Aihe: Jalkapallokeskustelu
1 2 3 4 580 81 82 83 84122 123 124 125 126
Secreterial
19.02.2011 21:52:12
kozmik: Jatketaanpa yksinpuhelua.

Tuli tihrustettua streamina tuo Manu-Crawley. Tulihan se voitto sieltä, mutta Manu oli kyllä etenkin toisella puoliajalla niin surkea, ettei mitään rajaa. Tietty aika b-luokan miehistöllä olivat liikkeellä, mutta toisaalta niitä normaalin avauskokoonpanon miehiäkin oli mukana useampi.

Obertan oli hirveän huono. Epäonnistuneita keskityksiä, hävittyjä kaksinkamppailuja, ihmeellisiä pallonmenetyksiä... Aivan epätodellista nähdä tuollainen tunari Manun paidassa. Bebeä ei paljon näkynyt, mutta kun näkyi, niin eipä kovin hyvältä näyttänyt sekään touhu. Eikä nuokaan ihan mitään pikkupoikia ole kuitenkaan, Obertan 21 ja Bebe 20. Vähän parempaa esitystä pitäisi saada, kun vastassa on vielä konferessissa pelaava joukkue. Ja noistakin on yhteensä vähän toista kymmentä miljoonaa maksettu...

Toinen puoliaika oli surkea ManU:lta. Bebe oli koko pelin aika pihalla, pari ok keskitystä. Obertan oli toisella puoliajalla vähän näkymättömämpi, mutta olihan Gabby eka puoliajalla ihan hyvä. Muutama todella hyvä haasto, jossa kaverin nopeuttakin päästiin näkemään. Gibson väläytti muutaman kerran sitä pelinrakentajan ja syöttelijän taitoa, jota on odotettu.

Obertan on kehittynyt viime kaudesta aivan hurjasti. Tällä kaudella saanut jo muutaman näyttöpaikan ja omasta mielestä ihan hyvin käyttäny ne tilaisuudet hyväkseen. Aston Villaa vastaan sillon ennen joulua oli todella hyvällä liikkeellä. Kaverilla riittää liiketta ja taitoa, mutta toki kaipaa lisää kehitystä. Bebe on aika samassa tilanteessa kuin Obertan viime kaudella. Reserviin vuodeks ja ens vuonna uudestaan näyttöpaikkoja. Bebekin on kuitenkin reservissä väläytellyt välillä aika nätisti.
DJKaaos
19.02.2011 22:14:34
Suttuisen striimin perusteella homma vaikutti jälleen sellaiselta pään hakkaamiselta seinään, kun Unitedilla on vastassa etukäteen selvästi heikompi joukkue. Turha tuohonkaan peliin oli lähteä soitellen, mutta onhan tuo tulos todella surkea. Olisi kyllä ollut mielenkiintoista nähdä Crawleyn tasoitus ja miten United olisi siihen kyennyt reagoimaan. Noh, pääasia että se voitto tuli ja katseet ensi viikkoon ja Mestareiden liigaan.
Minä olen minä.
Funkånaut
19.02.2011 22:18:42

No eihä ny Chelsealla tunnu toimiva mikää, vaikka hyvin kausi alkoikin. Karua.
Funkonaut on rempseä funky bassojäbä, jolla käy flaksi suhteellisen useasti. Ei ota itseään kovin vakavasti ja osaa nauraa itselleen. Tulee toimeen ihmisten kanssa. - Van Hannes
kozmik
19.02.2011 23:00:55

Secreterial: Obertan oli toisella puoliajalla vähän näkymättömämpi, mutta olihan Gabby eka puoliajalla ihan hyvä. Muutama todella hyvä haasto, jossa kaverin nopeuttakin päästiin näkemään.

Katsoin sit vissiin eri peliä. Tai ainakin onnistuin ne Obertanin onnistumiset missaamaan. En muista tähän hätään muuta kuin hävittyjä kaksinkamppailuja ja puolustajiin osuneita keskitysyrityksiä.
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
Secreterial
19.02.2011 23:15:59
kozmik: Katsoin sit vissiin eri peliä. Tai ainakin onnistuin ne Obertanin onnistumiset missaamaan. En muista tähän hätään muuta kuin hävittyjä kaksinkamppailuja ja puolustajiin osuneita keskitysyrityksiä.

Ekalla puoliajalla teki alussa muutaman loistavan laitajuoksun, josta saatiin keskitys aikaseks ja tilannetta luotua. Myös linkkaus Fabion kanssa toimi todella hyvin. Joko Obertan tai Fabio haasto vähän väliä vasemmalta luoden vaarallisia paikkoja. Saihan kaveri melkeen ainoana laukauksen kohti maalia.

Toisella puoliajalla oli aivan loistava juoksu Rooneyn laittamaan syöttöön. Lähtönopeus ja kiihtyvyys oli melkonen. Ja voittihan kaveri niitä kaksinkamppailujakin. Mm. tilanteessa, jossa pelasi oikeana linkkinä haki kaksinkamppailuvoiton melko vasemmassa laidalla, kun keskikentällä menetettiin pallo.

Ei Obertan missään tapauksessa mitenkään erikoisen hyvä ollut, mutta kyllä Unitedin joukkueesta löyty tänään nippu huonompiakin pelaajia.
Lord of the strings
20.02.2011 00:37:50
Jari Litmanen - Suomen kaikkien aikojen jalkapalloilija ja ikuisesti oma suosikkini täyttää tänään kunnioitettavat 40 vuotta. Onneksi olkoon, Kuningas!
"Itsehän arvostan niin tiede- kuin panomiehiäkin" -PomppoK
DJKaaos
20.02.2011 00:51:45
Secreterial: Obertan oli toisella puoliajalla vähän näkymättömämpi, mutta olihan Gabby eka puoliajalla ihan hyvä. Muutama todella hyvä haasto, jossa kaverin nopeuttakin päästiin näkemään.

kozmik: Katsoin sit vissiin eri peliä. Tai ainakin onnistuin ne Obertanin onnistumiset missaamaan. En muista tähän hätään muuta kuin hävittyjä kaksinkamppailuja ja puolustajiin osuneita keskitysyrityksiä.

Mun mielestä Obertan ei erottunut hyvässä eikä pahassa. Vähän kuin koko joukkueen esitys tänään. Se on kyllä sanottava Obertanista, että vaikka meno näyttää kömpelöltä, niin hämmästyttävän hyvin kaveri saa luotua itselleen tilaa parilla siirrolla.
Minä olen minä.
Secreterial
20.02.2011 09:33:43
djKaaos: Mun mielestä Obertan ei erottunut hyvässä eikä pahassa. Vähän kuin koko joukkueen esitys tänään. Se on kyllä sanottava Obertanista, että vaikka meno näyttää kömpelöltä, niin hämmästyttävän hyvin kaveri saa luotua itselleen tilaa parilla siirrolla.

Obertanin "aseena" on juuri tuo tilan luominen. Kaverihan on aivan käsittämättömän kömpelön näkönen, mutta eilenkin nähtiin muutama sellasen tilanne, jossa pari liikettä ja tilaa löyty yllättävän hyvin. Jos Obertan saisi laitapelin toimimaan yhtä hyvin esimerkiksi Evran kanssa kovemmissa peleissä, olisi vasen laita melko vaarallinen. Koko joukkueelta oli huono esitys, mutta omalta osalta sinne valopilkkujen puolelle jäi Gibsonin muutama välätys ja Obertan/Fabio kaksikon laitapeli. Itselleni kun tuo laitapeli on tärkeä asia ja arvostan toimivaa laitapeliä ja nousuja paljon. Nyt esmes Obertan sai näytettyä sitä, mitä kaveri osaa; juosta ja luoda tilaa. Toisella laidalla Bebe oli aivan hukassa. Viime vuonna Obertan oli kyllä käsittämättömän huono, ja reservikomennus kutsui. Kyllä se vuosi reservissä teki kaverille ihan hyvää.

Unitedilta oli kyllä joukkueena täysin surkea toinen puoliaika. Da Silvat pelas omaan makuun hyvin, ja oishan se Fabio voinut laittaa vaikka pallon maaliin. Hyviä nousuja molemmilta, ja melko varmaa puolustuspeliä. Harmi vaan, että molemmat taisivat hieman loukata itseään?

Keskikenttä pelas kyllä uskomattoman laiskasti. Varsinkin Gibson, jonka puolustushalut tuntuivat olevan melko nollassa. Ne sen muutamat loistavat syötöt eivät omissa kirjoissa anna anteeksi sitä loppupelin laiskuutta.

Mielenkiintosta muuten, että Irlannin maajoukkueen päävalmentaja oli ilmeisesti sanonut, että Gibsonin pitäisi lähteä Unitedista ja alkaa pelaamaan oikeata jalkapalloa :)

Mestareiden liigaa ajatellen kenties hyvä uutinen Unitedille; Giqnac loukkaantui ja on poissa vähintään 2-viikkoa.

Pakko mainita vielä kesää ajatellen se, että Sir Alex oli muutama viikko sitten sanonut lehdistötilaisuudessa, että kesällä tullaan 100% varmuudella tekemään uusia hankintoja. Gill totesi kuukausi sitten, että Unitedilla on varaa ostaa pelaajia. Toivottavasti pitää paikkaansa. Muutamaa teinitähteä on huhuttu joukkueeseen, ja Evran mahdollista korvaajaa, jos mies päättää lähteä, jota toivottavasti ei tee :). Viime viikolla oli myös mielenkiintonen huhu Italian suunnalta; Daniele De Rossi olisi huhujen mukaan matkalla Unitediin.
DJKaaos
20.02.2011 12:45:08
Secreterial:

Mielenkiintosta muuten, että Irlannin maajoukkueen päävalmentaja oli ilmeisesti sanonut, että Gibsonin pitäisi lähteä Unitedista ja alkaa pelaamaan oikeata jalkapalloa :)

Gibsonin pitää valita, että lähteäkö muualle suuremman peliajan perässä vai luoda uraa Unitedissa luotettavana peruspelaajana, jonka voi heittää kehiin oikeastaan milloin vain. John O'Shea ja Wes Brown ovat hyviä esimerkkejä näistä luotettavista rinkipelaajista, joille tuo rooli sopii hyvin ja jotka tietät sen olevan heidän vahvuutensa. Tietysti mikään ei estä Gibsonia kehittymästä edelleen ja sitä kautta kenties valtaamaan jopa paikan avauksessa. Potkutekniikka Gibsonilla on liigan eliittiä. Itse tykkään Gibsonin tyylisistä pelaajista, jotka pelaavat kohtalaisen fyysisesti eivätkä kaihda mennä tilanteisiin täysillä. Mä toivon todella, että Gibson ei lähde minnekkään. Hyvä vaihtoehto keskikentälle milloin vain.
Minä olen minä.
Rhesus
20.02.2011 17:43:37
Nostetaas kansallista itsetuntoa ja kertokaa Jari Litmasen urotekoja kentällä.
Stradlin
20.02.2011 18:13:36
Rhesus: Nostetaas kansallista itsetuntoa ja kertokaa Jari Litmasen urotekoja kentällä.

http://www.youtube.com/watch?v=844F3lRfLwg
"You lost today kid, but it doesn't mean you have to like it"
Gardiner
20.02.2011 18:17:20 (muokattu 20.02.2011 18:25:23)

Rhesus: Nostetaas kansallista itsetuntoa ja kertokaa Jari Litmasen urotekoja kentällä.

http://www.youtube.com/watch?v=IFJN3xWamF4
Olihan se kuningas ehkä maailman parhaita futaajia yheksänkytäluvun puolenvälin kieppeillä.
Edit. Ja hyvää syntymäpäivää kuninkaalle. :-)
Goal number 16 on aika komee volley yläkulmaan. :-)
"Pianossa ei ole vääriä nuotteja" -Thelonius Monk
DJKaaos
21.02.2011 15:39:07
FA Cup -viikonlopun suurin yllätys koettiin eilen, kun Arsenal jäi 1-1 tasuriin Ykkösliigan Leyton Orientia vastaan. Arsenal johti ottelua aina viimeisille minuuteille asti, mutta niinpä vain kotijoukkue tasoitti ja pakotti Arsenalin uusintaan. Arsenal on ollut melkoisissa vaikeuksissa alasarjajoukkueiden kanssa tällä kaudella. Manchester City nuiji viime kierroksen uusintapelissä Notts Countyn 5-0 ja eteni jatkoon.

Arvuuttelut Patrice Evran mahdollisesta lähtemisestä kesällä Manchester Unitedista voidaan nyt lopettaa. Evra jatkoi sopimustaan kevääseen 2014. Hienoa!
Minä olen minä.
Secreterial
21.02.2011 16:07:50
djKaaos: Arvuuttelut Patrice Evran mahdollisesta lähtemisestä kesällä Manchester Unitedista voidaan nyt lopettaa. Evra jatkoi sopimustaan kevääseen 2014. Hienoa!

Hitto, ehdit ensin ;)

Mutta aivan loistava uutinen! Evran korvaaminen olisi ollut aika haastavaa, sillä Evra on vain melkosen kova vasen laitapakki. Tekee loistavia nousuja ja tukee hyökkäyksiä, mutta tulee myös takasin alas melko nopeaa. Kaverilla kyllä kuntoa riittää!
Illar
22.02.2011 13:17:04
Tietääkö kukaan, mistä vois ostaa lippuja Manun peleihin. Joku huuteli tätä linkkiä http://kisa.matkapaikka.fi/jalkapallo mut en tiiä kuuluuko matkoihin liput mukaan. Oon paikalla 9.4 jollon olis Fullham vastassa.
Vilhelmus
22.02.2011 13:29:15

Yksi maailman parhaista (ellei paras) omalla pelipaikallaan _maailman suosituimmassa urheilulajissa_ 90-luvun puolivälissä. Se on urheilijalta niin uskomaton suoritus, ettei sitä kovin moni edes ymmärrä.
Jäätävä mänkkinen.
DJKaaos
22.02.2011 16:15:03
Illar: Tietääkö kukaan, mistä vois ostaa lippuja Manun peleihin.

Manchester Unitedin kotisivuilta pystyy ostamaan lippuja. Jotta voi ostaa lippuja, on sivustolle rekisteröidyttävä. Liput tulevat myyntiin yleensä muutama viikko ennen peliä ja tällöin etuosto-oikeus on "virallisilla" jäsenillä. Viralliseksi jäseneksi pääsee, kun rekisteröityy sivustolle ja sen lisäksi maksaa n. 20 punnan jäsenmaksun. Etuosto-oikeus kestää viikon-pari ja jos lippuja on vielä sen jälkeen jäljellä, niin ne tulevat vapaaseen myyntiin, eli silloin lippuja pystyy ostamaan vaikka ei olisi "virallinen" jäsen. Rekisteröitymisen tuo vaatii joka tapauksessa.

Toinen vaihtoehto on hommata lippu reilusti kalliimmalla jonkun välityspalvelun kautta. Välityspalvelut myyvät lippuja otteluihin jo paljon ennen kuin lippuja on oikeasti saatavilla. Eli käytännössä kyse on siis lipun varaamisesta. Välityspalvelu hommaa sinulle - tavalla tai toisella - halutun lipun ja toimittaa sen sinulle, kun liput tulevat virallisesti myyntiin, eli n. pari viikkoa ennen peliä. Liput toimitetaan joko kotiin tai mahdolliseen hotelliin/muuhun sovittuun paikkaan, jos aikataulu menee tiukaksi. Näitä välityspalveluita on jos jonkinlaisia ja kannattaa vähän googlailla, että mitä jengi sanoo niistä. http://www.unitedticketagency.com/ -niminen palvelu on aika suuri toimija alalla ja pääsääntöisesti varsin luotettava ollut. Itse asioin viime kaudella kyseisen palvelun kanssa, eikä sen suhteen ollut mitään moitittavaa.
Minä olen minä.
Illar
22.02.2011 17:02:32
Kiitos paljon vastauksesta, tämä selvensi huomattavasti asiaa!
losalvaros
22.02.2011 23:49:24
Perkaleen perkale, kun ei Realin poijjaat toisen puoliajan alussa osuneet puiden väliin. Benzemalta kyllä kirjaimellisesti mykistävä suoritus: ensin ex-kotiyleisö taputtaa oman pojan kentälle ja puoli minuuttia myöhemmin on jäätävä hiljaisuus maalin myötä!
"Alusta asti oli selvää, ettei asioista selvitä puhumalla". http://www.myspace.com/takeoffexpress
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)