Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Suomen Idols 2011
1 2 3 4 561 62 63 64 65
Bonham
20.02.2011 21:02:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johnny Buzz: Ärsytti muuten kovasti Pitkämön kommentti jampalle, joka vei Boys of Summeria. Tyyppi veti biisin hyvin omiin nimiinsä, mutta Sami vaati vetämään alkuperäisen mukaan ja olemaan jatkossa muuttelematta melodioita. Melkosta skeidaa. Huomaa, että Pitkämö on soitellu pääasiassa cover-bändeissä.
 
Mun mielestä Samilla oli ihan oikea pointti; se biisi nousee siinä kohdassa ihan eri korkeuksiin ja siinä on sen voima... tää kaveri jätti sen hyödyntämättä... paremmin se meni ku uudestaan yritti. Hyvä jätkä se oli muuten.
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Räbbänä
20.02.2011 21:03:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nähtyäni viimeisen osallistujan, olin jo lähes satavarma, että tullaan kuulemaan The Darknessin I Believe In A Thing Called Love. Ei kuultu. Petyin. No... osasihan se laulaa.
 
"Siut pitäs kyllä survoo turkinhihhaan ja nussii ulos uuvelleen. Jottain on pahasti miehessä pielessä. Vai liekkö vaan miun mualimankahtomus suppea. Voi se olla sitäkin, mie oon mualta." - Karvamammutti
Bluesmies
20.02.2011 21:04:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räbbänä: Nähtyäni viimeisen osallistujan, olin jo lähes satavarma, että tullaan kuulemaan The Darknessin I Believe In A Thing Called Love. Ei kuultu. Petyin.
 
Mietin ihan samaa. Ei tosin tullut. Petyin.
Eddy
20.02.2011 21:09:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tolta Porin Pavarotilta lähtee kyllä hienoja kommentteja. "Sä et niinku laula". Miehen omaa tuotantoa kuunnellessa tule varmasti kaikille fiilis, et tää jätkähän osaa oikeasti laulaa....
 
Koskettelen soittimia...
seppo69
20.02.2011 21:14:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan tämä Suomen taso ihan hirveää. Kaikennäköistä ulisijaa pääsee jatkoon. Mutta kyllä se lahna oli paras. "Eiku mä laulan Tao Tao." Mahtavaa!
 
Lesko
20.02.2011 21:49:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bluesmies: Mietin ihan samaa. Ei tosin tullut. Petyin.
 
Ei tullut. Mutta kyllä Loiri/Leino versiointi on aina kova kun sen hyvin hoitaa ja piristää tuota muuta paskan laulamista kummasti. Potentiaalinen kaveri oli tämä.
JIRPPI
20.02.2011 22:01:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olli Lindholm on kyllä kova jätkä.
 
"Laula Motörheadin Ace of Spades!"
 
Eisss... Vois jäädä mun puolesta tuomariksi koko Idolsin loppumiseen saakka.
 
Venomin Black Metal on paras black metal-levy ja sekin on oikeasti heavy metallia.
VeeKoo
20.02.2011 22:07:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tullut tässä jaksossa ainuttakaan säväyttävää laulajaa esille. Taotao- mies ja blondi joka oli Jonen mielestä kuuma jatkoon.. Omituista.
 
"Naisiahan saa räpläillä koska tahansa, mutta kaunista rumpua harvemmin. "
Lesko
20.02.2011 22:09:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VeeKoo: Ei tullut tässä jaksossa ainuttakaan säväyttävää laulajaa esille. Taotao- mies ja blondi joka oli Jonen mielestä kuuma jatkoon.. Omituista.
 
TaoTao-mies oli kyllä aika myötähäpeä.
JIRPPI
20.02.2011 22:48:15 (muokattu 20.02.2011 22:49:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli just mieleen vielä siitä sokeesta jätkästä, että kenen nimi muka on ihan oikeesti Hannibal? Siis Hannibal!?!?! Mitä helvettiä. Mitäköhän sen vanhemmat on mahtanu ajatella. Eipä muuten ollu tässä jaksossa mitään erityisen mahtavia laulajia ainakaan mun mielestä.
 
Venomin Black Metal on paras black metal-levy ja sekin on oikeasti heavy metallia.
Wolfgang
21.02.2011 00:18:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JIRPPI: Tuli just mieleen vielä siitä sokeesta jätkästä, että kenen nimi muka on ihan oikeesti Hannibal? Siis Hannibal!?!?! Mitä helvettiä. Mitäköhän sen vanhemmat on mahtanu ajatella. Eipä muuten ollu tässä jaksossa mitään erityisen mahtavia laulajia ainakaan mun mielestä.
 
http://www.rowthree.com/wp-content/uploads/2009/05/hanniballecter.jpg
 
?
 
Dorka nimi kyllä. Toivoin että se mies ois ollu hyvä... Ois ollu jännä seurata jatkossa.
 
Don't think twice it's all right.
JIRPPI
21.02.2011 00:52:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wolfgang: http://www.rowthree.com/wp-content/uploads/2009/05/hanniballecter.jpg
 
?
 
Dorka nimi kyllä. Toivoin että se mies ois ollu hyvä... Ois ollu jännä seurata jatkossa.

 
Joo. Itekki petyin ku ei ollutkaan erityisen hyvä laulaja. Olis tosiaan ollu hienoo jos Idolsin olis voittanu sokea mies, jolla nimenä Hannibal.
 
Lemmy on mieesssss...
tiukkapipo
21.02.2011 02:37:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nina taas tuppaa vähän helposti sanomaan nuorille ihmisille, että älä haaveile musiikkiammatista ja että ei kannata jatkaa tällä alalla. Tottakai ymmärrän tämän monessa tapauksessa olevan totta, mutta kun tämä tuntuu olevan Ninalta standardikommentti ihan vasta musiikkiharrastukseen ryhtyneille amatööreillekin. Toisinsanoin: Et ole hyvä tällä hetkellä, kannattaa luovuttaa heti.
 
Mun mielestäni Nina ei ole sanonut "Et ole hyvä tällä hetkellä, kannattaa luovuttaa heti" vaan on vinkannut mielestäni ihan oikeille ihmisille ettei kannata haaveilla _musiikkiammatista_. (Sorry, mutta olen tänään todistanut keskustelupalstoilla niin monen olkinuken rakentamista, etten jaksa oikein sulattaa toisten sanomisten vääristelyä.)
 
Tuolla jossain tuntuu olevan laumoittain nuoria joilla on utopistiset käsitykset omista kyvyistään ja toisaalta muusikon ammatista. Suomessa on laumoittain ihan OK tasoisia koulutettuja muusikoita, joille ei riitä työtä, ja olisi heille itselleen ollut järkevämpää harrastaa musiikkia ja opiskella jotain alaa jossa tarvitaan työntekijöitä. On palvelus jokaiselle osapuolelle (varsinkin jos papereissa kertovat tähtäävänsä alalle) sanoa Idols-hakijalle ettei kyvyt riitä ammattilaiseksi, jos hänellä on puhtaus ja rytmiongelmia. Aika montaa toivotonta tapaustahan he ovat kannustaneet jatkamaan harrastamista ilman ammattihaaveita.
 
Toinen kommentoinnin aihe on tämä biisien sävelten muuttaminen. Niistä versioinneista tulee usein aika nolo tekotaiteellinen tunne. Säännöt pitää ensin osata, että niitä voi rikkoa. Sama juttu melodian kanssa. Jatkuva niekuttelu ja muunteleminen ovat noloa, ja aika usein tällaisten daideilijoiden kanssa paljastuu, että bändisäestyksen kanssa on vaikea löytää edes laulun lähtösäveltä vaan lähdetään laulamaan terssiä korkeammalta jne. kun on aina totuttu ottamaan taiteilijan vapauksia ja "tulkitsemaan" - stemmalaulajien tullessa mukaan sitten mennäänkin ihan metsikköön. On ihan järkevää karsintavaiheessa tsekata, pystyykö kokelas laulamaan pelkkää melodiaa.
 
Itse tykkäsin kovasti Kuopion koelaulussa sen tummaihoisen Mariaman tavasta laulaa rauhallisesti omaan ääneensä luottaen kappale kauniisti ilman mitään turhia kommervenkkejä.
 
Tympee Huttunen
21.02.2011 04:34:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lesko: Ei tullut. Mutta kyllä Loiri/Leino versiointi on aina kova kun sen hyvin hoitaa ja piristää tuota muuta paskan laulamista kummasti. Potentiaalinen kaveri oli tämä.
 
Tämän vuoden oivalluksena tuolla karsinnoissa on "Lapin kesä"-tyylin juttu. Ei tuossa enää omaperäisyydellä ratsasteta. Viimeinen pörröpää oli ohjelman perusteella mielestäni vain "muodollisesti pätevä". Voin veikata, että ongelmia tulee heti vaativampien kappaleiden kanssa.
nypdjaz
21.02.2011 09:34:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on niekku?
 
MV
21.02.2011 09:38:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen katsonut vain pari jaksoa, mutta onko taso paljon parempi kuin aikaisemmin? Yllättävän paljon on ollut kelpo esityksiä.
 
Lesko
21.02.2011 09:46:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lastinen: Tämän vuoden oivalluksena tuolla karsinnoissa on "Lapin kesä"-tyylin juttu. Ei tuossa enää omaperäisyydellä ratsasteta. Viimeinen pörröpää oli ohjelman perusteella mielestäni vain "muodollisesti pätevä". Voin veikata, että ongelmia tulee heti vaativampien kappaleiden kanssa.
 
Niinno en mä puhu mistään kauheesta oivalluksesta tuon biisivalinnan suhteen, mutta on hieno kuulla kun jengi vetää noita biisejä, eikä aina sitä samaa tuubaa. Voi olla että tällä tyypillä ongelmia tulee kun homma etenee, ihan sama mulle. :D
tillotson
21.02.2011 10:58:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika tasapaksua tavaraa ollut tähänastiset laulajat. Odotan kuitenki innolla Kuopiosta jatkoon päässyttä jannua, joka lauloi vanhan liiton kantria.
 
Catch you on the flipside
carlos
21.02.2011 11:00:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MV: Olen katsonut vain pari jaksoa, mutta onko taso paljon parempi kuin aikaisemmin?
 
Ei se kyllä valitettavasti ole.. Ehkä paremmin kuin flop-factorissa vuosi sitten, mutta sehän nyt olikin aivan kamalaa kuraa.
 
by the grace of God
bedlam
21.02.2011 12:15:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MV: Olen katsonut vain pari jaksoa, mutta onko taso paljon parempi kuin aikaisemmin? Yllättävän paljon on ollut kelpo esityksiä.
 
Kyllä, ihan samaa mietin kans eilen.
 
Oma suosikki pienten näytteiden perusteella on Anna Paatero(?), joka vissiin ollut aiemminkin Idolseissa, mutta miksi lie ei mennyt silloin finaaleihin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 561 62 63 64 65

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «