Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miksi Voxi vinkuu?? (AC30C2)
1
juhakki
18.02.2011 22:25:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen nyt soitellut tuolla AC30C2 kohta puoli vuotta, saundiin olen ollut tyytyväinen kyllä, kun vain pääsi erikoisen logiikan kanssa sinuiksi.. Nyt olen vain ärsyyntynyt todella tuohon kiertämiseen ja vinkumiseen, mitä se pitää jos kitaran kanssa käy lähelläkään vahvistinta. Volumea ei tarvitse olla edes paljon, kyllähän hallittu feedback on hieno efekti, mutta tässä ei ole mitään hallittua, se ääni on suorastaan vihlaiseva. Mistä tätä kannattaisi alkaa tutkimaan? Voiko kyse olla siitä putken mikrofonisuudesta? Olen omistanut monia vastaavan tehoisia vahvistimia, mm. pari Peaveyn DeltaBluesia, eikä ne tällaista tehneet koskaan. Tympeää, jos esim. keikalla pitää käydä pudottamassa volaa, niin vahvistin vinkaisee, kun kitaran kanssa menee liian lähelle.
 
Christeraser
18.02.2011 23:07:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esim näillä eväin voit tsekata onko huono etuasteputki:
http://www.ehow.com/how_2043383_-lo … ate-microphonic-tube-amplifier.html
janpeko
19.02.2011 00:00:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotainhan siellä on vialla. Ei millään pahalla, mutta tuossa juuri syy, miksi luovuin omista kiinan-voxeista. Aina sai olla tohtorilla kysymässä apua. Delta Blues on hintaisekseen pirun hyvä peli ja jenkeissä tehty (olen sellaisenkin omistanut ja välillä kaipaa takaisin). Kitarapajakin luovutti Voxin myynnin, koska vikoja oli liikaa näissä point to point Kiinankin voxeissa.
 
aristoteles666
19.02.2011 00:31:57 (muokattu 19.02.2011 00:32:25)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janpeko: Jotainhan siellä on vialla. Ei millään pahalla, mutta tuossa juuri syy, miksi luovuin omista kiinan-voxeista. Aina sai olla tohtorilla kysymässä apua. Delta Blues on hintaisekseen pirun hyvä peli ja jenkeissä tehty (olen sellaisenkin omistanut ja välillä kaipaa takaisin). Kitarapajakin luovutti Voxin myynnin, koska vikoja oli liikaa näissä point to point Kiinankin voxeissa.
 
ei point to point vahvistimissa voi olla vikaa, näin täällä on kerrottu.
 
janpeko
19.02.2011 13:31:22 (muokattu 19.02.2011 13:31:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näinhän se on... Kyllä idän viisaat miehet tietää. Käsin voidaan tehdä mitä tahansa, mutta mitä sinne sisälle laitetaan onkin toinen juttu.
 
juhakki
19.02.2011 15:32:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

taidan kokeilla noita etusputkia vaihdella, jos se vika niissä olis, niin selviäis aika kohtuudella
 
LaMotta
19.02.2011 18:02:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kummallista.
 
Vahvistinguru sanoi kiinanvoksin putkirempan jälkeen, että hyvin on valmistettu. Ei mitään moittimista.
 
Eipä ne uusioheritagetkaan ole oikeita p-t-p-pelejä.
 
http://img406.imageshack.us/i/voxac15htvh02wc0.jpg/
 
Ostan VOX AC15!
alejale
19.02.2011 18:11:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin juuri Orangen Thunder 30 ja se lähtee ulisemaan kovaa kun volumea on 6:ssa ja gainin pistää yli 6:den. Soittelen stratolla ja yksikelaisilla mutta ulina jatkuu myös silloin kun pistän kitaran volumen kiinni. Voiko olla että putket vain kusee?
 
Huomenna pääsee testaamaan humppareiden kanssa.
 
Christeraser
19.02.2011 18:50:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

alejale: Ostin juuri Orangen Thunder 30 ja se lähtee ulisemaan kovaa kun volumea on 6:ssa ja gainin pistää yli 6:den. Soittelen stratolla ja yksikelaisilla mutta ulina jatkuu myös silloin kun pistän kitaran volumen kiinni. Voiko olla että putket vain kusee?
 
Huomenna pääsee testaamaan humppareiden kanssa.

 
Jos 'ulisee' vielä kun kitara ei ole kytketty/volume kitarassa niin tsekkaisin etuasteputket.
janpeko
20.02.2011 09:57:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ainakin ollut sitten paska tuuri, sillä sekä ac15cc1 että ac30cc2 olivat todella vikaherkkiä. Kyllä keikkakoneen pitää olla varmatoiminen, eikä aina tarvitse olla pelko perseessä, että mitäs nyt vialla. Kyllä luotan aikas tavalla tuohon Kitarapajan kokemuksiin ja ammattitaitoon. Sieltä tuli kyllä aivan toisenlaista viestiä kuin vahvistingurulta. Ja eihän soundissa olekaan se vika, vaan mitä komponentteja käytetään....
 
PeeJii
20.02.2011 10:34:12 (muokattu 20.02.2011 10:37:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juhakki: taidan kokeilla noita etusputkia vaihdella, jos se vika niissä olis, niin selviäis aika kohtuudella
 
Joo, tai tee vaikka koputustesti, jos vaikka selviäisi helposti jo sillä. Eli laite päällekytkettynä ja varovaisesti koputtelet vaika kynällä. Pitääkö joku putkista selvästi muita kovempaa metakkaa.
 
Tai joo, johan toi sama ol enklanniksi ekassa vastauksessa...
 
Freewheeler
20.02.2011 12:05:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juhakki: Olen nyt soitellut tuolla AC30C2 kohta puoli vuotta, saundiin olen ollut tyytyväinen kyllä, kun vain pääsi erikoisen logiikan kanssa sinuiksi.. Nyt olen vain ärsyyntynyt todella tuohon kiertämiseen ja vinkumiseen, mitä se pitää jos kitaran kanssa käy lähelläkään vahvistinta. Volumea ei tarvitse olla edes paljon, kyllähän hallittu feedback on hieno efekti, mutta tässä ei ole mitään hallittua, se ääni on suorastaan vihlaiseva. Mistä tätä kannattaisi alkaa tutkimaan? Voiko kyse olla siitä putken mikrofonisuudesta? Olen omistanut monia vastaavan tehoisia vahvistimia, mm. pari Peaveyn DeltaBluesia, eikä ne tällaista tehneet koskaan. Tympeää, jos esim. keikalla pitää käydä pudottamassa volaa, niin vahvistin vinkaisee, kun kitaran kanssa menee liian lähelle.
 
Kyllä toi kuulostaa siltä, että skittasi mikit vingahtavat lujalla olevan VOXin lähellä. Soitatko Telellä, se on tosi vinkuherkkä?
 
VOXin soundissa on muita styrkkareita enemmän heleää yläpäätä, joka helposti vinguttaa huonosti vahattuja mikkejä. Testaapas ensi vingahduksella tiputtaa vähän kitaran tonea, se voisi auttaa.
 
Mulla on VOX AC30 cc2x eikä neljän vuoden aikana ole ollut mitään ongelmia. Päinvastoin se on hienosoundinen ja yllättävän monipuolinen peli. Painaa vaan ihan liikaa, mutta laatu painaa .-)
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
LaMotta
20.02.2011 13:06:20 (muokattu 20.02.2011 13:14:53)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo. Ja mikkien naparuuveissa jos on yhtään löysää niin vinkuu tosi herkästi. Näin siis ainakin sellaisessa mikissä, jossa on säädettävä naparuuvi. Yhdessä kitarassa oli kerran sellainen mikki, josta ei kärsinyt yhtään nostaa naparuuvia. Heti alkoi vinkumaan.
 
Ostan VOX AC15!
juhakki
20.02.2011 13:27:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samanlailla vinkuvat molemmilla omilla kitaroilla, eli texmex-mikeillä varustetulla stratolla ja texas special-mikeillä varustetulla telellä. Lainasin vahvistinta kaverilleni, ja hänellä ei ollut ollut mitään ongelmia, en tosin tullut kysyneeksi, että mitä kitaraa hän oli käyttänyt.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «