Aihe: Vyönsolki-ihottuma, tarttuuko? Onko terveydelle haitallinen?
1 2 3
Space_Ace
19.02.2011 23:08:31
Laittakaa vyönsolki sivuun, vaikka yks pykälä vasemmalle. Näyttää siistiltä eikä tuu ihottumaa niin paljoo.. Paitti jos on niittivyö tai vastaava....
Toi mnetin avatarin koko on selkeesti suunniteltu tissejä varten. Itsehän en tissikuvia tuijottele.
Tsugu Way
20.02.2011 00:23:54
Minushuman: Mä en tajuu miten jotku pitää kitaraa niin ylhäällä, että siihen ylipäänsä tulee mitään vyönsolki naarmuja. Eihän ihmisillä voi olla noin lyhyitä käsiä. Mä pystyn kusemaan kaikkien skebojeni yli olematta silti mikään apina.

Ja minä kusen alinomaan kaikkien skebojeni alta - olematta silti mikään jatsari.
Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington)
Jucciz
20.02.2011 00:49:59 (muokattu 20.02.2011 00:51:15)
Riverman: Ja minä kusen alinomaan kaikkien skebojeni alta - olematta silti mikään jatsari.

Tarkemmin "alinomaa". Mutta joka tapauksessa, sama vika. Mää en pidä mielestäni kitaroita erityisen korkealla, mutta helpompi mun olis keikalla niiden ali kuin yli kusta. Yleensä kyllä lähden kesken keikan silti mieluummin vessaan ja jätän kitaran siksi aikaa lavalle.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jamz
20.02.2011 10:22:15
Tätä vyönsolki-ihottumaa olen aina ihmetellyt itsekkin. Miten se voi olla vielä pakollinen, kuten monesti mainitaan?
Raja se on raittiudellakin.
Mr. Speed
20.02.2011 11:03:17
Omissa kitaroissa ei ole ikinä ollut vyönsolki-ihottumaa. En käytä housuja soittaessani. Tai muutenkaan.
http://www.sieni.us/?id=38 http://www.mikseri.net/artists/?id=135143
trih
20.02.2011 11:32:10
Jamz: Tätä vyönsolki-ihottumaa olen aina ihmetellyt itsekkin. Miten se voi olla vielä pakollinen, kuten monesti mainitaan?

Mandatory belt buckle rash. Kuulin yhdeltä tyypiltä, että Fenderin roadworneja hierotaan selkäpuolelta 8 tuntia näillä:
http://www.bucklesofestes.com/images/Band%20Buckles/2009/fender.jpg
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Smoked
20.02.2011 12:28:59
Nuoremman sukupolven edustajana voin sanoa yhden vinkin: pitäkää housuja siellä puolitangossa nii johan loppu hankaaminen!
"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
Ssyba
20.02.2011 12:36:45
Itse soitan aina istualteen nii ei tule korkeintaan kun vatsamakkara ihottumaa kitaraan. Ja sen verran paksu lakka on pacificassa ettei ole kyllä pariin vuoteen ahkeralla soitolla ottanut mitään jälkeä yhtään mihinkään. Muutakun otelaudan töhnät..
Jos takataskujen välinen tila on yli metri, jotain on mennyt pahasti vikaan.
Minushuman
20.02.2011 12:44:10
Smoked: Nuoremman sukupolven edustajana voin sanoa yhden vinkin: pitäkää housuja siellä puolitangossa nii johan loppu hankaaminen!

Eiku niinku jo sanoin, kitara munien alapuolelle. Näyttääkin kuulimmalta kuin munien päällä roikottaminen.
"And there goes the Challenger, being chased by the blue, blue meanies on wheels. The vicious traffic squad cars are after our lone driver, the last American hero, the electric centaur, the, the demi-god, the super driver of the golden west!"
trih
20.02.2011 12:56:25
Smoked: Nuoremman sukupolven edustajana voin sanoa yhden vinkin: pitäkää housuja siellä puolitangossa nii johan loppu hankaaminen!

Et ymmärrä vanhempia soittajia jotka ostavat korkeavyötäröiset farkut ja vyö menee helvetillisellä soljella varustettuna navan yli. Paita housujen sisässä ja kitara korkealla ja tulee sitä vyönsolki-ihottumaa.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Murgo
21.02.2011 09:33:51 (muokattu 22.02.2011 16:13:41)

Minä ainakin pidän kitaraa seisaaltaan soittaessa (soitan vain seisaaltaan, istuen soitosta kipeytyi kyynärpää) oikeaa lonkkaa/reiden yläosaa vasten siten että kaula osoittaa viistoon etuvasemmalle eli ei ota kontaktia mahdolliseen vyönsolkeen, sensijaan lompakon "varmuusketju" saattaa kyllä osua kohdalle.

Naarmuja ei kuitenkaan ole tuossa Epiphonessa havaittavissa senkään jäljiltä, saattaa tosin johtua siitäkin että kitaraa rämpyttelen oikeastaan vain kotona jolloin lompakko ei yleensä ole taskussa. Tuntuu aika väkinäiseltä ainakin minulle jos laitan kitaran suoraan poikittain mahan eteen, vasemman käden asento menee jotenkin jännittyneeksi.

Itse asiassa saksofonissani havaitsin muuten jossain vaiheessa ko. ketjun aiheuttamaa pientä naarmuuntumista, onneksi kyseinen torvi on muutenkin senverran "vintage" ettei juurikaan haittaa.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Victor Helldriver
21.02.2011 14:46:58 (muokattu 21.02.2011 14:52:59)
the-Antero: Ne on kaikki kato rock. Ne skulaa skebaa ilman paitaa ja housuissa on tällanen http://fanports.com/images/Motorheadbastardblackbelt.jpg kiinni niin kyllähän sitä ihottumaa tulee. Mutta koska ne kaikki on niin rock niin niitä ei haittaa se...

kovemmilla kundeilla on tollaset;

http://userserve-ak.last.fm/serve/_/33201707/Danzig+glennlivedb0.jpg

mä haluisin sitä ihottumaa skeboihin mutta ku pidän aina soittaessa verkkareita jalassa paitsi keikoilla farkut ja paita tiukasti soljen päällä...myös maha pötsää skebaa eteenpäin...
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
bfoc
22.02.2011 13:02:10
Riverman: Ja minä kusen alinomaan kaikkien skebojeni alta - olematta silti mikään jatsari.

Meidän reeniksellä on niin ahdas vessa, että kun meen kuselle otan kitaran pois kaulasta kokonansa.

Ja se on totta että lihavilla on helppoo. Jos on tarpeeks pläski, välttyy myös STD-tartunnoilta (qppa, hjerbels ja se yks punkkibändi).

Nimim. Ei itsekään neuvolapainossa.
sutiojrikellA
the-Antero
22.02.2011 13:27:09

Victor Helldriver: kovemmilla kundeilla on tollaset;

http://userserve-ak.last.fm/serve/_/33201707/Danzig+glennlivedb0.jpg

mä haluisin sitä ihottumaa skeboihin mutta ku pidän aina soittaessa verkkareita jalassa paitsi keikoilla farkut ja paita tiukasti soljen päällä...myös maha pötsää skebaa eteenpäin...

Toi on jo melko rock!!! Huh...Tosiaan neuvo, kaikki jotka eivät halua sitä ihottumaa siihen heppiin niin kasvattakaa mahaa :D
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
lavaamo
22.02.2011 13:53:33

Toimii varmaan kivasti tuollaisella silkkipallilla, housut puolitangosssa jos soittaa on kuin teräsvillalla hankais.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Space_Ace
22.02.2011 14:06:01
lavaamo: Toimii varmaan kivasti tuollaisella silkkipallilla, housut puolitangosssa jos soittaa on kuin teräsvillalla hankais.

Hoho, mä tajusin. Miten muuten kuseminen liittyy ylipäätään kitaran soittamiseen?
Toi mnetin avatarin koko on selkeesti suunniteltu tissejä varten. Itsehän en tissikuvia tuijottele.
the-Antero
22.02.2011 14:29:28

Space_Ace: Hoho, mä tajusin. Miten muuten kuseminen liittyy ylipäätään kitaran soittamiseen?

Jos se soitto kusee pahasti?
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Joees
22.02.2011 14:48:38
Kyllä mä ennemmin pitoruoskani vyönsoljellä raavin kuin tuhoan kaikki mahdolliset paidat. Ja mulla on vaan ihan tavallinen vyönsolki eikä mikään raastinrauta.
Eli ei mua oikeestaan voisi vähempää kiinnostaa onko ruoska ihottumilla vai ei. Kuluu se käytössä kuitenkin.

Toinen juttu sit onkin lainassa/testissä olevat ruoskat. Ne ei ole mun ja niiden kanssa sit varotaan oli niissä ihottumaa taikka ei.

Mut silkkihansikkaat niille jotka skraaduja pelkää ja soittaa voi munasillaankin jos ahistaa.
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Rämppy
22.02.2011 15:12:50
Mun mielestä normaalit käytön jäljet kuuluu kitaraan. Tällaisiksi lasken vyönsoljesta kitaran B-puolelle jäävät jäljet. Samaan tapaan kuin plektrasta tulee kevyttä naarmua pleksiin, hiki himmentää tallan metallia tai käsivarren hankaus kuluttaa bodyn lakkapintaa. Jos näitä alkaa varomaan, niin se rajoittaa kohtuuttomasti kitaran käyttämistä sen alkuperäiseen käyttötarkoitukseen.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)