BigPapa 17.02.2011 16:17:47 | |
---|
PsychedelicWarlord: En nyt lähtisi ehkä hehkuttelemaan tuonkaan ajan Hanoita kaupallisesti kovin toimivaksi :-) Mutta selkeästi bändillä oli jotain omaa jota sitten jalostettiin eteenpäin.
Kyllä.Näinhän se rockin(kin) historiassa on monesti mennyt: Otetaan vanhoja juttuja,sekoitetaan ja heitetään ehkä sekaan jotain omaa.Ja sitten tulee seuraava ja tekee saman jutun. Joo mut tämä tästä. Jatkakaa. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Musta Arkipyhä 17.02.2011 16:18:10 | |
---|
BigPapa: Ehkä ymmärsit väärin - aiheenahan asia voi olla sellainen, että haluaa sanan tai pari sanoa, mutta Hanoi Rocksin jne.....musiikki ei kiinnosta. Tahallinen väärinymmärrys vai tahaton. So what. Ok.Anti olla. Joskus homma natsaa niin, että hyvälläkin musiikilla saa teinien suosiota, mut kyllä niistä diggaili vähän varttuneemmatkin. Kyllähän noiden pääasiallinen diggariporukka alkuvaiheessa olin nimenomaan teinejä.Siis aivan samassa määrin kuin Hanoinkin. Sinänsä mulle on aivan sama onko teinit diganneet vai ei.Ei se ole mulle mikään olennainen asia. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
BigPapa 17.02.2011 16:19:34 | |
---|
PsychedelicWarlord: Ok.Anti olla. Kyllähän noiden pääasiallinen diggariporukka alkuvaiheessa olin nimenomaan teinejä. P.S. Mut musa oli parempaa. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Jimmie 17.02.2011 17:01:41 (muokattu 17.02.2011 17:08:23) | |
---|
Andystä riittääkin puhetta täällä ihan kunnolla:) Hyvä, hyvä. Hauska seurata, että lähes jokaisella on herrasta joku mielipide. Jakaa porukkaa aika vahvasti tämä aihe, mutta ei jätä ketään kylmäksi. Kyllä mun mielestä silloin on jotain tehty oikein, kun nimi pysyy kuitenkin kaikkien huulilla. Miksköhän vaikka Jani Wickholmista (kaikki kunnia hänelle) ei puhuta täällä mitään. Koska se aihe ei kiinnosta ketään. Ja se on uran kannalta kai se pahin vaihtoehto? Joopa joo. Tossa puhuin aikaisemmin Andyn (minun mielestä) loistavan Building On Tradition levyn kappaleesta Unconditional Love. Tässä vielä linkki siihen http://www.youtube.com/watch?v=vx_Bi_IQqF0 Mulle tulee Henkan Little Wing mieleen aika vahvasti tuosta introsta. Muutenkin tykkään kitaroinnista tuolla raidalla kovasti. Soolo on hyvä kans, vaikka aika lyhyt. Laulukin on yllättävän "vähän" kauheeta:D Eipä taitais tulla livenä enää mitään tuostaKAAN biisistä, mutta levyllä toimii ja diggailen biisiä. Käykää tsekkaa. |
Stradlin 17.02.2011 17:10:58 | |
---|
aivokuolio: Aikuset miehet. It's only rokkenroll saatana. No just näin. Täällä katkeroituneet, coverpumpuissa veivaamalla rock-unelmansa rippeistä kiinnipitävät "aikuiset" itkevät, kun Andyllä on faneja ja sen levyjäkin on joku ostanut joskus, vaikkei se edes osaa soittaa tarpeeksi hyvin päästäkseen coverbändiin. Onko se nyt keneltäkään pois, jos Andyn musiikkia joku tykkää kuunnella? Yleensä tällaisia väittelyitä käydään jossain ala-asteen pihalla, mutta näköjään ihan isoilta miehiltäkin onnistuu. "You lost today kid, but it doesn't mean you have to like it" |
Boyakasha 17.02.2011 17:11:02 | |
---|
Kyllä, Andy McCoy on Jeesus. Onnistuu aina nousemaan kanveesista takaisin jaloilleen - vaikka sitten tippuisi parvekkeelta kerrostalon kolmannesta kerroksesta. |
Tympee Huttunen 17.02.2011 17:15:50 | |
---|
Boyakasha: Kyllä, Andy McCoy on Jeesus. Onnistuu aina nousemaan kanveesista takaisin jaloilleen - vaikka sitten tippuisi parvekkeelta kerrostalon kolmannesta kerroksesta. No mutta Jeesus ei edes kyennyt. Matthew 27:46 Kyllä McCoy on meriiteillään paikkansa ansainnut. Ihmiset tulevat keikale katsomaan McCoyta, eivätkä opistomuusikkoa. |
Jokapaikanapina 17.02.2011 17:20:24 | |
---|
En tiedä montako sivua sitten Keith jäi keskustelusta pois, sillä nopeasti ootte paljon tänne kirjoittaneet, mut sen verran Keithille plussaa, että se tekee vieläkin ihan helevvettinnnn hyviä biisejä. A Bigger Bang on mielestäni Rollareiden paras (yhdessä Goats Head Soupin kanssa). Sillä tosin on se aisapari pitämässä sitä maassa. Kyllä uusimmatkin Hanoit toimi aika hyvin, et ei sen puoleen. |
BigPapa 17.02.2011 17:36:25 (muokattu 17.02.2011 17:45:07) | |
---|
Lastinen:Kyllä McCoy on meriiteillään paikkansa ansainnut. Ihmiset tulevat keikale katsomaan McCoyta, eivätkä opistomuusikkoa. Meriiteillään Tuksukin on paikkansa ansainnut. Ihmiset tulevat keikalle katsomaan Tuksua, eikä musiikilla niin väliä. Joo no ontuvahko rinnastus tavallaan, tavallaan ei. Itse nautin musiikkini mielummin levyiltä ja silleen ja koko toi fani touhu kaikkine ilmiöineen on vähän sellasta ja tällästä. Eihän sillä aina välttämättä oo tekemistä itse musan kanssa. Stradlin: Onko se nyt keneltäkään pois, jos Andyn musiikkia joku tykkää kuunnella? Ei kai sekään keltään oo pois, jos ei sitä joku tykkää kuunnella. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Stradlin 17.02.2011 17:45:07 | |
---|
BigPapa: Ei kai sekään keltään oo pois, jos ei sitä joku tykkää kuunnella. Eihän se ole joo, mutta miksi sitä pitää tänne tulla toitottamaan? Meetkö seuraavaksi Metallica-ketjuun kertomaan, että kirkin wahi ja lerssin tuplat? "You lost today kid, but it doesn't mean you have to like it" |
BigPapa 17.02.2011 17:47:35 (muokattu 17.02.2011 17:58:51) | |
---|
Stradlin: Eihän se ole joo, mutta miksi sitä pitää tänne tulla toitottamaan? Meetkö seuraavaksi Metallica-ketjuun kertomaan, että kirkin wahi ja lerssin tuplat? Se nyt on mun mielipide ja sen kai saa sanoa, vai onko se ihan niinkuin kiellettyä? Jos hymistelisin täällä ollen samaa mieltä niin kaikki olis ok? Mut antaa ny olla. Kukin pitää mistä pitää. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Stradlin 17.02.2011 18:00:18 | |
---|
BigPapa: Se nyt on mun mielipide ja sen kai saa sanoa, vai onko se ihan niinkuin kiellettyä? Jos hymistelisin täällä ollen samaa mieltä niin kaikki olis ok? No kaikista parasta olisi, jos hymistelisit jossain ihan muualla. Mutta joo, saathan sä toki sanoa ihan mitä huvittaa, mä en vaan ymmärrä mitä kiksejä tuollaisesta jotkut saa. Tai siis ymmärrän kyllä, että täällä on tosiaan niitä katkeria coversoittajia, jotka sitten ovat kateellisia kun joku keskinkertainen rämpyttäjä saa enemmän mainetta ja pildeä. Mut jos se jonkun elämää helpottaa, niin kai sitä pahaa oloaan voi täälläkin sitten purkaa. "You lost today kid, but it doesn't mean you have to like it" |
Jimmie 17.02.2011 18:01:11 (muokattu 17.02.2011 18:02:45) | |
---|
BigPapa: Se nyt on mun mielipide ja sen kai saa sanoa, vai onko se ihan niinkuin kiellettyä? Jos hymistelisin täällä ollen samaa mieltä niin kaikki olis ok? Saa sanoa ja hyvä, että tulee keskustelua. Käy muuten tsekkaa toi linkki minkä laitoin pari viestiä ylempänä. Musta toi intro on hyvä ja mielenkiintoisen kuulonen, mut ois kiva saada oikean kitaristinkin mielipide:) Siks vaan kyselen, ku toi pätkä vois toimia melkeen -soittaminen- puolella siinä "harjoituksia oikean musiikin seassa" hommassa. En vaan jaksa ite nyt alkaa vängertää ton kanssa, mut siinä ois jollekin ihan hyvä homma:) |
sirdickyj 17.02.2011 18:03:17 | |
---|
PsychedelicWarlord: Miksi ihmeessä kirjoittaa ketjuihin joiden aihe ei kiinnosta? Gunnarit liittyy Hanoihin siten ,että bändi piti Hanoita eräänä esikuvanaan ja lienee tämän tuonut julki useammassakin otteessa.Esimerkillä oli taas tarkoitus tuoda esille se ettei Hanoi ollut pelkkä teini-ilmiö vaan toimi myös esikuvana ja nautti arvostusta sittemmin menestyneiden artistien keskuudessa. Sinänsä merkityksetön pointti, mutta pakko sanpa silti, että ennenkaikkea ulkomusiikilliseten syiden takia. Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu |
BigPapa 17.02.2011 18:04:51 (muokattu 17.02.2011 18:05:51) | |
---|
Stradlin: No kaikista parasta olisi, jos hymistelisit jossain ihan muualla. Mutta joo, saathan sä toki sanoa ihan mitä huvittaa, mä en vaan ymmärrä mitä kiksejä tuollaisesta jotkut saa. Tai siis ymmärrän kyllä, että täällä on tosiaan niitä katkeria coversoittajia, jotka sitten ovat kateellisia kun joku keskinkertainen rämpyttäjä saa enemmän mainetta ja pildeä. Mut jos se jonkun elämää helpottaa, niin kai sitä pahaa oloaan voi täälläkin sitten purkaa. En mä saa tosta mitään kicksejä, väärin oletettu. Eikä ole edes tarvetta mitään pahaa oloa purkaa. Kenties joillakin on, mut sitä minä en tiedä, eikä varmaan kukaan muu kuin kyseiset henkilöt itse, mikäli sellaisia on. Ei kannattais olettaa niin paljoa ihmisten motiiveista kirjoittaa tähän keskusteluketjuun. Mielipide on joskus vain mielipide, sen ymmärtäminen auttaa paljon. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Stradlin 17.02.2011 18:11:28 | |
---|
BigPapa: En mä saa tosta mitään kicksejä, väärin oletettu. Eikä ole edes tarvetta mitään pahaa oloa purkaa. Kenties joillakin on, mut sitä minä en tiedä, eikä varmaan kukaan muu kuin kyseiset henkilöt itse, mikäli sellaisia on. Ei kannattais olettaa niin paljoa ihmisten motiiveista kirjoittaa tähän keskusteluketjuun. Mielipide on joskus vain mielipide, sen ymmärtäminen auttaa paljon. En puhunut pelkästään susta, vaan tästä keskustelusta yleisesti. Mutta tosiaan antaa nyt olla vaan, ei jaksa vääntää. "You lost today kid, but it doesn't mean you have to like it" |
Musta Arkipyhä 17.02.2011 18:35:57 | |
---|
sirdickyj: Sinänsä merkityksetön pointti, mutta pakko sanpa silti, että ennenkaikkea ulkomusiikilliseten syiden takia. No muotoillaan vaikkapa niin ,että olen saanut toisenlaistakin informaatiota. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Nacho-king 17.02.2011 19:17:52 | |
---|
Onpa tullut sivuja keskusteluun. Vaikka luin aika kursorisesti, niin silti pitää sanoa, että hieno keskustelu. Noista teinibändeistä täytyy sanoa, että en minäkään Gunnareista pidä, mutta Rollarit on toista maata. Musiikillisesti ja muutenkin merkittävä bändi. On Exilea ja Let it bleedia ja se on sentään bändi, jonka ensiksi löysi keski-ikäiset. Vähän niinkuin Hendrixinkin :) |
sticky fingers 17.02.2011 20:01:18 | |
---|
Nacho-king: Onpa tullut sivuja keskusteluun. Vaikka luin aika kursorisesti, niin silti pitää sanoa, että hieno keskustelu. Noista teinibändeistä täytyy sanoa, että en minäkään Gunnareista pidä, mutta Rollarit on toista maata. Musiikillisesti ja muutenkin merkittävä bändi. On Exilea ja Let it bleedia ja se on sentään bändi, jonka ensiksi löysi keski-ikäiset. Vähän niinkuin Hendrixinkin :) En pidä tällaisesta nuorison aliarvioimisesta. Andy on joidenkin soittajakollegoidensa mielestä hankala jätkä, jonka käsityksen voin kyllä Andya sen kummemmin tuntematta ymmärtää. Andy ei tee enää musiikkia työkseen tai anakaan ammatikseen, joten kun kerran pikkurahasta ei pitäisi olla puutetta niin voisi vetäytyä syrjään ja arvostella vaikka uusia soittajia. Tai mennä sunnuntaijameihin Hendrixin rumpalin kanssa jammailemaan. Maksavalle yleisölle Andylla ei tunnu olevan muuta annettavaa kuin jonkinasteinen huumoriarvo. Tämä ei kaltaisensa ikonin arvolle mielestäni sovi. Soittotaitoinen tai ei, niin ikoni hän on. ... |
Nacho-king: Onpa tullut sivuja keskusteluun. Vaikka luin aika kursorisesti, niin silti pitää sanoa, että hieno keskustelu. Noista teinibändeistä täytyy sanoa, että en minäkään Gunnareista pidä, mutta Rollarit on toista maata. Musiikillisesti ja muutenkin merkittävä bändi. On Exilea ja Let it bleedia ja se on sentään bändi, jonka ensiksi löysi keski-ikäiset. Vähän niinkuin Hendrixinkin :) Ja millähän tavalla GN'R on teinibändi? Se kun nimenomaan oli 80 -luvun rock -yhtyeistä (siis pl. thrash) yksi ainoista epäkaupallisista, aikuisempaankin yleisöön vetoavista bändeistä. Tai että Rollarit olisi jotenkin toista maata, Hanoi ja Guns kun kumpikin ovat uudempia versioita Stonesista. Sen tajuaa kuka tahansa. Kannattaa hieman tutkia rockin historiaa eikä vain päteä m.netissä ennen kuin tänne kirjoittelee... (Tämä viesti ei siis ole mikään suora vastaus Nacho-kingille vaan yleensäkin tähän ketjuun) Mutta siis, nyt oikeasti jotakin valoja päälle tänne keskusteluun. Isot ihmiset valittaa että Andy McCoy ei ole koskaan osannut soittaa, heh heh. Kyllä se vain on osannut, osaa edelleenkin hyvänä päivänä. Lisäksi onhan miehen bändi(t) olleet sen verran suurina vaikuttajina isommaksi tulleille artisteille, että on paikka rockin historiassa jo ansaittu. Ja mikäli joku epäilee miehen sävellys- tai riffittelykykyä niin kannattaa kuunnella Hanoi Rocksin tuotanto läpi. Huvittavaa tää nykyaika kun kodin rokkipoliisit valittaa USAn, Britannian, Japanin, Intian jne. läpikäyneen miehen soittotaidosta. Jestas. |