Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sonar 8 perusasetukset kuntoon
1
Tonotza
22.02.2011 17:34:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Latasin tänään tuon Sonar 8 kokeiluohjelman. Olen melko huono näissä studiohommissa, joten en tahdo saada kitaraa kuulumaan ohjelmassa. Voisiko joku ystävällinen laittaa tähän jonkun selkeän selostuksen, että mitä asetuksia pitää säätää heti alusta alkaen.
 
kimkorho
22.02.2011 21:11:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näitä vastaavia "en jaksa itse selvittää, selvittäkää te mulle" -kysymyksiä tulee sen verran usein, että ilmeisesti käyttöohjeiden oikolukijalle olisi olemassa oiva markkinarako. Tarvitsisi vain hankkia kaikkien laitteiden ja ohjelmistojen manuaalit, ja sitten sopivaa maksua vastaan lukea ja kirjoittaa niistä löytyviä tietoja selkokielellä kyselijöille.
 
Ensin pitäisi tosin vielä selvittää, että jos tällaisesta palvelusta pyytäisi vaikkapa 10e/ohjeistus, lukisivatko nämä kysyjät siinä tapauksessa mieluummin itse manuaalia, vai olisivatko valmiita maksamaan selkokielisestä ohjeistuksesta?
 
www.theindigo.fi
Kalmo
23.02.2011 10:25:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja kun mitä hyvänsä äänittelyyn liittyvää kysyy, niin on annettava perustiedot:
Minkälainen tietokone, mikä käyttis, mikä äänikortti jne. Ilman noita tietoja vastailu on pelkkää arvailua.
 
Lisäksi pitäisi kertoa, mitä on itse tehnyt ongelman ratkaisemiseksi, ja missä kohtaa homma tökkii.
 
On tietysti hankalaa, ettei näitä ohjelmia saa suomenkielisinä. SONARinkin pdf-helpissä on n.1500 sivua, eli opeteltavaa riittää. Ilman englanninkielentaitoa ei koskaan, siis ei koskaan, opi käyttämään näitä isoja softia ihan täydelleen. Äidinkieleltään englantilaiset ammattikäyttäjätkin löytävät vielä monen vuoden käytön jälkeen toimintoja, joista eivät ole tienneet.
 
Jos ei ole koskaan näiden hommien kanssa paininut, niin alussa voi oppimiskäyrä olla jyrkähkö, ja ilman englannintaitoa tosi jyrkkä. Kärsivällisyyttä, se kannattaa!!
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Tonotza
23.02.2011 18:23:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo sainkin itse toimimaan. En ollut tajunnut että mikin reikä äänikortissa = line in. evo mikä evo : D
 
Leikari
23.02.2011 19:46:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo:
On tietysti hankalaa, ettei näitä ohjelmia saa suomenkielisinä. SONARinkin pdf-helpissä on n.1500 sivua, eli opeteltavaa riittää. Ilman englanninkielentaitoa ei koskaan, siis ei koskaan, opi käyttämään näitä isoja softia ihan täydelleen. Äidinkieleltään englantilaiset ammattikäyttäjätkin löytävät vielä monen vuoden käytön jälkeen toimintoja, joista eivät ole tienneet.

 
kysyjä sai homman pelittämään, joten ei siitä enää mitään..., mutta tuohon lainaukseen yleisemmin liittyen:
 
Tietokoneohjelmien kanssa on juuri noin kuin yllä on. Jos joku kysyjä ei tosiaan saa edes perusjuttuja toimimaan esim. riittämättömän englannintaidon tai yleisen kärsimättömyyden tms. vuoksi, niin voinee todeta,että kyseinen ohjelma/äänitysmetodi ei ole oikea ratkaisu ko. henkilölle. Sitten vaikkapa joku moniraituri tms. enemmän hand-on ja muutenkin simppelimpi voisi hoitaa homman ilman turhaa tuskaa asetusten kanssa. ... ihan kettuilematta tämä.
 
Epäreiua? .... elämä on...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «