Aihe: Eikö ketään muuta syletä nykyinen torin "suuntaus"?
1 2 3 4 5
LaMotta
22.02.2011 18:03:18 (muokattu 22.02.2011 18:15:16)

StJerky: No ainakin ne voisi kieltää mnet-torilta.

Hinnattomat asuntomyynti-ilmoitukset korpeaa yhtä paljon.

Minun mielestäni hyviin tapoihin kuuluisi laittaa ylipäätään hinta myynti-ilmoitukseen.

Luuleeko myyjä, että saa myytyä ylihintaisen tuotteen (pystyy ympäripuhumaan ostajan) kun ostaja on pakotettu ottamaan yhteyttä puhelimella hinnan tietääkseen?
Ostan VOX AC15!
moderndrummer88
22.02.2011 19:26:14 (muokattu 22.02.2011 19:26:54)
Tommosista "tarjoa" hinnoista jää kyllä paskan maku suuhun, myyjä voi alkaa koittaa vedättää jotain suljettua huutokauppaa, eikä edes voi tietää onko mitään toista ostajaa olemassakaan. Huuto.net on sitten näitä veijareita varten, joissa voidaan huutokauppaa käydä ihan avoimesti kortit esillä.
Leikari
22.02.2011 19:39:25
Vähemmän kauppoja harrastavalla ja alaa seuraavalla ei välttämättä oikein ole käsitystä, mikä olisi ns. oikea hintataso. Silloin voi kuunnella mitä tarjotaan - todennäköisesti saa naurettavan halpoja ja sitten myös asiallisempia tarjouksiakin. Eikä mikään pakota, että hintojen pitäisi olla julkisia.

On kunkin oma asia, että haluaako osallistua ko. tuotteiden kauppaan.

Melkein kaikessa tavarassa on ostajan markkinat - siispä ensin valitsemaan millä tavoin haluaa kauppaa tehdä ja mitä olisi valmis maksamaan. Toki myyjälläkin on kaikilla laillisilla keinoilla oikeus pyrkiä saamaan paras mahdollinen hinta tavaroistaan.

TOinen tapa hintatasosta epävarmalla myyjällä on laittaa kova lähtöhinta. Sellainen varmaan karsii pois mahdollisia järkihintaan potentiaalisia ostajia - toistaalta voi asiallisesti soittaa ja kertoa oman tarjouksensa. Olen itse jonkun kerran tarjonnut mielestäni yläkanttiin hinnoiteltuihn ilmoituksiin - eipä vaan ole napannut ja joku tavara on pyörinyt m.netin torilla pitkäänkin.

Ostajan ja myyjän yhteisen näkemyksen muodostumista nimitetään markkinoiksi.
Mika Kangas
22.02.2011 20:36:58
No ei nyt sinänsä syletä tai nypi. Tosin en torilta ole pitkään aikaan ostanut mitään.

Mitä nyt tulee tähän tarjoa-tyyppiseen myymiseen, itse jätän kyllä tarjoamatta. Kyllähän sille myytävälle tavaralle jokin hinta pitäisi itse myyjän määritellä. Lähden siitä että jos jotain myy niin sille keksii myös hinnan, ja jos tuote on liian kallis minulle eikä siihen ole varaa, en edes yritä ostaa sitä. Tinkaaminen on vaan jotenkin hanurista. Ei kait se sen vaikeampaa ole se kaupankäynti.
Teijo K.
22.02.2011 20:38:29

Bee-äf: Mun mielestä jokaisella on oikeus kaupata omaa tavaraansa parhaaksi katsomallaan tavalla.

Tietenkin joitakin korpeaa kun kovasti tekee mieli ja jääkin soittelemaan lehdellä.

Tällöin kannattaa käyttää vain ammattilaisia, joilta saa haluamansa aina sovittuun hintaan.

Mun mielestä jokaisella on oikeus kaupitella tavaraa haluamallaan tavalla. Myös jokaisella on oikeus ostaa tavaraa haluamallaan tavalla. Joskus tavat kohtaa, joskus ei. Ei siitä sen enempää dramatiikkaa tarvitse repiä, tai vedellä herneitä nenään.
Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work :Stephen King. Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration :Edison.
LaMotta
22.02.2011 20:44:32 (muokattu 22.02.2011 20:44:47)

Teijo K.: Mun mielestä jokaisella on oikeus kaupitella tavaraa haluamallaan tavalla. Myös jokaisella on oikeus ostaa tavaraa haluamallaan tavalla. Joskus tavat kohtaa, joskus ei. Ei siitä sen enempää dramatiikkaa tarvitse repiä, tai vedellä herneitä nenään.

Kyllä myytävässä tuotteessa kuuluu olla hinta.
Ajattelepa ruokakaupassa käyntiä jos tuotteissa ei ole hintoja....tai lukee "tarjoa."
Ostan VOX AC15!
kiriminni
22.02.2011 21:05:16
LaMotta: Kyllä myytävässä tuotteessa kuuluu olla hinta.
Ajattelepa ruokakaupassa käyntiä jos tuotteissa ei ole hintoja....tai lukee "tarjoa."

Äläs nyt sekoita yksityisten välistä kaupankäyntiä liikkeiden hinnoittelupakkoon.
Tarjouskauppa on ihan virallista kaupankäyntiä,ainakin huuto.netissä.
LaMotta
22.02.2011 21:06:58

Mnetissä ei ole huutokauppa-forumia.
Ostan VOX AC15!
kiriminni
22.02.2011 21:09:50
LaMotta: Mnetissä ei ole huutokauppa-forumia.
Ei ole mitään sääntöjäkään miten tuote hinnoitellaan.
Modet,huom!
LaMotta
22.02.2011 21:29:17 (muokattu 22.02.2011 21:40:56)

kiriminni: Ei ole mitään sääntöjäkään miten tuote hinnoitellaan.
Modet,huom!

Olisi ehkä syytä lisätä (sääntöjä).

Myytävässä tuotteessa pitää olla jokin hinta. Ilmoituksessa olisi myös syytä mainita, ettei tarjouksia oteta vastaan jos hinta on kiinteä. Jos hinta on viitteellinen, voi ilmoituksessa mainita erikseen, että tarjouksia otetaan vastaan.

Itse en ole koskaan ottanut yhteyttä hinnattomaan asuntomyynti-ilmoitukseen.

Ja mitä tulee näihin "tarjoa"-ilmoituksiin, on niistä kaikki olleet yhtä tyhjän kanssa. Tarjoukseen on tullut yleensä ns listahintainen (ja vieläpä ylihintainen) vastatarjous. Osa näistä "tarjoa"-kauppiaista on laittanu lopulta hinnan ilmoitukseensa.

Ja ei. Ei se pikaviestin lähettäminen tässä ole nyt se pointti. Vaan se, että myynti-ilmoituksen kuuluu jo hyvien tapojen tähden sisältää hinnan.

Keltainen Pörssi on vaatinut esim aina hinnan myynti-ilmoitukseen pakollisena tietona.
Ostan VOX AC15!
Spirocore
22.02.2011 21:50:22 (muokattu 22.02.2011 21:50:47)

Itse en ole koskaan ottanut yhteyttä hinnattomaan asuntomyynti-ilmoitukseen.

Eipä se ehkä kaikkein fiksuin markkinointitapa ole. Karsii varmasti jotain ostajia heti kättelyssä. Vaan eipä se silti väärin ole. Kenen oikeuksia tässä nyt muka poljetaan?
"I say Goddamn what a rush!"
Leikari
23.02.2011 17:09:31 (muokattu 23.02.2011 17:11:07)
LaMotta: Olisi ehkä syytä lisätä (sääntöjä).

Myytävässä tuotteessa pitää olla jokin hinta. Ilmoituksessa olisi myös syytä mainita, ettei tarjouksia oteta vastaan jos hinta on kiinteä. Jos hinta on viitteellinen, voi ilmoituksessa mainita erikseen, että tarjouksia otetaan vastaan.
.

tuommoinen on ihan turhanaikaista poliisihommaa vahtia, mitä kukin netissä tekee..

- -

minulla on jotenkin tuntuma, että hinnattomuudesta valittavat ne, jotka kyttäävät ja kärkkyvät myyntipalstoilta "liian halvoiksi" hinnoiteltuja tuotteita so. pyrkivät käyttämään ymmärtämättöimen/tietämättömien asemaa hyväkseen. Kehutaan sitten kavereille, että kuinka osti jonkun vermeen monta sataa halvemmalla - tai pistää "karennssin" jälkeen myyntiin "oikealla " hinnalla.

Jos tietää varmasti, että osaa hinnoitella oikein, niin on kaupankäynnin sujuvoittamiseksi aina helpompaa pistää toivehinta näkyviin. Todennäköisesti saa kuitenkin myös selkeästi alihintaisia "kalastelu"tarjouksia.

Mikään, mitä olen oikeasti halunnut, ei minulla ole koskaan kaatunut puuttuvasta tai epärealistisesta hintapyynnöstä paitsi jääneeseen yhteydenottoon. Olen kertonut oman tarjoukseni ja perustelut - on sitten lopuksi käynyt miten hyvänsä.
Sir Härö
23.02.2011 17:19:50 (muokattu 23.02.2011 17:24:24)
Leikari:
Mikään, mitä olen oikeasti halunnut, ei minulla ole koskaan kaatunut puuttuvasta tai epärealistisesta hintapyynnöstä paitsi jääneeseen yhteydenottoon. Olen kertonut oman tarjoukseni ja perustelut - on sitten lopuksi käynyt miten hyvänsä.

Tämä.

Tai tokihan voi laittaa myynti-ilmoituksen tuotteesta jossa hintana toimii uuden vastaavan tuotteen kivijalkakaupan suositushinta, jonka perään ilmoitus että tuohon hintaan luovun heti. Tarjotakin saa.

Oli ilmoituksessa hinta tai ei, tarjoan tuotteesta yleensä 65% tuotteen thomannin ilmoittamasta hinnasta. Ellei hintapyyntö ole jo valmiiksi pienempi.
Jos kaupat tulee heti tarjoukseni jälkeen, en todellakaan menetä yöuniani siksi että tuote olisi saattanut lähteä 5e halvemmalla mutta en vain tajunnut tarjota vähempää.

Jos tuote taas on niin vanha, ettei sitä enää kaupoista löydy, eikä minulla ole hajuakaan tuotteen käypästä hinnasta, en todennäköisesti tuotetta oikeasti tarvitse.
Murgo
23.02.2011 18:33:53 (muokattu 23.02.2011 18:35:41)

Itse kyllä myös jätän "tarjoa"-hinnat huomiotta, ei vain kiinnosta alkaa vääntämään kun useimmiten noiden takana tosiaan on toive että jos vaikka joku tietämätön/googlaustaidoton tarjoaisi paikallisen kivijalkaliikkeen listahinnan perusteella reilusti yläkanttiin.

Hinnoitteluun olisi muuten hyvä saada selkeä säännöstö terminologiasta, kuten erään lehden myyntipalstalla joskus muistaakseni oli, tyyliin "hinta X€"=tiukka hinta, ei tinkimisvaraa, "hintapyyntö X€" tai "lähtöhinta X€"=saa tinkiä, myyjä päättää hyväksyykö tarjouksen, "vaihto XXX:n"=vaihto kiinnostaa, ei merkintää vaihtomahdollisuudesta=ei vaihtoa.

En tiedä mahdollistaako softa mutta nämähän voisivat olla jopa ihan ruksattavina kohtina ilmoitusta laadittaessa.

Tällöin (ainakin mikäli kaikki lukisivat ohjeet ja tajuaisivat myös noudattaa niitä) jäisivät turhat vaihtoehdotukset ja tinkimisyritykset pois silloin kun niitä ei haluta eikä toisaalta ostajakokelaankaan tarvitsisi laittaa niitä tarjouksia turhaan jos myyjä ei kerran aio tinkiä.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Epämuusikko
23.02.2011 18:39:31
KAUHEEEEEEEEEEEta.
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
LaMotta
23.02.2011 18:49:55 (muokattu 23.02.2011 18:50:05)

Epämuusikko: KAUHEEEEEEEEEEEta.

Elämä on.
Ostan VOX AC15!
BubbleBob
23.02.2011 18:56:25

Joka haarukkaan tarraa se...

Hintapyynnöt näkyviin on parempi vaihtoehto kuin villi diilailusivusto, joka olisi noviiseillekin kylmää kyytiä.
Jotenkin jobbailu ja toisista hyötyminen kuuluu muualle (pörssiin) kuin Muusikoiden.nettiin - nimi velvoittaa.

Jos kaikki käyttäisivät harrastustietouttaan välistävetoon (ansaintatalouteen) niin imu-perseeksi muuttuisi hyvä aie.

Tietysti voisi olla kaksi toria, tavallinen ja jobbaus- & tarjoustori, jobbaustorilta voisi suoraan katsoa saman tuotteen joka on torilla. Torin myyjä toimittaisi tuotteen suoraan "loppukäyttäjälle" ja jobbaajalle välirahan. Näin säästyttäisiin turhilta välikäsiltä ja toimitusmaksuilta :-) eli saatavana paljon samoja tuotteita näyttävin kuvin & valhekehuin.
Musan valtamerestä on mistä ammentaa. Vaikka pää on perseestä niin turha antaa itsensä kärsiä.
sahkuifk
23.02.2011 20:22:52
Ei syletä. Asiallisiin kyselyihin ja tarjouksiin saa aina asiallisen vastauksen ja tämä pätee myynti-, ja ostotilanteissa.
Siitä oli kuulkaa etydit kaukana, oli aika tanakkaa tulkintaa. Aamulla söin sitten sen koiran diapamit. Ihan normi ilta.
Jucciz
23.02.2011 21:28:19
Ei syletä. Jokainen kaupatkoon rojunsa niinkuin itse haluaa - lain puitteissa toki.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)