Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tascam us-1641 kusee
1
antibiootti
22.02.2011 01:58:32 (muokattu 22.02.2011 02:04:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

(Win7 OEM 64bit, uusimmat ajurit, Cubase essential 5.)
 
Äänet tulee ulos ihan normaalisti ja kaikkee, mutta cubase ei tunnista muutaku 2 inputtia ja outputtia. (laitteessa niitä on 16.) Control panelista kun kattoo niin" Digital input status: no valid signal."
Mitähän hittoa tässä nyt pitäis tehdä että ton sais toimimaan. Oon asentanu ajurit uusiks ja kokeillu asio4all ja asio direcx full duplex ajureita ja kaikkee mutta ei vaan toimi. Voiko johtua 64 bittisyydestä vaikka tascamin sivuilla onkin 64bit ajurit..
Jotenkin outo tilanne kun mun läppärillä äänikortti toimii moitteettomasti ja siinäkin on win7 ja essential 5.
 
on kyllä kivoja nää tietokoneet jälleen kerran.
 
thekimble
22.02.2011 08:31:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antibiootti: (Win7 OEM 64bit, uusimmat ajurit, Cubase essential 5.)
 
Äänet tulee ulos ihan normaalisti ja kaikkee, mutta cubase ei tunnista muutaku 2 inputtia ja outputtia. (laitteessa niitä on 16.) Control panelista kun kattoo niin" Digital input status: no valid signal."
Mitähän hittoa tässä nyt pitäis tehdä että ton sais toimimaan. Oon asentanu ajurit uusiks ja kokeillu asio4all ja asio direcx full duplex ajureita ja kaikkee mutta ei vaan toimi. Voiko johtua 64 bittisyydestä vaikka tascamin sivuilla onkin 64bit ajurit..
Jotenkin outo tilanne kun mun läppärillä äänikortti toimii moitteettomasti ja siinäkin on win7 ja essential 5.
 
on kyllä kivoja nää tietokoneet jälleen kerran.

 
Mulla kyllä toimii moitteetta sama kokoonpano erona et mulla on cubase 5
"Digital input status: no valid signal" tuo tarkoittaa vaan että digitaali inputtiin ei ole kytketty mitään siitä ei tarvi olla huolissaan.
 
Oletko lisännyt projektiin kanavia kun siellä taitaa olla oletuksena 2-kanavaa sisää ja ulos.
"vst connections" kohdasta
http://www.gearslutz.com/board/atta … ding-problem-no-volume-untitled.jpg
 
Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix
antibiootti
22.02.2011 13:16:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aivan joo toi digital input ei liittynytkään tähän ongelmaan mitenkään. Ongelmana onkin siis että cubase ei tunnista tascamin inputteja. Eli tuolta vst connectionsista tai vst settingsistä ei löydy muutakun mic 1 ja 2 sekä out 1 ja 2.
 
antibiootti
22.02.2011 14:08:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

noniin. tällä hetkellä saa homman jotenkin toimimaan eri ajurilla mutta siinäkin on käytössä vaan 2 inputtia ja 2 outputtia. ei paljon lämmitä. tascamin omalla ajurilla kuppasesta ei kuulu mitään ääniä.
 
helpointa olis vaan heittää toi äänikortti mäkeen ja ostaa uus.
 
HarmaGed
22.02.2011 16:40:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko lisännyt inputteja cubasesta ? VST connections, inputs välilehti, hiiren oikealla "add input" vai olikos se "add bus" ? Näin ulkomuistista. Minulla samanlainen tascam ja pitää manuaalisesti lisätä inputit, eli niitä ei ole siellä valmiina jokaiselle mikkitulolle.
 
Juntunen
22.02.2011 17:16:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HarmaGed: Oletko lisännyt inputteja cubasesta ? VST connections, inputs välilehti, hiiren oikealla "add input" vai olikos se "add bus" ? Näin ulkomuistista. Minulla samanlainen tascam ja pitää manuaalisesti lisätä inputit, eli niitä ei ole siellä valmiina jokaiselle mikkitulolle.
 
Nimenomaan näin. Eli tsekkaa että VST-reititykset on oikein. Itse taistelin hetken samaisen kortin ja Cubase SE3:n kanssa, koska SE3:lla ei voinut äänittää samanaikaisesti kun 8 raitaa. Cubasen päivitys ratkaisi ongelman.
antibiootti
23.02.2011 13:11:20 (muokattu 23.02.2011 13:25:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu tiedän kyllä miten noi kaikki asetukset pistetään kun oon käyttäny omalla läppärillä samaa ohjelmaa ja äänikorttia jo pitkään.
 
Ongelma on nyt se että cubase ei tunnista äänikortin inputteja... Saakohan mistään cubassen uudempien versioiden trialeita tai demoja niin vois koittaa auttaako päivittäminen asiaa? Ite en googlella löytänyt enkä steinbergin sivuilta.
 
ps. Reaperikaan ei tunnistanu kun 2 inputtia. Nyt ei ymmärrä. Äänikortin ajurit ja firmware on päivitetty uusimpaan. Vanhemmalla 64bit ajurillakin sama ongelma.
 
mattim
23.02.2011 23:17:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antibiootti: Juu tiedän kyllä miten noi kaikki asetukset pistetään kun oon käyttäny omalla läppärillä samaa ohjelmaa ja äänikorttia jo pitkään.
 
Ongelma on nyt se että cubase ei tunnista äänikortin inputteja... Saakohan mistään cubassen uudempien versioiden trialeita tai demoja niin vois koittaa auttaako päivittäminen asiaa? Ite en googlella löytänyt enkä steinbergin sivuilta.
 
ps. Reaperikaan ei tunnistanu kun 2 inputtia. Nyt ei ymmärrä. Äänikortin ajurit ja firmware on päivitetty uusimpaan. Vanhemmalla 64bit ajurillakin sama ongelma.

 
Reaperin tunnen hyvin, tuo Cubase on oudompi, missä kohtaa reaper tunnistaa vain kaksi inputtia ?
 
Novation Remote SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear.
antibiootti
24.02.2011 12:48:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku valikko siellä oli missä oli audiointerfacen tiedot. Siellä näky ainoastaan mic 1 ja 2. Mut joo, oon melko vakuuttunut siitä että toi laite ei vaan juttele mun tietokoneen kanssa ja sillä se. Koitan kuitenkin asentaa winukan ja kaikki vielä kerran uusiks ja jos ei sit pelitä nii ei voi mitää.
 
antibiootti
24.02.2011 23:26:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ongelma on osittain nyt ratkaistu. Asensin asio4all ajurin ja nyt alko toimimaan. Kumma juttu kun olin kyllä aiemmin jo asentanut ton ajurin eikä sillon toiminut. Noh eiköhän tää nyt tästä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «