Nick Curry 19.02.2011 23:47:26 | |
---|
Itse olen ostellut 1 mm styreenilevy 2 neliöä ja siitä jo listat yhteen projektiin teinkin. Epoksia (2k), kontaktiliimaa ja pikaliimaa testailin ja ei oikein mikään noista ollut paras mahdollinen ainakaan tuohon styreeniin. Polystyreeni liukenee trikloorietyleeniin, jota käytetään teollisuudessa levyjen pehmittämiseen ja liimaamiseen. Sillä voi laminoida helposti usean levyn päällekkäin eikä se muistaakseni maksa lähellekään niin paljon kuin liimat. Sitä penslataan ohuelti kaikille liimattaville pinnoille ja mielellään puristetaan levyt yhteen kunnes ne ovat kunnolla kiinni toisissaan eikä missään tunnu enää pehmeää. Testaa itse kovettumisaika, se riippuu levyjen paksuudesta ja käytetystä TCE:n määrästä. |
TmiM 22.02.2011 10:24:02 | |
---|
Reunalista-aiheessa kun ollaan niin kysäisen jo ennaltaehkäisevästi joskus hamassa tulevaisuudessa mahdollisesti alkavaa projektiani varten. Kaipailisin siis keltaista tai punaista reunalistaa. Valmiina ei ole mokomaa löytynyt mutta styreenilevyä saanee eri väreissä ja siitä leikkaa/liimaa tekniikalla eteenpäin? |
samantien 22.02.2011 11:13:38 | |
---|
TmiM: Reunalista-aiheessa kun ollaan niin kysäisen jo ennaltaehkäisevästi joskus hamassa tulevaisuudessa mahdollisesti alkavaa projektiani varten. Kaipailisin siis keltaista tai punaista reunalistaa. Valmiina ei ole mokomaa löytynyt mutta styreenilevyä saanee eri väreissä ja siitä leikkaa/liimaa tekniikalla eteenpäin? SP-Elektroniikalla taisi olla valikoimassa punaistakin reunalistaa. No eipä tässä... Mitäs ite? |
Sp-elektroniikalla tosiaan on punaista reunalistaa valmiina eikä ole kallistakaan. Muut värit ovat musta, valkoinen ja kermanvärinen. Kertovat kataloogissaan että ne ovat ABS-muovia. |
TmiM 23.02.2011 12:07:29 | |
---|
Joo, löysin viimein sieltä pdf katalookista. Voi olla että on varsinaisella kauppasivullakin mutta puusilmä ei vaan löytänyt. Nyt vaan odottelemaan syksyä ja kansalaisopiston kursseja. |