Mancubus 18.02.2011 21:24:30 | |
---|
Lennu: Ainahan ne yön timot on mustia. Juu, mutta tarkotin että musta tarkottaa niinku että minusta |
Mancubus 18.02.2011 21:26:24 (muokattu 18.02.2011 21:29:11) | |
---|
Bluesmies: Hoho. Mancubus on tulessa. Jatkakaa toki. No esimerkiksi led zebbelin on myynyt 300 miljoonaa levyä ilman musiikki koulutusta, mut tää nyt on ääri esimerkki. tiedätte mitä tarkotan, että jos sibelius koulun parhaalle soittajalle sanotaan että tee oma biisi niin heti nousee kädet pystyyn vaikka se osais lukee nuotit täydellisesti soittas ihan tosi hyvin mihin ei muut kykene, mutta jos ollille sanotaan että tee oma biisi, niin olli tekee ja se menee tod.näk. lista ykköseksi vaikka olli ei osaisikaan lukea nuotteja eikä laulaa niin kuin laulu opettajan mielestä pitäisi. tässä on niinku se ero. teoria ja käytänkö on ihan eriasia, joku osaa nuotit täydellisesti ja soittaa viululla kaikki mozartin biisit, muttei kykene tekemään omaa matskua. pointtihan on siis se että "juntit" tekee parasta musiikkia ilman koulun apua |
Johnny Buzz 18.02.2011 21:28:45 | |
---|
No nyt on kyllä keskustelun taso kohdallaan. :D |
Lesko 18.02.2011 21:28:51 | |
---|
Ei mul mittää asiaa oo, mut ajattelin sanoa vaa et tää o paras ketju taas hetkees, jumalauta et oon repeilly... led zebbelin EISSSS... :----D |
Mancubus 18.02.2011 21:33:30 | |
---|
Marco Hietala on kanssani samaa mieltä: http://www.elvisry.fi/index.php?opt … d=101:kuukaudentekija&Itemid=58 No, en itse osaa lukea nuotteja hyvin. En ole tarvinnut taitoa juuri mihinkään. Taito on olemassa, mutta homma on hidasta. Mitä taas klassisiin muusikoihin tulee, niin huomasin kuvaamasi ilmiön jo lukiossa, enkä ymmärrä sitä. Olen nähnyt muusikoita, jotka pystyvät vetämään aivan mielettömiä juttuja, mutta edessä pitää olla lappu. Jos pitää keksiä itse jotain, kädet nousevat heti pystyyn. Minusta se on omituista. Minulle musiikki on intohimo, mikä tarkoittaa sitä, että kyllä minä tutkin instrumenttiani, katson mitä kaikkea sillä voi tehdä. Minun näkökulmastani tuntuu oudolta, että on olemassa ihmisiä, jotka toisaalta soittavat todella hyvin mutta toisaalta eivät avaa porttia, joka johtaisi omien asioiden keksimiseen. |
Bluesmies 18.02.2011 21:34:23 | |
---|
Mancubus: No esimerkiksi led zebbelin on myynyt 300 miljoonaa levyä ilman musiikki koulutusta, mut tää nyt on ääri esimerkki. Jos tarkkoja ollaan, niin esim. Led Zebbelinistä John Paul Jones opiskeli musiikkia, eli kyllä siinä bändissä jonkinlaista musiikki koulutusta oli. |
Mancubus 18.02.2011 21:35:28 | |
---|
Bluesmies: Jos tarkkoja ollaan, niin esim. Led Zebbelinistä John Paul Jones opiskeli musiikkia, eli kyllä siinä bändissä jonkinlaista musiikki koulutusta oli. No mutta jos ollaan vielä tarkempia niin John Paul Jones ei tehnyt Zeb Leddeliinin parhaimpia lauluja ;) |
Lesko 18.02.2011 21:36:22 | |
---|
Mancubus: No mutta jos ollaan vielä tarkempia niin John Paul Jones ei tehnyt Zeb Leddeliinin parhaimpia lauluja ;) Tais tehä parhaat riffit kuitenki! |
Mancubus 18.02.2011 21:37:31 | |
---|
Lesko: Tais tehä parhaat riffit kuitenki! Sen paras riffi oli the rain biisissä kun se soitti pionoo. kyllä siinä ihan muut kundit teki tärkeimmät seikat. toki arvostan kyseistä kundia, en väheksy yhtään, |
Bluesmies 18.02.2011 21:37:32 | |
---|
Mancubus: No mutta jos ollaan vielä tarkempia niin John Paul Jones ei tehnyt Zeb Leddeliinin parhaimpia lauluja ;) Eikös Led Zebbelinin pitänyt olla ääri esimerkki? |
Mancubus 18.02.2011 21:39:07 | |
---|
Bluesmies: Eikös Led Zebbelinin pitänyt olla ääri esimerkki? Totta, mutta entäs 200 miljoonaa levyä myynyt rolling stones tai 100 miljoonaa levyä myynyt metallika :) pointsi on taaskin se että miljoonia levyjä pystyy myymää artistit jotka eivät ole lukeneet musiikin teoriaa |
Lesko 18.02.2011 21:39:18 | |
---|
Mancubus: Sen paras riffi oli the rain biisissä kun se soitti pionoo. kyllä siinä ihan muut kundit teki tärkeimmät seikat. toki arvostan kyseistä kundia, en väheksy yhtään, Mikä the rain? Ei se Black Dogin riffikään huono ole. |
Mancubus 18.02.2011 21:40:37 (muokattu 18.02.2011 21:41:55) | |
---|
Lesko: Mikä the rain? Ei se Black Dogin riffikään huono ole. The Rain Song. Juu Black Dog on hyvä, ei pidä tarttelehtia, mutta jos ns. yleistetään, ei oteta huomioon niitä kahta täys osumaa, vaan katsotaan koko 30vuotisen uran highlightsit. Toi kundi jos kirjottaa CV:hen että Black Dogin riffin on tehnyt uransa aikana, mutta mitäs muuta? :) |
RänxY 18.02.2011 21:41:26 | |
---|
Mees Olli maate jo. "I refuse to join any club that would have me as a member."
Groucho Marx |
Mancubus 18.02.2011 21:42:56 (muokattu 18.02.2011 21:45:23) | |
---|
RänxY: Mees Olli maate jo. Annetaan Ollin porskuttaa, hän on hieno mies. Tosi Suomalainen. Elä ole katkera. Eläkä pelkää että olli ei pidä ulkonäöstäsi, hän sanoo vain niinkuin miehen pitää pukeutua. Naiset on sitten erikseen. EDIT. olli on varmasti jo maannu enemmän kuin minä |
RänxY 18.02.2011 21:46:29 | |
---|
Niinhaän se Winston sanoi, että jos ei nuori mies ole radikaali, hänellä ei ole sydäntä. Jos taas vanha mies ei ole konservatiivi, hänellä ei ole aivoja. Mutta joku raja konservatiivisuudessakin. "I refuse to join any club that would have me as a member."
Groucho Marx |
Scrobble 18.02.2011 21:46:58 | |
---|
Joo millos Olli tulee yöltä uutta levyä? |
Bluesmies 18.02.2011 21:47:16 | |
---|
Mancubus: Annetaan Ollin porskuttaa, hän on hieno mies. Tosi Suomalainen. Elä ole katkera. Eläkä pelkää että olli ei pidä ulkonäöstäsi, hän sanoo vain niinkuin miehen pitää pukeutua. Naiset on sitten erikseen. EDIT. olli on varmasti jo maannu enemmän kuin minä Led Zebbelin, piono, Suomalainen... tämä on parasta m.nettiä vuoteen. Tuskinpa kukaan on väittänyt, että tarvitsisi olla jonkinlainen musiikillinen koulutusta, että pystyisi tekemään hyviä biisejä. Homman juju on vaan siinä, että Olli Lindholm oli helvetin töykeä täysin naurettavista syistä. Tämä siis minun mielipiteeni. |
Mancubus 18.02.2011 21:47:54 | |
---|
RänxY: Niinhaän se Winston sanoi, että jos ei nuori mies ole radikaali, hänellä ei ole sydäntä. Jos taas vanha mies ei ole konservatiivi, hänellä ei ole aivoja. Mutta joku raja konservatiivisuudessakin. Sain semmoinen kuvan että olet juuri sen näköinen ja oloinen kundi josta Olli ei diggaisi :) Kyllä miehen pitää olla mies. Mietihän nyt järellä? |
Mancubus: No mutta jos ollaan vielä tarkempia niin John Paul Jones ei tehnyt Zeb Leddeliinin parhaimpia lauluja ;) Niin, mutta JPJ sovitti melkein kaiken... G strings are for strippers |