Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Suosituksia pieneksi digi-moniraituriksi
1
Juutas
24.02.2011 09:36:57 (muokattu 24.02.2011 09:42:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,
 
olen jo jonkun aikaa kaipaillut helppokäyttöistä ja pienikokoista moniraituria treenidemojen jne. tallenteluun. Neljä raitaa riittäisi hyvin näihin tarpeisiin.
 
Thomannin sivuja selaillessa laitteiden tulva saa kuitenkin epätoivoiseksi eli nyt tarvittaisin vinkkiä mihin rahansa kannattaisi laittaa. ;) Ratkaisevaa on hinta/laatu-suhde eli laite voi olla edullinen perusvempele, mutta jos parin satasen lisäuhrauksella saat tuntuvasti paremman, niin se on tietysti kestävää kehitystä se.
 
Kiitos vinkeistä!
 
Ps. Kaveri kaipailisi samankaltaista laitetta nimenomaan liveäänityksiin, mutta vain yksi kanava riittäisi tälle laitteelle. Suosituksia?
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Kukkis 77
24.02.2011 10:13:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No myö justiinsa hankittiin tuommonen Zoomin R16-kekotin. Ainakin näin muutaman tunnin koeajon perusteella vaikuttaa aivan helvetin hyvältä vehkeeltä. Ennen kaikkea äärimmäisen simppeli käyttää.
 
Masiinaan saa kerralla 8 raitaa sisään ja yhteensä niitä löytyy 16. Kokokin on aika passeli, noin perusläppärin kokoinen.
 
Toimii yksinään tallentimena (myös paristoilla) sekä voi käyttää interfacena ja kontrollerina myöskin.
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
Cathi777
24.02.2011 10:21:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kukkis 77: No myö justiinsa hankittiin tuommonen Zoomin R16-kekotin. Ainakin näin muutaman tunnin koeajon perusteella vaikuttaa aivan helvetin hyvältä vehkeeltä. Ennen kaikkea äärimmäisen simppeli käyttää.
 
Masiinaan saa kerralla 8 raitaa sisään ja yhteensä niitä löytyy 16. Kokokin on aika passeli, noin perusläppärin kokoinen.
 
Toimii yksinään tallentimena (myös paristoilla) sekä voi käyttää interfacena ja kontrollerina myöskin.

 
Minä antaisin kyllä ääneni kanssa tälle. Lisäksi tässä on etuna, että siinä on ne omat konkkamikit jolla voi nopeasti ottaa vaan bändisoittoa talteen ilman sen ihmeellisempiä virityksiä. On kyllä hintaisekseen oiva ja monipuolinen laite.
 
Only pop music can break my heart...
Juutas
24.02.2011 11:26:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kukkis 77: No myö justiinsa hankittiin tuommonen Zoomin R16-kekotin. Ainakin näin muutaman tunnin koeajon perusteella vaikuttaa aivan helvetin hyvältä vehkeeltä. Ennen kaikkea äärimmäisen simppeli käyttää.
 
Masiinaan saa kerralla 8 raitaa sisään ja yhteensä niitä löytyy 16. Kokokin on aika passeli, noin perusläppärin kokoinen.
 
Toimii yksinään tallentimena (myös paristoilla) sekä voi käyttää interfacena ja kontrollerina myöskin.

 
Vaikuttaa hyvin kiinnostavalta peliltä, mutta mikä mahtaa olla Windows7 yhteensopivuus kun sitä ei listassa erikseen mainita?
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
m.lakkavaara
24.02.2011 11:48:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä myös ääni R16:lle. Siinä on paljon mahdollisuuksia. Mukana tulee Cubasen kevytversio, jolla pääsee harjoittelemaan äänityksen ja miksauksen saloja. Itse otan "muistilappuja" treeneissä talteen laitteen omilla mikeillä ja parempia äänityksiä moniraitana. Tietokoneella sitten jälkiäänitykset ja miksaukset.
 
Näyttäisi käyvän myös Windows 7:aan:
 
http://www.zoom.co.jp/english/products/r16/
 
Ku sain niin halvalla...
Juutas
24.02.2011 16:07:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaahas, nyt kyllä näyttää jo niin lupaavalta, että valinta alkaa vaikuttaa vahvalta. :) Jos kuitenkin kilpailevia ehdotuksia löytyy, niin pistäkää tulemaan. Samoin suosituksia kaverille tuon pienen live-tallentimen hankintaan. Siihen tarkoitukseen tosiaan riittäisi pelkkä bändin tallentaminen livenä treenikämpällä yhdelle raidalle ja mahdollisuus siirtää ne helposti koneelle.
 
Kiitos tähänastisista vastauksista!
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Kukkis 77
24.02.2011 17:09:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juutas: Samoin suosituksia kaverille tuon pienen live-tallentimen hankintaan.
 
No käviskö saman firman tämmönen:
 
http://www.zoom.co.jp/english/products/h2/
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
Juutas
24.02.2011 17:45:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kukkis 77: No käviskö saman firman tämmönen:
 
http://www.zoom.co.jp/english/products/h2/

 
Tuohan vaikuttaa myös pätevältä peliltä. :) Sanokaapa vielä tyhmälle, että onko tuolla mahdollista äänittää vain yksi raita vai useampia? Äkkisältään ajattelin, että vain yhden, mutta tuota esittelytekstiä lukiessa puhe kahdesta ja neljästä kanavasta sai epäilemään asiaa...
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Viocress
24.02.2011 23:21:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juutas: Tuohan vaikuttaa myös pätevältä peliltä. :) Sanokaapa vielä tyhmälle, että onko tuolla mahdollista äänittää vain yksi raita vai useampia? Äkkisältään ajattelin, että vain yhden, mutta tuota esittelytekstiä lukiessa puhe kahdesta ja neljästä kanavasta sai epäilemään asiaa...
 
H2 tallentaa yhden stereoraidan kerrallaan, MUTTA jos tallentaa surround-moodissa ääntä, H2 tallentaa kaksi stereoraitaa. Voila!
 
astralsleep.net -Atmospheric ancient doom metal with space elements-
arppah8
25.02.2011 09:11:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos neljä raitaa riittää niin pysytään Zoomeissa ja heitetään kehiin H4n. Älyttömän näppärä peli, voi äänittää neljä raitaa yhtä aikaa (tai siis yksi stereoraita laitteen omilla konkilla + kaksi lisäraitaa comboliittimien kautta) tai erikseen, toimii myös äänikorttina. Musanäytteestäni löytyy biisi joka on tehty tolla.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
varakeef
25.02.2011 09:59:55 (muokattu 25.02.2011 10:01:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viocress: H2 tallentaa yhden stereoraidan kerrallaan, MUTTA jos tallentaa surround-moodissa ääntä, H2 tallentaa kaksi stereoraitaa. Voila!
 
Mutta H2 ei ole raituri sanan perinteisessä mielessä. Siinä on kaksi tai neljä raitaa äänitettävissä yhtäaikaa.
 
Lisäksi H2:n mikrofonit ovat sellaiset, että kanavat vuotavat toisiinsa kuin seula. Asettamalla neljä äänilähdettä laitteen ympärille ja äänittämällä neljälle raidalle ei saa aikaan kummoistakaan erottelua. Ainoa etu on se, että koko systeemin suuntakuvio muistuttaa enemmän palloa, joten laitteen ympärille voidaan ikään kuin tasapuolisesti kokoontua ääniettäväksi.
 
ÈDIT: mutta näköjää se kysyjälle riittäisikin ja olisi itse asiassa juuri omiaan. H2 on tuohon käyttöön todella hyvä ja kätevä.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «