Aihe: peavey 30 classic hajos! TAAS??
1 2
Progorava
21.02.2011 22:05:04 (muokattu 22.02.2011 12:10:55)
Juicy: Hmm. Siinä mun vahvarissa tosiaan luki "Made in US A"...

Varmasti Made in Usa lukee nykyisissäkin mutta jossain mnetin ketjussa väitettiin, että nykyisin usassa laitteiden kotimaisuusaste pitää olla tyyliin "yli 50%", että tuota made in usa -merkintää saa käyttää. Eli halpamaiden osaa löytyy kummasti jenkkiraudasta. Tämä siis taas minun mutua ja kuulopuhetta, ei faktaa. Oikean tiedon omaavat korjatkaa. Tehtiinhän Fenderin american traditional satsikin Mexicon sekundaosista ja myytiin made in usa -merkinnöillä (fenderjälleenmyyjän kertomaa).

Niin juu. Omassa C50 nupissa lukee Handcrafted in USA.
Killearjoitus
vänkylä
22.02.2011 09:34:05
jarmo vh: Voisikohan olla niin, että jossain vaiheessa noita on alettu tekemään eri tavalla eri paikassa? Kiina-ilmiö siis, vai tehdäänkö Peaveyt edelleen amerikoissa?
Minulla oli nimittäin 90-luvulla classic 30 ainakin kuuden vuoden ajan ja ei ollut minkäänlaista ongelmaa, vaikka se kerran jopa raahautui talvisella pihalla auton alla muutaman metrin kun jäi nostamatta takaboksiin ja läksin peruuttamaan.

Eikös ne Kiinan pojan tekeleet olekkaan yhtä luotettavia kuin Euroopassa tai U.S.A:ssa tehdyt ?
hallu
23.02.2011 12:19:43
mynok: Varmasti Made in Usa lukee nykyisissäkin mutta jossain mnetin ketjussa väitettiin, että nykyisin usassa laitteiden kotimaisuusaste pitää olla tyyliin "yli 50%", että tuota made in usa -merkintää saa käyttää. Eli halpamaiden osaa löytyy kummasti jenkkiraudasta. Tämä siis taas minun mutua ja kuulopuhetta, ei faktaa. Oikean tiedon omaavat korjatkaa. Tehtiinhän Fenderin american traditional satsikin Mexicon sekundaosista ja myytiin made in usa -merkinnöillä (fenderjälleenmyyjän kertomaa).

Niin juu. Omassa C50 nupissa lukee Handcrafted in USA.

No mitä se "made in USA" jossain vahvistimessa sitten meinaa? kun eikös komponentit siis vastukset, konkat, etc. releet tule kuitenkin nykyisin aasiasta? kyllähän se "made in USA" meinaa korkeampaa hintalappua, mutta olen alkanut suhtautua hiukan skeptillisesti näihin valmistusmaa leimoihin.

Tuli vaan mieleeni, että tietääkö kukaan miten nykyiset tiukentuneet ympäristönormit vaikuttavat vahvistimien laatuun? tarkoitan esim. lyijyttömyyden vaatimusta ja kai siellä sisuksissa on muitakin materiaaleja muuttunut ihan valmistusmaasta riippumatta. Meinaan, että eihän nämä reissue vahvarit voi mitenkään olla yksi yhteen alkuperäisen kanssa jos ajatellaan, että seitkytluvulla pistettiin pahvikiskoon saksalaisia konkkia ja vastuksia riviin ja kytkettiin potikat johdoilla ja nykyisin tinataan kiinalasia komponentteja taiwanilaiseen piirilevyyn paksitanilaisilla lyijyttömillä juotoksilla ja pakataan koko komeus usassa puulootaan että saadaan ne kalliit valmistusmaa leimat sinne.

Minä panen toivoni mallintavien tulevaisuuteen. Joskus ne saadaan sellaiselle tasolle, että näistä vanhoista vintagevehkeistä voidaan luopua ja sitten ei tarvitse enää pähkäillä komponentteja ja roudaustaakkaa, vaan kaikki riippuu softasta ja prosessoritehosta. Itse en ole vielä riittävän hyvää mallinninta nähnyt, mutta ehkä sellainen joskus vielä tehdään.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Progorava
23.02.2011 15:06:48 (muokattu 23.02.2011 15:07:04)
Minä panen toivoni mallintavien tulevaisuuteen. Joskus ne saadaan sellaiselle tasolle, että näistä vanhoista vintagevehkeistä voidaan luopua ja sitten ei tarvitse enää pähkäillä komponentteja ja roudaustaakkaa, vaan kaikki riippuu softasta ja prosessoritehosta. Itse en ole vielä riittävän hyvää mallinninta nähnyt, mutta ehkä sellainen joskus vielä tehdään.

...ja tästä seuraava askel on luonnollisesti soittajan mallintaminen. Napista painaen kuulostat ihan Gary Moorelta ja naps...oho nyt on vauhdissa Kirk Hammetti wahin kera vaikkei sitä ole edes valittuna efektipaletista :)
Killearjoitus
hallu
23.02.2011 16:26:12
mynok: ...ja tästä seuraava askel on luonnollisesti soittajan mallintaminen. Napista painaen kuulostat ihan Gary Moorelta ja naps...oho nyt on vauhdissa Kirk Hammetti wahin kera vaikkei sitä ole edes valittuna efektipaletista :)

Soittajien mallintamisesta ei ole hyötyä, koska se miltä soittajat ovat kuulostaneet on kulttuurihistoriaa. Olennaisempaa on se miltä soittajat tulevaisuudessa kuulostavat ja mihin he musiikkia vievät.
Progorava
23.02.2011 16:31:02
hallu: Soittajien mallintamisesta ei ole hyötyä, koska se miltä soittajat ovat kuulostaneet on kulttuurihistoriaa. Olennaisempaa on se miltä soittajat tulevaisuudessa kuulostavat ja mihin he musiikkia vievät.

Samaa mieltä. Taisit missata hymiön vastaukseni perässä.
Killearjoitus
hallu
23.02.2011 18:16:26
mynok: Samaa mieltä. Taisit missata hymiön vastaukseni perässä.

Pannahinen niinpä missasinkin:-) tunnenpa itseni vähän hölmöksi... no jatketaan;-)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)