sickboy 13.02.2011 21:26:27 | |
---|
Siellä nyt sit lepää uusi tausta. |
BigPapa 13.02.2011 21:31:41 | |
---|
sickboy: Siellä nyt sit lepää uusi tausta. Tutun olonen mut haitanneeko tuo mittää, antaa mennä kun on alamäki. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
sickboy 13.02.2011 21:34:58 | |
---|
Tää on mulle tullu yhden vanhan kitaralehden mukana (olikohan Guitar Techniques tai jotain). Ei ole kuitenkaan näiltä free play-along-sivustoilta. Oli mukava tausta ja otin talteen. |
BigPapa 13.02.2011 21:36:16 | |
---|
sickboy: Tää on mulle tullu yhden vanhan kitaralehden mukana (olikohan Guitar Techniques tai jotain). Ei ole kuitenkaan näiltä free play-along-sivustoilta. Oli mukava tausta ja otin talteen. On se joskus ollu mut antaa olla, mitäpä niitä vaihtelemaan. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
WanhaWetäjä 14.02.2011 12:25:39 | |
---|
BigPapa: On se joskus ollu mut antaa olla, mitäpä niitä vaihtelemaan. Joo, sooloskaba 103, 25.10-2007 joten kelpaa hyvin uusiokäyttöön kyllä, ei noita kukaan muista ja tuskimpa kovin moni nykysistä skabaajista on edes osallistunut ko skabaan tuolloin. |
BigPapa 14.02.2011 16:48:12 (muokattu 14.02.2011 16:55:52) | |
---|
Laittelimpa uuden vedon kun en viitti tolla skaba 75:n vedolla osallistua. Se skaba oli pari vuotta sitten Toukokuussa 2009. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Illu 20.02.2011 11:10:55 | |
---|
WW: Illu - normi perinnettä, pikkasen "töks töks"- fraseerausta paikka paikoin ja yks hutibendi, muuten aika ok veto saundi mukaan lukien Juu, varmaan pikkusen normaalia tökkivämpää vielä, kun yritin plekun sijaan sormilla näplätä. Harjoitusta harjoitusta vaan lisää. |
antnis 20.02.2011 21:45:05 | |
---|
Melki sanoisin, että Masan veto on paras tähänastisista skabevedoista, ikinä. |
latuska90 21.02.2011 01:46:09 (muokattu 21.02.2011 01:46:26) | |
---|
Ilmoitin Masalle rs168:n voitosta ja tarjosin taustaehdotuksia, joten odotellaan mitä hän aikoo tehdä seuraavan skaban suhteen. "Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen |
MadMatt 21.02.2011 06:21:26 (muokattu 21.02.2011 06:21:53) | |
---|
latuska90: Ilmoitin Masalle rs168:n voitosta ja tarjosin taustaehdotuksia, joten odotellaan mitä hän aikoo tehdä seuraavan skaban suhteen. Jees, uusi skaba on polkaistu käyntiin ja latuskan vaihtoehdoista löytyi sopiva... |
Kuha 21.02.2011 18:33:33 (muokattu 21.02.2011 18:33:42) | |
---|
Taustassahan on ns. Mynämäkeä, täytyy jotain rimpuilla. |
WanhaWetäjä 21.02.2011 18:56:05 | |
---|
latuska90: WanhaWetäjä: Tässä on jotenkin oudompi erikoinen äänimaailma kuin sickboylla. Notta ristus...onko lääkitys varmasti kohillaan? Kuulet outoja ja erikoisia äänimaailmoja, kuulostaa melko vaaralliselta ;-) Sickboy mun mielestä tulkitsi ne erikoisemmat sävelvalinnat paremmin kuin sinä. Sicboyn ja mun vedoissa ei ollut mitään poikkeuksellisen erikoisia sävelvalintoja vaikka perinteestä poikettiinkin, täysin taustan harmonian mukaan mentiin vaikka soolot olivatkin aika erilaisia. Ei millään pahalla, mut tässä on välillä niin riitaisia säveliä, ettei oikein nappaa. Jos jotkut sävelet ovatkin sinun...miten-sen-nyt-osuvasti-sanoisi... hieman kapea-alaisen ja vielä kovin kehittymättömän harmoniatajusi ulottumattomissa niin se ei suinkaan tarkoita sitä että ne olisivat dissonansseja tai peräti vääriä ääniä. Ei pahalla. |
velsa 22.02.2011 13:26:23 | |
---|
Kauas on pitkä matka........ |
velsa: Ei kai tuossa nyt mitään omituista ollut.....? Hienot lopputilut!!!!! Tässä vähän pureskeltavaa illaksi kaikille!!!!!! http://www.youtube.com/watch?v=iNjLZVhxHqA&feature=related Kiitti linkista, Velsa! LC on yks mun nuoruuden "idoli" ja sympaattisen ja vaatimatoman olonen äijä ja hieno muusikko, ei pelkkä kitaristi, oli pakko kattoo heti kokonaan ja illalla uusiks;-) Ja onhan tuossa näköjään muitakin LC:n clippeja joita en oo ennen nähnyt...nice! |
velsa 22.02.2011 15:08:33 (muokattu 22.02.2011 15:13:13) | |
---|
WanhaWetäjä: Kiitti linkista, Velsa! LC on yks mun nuoruuden "idoli" ja sympaattisen ja vaatimatoman olonen äijä ja hieno muusikko, ei pelkkä kitaristi, oli pakko kattoo heti kokonaan ja illalla uusiks;-) Ja onhan tuossa näköjään muitakin LC:n clippeja joita en oo ennen nähnyt...nice! Joo....tuota kun kattoo ni alkaa vituttamaan.......8D Fiddu miten se ottaa noita sointuja.......ei tarvi paljon miettiä!!!!!!! Sil on toi soitin "vähän" hallussa,ihan järjetöntä osaamista mutta lähes aina myös uskomattoman tyylitajuista hommaa.....musiikkia musiikin takia,ei kikkailun , vaikka tää äijä vois kikkailla suohon kaikki!!!!! 80 luvun tuotannosta löytyy jotain huteja mutta nekin lähinnä soundi (ja pukeutumis.....8D) puolella!!!! Hakusanalla "diminished scale" siltä löytyy myös aika ymmärrettävästi selitettyä tarinaa whole/half step hommasta..... Ja "melodic minor" I:stä IV:seen mentäessä kuulostaa kans mahtavalta herran käsissä!!!!!!!! Kauas on pitkä matka........ |
BigPapa 22.02.2011 15:11:03 (muokattu 22.02.2011 15:18:04) | |
---|
velsa: Ei kai tuossa nyt mitään omituista ollut.....? Hienot lopputilut!!!!! Tässä vähän pureskeltavaa illaksi kaikille!!!!!! http://www.youtube.com/watch?v=iNjLZVhxHqA&feature=related Muistutetaan nyt kuitenkin siitä, että kysessä on ennenkaikkea roots-skaba. Ihan pienenä vinkkinä vaan, että rootsissa kaiketi pyritään rootsmaiseen ilmaisuun, missä kontekstissa oudommat äänivalinnat, vaikka harmoniaan sisältyisivätkin, kuullostavat vierailta. Monesti on sanottu että jazz-skabakin on olemassa, siellä voi sitä hienoa harmoniantajuansa revitellä ihan niin paljon kuin lystää. Carlton on siitä hieno mies, että se osaa bluesiakin soittaa Tässä vähän pureskeltavaa illaksi kaikille!!!!!: http://www.youtube.com/watch?v=9D5MMF1K6xo&feature=fvw http://www.youtube.com/watch?v=IcifyKlK7Bc&feature=fvw Ja on ollut ihan mun nuoruuden suosikkeja 70-luvun alusta jo. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
velsa 22.02.2011 15:24:42 | |
---|
BigPapa: Muistutetaan nyt kuitenkin siitä, että kysessä on ennenkaikkea roots-skaba. Ihan pienenä vinkkinä vaan, että rootsissa kaiketi pyritään rootsmaiseen ilmaisuun, missä kontekstissa oudommat äänivalinnat, vaikka harmoniaan sisältyisivätkin, kuullostavat vierailta. Monesti on sanottu että jazz-skabakin on olemassa, siellä voi sitä hienoa harmoniantajuansa revitellä ihan niin paljon kuin lystää. Carlton on siitä hieno mies, että se osaa bluesiakin soittaa Tässä vähän pureskeltavaa illaksi kaikille!!!!!: http://www.youtube.com/watch?v=9D5MMF1K6xo&feature=fvw http://www.youtube.com/watch?v=IcifyKlK7Bc&feature=fvw Ja on ollut ihan mun nuoruuden suosikkeja 70-luvun alusta jo. Muuttuuko blues "huonoksi" jos sinne soittaa silloin tällöin käypään väliin esim. tällä tavalla..... http://www.youtube.com/watch?v=xxld2H6Vlt4 Kauas on pitkä matka........ |
Zeeboo 22.02.2011 15:38:02 | |
---|
velsa: Muuttuuko blues "huonoksi" jos sinne soittaa silloin tällöin käypään väliin esim. tällä tavalla..... http://www.youtube.com/watch?v=xxld2H6Vlt4 Noup, mun mielestä. Calrtonin, Fordin ja vaikka Matt Schofieldin hommissa yksi hieno särmä on just jazz-molli bluesiin lantrattuna. Eipä mulla ainakaan ole otsaa mennä sanomaan, että äijät soittaa välillä vääriä ääniä. Häilyviä kaiken kaikkiaan ovat rajat. White men can't Monk |
BigPapa 22.02.2011 15:41:39 (muokattu 22.02.2011 15:46:30) | |
---|
velsa: Muuttuuko blues "huonoksi" jos sinne soittaa silloin tällöin käypään väliin esim. tällä tavalla..... http://www.youtube.com/watch?v=xxld2H6Vlt4 Onks toi nyt sit ainoo oikee ja sallittu tapa täällä M.Netin roots-skabassa? Tekeekös se bluesista jotenkin "parempaa"? Väärät äänet on tietty eri juttu kun noi, mut niinkun sanottu niin blueskontekstissa ne kuullostaa vierailta. Jazzissa ja jazzbluesissa taas suorastaan himoituilta. Että jazz skabakin on olemassa kai juuri sen vuoksi, että näistä ei tarttis kinata täällä, mikä on ihan helvetin tyhmää, siis se kinaaminen. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
velsa 22.02.2011 16:04:28 | |
---|
BigPapa: Onks toi nyt sit ainoo oikee ja sallittu tapa täällä M.Netin roots-skabassa? Tekeekös se bluesista jotenkin "parempaa"? Väärät äänet on tietty eri juttu kun noi, mut niinkun sanottu niin blueskontekstissa ne kuullostaa vierailta. Jazzissa ja jazzbluesissa taas suorastaan himoituilta. Että jazz skabakin on olemassa kai juuri sen vuoksi, että näistä ei tarttis kinata täällä, mikä on ihan helvetin tyhmää, siis se kinaaminen. Mun korviin se tekee bluesista tietyissä raameissa vähän mielenkiintoisemman kuuloista!!!! Onko se parempaa vai ei on vain ja ainoastaan kuulijan korvista kiinni......joku tykkää,joku ei....... Itsekään en välitä semmoisesta tarpeettomasta itsetarkoituksellisesta "rajojen" venyttelystä......se on aika harvoin hyvän kuuloista ,mutta kyllä mun mielestä esim. juuri Matt Schofield ja Robben Ford & Larry Carlton tyylinen soitto on erittäin maukasta........mutta siis mun mielestä.......se ei siis tarkoita sitä että jonkun muun pitäisi ajatella samalla tavalla ko. asiasta!!!!! Eihän kaikki diggaa kaurapuurostakaan.......8D Kauas on pitkä matka........ |