Aihe: Andy McCoy
1 2 3 4 528 29 30 31 32137 138 139 140 141
Musta Arkipyhä
17.02.2011 14:37:27
Sergei Fallinen: Andy nyt kuitenkin oli puheenaiheena (parin muun kitaristin ohella) niin esimerkit vois valita siten että ne tukee sitä omaa agendaa

Pointin voisi yrittää tajuta kun se ratakiskosta väännetään.Mutta ei väkisin.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
J.Hollström
17.02.2011 14:37:40
PsychedelicWarlord: No onkos teillä näyttöä?

Mun "näyttöjä" on tää foorumi täynnä jos kiinnostaa tsekkailla.

Teillä kirjoitustaidottomilla anonyymeillä ei oo yleensä kuin helvetin huonot jutut.
Musta Arkipyhä
17.02.2011 14:40:47
sirdickyj: Soittaa ne coveritkin pitää osata.

Pitää osata.Muttei tartte osata tehdä biisejä.

Ja tosiasiassa suurin osa bändeistä on sellasia, joissa yks sälli tekee biisit ja muut soittaa. Mitä eroo siinä sillon on coverbändiin? Ai et jokainen tuo oman juttunsa niihin biiseihin? Voihan covereihinkin tuoda oman juttunsa.

Siis suurimmassa osassa bändeistä joku tuo sen perusidean -esim.riffin- ja laulaja sitten tekee laulumelodian jne.Mutta onhan niitä bändejä joissa yksi tekee kaiken.

Mutta tuo nyt ei ole kovin olennainen pointti.

Elviskin oli coverbändi, tai sit esitti muiden tekemiä biisejä.

Kyllä.Tosin ukolla oli hyvä ja persoonallinen ääni ja sille tehtiin myös biisejä "mittatilaustyönä".

Viihde- ja iskelmämusiikin kuvioissa aika tavanomaista ettei solisti tee muuta kuin laulaa.
Musta Arkipyhä
17.02.2011 14:41:49
J.Hollström: Mun "näyttöjä" on tää foorumi täynnä jos kiinnostaa tsekkailla.

Ai niitä klassikkobiisejä joita olet tehnyt? Missä?
Sergei Fallinen
17.02.2011 14:43:49
PsychedelicWarlord: Pointin voisi yrittää tajuta kun se ratakiskosta väännetään.Mutta ei väkisin.

ymmärrän kyllä, kaikki on suhteellista ja näkökulma vaikuttaa arvottamiseen. Jos esimerkiks ei oo koskaan soittanut kitaraa tai mitään muuta instrumenttia, ja känniurpoilu buzuki kädes ja vammasel aksentil puhuminen on tosi makee juttu sun mielestä, niin kai sitä Andya voi sit kovana kitaristinakin pitää. Mut kun ollaan muusikoiden netis ja konsensus on et Andy ei nykyisin ole kummonen soittaja, niin ehkä ne jotka haluu argumenttia vastustaa, vois esittää jotain perusteluja, esim. livepätkiä joilla soitto toimii
J.Hollström
17.02.2011 14:43:57
PsychedelicWarlord: Ai niitä klassikkobiisejä joita olet tehnyt? Missä?

Ei muuta kuin etsimään.

Mutta sulta ei tuu muuta kuin skeidaa juttua joka ketju täyteen. Onhan sekin aika klassikkotoimintaa täällä.
J.Hollström
17.02.2011 14:44:53
Boyakasha: Mun helvetin huonoja juttuja julkaistaan muuten kirjana huhtikuussa Like Kustannuksen toimesta.

Oolpsraits. Pitänee ottaa haltuun.
Musta Arkipyhä
17.02.2011 14:45:11
sirdickyj: Sinänsä ei liity tähän aiheeseen, mutta kaikki ei aina oo sitä ettei osaa ite tehä jotain. On erilaisia konteksteja ja monenlaista soittamista.

Tämä on toki totta.Ja covereiden soittamisellahan moni bändi on aloittanut.Näissä keskusteluissahan tahtoo homma mennä niin ,että kärjistämiseen vastataan kärjistämällä vaikka asiat monestikaan eivät ole niin mustavalkoisia.
Musta Arkipyhä
17.02.2011 14:47:00
J.Hollström: Ei muuta kuin etsimään.

En kyllä valitettavasti löydä yhtäkään tekemääsi klassikkobiisiä.Voisitko hieman jeesata?
Musta Arkipyhä
17.02.2011 14:51:33
Sergei Fallinen:Jos esimerkiks ei oo koskaan soittanut kitaraa tai mitään muuta instrumenttia, ja känniurpoilu buzuki kädes ja vammasel aksentil puhuminen on tosi makee juttu sun mielestä, niin kai sitä Andya voi sit kovana kitaristinakin pitää.

Kuten olen jo monta kertaa todennut en pidä Andyn nykysoittokuntoa mitenkään kovana.Eikä mies soolonsoittajana ole koskaan mikään ihmeellinen ollut.

Sen sijaan Andyltä on irronnut hyviä riffejä,melodioita ja biisejä.Nämä ovat minusta olennainen osa "hyvää soittajaa" ja "hyvää muusikoutta".
Jäärä
17.02.2011 14:53:01
Hirmusti täällä huudellaan klassikkobiiseistä! Vaikka olen jo koko päivän muistellut ja pohtinut, niin en muista yhtäkään Andyn tekemää klassikkobiisiä enkä oikeastaan yhtään hyvääkään biisiä.

Mut siinä "Up around the bendissä" on hieno video. (Oikeesti sekin on hirveetä kuraa, mutta pitää aina olla hiukan positiivinen)
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Musta Arkipyhä
17.02.2011 14:58:10
Jäärä: Hirmusti täällä huudellaan klassikkobiiseistä! Vaikka olen jo koko päivän muistellut ja pohtinut, niin en muista yhtäkään Andyn tekemää klassikkobiisiä enkä oikeastaan yhtään hyvääkään biisiä.

Luehan muutakin kuin "klassiikobiisi" -sana.Ja kannattaa lukea vaikkapa se Hanoi-kirja ja esim.Bob Ezrinin kommentit sieltä.Ja klassikkobiiseillä tarkoitin lähinnä Keith Richardsia.

Mutta hyvänä biisintekijänähän Andyä noin yleisesti kai pidetään/pidettiin.Hyviä ja tarttuvia juttuja se on minusta tehnyt.Tosin on tehnyt silkkaa kuraakin.
J.Hollström
17.02.2011 14:58:37
PsychedelicWarlord: En kyllä valitettavasti löydä yhtäkään tekemääsi klassikkobiisiä.Voisitko hieman jeesata?

Siellä on pikaviesti täynnä klassikkokamaa. Enjoy.
Boyakasha
17.02.2011 14:59:33
Jäärä: Hirmusti täällä huudellaan klassikkobiiseistä! Vaikka olen jo koko päivän muistellut ja pohtinut, niin en muista yhtäkään Andyn tekemää klassikkobiisiä enkä oikeastaan yhtään hyvääkään biisiä.

Mut siinä "Up around the bendissä" on hieno video. (Oikeesti sekin on hirveetä kuraa, mutta pitää aina olla hiukan positiivinen)

A Day Late A Dollar Short
Strung Out
Tell Me A Story
River Of Dreams
Mind Over Matter
Until I Get You
Tragedy

Tuossa nyt muutama, mitä puolessa minuutissa keksin. Andyn Best Of-kokoelmalla lisää.
Musta Arkipyhä
17.02.2011 15:05:03 (muokattu 17.02.2011 15:05:53)
J.Hollström: Siellä on pikaviesti täynnä klassikkokamaa. Enjoy.

Nähtävästi olen missanut palan rock-historiaa ,koska en tunnista mitään noista biiseistä rockin klassikoiksi a la Paint it black,Satisfaction jne.

En mä epäile sun soittotaitojasi tai kykyjäsi.Mutta minusta tollanen "missä-sun-näytöt-on"-tyyppinen argumentointi jolla aloitit on aika älytöntä.Siispä kun täällä on dissattu Andyä ja Keefiä niin päätin kysyä missä ne näytöt on sitten heihin nähden.Yhtä älytöntä tietysti sekin.

Mun puolesta tämä "tee-ite-paremmin" -kortin variointi saa loppua tähän.
PJS
17.02.2011 15:14:04

PsychedelicWarlord: En kyllä valitettavasti löydä yhtäkään tekemääsi klassikkobiisiä.Voisitko hieman jeesata?

Mut kandee muistaa, et muusikko voi olla ihan ässävetäjä ja hieno biisintekijä ilman että miljoonat ihmiset diggaa niistä biiseistä? Useimmat klassikkobiisit ei välttämättä oo mitenkään maailmaa-mullistavan nerokkaita sävellyksiä. Ne on vaan sattunut tulemaan esiin oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa.

Kun laitetaan melkein mikä vaan klassikko-statuksen saanut pop/rock biisi riviin, niin varmasti löytyy iso liuta samaa kategoriaa edustavien nimettömien tai vähemmän nimekkäiden tyyppien/bändien tekemiä biisejä, jotka ei välttämättä ole yhtään sen huonompia. Voivat monien mielestä olla jopa parempia.

Biisejä (tai muutakaan taidetta) on aika vaikeaa tai jopa mahdotonta arvioida asteikolla hyvä/huono. Soittamista suoritteena pystyy sen sijaan jossain määrin arvioimaan, ainakin suhteessa siihen missä asemassa soittajaa pidetään. Toki sillä teknisellä taidolla ei edelleenkään ole mitään väliä jos osaa soittaa omat puutteensa/vahvuutensa huomioiden. Minusta muusikkous on ennen kaikkea sitä että osaa kuunnella muita soittajia ja mukautua tilanteeseen, viimeaikaisten näyttöjen perusteella Andylla on aika lailla tekemistä tuon suhteen.
Peace!
Musta Arkipyhä
17.02.2011 15:33:29 (muokattu 17.02.2011 15:33:46)
PJS: Mut kandee muistaa, et muusikko voi olla ihan ässävetäjä ja hieno biisintekijä ilman että miljoonat ihmiset diggaa niistä biiseistä?

Kyllä voi ,mutta siitähän nyt ei ollut kyse.

Useimmat klassikkobiisit ei välttämättä oo mitenkään maailmaa-mullistavan nerokkaita sävellyksiä.

No monethan on melko simppeleitä biisejä sinänsä.Mutta kun siitäkään ei nyt ollut kyse.

Kun laitetaan melkein mikä vaan klassikko-statuksen saanut pop/rock biisi riviin, niin varmasti löytyy iso liuta samaa kategoriaa edustavien nimettömien tai vähemmän nimekkäiden tyyppien/bändien tekemiä biisejä, jotka ei välttämättä ole yhtään sen huonompia. Voivat monien mielestä olla jopa parempia.

Juu voi olla huonompia ja parempia.Ei kaikki klassikkobiisit minusta ole hyviä ja tiedän paljon mielestäni parempiakin biisejä.

Mutta kun nyt ei ollutkaan kyse siitä mitkä biisit minusta on hyviä tai huonoja.

Soittamista suoritteena pystyy sen sijaan jossain määrin arvioimaan, ainakin suhteessa siihen missä asemassa soittajaa pidetään. Toki sillä teknisellä taidolla ei edelleenkään ole mitään väliä jos osaa soittaa omat puutteensa/vahvuutensa huomioiden.

Noin minäkin sen osin näen.Ja sitten on se ,että mitä se tekninen taito loppupeleissä on.Siinäkin on monia osa-alueita.

Toiset taas painottaa vain teknistä osaamista.Sekin on ok jos samalla tiedostaa muiden näkökulmien olemassaolon.

Minusta muusikkous on ennen kaikkea sitä että osaa kuunnella muita soittajia ja mukautua tilanteeseen, viimeaikaisten näyttöjen perusteella Andylla on aika lailla tekemistä tuon suhteen.

Niin no.En ole missään vaiheessa Andyn nykysoittokuntoa kovin hyvänä pitänyt.Tosin olen tässä suhteessa Youtuben varassa joten mielipiteeni perustuu puutteelliseen tietoon.
BigPapa
17.02.2011 15:40:48

Boyakasha: A Day Late A Dollar Short
Strung Out
Tell Me A Story
River Of Dreams
Mind Over Matter
Until I Get You
Tragedy

Tuossa nyt muutama, mitä puolessa minuutissa keksin. Andyn Best Of-kokoelmalla lisää.

Ikinä kuullukkaan tollasista, mitä noi on?
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Boyakasha
17.02.2011 15:43:18
BigPapa: Ikinä kuullukkaan tollasista, mitä noi on?

Biisejä, joilla esimerkiksi Tavastia on myyty loppuun lukemattomat kerrat, ja kierretty maailmaa Jenkkejä ja Japania myöten. Ihan ok mittari mun mielestä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)