englanninopettajan opeteltu brittienglanti kaikkine maneereineen.
Minä olen minä.
kyseinen
25.02.2011 15:14:48
djKaaos: Mikään ei yleensä kuulosta karmeammalta kuin englanninopettajan opeteltu brittienglanti kaikkine maneereineen.

Erinomaista sekään harvemmin on. Tai ainakaan mitä kokemuksia mullakaan on koulusta tai mistään opinahjoista. Mutta kylläpä se ralliautoenglanti silti karmeammalta kuulostaa, jos tarkkoja ollaan.
War, come with us home!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)