Deliverance 14.09.2008 21:46:16 | |
---|
Katsoppas noita aikaisempia kirjoituksia ja sielä on muutamia linkkejä joista sitte näkkee sitä jodlausta.. Jodlaushan on semmosta jossa viljellään paljon falsettia, mutta myös matalempia ääniä. Niitä sitten vuorottelemalla tulee semmosta kivan kuuloista ääniryöppyä joka on sitten jodlausta. Tietenkin kun tämän vuorottelun tekee nopeasti niin siitä saa käsityksen millaista se on ja kuulostaa treenauksen jälkeen sitten upealta. Noista linkeistä saa hyviä esimerkkejä. Mutta se on vissiin tämän topikin jokaiselle tyypille ongelma että miten tuota jodlausta osaisi ja oppisi. Opettaako joku vai ovatko esim Franzl Lang oppinut itse jodlaamaan ja näin tullut jodlauksen kuninkaaksi.. Itse jodlaan kuhan olen yksinäni tai pikkupäissään porukassakin.. päivittäisellä reenillä siitä saattais tulla jopa jotain.. Jodlailemisiin |
Better Taste 16.09.2008 00:35:54 | |
---|
Jodlaus tapahtuu niin, että vaihdetaan Complete Vocal Techniquen termein moodia edestakaisin metallisen (yleensä overdrive tai curbing) ja neutralin välillä. Eräänlaista jodlausta, jossa breikit eivät ole ihan niin selkeitä, käytetään myös Georgialaisessa kuoromusiikissa. Yksi alkeisharjoitus jodlauksen (ja breikkien) harjoittelemiseksi voi olla sellainen, että aloittaa voimakkaalla E-vokaalilla (overdrive) ja vaihtaa vähän ylempään säveleen A-vokaaliin, josta tulee ilmaa (neutral). Näin breikistä tulee yleensä hyvin selkeä. Better Taste Music - Laulunopetusta pääkaupunkiseudulla
www.laulunopetus.fi |
Deliverance 16.09.2008 12:03:27 | |
---|
Hmm.. Jännää, pitääpäs kokeilla tuota. Kiitoksii vaan. |
Deliverance 01.10.2008 19:02:48 | |
---|
Jaa... Täälläpä on kuollutta.. |
Deliverance 23.10.2008 22:07:23 | |
---|
Hei oikiasti...?? |
Swamplord 25.10.2008 16:46:08 | |
---|
Kappas, tämä topikkihan on kovasti hiljentynyt. Ilmeisesti kaikki harjoittelevat kokoajan jodlaamaan, eihän siinä välissä kerkiä mihinkään mnettiin. Itselläni harjoittelu on vähän unohtunut, elämääni kun on ilmaantunut useita uusia mielenkiintoa herättäviä asioita, kuten sinappi. Mutta korostan: Vielä jonain päivänä kailotan kaarestunturin huipulta niin, että koko Sodankylässä raikuu! Silimäniterhän, ehä sole mikhän! Ja taas kasvo virtuaalipippeli yhellä yksiköllä. |
Deliverance 25.10.2008 21:57:07 | |
---|
how could this happend to this topic...yhyyy |
Arde135 26.10.2008 13:55:09 | |
---|
Mitäs biisejä ehdottaisitte jodlauksen harjoitteluun? Itse olen harjoitellut Celine Dionin A New Day Has Come -biisin kertsillä kun siinä menee pari ääntä korkealle. Kuulostaa ihan jodlaamiselta miesäänellä :D |
Deliverance 29.10.2008 20:44:24 | |
---|
Hmm... Mitään Franzl Langin kappaleita en suosittele ihan ensimmäisiksi jodlattaviksi.. Ehkäpä Stimmhornin Triohatala kappale tai jokin Stimmhornin kappale vain, koska se on helpohkoa jodlausta vaikka onkin VÄHÄN erikoista... Tai ainahan voi improvisoida! Kuunnella vaikka jokin Franzl Langin mainio kappale ja jodlata sitä mukaillen jotain omaa ja hieman helpompaa. Näin minä olen tehnyt.. |
Deliverance 22.12.2008 15:18:42 | |
---|
Hyvää Joulua kaikki innokaat jodlaajat sekä muut Muusikoiden.netin käyttäjät!! :) |
Charge 02.01.2009 18:41:28 | |
---|
Alameda Slim on kova jätkä! Onko kukaan kattonu Lehmäjengiä? Eikä mutta kun muuten, että minusta ei yleensä laulaessa mitenkään niin hieno ääni lähde, vaikka suurin osa menee ihan nuotilleenkin. Mutta Lehmäjengin kattelun jälkeen oli aivan pakko yrittää tuota jodlaamista. No, jos minusta lähtee erittäin pahan kuuloinen "hevikiljaisu" (se on naispuolisen ihmisen kiljumana tosi pahan kuuloinen) niin eiköhän se jodlauksenpuolikaskin ;) "I have a...I have a...dvarf? I have the dvarf and I'm not afraid to use him! I need some questions!" "Answers, I think you need answers". |
Deliverance 03.02.2009 22:56:40 | |
---|
Hahaa Eloa tännekin topikille... Jaha en ole kyseistä elokuvaa katsonut, mutta saattaa olla aika uuh leffa ja jodlauksenpuolikas |
Josi91 16.07.2010 17:07:17 (muokattu 16.07.2010 17:10:20) | |
---|
|
moi! ei saa hiljentyä! kertokaa vaikka vähä edes tekniikkaa mite tota oikee tehdään. oon 16v onko mitään mahdollisuuksia tähän? Örisen bändissä turpaa vetoa, mutta mulla on folkki bändi, missä örinää, cleania sekasin paljon. enemmän cleania, ja haluisin oppia jodlaamaan
daniel |