Aihe: Laulumikkiä ostamassa.
1 2 3 4
edgard
26.01.2011 23:15:58

Mitä suosittelisitte taustoja mölisevälle basistille mikiksi reenikselle. Laulamisesta ei ole kyse, vaan pienimuotoisista "rääkymis" ja "murina" hommista. :)
ÖkläÖklä
Arvoman
27.01.2011 01:40:18
edgard: Mitä suosittelisitte taustoja mölisevälle basistille mikiksi reenikselle. Laulamisesta ei ole kyse, vaan pienimuotoisista "rääkymis" ja "murina" hommista. :)

Shure sm58 on varmaan se perustarve mitä voi sitten hyödyntää muutenkin universumissa ja perustaskussa, ja "rääkymis" ja "murina" hommiin varmaan sopiva ja miksaajallekin.
Hattori Hanzo.
edgard
27.01.2011 10:34:40

Arvoman: Shure sm58 on varmaan se perustarve mitä voi sitten hyödyntää muutenkin universumissa ja perustaskussa, ja "rääkymis" ja "murina" hommiin varmaan sopiva ja miksaajallekin.

Entä tämä Audix OM 2? Mahtaisko toimia nuissa hommissa? Vähän halvempikin ois thomannilla.
ÖkläÖklä
Arvoman
28.01.2011 01:37:19
edgard: Entä tämä Audix OM 2? Mahtaisko toimia nuissa hommissa? Vähän halvempikin ois thomannilla.

En ole itse kokeillut mutta löytyi tämmönen topic:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=37&t=59824&o=0
Hattori Hanzo.
mhelin
31.01.2011 20:35:21
Kumma ettei kukaan ole vielä sattunut omistamaan tai edes maininnut AKG:n D5 mikkiä joka on nykyisin melkoisen suosittu mikki, sanoisin jopa että melkein kohta uusi viiskasi.
opaa
06.02.2011 13:47:08 (muokattu 06.02.2011 17:17:54)
Moi, mäkin oon ostamassa omaa laulumikkiä. Tähän mennessä oon laulanu milloin mihinkin opiston mikkeihin ja keikoilla mitä on jengillä sattunut olemaan mukana tai paikan päällä. Varmaan perus 58:ja yleensä.

Mutta nyt siis ostan ihan oman ja tarkoitus olisi että se toimisi mun äänelle mahd hyvin. Voisin ottaa oman mikin keikoille ja reeneihin. Mitä suosittelette?

Jos yhtään auttaa, niin tältä mun laulu kuulostaa ihan normaalissa kerrostalohuoneessa:

http://maihinnousu.net/s/10917
http://maihinnousu.net/s/10942
http://maihinnousu.net/s/10918

Korkealta laulan yleensä rockmeiningillä niin kuin noissa, mutta myös iisimpää, pehmeämpää ja "soivempaa" matskua (esim meininkiä commodores - easy). Minkähänlainen mikki toimisi parhaiten mun äänelle?
Cornflake
14.02.2011 18:05:18
opaa:Mutta nyt siis ostan ihan oman ja tarkoitus olisi että se toimisi mun äänelle mahd hyvin. Voisin ottaa oman mikin keikoille ja reeneihin. Mitä suosittelette?

Viime aikoina on kerta toisensa jälkeen tullut todettua että Senkun E935 on helvetin kova kapula. On pessyt erilaisilla mies ja naisäänillä viiskasit, deevitoset sun muut mennen tullen.

Laadukas kapula, erittäin hyvä soundi.

Tsekka ainakin toi. Muitakin hyvei toki on.
Redbound! I ain't gonna work on Maggie's farm no more
Krisse82
14.02.2011 18:26:49
Cornflake: Viime aikoina on kerta toisensa jälkeen tullut todettua että Senkun E935 on helvetin kova kapula. On pessyt erilaisilla mies ja naisäänillä viiskasit, deevitoset sun muut mennen tullen.

Laadukas kapula, erittäin hyvä soundi.

Tsekka ainakin toi. Muitakin hyvei toki on.

Juuri testailin eri mikkejä, itselleni ja naissolistille. Oli D5, D7, C5, Beta 58, Opus 69 mutta pari e935 tuli hankkittua. Suurin yllätys oli kuitenkin D5 todella jees kapula ja hintakin huomattavasti senkkua halvempi.
Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa...
VelvetRose
17.02.2011 12:56:47
Lauluamikkiä tässä itsekin etsiskelen. Heviä laulava mezzosopraano olen, örinöitä en harrasta vaan ihan puhtaasti koitan laulaa. Ahure beta58 A:ta on mulle ehdoteltu, mutta vielä haluaisin lisää vinkkejä mikä olisi tutustumisen arvoinen kapula.
Sometimes old scars become new wounds
Loijaa
17.02.2011 16:23:55

VelvetRose: Lauluamikkiä tässä itsekin etsiskelen. Heviä laulava mezzosopraano olen, örinöitä en harrasta vaan ihan puhtaasti koitan laulaa. Ahure beta58 A:ta on mulle ehdoteltu, mutta vielä haluaisin lisää vinkkejä mikä olisi tutustumisen arvoinen kapula.

Kyllä tuota Rode M1:stä lämpimästi suosittelen, jos alle 200 euroa on budjetti. Korkeat ja matalammat äänet toistaa hyvin, on kestävä, toimii keikalla ja treeniksellä..
I'm alive to the world
VelvetRose
17.02.2011 19:19:18
Mites Beyerdynamicin Opus 69? Sennheiserin E835 S?
Kuulemma tuo Beyeri toimisi naisäänelle, Roden otan kanssa huomioon.
VelvetRose
17.02.2011 22:07:25
Beyeri on kuulemma tulossa, kertoi avokki. Jospa se ois passeli.
Kolmonen
17.02.2011 22:22:04
Mulla on shure beta87, oon ollut tyytyväinen. Keikkakäytössä siis, sekä akkarimeiningissä että rokkitouhuissa. Olen altto/mezzosopr., luulisin, vaikken näitä termejä niin kirjaimellisesti ota tässä kevyen puolella. Kannattaa testata. Mulla oli testissä jokunen sennheiseri ja rode mutta tuon shuren valitsin mun soundille sopivimmaksi.
musicinme
22.02.2011 22:16:33
mitä mieltä ootte samson g trackista, toimiiko hyvin kun vaan tietsikkaan tökkää ? :)
http://www.thomann.de/fi/samson_gtrack.htm
rintapek
23.02.2011 00:35:07

musicinme: mitä mieltä ootte ..., toimiiko hyvin kun vaan tietsikkaan tökkää ? :)

Epäilemäti mikki toimii. Tietokoneesi toiminnasta sit just kukaan ei voi sanoa yhtään mitään.
One kind of music only - the good kind
Rock and roll punk hard rock
16.03.2011 22:27:53
Millainen adapteri pitää olla Shure 55Sh Series II:ssa? Eli tuossa Elvis-mikissä.
rintapek
16.03.2011 22:41:03

Rock and roll punk hard rock: Millainen adapteri pitää olla Shure 55Sh Series II:ssa? Eli tuossa Elvis-mikissä.

Mikin takapuolessa yleensä on xlr- piikit, eli xlr- nartulla lähdetään eteenpäin?

Mitä siis halusit tietää?
One kind of music only - the good kind
Rock and roll punk hard rock
16.03.2011 22:46:27
rintapek: Mikin takapuolessa yleensä on xlr- piikit, eli xlr- nartulla lähdetään eteenpäin?

Mitä siis halusit tietää?

Ei, kun meinasin tuota johon mikki tulee kiinni. Siis se mikkitelineeseen pyöriteltävä kappale.
Osteri
19.03.2011 00:25:15
Krisse82: Senkulta ei toi e835 ole mitenkään erikoinen kapine.

Minä valitsin Sennheiser 835 koska se sopii mun äänelle. Se on hyvä mikki, mutta olenkin mies. Se ei varmaan ole "erikoinen", koska senhän saakin niin edullisesti. Kalliimpia mikkejä ja muitakin kamoja on yleensä turvallisempaa kehua hyväksi.
Mikkejä kannattaa kokeilla ja valita se mikä itselle soundaa hyvälle. Hinta on sitten se mikä on.
Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)