Aihe: Hävettääkö?
1 2 3 4
alphamale
01.03.2004 08:41:46

Gauhee hävetys oli tossa taannoin kun soitettiin 95db melutasorajan paikassa. Paikalla oli Eastwayn kamat ja kaikkea ja soundcheck tehtiin varmaan johonkin 110db tasoon.

Ekan bändin jälkeen tuli valituksia että nyt vedätte muuten liian kovaa, ja meille tuli ekan biisin jälkeen sanomaan että pojat backlinea alas, PA läpi ei tule enää kuin laulu. Me sitä backlinen tasoa tiputtamaan sitten ja kun ei oltu tehty soundcheckiä siten että se olisi ollut pienellä, hävis monitoroinneistakin jostain syystä kaikki ja ei kuullut enää hittoakaan.

Persiillenhän se keikka meni. Se mikä ehkä eniten hävetti oli se kun itse keikuin silloin kun en ollut mikrofonin varressa kitarakaapin edessä yrittämässä kuunnella mitä sieltä oikein tulee. Näytti kuulemma erinomaisen typerältä. Jälkikäteen tulisi tietysti mieleen että olisi voinut vaan soittaa biisit läpi hölmöilemättä :)

Noh, nyt maaliskuussa samassa paikassa toinen keikka, jos tällä kertaa osattaisiin tehdä oikein asiat :) Oppia ikä ja kaikki, sano.
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
L.Ruoska
10.03.2004 11:05:39

Laulaja unohteli kännissä sanoja. Tylsää ja noloa..
(myynnissä Paisteen 302 Plus-peltejä)
S.i.r.
14.03.2004 13:44:02
Joskus 10 vuotta sitten soitettiin silloisen bändini kanssa edesmenneessä Lepakossa. Oltiin illan pääesiintyjänä, ja tätä keikkaa oli odotettu tosi pitkään, eli kyseessä oli bändin siihenastisen uran "kohokohta". Kitaristin kamat toimi avausbiisissä ensimmäisen parin tahdin ajan ja sitten ei enää kuulunutkaan muuta kuin pelkkää hiljaisuutta lavan toiselta puolelta. Vedettiin sitten avausbiisi loppuun kolmistaan kokoonpanolla basso, rummut & laulu. Kuullosti muuten aika paskalta, varsinkin kun biisillä oli kestoa about 6 minuuttia. Samaan aikaan kitaristi yrittää fiksailla romujaan lavan toisessa laidassa ja huutaa vittusaatanaa... vähän meni fiilikset. ;)
http://www.stonetribute.tk
kyuss
16.03.2004 16:01:07 (muokattu 16.03.2004 16:01:25)
Kuulin tämmösen jutun kaverilta, että olis jonkun bändin keikalla sattunut niin, että basisti pistää sikarin palamaan biisien välissä. Noh, soittopa sitten katkesi, kun silmät vuotivat vettä syystä että sikarihan savuttaa aika julmasti. Äkkiä vaan selkä yleisöön päin ja pyyhkimään simmuja. Nolo!
Antti90
23.03.2004 20:17:40

no ensimmäinen kunnon keikka meni muuten hyvin mutta kitaran vire päin persettä... olin kattonu viritys mittarilla ennen keikkaa ja sitten olin saanu väännettyä a kieltä hemmetisti alaspäin.... ku aloin soittamaan proud maryä (eka säe kitara ja laulu) alko naurattamaan ku oli iha metässä kitaran vire.... mut en tainnu olla ainoa joka nauro...sitte en oo käyny pitkää aikaa siin salissa... nyt uskaltauduin ku oli oboen säestys harjotukset siellä
Medicin! sano ryssä ku pullon löysi....
juici
25.03.2004 22:16:01

Minä vetäisin häntäkin turpaan ihan saman tien.

Jep. Bändi ei tule keikalle juomaan vaan yleisö. Bändi juokoon keikan jälkeen. Näin on jämpti.
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
Torniojaws
26.03.2004 13:09:00

Ei vielä tähän mennessä. 27.5. seuraava keikka edessä, joten katsotaan josko tulee uutta legendaa.
A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old.
kingdom
26.03.2004 18:34:56
Kerran lensin mahalleni basson kanssa kun hyppäsin vahvistimen päältä. Enkä ole edes basisti niin mitä vittua mulla se basso oli ylipäätänsä? Kerran keikan viimesen biisin aikana kosketinteline hajosi ja ylempi syntikka valui basistin syliin. No, mikäs siinä, seuraava esitys alkaa viidentoista minuutin päästä joten nopeasti koulun metalliluokkaan hitsaamaan telinettä kuntoon. Pari(tuhatta) kertaa on tullut soitettua väärin, joka on myöhemmin vituttanu.
You say you want a revolution, well you know, we all want to change the world... Colour Revolution
Mr.Babbit
01.04.2004 11:00:21
eka keikka. hävettää ja huvittaa. Oli oikein saksanmaalla, pienessä paikassa, joka oli aivan täynnä. mentiin yleisön läpi lavalle, eikä kamat ollut päällä, miksaaja oli hukassa, joku baarin työntekijöistä tulee napsauttelemaan virtaa lavalle. no, esitellään bändi ja aloitetaan eka biisi, päästään kertosäkeistöön asti, kun yhtäkkiä kaikki lakkaa soittamasta, aloitetaan uudelleen, päästään vähän pidemmälle, taas kaikki lakka soittamasta. Kolmannella kerralla päästiin loppuun asti, yleisö oli yhtä hämillään kuin bändi, ei vieläkään tiedetä, miksi biisi loppui kesken. Noh, jatketaan settiä, basisti on niin kännissä, että lakkaa aina välillä soittamasta, itse olen niin hermostunut että hakkaan rumpuja ihan helvetillisellä tempolla, niin ettei kitaristi meinaa pysyä mukana, lisäksi mun ja kitaristin äänet oli hukassa viikon kuumeilun ja kurkkukivun jäljiltä. yms. Erään biisin viimeinen säkeistö jää laulamatta, joten kitaristi spiikkaa sen mikkiin biisin jälkeen (ihan toimiva pelastus). ja ahaa, illan viimeinen kappale, joka oli Kings of Leonin California waiting, ihan quest-kitaristilla varustettuna. No tämä vieraileva tähti ei ollut sitten vaivautunut tulemaan soundcheckiin, kitarat oli aivan eri vireissä, kloppi oli vieläpä mennyt sormeilemaan ennen keikkaa vahvistimia niin, että koko keikan ajan skitassa oli helvetillinen särömörinä päällä, mikä ei tietenkään kuulunut musiikkityyliin. oah, aloitetan biisi, lopetetaan parin ensimmäisen tahdin jälkeen, mutta tajutaan, että on pakko soittaa biisi loppuun, vaikka se kuulostaakin paskalta.. ahisti ja hävetti, mutta vedettiin loppuun asti.. seuraavana päivänä hävetti vielä enemmän, kun katsottiin keikkaa videolta, heh. Yllättäen Californiaa ei soiteta enää edes treeneissä.
Keikan jälkeen yleisin kommentti oli: Your music is shit, but you know how to rock. yeah. että oli opettavainen kokemus.
LTD
03.04.2004 20:57:32 (muokattu 05.04.2004 21:42:32)
Kuulin tämmösen jutun kaverilta, että olis jonkun bändin keikalla sattunut niin, että basisti pistää sikarin palamaan biisien välissä. Noh, soittopa sitten katkesi, kun silmät vuotivat vettä syystä että sikarihan savuttaa aika julmasti. Äkkiä vaan selkä yleisöön päin ja pyyhkimään simmuja. Nolo!

Heh!
Meillä oli setin lopussa tarkoitus vetää pari biisiä akustisesti. No meikäläinen siinä heittää tupakan suuhun jotta sais kunnon "slash"-fiiliksen. Epäsäännöllisenä tupakoitsijana tämähän ei tietenkään sujunut ja biisin puolessavälissä silmät oli niin täynnä vettä, että soittamisesta ei tullut yhtään mitään. Pitänee treenata tuotakin.
hä?
Nyar
05.04.2004 20:33:30

Heh!
Meillä oli setin lopussa tarkoitus vetää pari biisiä akustisesti. No meikäläinen siinä heittää tupakan suuhun jotta sais kunnon "slash"-fiiliksen. Epäsäännöllisenä tupakoitsiana tämähän ei tietenkään sujunut ja biisin puolessavälissä silmät oli niin täynnä vettä, että soittamisesta ei tullut yhtään mitään. Pitänee treenata tuotakin.

Ei saa polttaa tupaakkaa, se vie äänen.
shto etta?
Skywalker
07.04.2004 23:56:10
ääähh....
Polje perkele, polje!!
Cranzer
08.04.2004 21:22:23

Meikä kun soittaa rumpuja, eikä sitä keikkarutiinia oo vielä tullu niin kauheesti, niin pakkaa useimmiten käymään niin, et ku harkoissa on ollu semmonen suht koht hyvä tatsi siinä soitossa, niin keikalla ei sitten irtoo mitään! Eli fillit on suunnilleen vaan pari iskua virveliin ja sillä samalla biitillä jauhetaan koko biisi alusta loppuun, että vaan vaihtuu välillä haikka-ride-haikka. Ja sit on keikan jälkeen semmonen olo, et ei olis voinu olla enempää perussettiä, ja olisinhan mä osannu soittaa koko jutun näyttävemminkin, ja et ei kehtaa enää kävellä kaupungilla, ja itsemurhaa, ja ties mitä muuta...

Mut kyl se siitä, ja ens kerralla menee paremmin...
"Ei muuta ku ei anneta periksi ja huumori yllä ja eiku lisää paskaa housuun!!!" -Jukka Nevalainen
mr_b
10.04.2004 19:16:27

... lavalle, eikä kamat ollut päällä, miksaaja oli hukassa, joku baarin työntekijöistä tulee napsauttelemaan virtaa lavalle...

Tästä tuli mieleen eräs tuttavabändi, joka soitti keikan Tavastialla. Sattui joku kommunikaatiohäiriö: yhtye asteli polleana lavalle ja alkoi soittaa, mutta miksaaja ja valomies eivät olletkaan tiskin takana.

Lavalla kuullosti suhtkoht normaalilta ja monitorointikin taisi olla valmiiksi päällä (ei erillistä monitorimiksaajaa), joten vokaalitkin kuuluivat. Yleisöön kuului tietysti vain mukavan kumiseva treenikämppäpörinäsoundi, kun varsinainen PA oli kiinni.

Ensimmäisen biisin jälkeen jätkät ihmettelivät, miten kuullostaa jotenkin tosi oudolta ja miksi on niin helvetin pimeää ja mitä kaikki kaverit viittelöivät eturivissä ja tajusivat sitten missä mentiin. Perääntyivät epäjärjestyksessä takahuoneeseen ja nauroivat kippurassa lattialla 10 minuuttia. Sitten saatiin ääni/valomiehetkin paikalle ja keikka saattoi oikeasti alkaa...
Damn right it's better that yours!
JMP71
15.04.2004 03:21:54
Astellaan bändin kanssa lavalle, asetutaan suurinpiirtein omille paikoille. Kaikki valmiina, kaikkien katseet kääntyy rumpalia kohti, jolta odotetaan että laskisi biisin käyntiin. Yleisökin tuijottaa rumpalia.

Rumpali rojahtaa suoraan penkiltään rumpujen taakse ja alkaa kuorsata äänekkäästi. Täydellinen hiljaisuus yleisössä. Totean tilanteen, kävelen mikrofonin luo: "ööö...meillä on pieniä kiljuteknisiä ongelmia".

Tämä oli uni jonka näin joskus vuosia sitten (jollon kilju kuulu vielä juomarepertuaariin). Ei ole uni toteutunu. Ainakaan vielä.
Hanki parempaa luettavaa.
Lauri Saastamoinen
18.04.2004 13:42:17
Eräs nimeltä mainitsematon tanssiorkesteri todennäköisesti häpesi(ainankin pianisti).Pianisti oli nauttinut edellisenä iltana aika tukevasti sahtia,ja päätti piristää tunnelmaa lavalla pikku krapulapierulla.Kävi kuitenkin niin,että kaverilta tuli paskat housuun(valkoiset kesähousut).Oli varmaan aika nasta fiilis vetää setti loppuun...

hahaaaaah hyvä juttu
"A little bit of music is a whole lot of fun, and its always good for the soul!"
Poopa
17.05.2004 23:25:38

Joskus pari vuotta sitten entisen bändini keikalla meillä oli teemakeikka. Basisti oli pukeutunut duunariksi, Rumpali hoppariksi, laulaja ja toinen kitaristi olivat blues brothers ja minä olin törkeä kasarihevimies revityillä farkuilla ja kauluspaita senverran auki että rintakarvat näkyi.

Noh keikka meni ihan hyvin, muutama ihminen yleisöstäkin näytti nauttivan, ainoa mitä en ymmärtänyt oli muutamia hymyilyn ylittäneitä iloisuuden osoituksia. Keikan jälkeen kun istahdin "takahuoneessa" ja sytytin tupakin niin huomasin että minun pikku katkarapuhan sieltä vilkuili farkkujen haaroissa olleesta reiästä. Kaverin mukaan oli näkynyt aina suht hyvin kun oli ollut jalka monitorilla...

Jostain kumman syystä ymmärsin heti miksi jotkut olivat olleet hyvin hilpeitä keikkamme aikana.=)
kid ego
18.05.2004 08:01:08
Joskus pari vuotta sitten entisen bändini keikalla meillä oli teemakeikka. Basisti oli pukeutunut duunariksi, Rumpali hoppariksi, laulaja ja toinen kitaristi olivat blues brothers ja minä olin törkeä kasarihevimies revityillä farkuilla ja kauluspaita senverran auki että rintakarvat näkyi.

Noh keikka meni ihan hyvin, muutama ihminen yleisöstäkin näytti nauttivan, ainoa mitä en ymmärtänyt oli muutamia hymyilyn ylittäneitä iloisuuden osoituksia. Keikan jälkeen kun istahdin "takahuoneessa" ja sytytin tupakin niin huomasin että minun pikku katkarapuhan sieltä vilkuili farkkujen haaroissa olleesta reiästä. Kaverin mukaan oli näkynyt aina suht hyvin kun oli ollut jalka monitorilla...

Jostain kumman syystä ymmärsin heti miksi jotkut olivat olleet hyvin hilpeitä keikkamme aikana.=)

Rääähähähä, ei saatana!! Vitun asiallista!! Mutta mitä sitä muniaan häpeilemään!!
Just kid-ding.
Jimi
18.05.2004 14:45:50

ei voi olla! Vähä siistii. oisin varmaa tappanu itteni jos ois mulle käyny noin. HUHHUH. Hauskin ja pahin tapahtuma täällä keskustelussa.
Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)