Aihe: Precision Bassot vs. jazz basso
1 2
kallefuture
24.02.2011 12:19:16

zxcasdqwe: Me alettiin jo bändin kitaristin kanssa suunnittelemaan jotain d-tunerin tapaista nostettavaa demppausvirityssysteemiä :-D Pitääpä testailla noita vinkkejä.

offtopic: Toi hamsteri... :DD

Oon jossain kuvissa nähny ja oli aika badassin näkönen. Superloni helpompi.

Kalle
"kananpaskaalahkeillaja jatkettuviskikaatukun kompastuinpihallakiikkutuoliin"-osastoa
ibanezicbowner
24.02.2011 14:13:41
Jos ootte kuten minä, ettekä pidä jenkki presarin kaulaa tarpeeksi teknisenä, ja hitaana, harkitkaa mexicolaista. Minun maksoi fasulla 700, eli niillä rahoilla mitä jäi yli kun en ostanut jenkkiä, voin vaihdattaa aktiivimikin ja hioa pari nauhaa. Harkitkaa.
zxcasdqwe
24.02.2011 14:17:02
Tietynlainen: http://www.bassmute.com/bassmute/bm_mainframe.html

Onko jollakin käytännön kokemusta kyseisestä vempeleestä? Joku tollanen oli itsellä mielessä, kun mietin ratkaisua tohon hommaan.
"If you cant reach the stars, try the boobs."
jvakeva
24.02.2011 14:29:32

ibanezicbowner: Jos ootte kuten minä, ettekä pidä jenkki presarin kaulaa tarpeeksi teknisenä, ja hitaana, harkitkaa mexicolaista. Minun maksoi fasulla 700, eli niillä rahoilla mitä jäi yli kun en ostanut jenkkiä, voin vaihdattaa aktiivimikin ja hioa pari nauhaa. Harkitkaa.

usa std vekottimeen tuli kokeiltua muutamaa sd mikkiä.. ja lopputulos on että omat takas. usa vekottimeen ei tartte tehä mitään. ei se maailman monipuolisin vehe ole, mutta omassa segmentissään oikein hyvä.
Bassoneuvos
KMT
25.02.2011 00:30:42

Onks kellään hajua onko tämä kaulan paksuusero Precisionin uudessa viiskielisessä versiossa ja jazzbasson vitosessa?
crestfall
25.02.2011 00:36:27

KMT: Onks kellään hajua onko tämä kaulan paksuusero Precisionin uudessa viiskielisessä versiossa ja jazzbasson vitosessa?

Muutenkin olisi mielenkiintoista saada kommenttia ainakin tuosta viiskielisestä jassosta, jos jollain siitä kokemuksia on. Nääs jotain Fenderin viiskielistä on tullut tässä jo pidemmän aikaa harkittua.
Kelpaisiko ilmainen instrumentaalimusiikki? Ihmettele & ihastu: http://www.svetogorsk.fi
Teijo K.
25.02.2011 08:51:55

Tietynlainen: http://www.bassmute.com/bassmute/bm_mainframe.html

No hitto, tommonenhan ois ihan ässä peli. Täytyy kattella saisiko mistään ilman luottokorttia hommattua, ei varmaan kukaan tuo maahan.
Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work :Stephen King. Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration :Edison.
zxcasdqwe
06.03.2011 21:59:48
Hitto tollanen bassmute on kyllä pakko saada :-D Pitäisköhän kysellä vaikka kitarapajalta haluisko ne tilata noita sinne tai jotain.
käyhis
07.03.2011 01:01:43 (muokattu 07.03.2011 01:05:12)
Teijo K.: No hitto, tommonenhan ois ihan ässä peli. Täytyy kattella saisiko mistään ilman luottokorttia hommattua, ei varmaan kukaan tuo maahan.

Luulisi kyllä, että joko paypal tai worldpay löytyisi mahdollisuuksista. Ne natsaa ihan visa electronilla.

Kerran tuli vastaan basso jossa tommonen oli. Laatuvehje, hauskan näköinen ja tekee mitä lupaa. Varmaan jossain vaiheessa pitää itsekin asentaa moinen. Onpahan taas yks hilavitkutin lisää..

Edit. Ei helvata, ei muuten mahdu siihen bassoon johon olisin halunnut moisen. Kannattaa tarkistaa ennen kuin tilaa. Ken Smith tyyppisten mikkiratkaisujen kanssa ei riitä lääni.
zxcasdqwe
07.03.2011 08:27:03
Ilmeisesti tollaseen perus jazzariin toi menee ihan heittämällä kiinni? Japsi tokai kyseessä.
käyhis
07.03.2011 17:55:27
zxcasdqwe: Ilmeisesti tollaseen perus jazzariin toi menee ihan heittämällä kiinni? Japsi tokai kyseessä.

Jep, olisikohan se ollut jotain 1,5+ cm mitä pitää olla tallan ja tallamikin välissä.
mr.bungle
07.03.2011 18:14:04

Itse hoidan demppauksen vasurilla. Siihen saa hyvän näppituntuman kunhan vähän aikaa harjoittelee. Toki itse nuotin painamiseen jää pelkkä etusormi, mutta aika nopeita kuvioita pitää vetää, että tämä häiritsisi liikaa.
tjugo kilo tursk aer mycket tursk
Teijo K.
07.03.2011 18:47:08

mr.bungle: Itse hoidan demppauksen vasurilla. Siihen saa hyvän näppituntuman kunhan vähän aikaa harjoittelee. Toki itse nuotin painamiseen jää pelkkä etusormi, mutta aika nopeita kuvioita pitää vetää, että tämä häiritsisi liikaa.

Rocco kuulemma demppaa kanssa vasurilla, mutta käyttää ilmeisesti etusormea ja nimetöntä soittosormina ja demppaa keskisormella ja pikkurillillä. Joskus testaitlin tuota tapaa, mutta palm mutella sai mielestäni paremman soundin.
Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work :Stephen King. Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration :Edison.
absqua
07.03.2011 18:49:10
Teijo K.: Rocco kuulemma demppaa kanssa vasurilla, mutta käyttää ilmeisesti etusormea ja nimetöntä soittosormina ja demppaa keskisormella ja pikkurillillä. Joskus testaitlin tuota tapaa, mutta palm mutella sai mielestäni paremman soundin.

Juu Rocco soittaa tohon tapaan. Siirtelee koko lapasta pitkin otelautaa näinollen myös aika runsaasti.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Fetfotad
07.03.2011 19:30:28
Roccohan soittaa tuohon tapaan juuri siksi, että hän saa siten nuotin sävelkorkeuden erottumaan, vaikka kyseessä onkin dempattu ääni.
Tietynlainen
08.03.2011 15:03:04
Minäkin tykkään dempata mieluummin vasurilla. Soundistakin pidän enemmän kuin palm mutella, ainakin jos vetää tollasta ToP kamaa.
"Deep bass vibrations"
McStadey
31.03.2011 17:55:10
crestfall: Muutenkin olisi mielenkiintoista saada kommenttia ainakin tuosta viiskielisestä jassosta, jos jollain siitä kokemuksia on. Nääs jotain Fenderin viiskielistä on tullut tässä jo pidemmän aikaa harkittua.

Itellä ollu kohta 2 vuotta AM deluxe V. Hyvä soundi, hyvät mikit, vire pysyy kotisoitossa hämmästyttävän hyvin - kerran viikossa oon vaivautunu virittämään... aktiivielektroniikka fendereissä tuntuu olevan makuasia, ite tykkään kyllä..
Yksi ärsyttävä seikka on sopivien kielien saatavuus, sillä kyseinen basso ei syö kuin Taper Wound - kieliä. Itse olen päätynyt käyttämään DR:n Long Neckejä.. Fenderin omat kielet on kyllä myös ihan ok, mutta itse olen halunnut teräksiset kielet, jolloin tuo DR:n setti jää ainoaksi vaihtoehdoksi...

5 kielisen jazzin kaula on ohut mutta leveä. Kannattaa ehdottomasti käydä testaamassa sattuuko käteen.. Nykyiset Deluxet taitaa tosin olla kapeammalla kaulalla ja muuttuvalla radiuksella varustettuja ja niistä en kyllä osaa todeta mitään..

Deluxen kaula on kiinni viidellä ruuvilla, ja kaulan tyveä on pyöristetty kaulan alapuolelta ylänauhoilta soittamisen helpottamiseksi.. Standardeissa ja HW-1 malleissa taitaa edelleen olla 4 ruuvilla kiinni, eikä vastaavaa pyöristystä ole. Se on sitten eri asia tuleeko tuolta 17 nauhan yläpuolelta nyt niin hirveästi soiteltua...

Meksikolaisista tai japanilaisista ei oo omakohtasta kokemusta omistajana, mutta kaverin mexikaani 70-reissueta on tullu soiteltua. Sillä kokemuksella en kyllä suosittelis ainakaan meksikolaista..on todella kaulapainoinen, ja kaula asennettu väärään kulmaan bodyyn nähden, jolloin ylänauhoilla kielet jäävät väkisin korkealle millä tahansa tallan ja kaularaudan säädöillä.. varmasti hyviäkin yksilöitä on, mutta laatu todellakin vaihtelee... Yhtä nelikielistä passiivi-japsiakin on tullut kokeiltua, eikä siitä muutoin jäänyt pahaa sanottavaa, mutta painoa oli selkeästi viisikielistä amerikan serkkua enemmän..

Viiskielistä presaria olis joskus kiva testata.. Sitä ei enää taida saada muutoin kuin passiivisena Am.Std. versiona, mutta toisaalta presarin luonteeseen passiivinen hieman tuhnumpi soundi sopiikin ehkä jazzia paremmin..
Life is the art of drawing without an eraser -John W Gardner
seak
31.03.2011 18:00:18 (muokattu 31.03.2011 18:01:09)
mr.bungle: Itse hoidan demppauksen vasurilla. Siihen saa hyvän näppituntuman kunhan vähän aikaa harjoittelee. Toki itse nuotin painamiseen jää pelkkä etusormi, mutta aika nopeita kuvioita pitää vetää, että tämä häiritsisi liikaa.

Mä otin tän kanssa haltuun tuossa syksyn myötä. Soundillisesti diggaisin enemmän oikean käden demppauksesta palm mutella tai sitten näppäilysormilla, mutta loppupeleissä ei valtavaa eroa nyt bändin seasta näiden välillä huomaa ja vasurilla onnaa paljon helpommin mulla.
A veteran of a thousand psychic wars.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)