Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran kuljetus näillä keleillä
1
Smoked
17.02.2011 16:14:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, eli pakkanen on nyt aika kireenä ja pitäis treeneihin mennä kitaran kanssa. Ei todellakan oo mitään varmaa tietoa asiasta, mutta eikö tuo yli 40 asteen lämmönvaihtelu tee kitaralla jotain? Kyseessä siis n.15 min matka mikä pitäisi taittaa ja sinä aikana siis tuo lämmönvaihtelu väkisinkin tapahtuu. Ja mikä etenkin "hirvittää" niin on se kun on vaan tollanen ohut pussi tällähetkellä käytössä.. Valistakaa..
 
"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
nannne
17.02.2011 16:17:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smoked: Joo, eli pakkanen on nyt aika kireenä ja pitäis treeneihin mennä kitaran kanssa. Ei todellakan oo mitään varmaa tietoa asiasta, mutta eikö tuo yli 40 asteen lämmönvaihtelu tee kitaralla jotain? Kyseessä siis n.15 min matka mikä pitäisi taittaa ja sinä aikana siis tuo lämmönvaihtelu väkisinkin tapahtuu. Ja mikä etenkin "hirvittää" niin on se kun on vaan tollanen ohut pussi tällähetkellä käytössä.. Valistakaa..
 
Tuskin se vartissa kerkeää kaameasti jäähtyä, anna hetki sulaa ennenku alat hunppaamaan.
 
tarzan
17.02.2011 16:20:36 (muokattu 17.02.2011 16:20:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän se soitin siitä selviä, annat vaikka lämmön tasaantua vähän siinä säkissä ennen kuin alotat.
 
Tämän(kin) takia kannatan ite noita paksumpia kantopusseja, pitää lämpöä paremmin. Mutta tosiaan, on sitä joskus akkaria tullut kuletettua helevetin kylmässä ja hengissä se on edelleen.
 
Ja sieltä se taas tuli.
Joees
17.02.2011 16:26:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nannne: Tuskin se vartissa kerkeää kaameasti jäähtyä, anna hetki sulaa ennenku alat hunppaamaan.
 
Kyllä se hitusen kerkeää viileää ottamaan, eritoten tollasessa ohuessa pussissa.
 
Mulla kerkeää ottamaan viileetä vartin automatkalla kunnon laukussakin. Ei mitenkään radikaalisti mutta silleen että huomaa.
 
Mutta kuten mainittukin on jo. Kannattaa sen antaa vaikka siinä pussissa hetki ottaa lämpöä kun sisälle pääset. Meet vaikka sopivasti etuajassa.
Eikä se kitara silti siitä välttämättä itseensä ota vaikka ottaisin suoraankin sen pois. Todenäköisesti vire sulla vispaa eniten siinä. Jos nauhat rupeaa törröttämään joskus niin siitä selviää hiomisella. Pahin mitä mä tähän hätään keksin kylmä voivan tehdä on se että kaula menee propellille ja en mä nyt muutamasta kerrasta niin toivois/uskois käyvän. Mut kukaties kuitenkaan.
 
Kannattaa kunnollinen laukku hommata jos vaan kykenee.
 
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
ubik
18.02.2011 07:56:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

laita villapaita päälle :P
 
H-Diddy
18.02.2011 09:35:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä mulla oo aikojen saatossa lankkukitarat ollu moisesta moksiskaan. En mitenkään jaksa uskoa että vireenkään pitäis heitellä. Lakkaa noissa on päällä sen verran paljon, joten kosteuden vaikutuksetkin on äärimmäisen pieniä. Akustisten kanssa noudattaisin jonku sortin varovaisuutta, mut ei niidenkään osalta oo itelle käyny kielten katkeilua kummempaa. En tosin siitäkään oo varma johtuuko pakkasesta vai karman laeista.
 
Joees
18.02.2011 10:03:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H-Diddy: Eipä mulla oo aikojen saatossa lankkukitarat ollu moisesta moksiskaan. En mitenkään jaksa uskoa että vireenkään pitäis heitellä. Lakkaa noissa on päällä sen verran paljon, joten kosteuden vaikutuksetkin on äärimmäisen pieniä. Akustisten kanssa noudattaisin jonku sortin varovaisuutta, mut ei niidenkään osalta oo itelle käyny kielten katkeilua kummempaa. En tosin siitäkään oo varma johtuuko pakkasesta vai karman laeista.
 
Kyllä mun korvaan on välillä vire heittänyt mikä johtuu ihan tasan sen kielen elämisestä. Itse kitaran kanssa sillä tuskin on mitään tekemistä.
Ihan sama homma miks monet suosittelee vietävän kitaran lavalle ennen keikkaa jos takatiloistamistälie tulee suoraan ja lämpötila viskoo radikaalisti.
Ei se välttämättä paljoa heitä virettä, mut tarpeeks ainakin mun korville jotka ei ole mitkään liian hifit.
 
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Jii-Gee
18.02.2011 14:40:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smoked: Joo, eli pakkanen on nyt aika kireenä ja..
 
Lieneekö kans pakkasen aiheuttama tää homma !?
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=496686
 
saada selville kitaran alkuperäinen ostopaikka ja aika (Into-Luthman),että takuu korvaisi soittimen.
Kitarasta pamahti kuukausi sitten kansi halki,ilmeisesti jokin valmistusvirhe,eli vissiin puu ei ole ollut täysin ns. kuivaa.
 
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
Smoked
18.02.2011 15:24:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, nytten on kokemusta sen verran että kyllähän se vire vähän heitti, ei sen kummempaa. Pitänee kuitenkin sijoittaa rahaa johonkin paksumpaan pussiin..
 
"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
kimurantti1
18.02.2011 15:41:59 (muokattu 18.02.2011 15:46:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän kyllä hirvitti kun käytiin täältä Jyväskylästä Ikaalisten kylpylässä. Auton ulkomittari näytti pahimmillaan -34c, ja sprintterin perässä oli mm. putkivahvistinta, kitaraa ym. Kyllä sen perillä huomasi kun kitaran kaula oli vähän elänyt, ja kielten korkeus sekä intonaatio siinä mukana. Oli hienovireet (ainakin kitaristin korvin kuultavasti) vähän siellä päin, ja parin ensimmäisen setin ajan sai olla joka toisen biisin jälkeen virittämässä. Toistaiseksi ei ole mitään tapahtunut, mutta ei sellainen 50+ asteen lämpötilan heittely millekään laitteelle varmasti hyväksi ole. Akustista kitaraa en lähtisi kuljettamaan tuonne ulos, ellei olisi aivan pakko.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «