Aihe: Andy McCoy
1 2 3 4 526 27 28 29 30137 138 139 140 141
Musta Arkipyhä
17.02.2011 09:43:51
Funk-neekeri:Moni cover-bandi olisi tehnyt homman paljon paremmin.

Mutta coverbändi ei ole tehnyt Moottoritie on kuuma -levyä.Eikä siis niitä biisejä.

Jonkun pitää tehdä näille coverbändiressukoille ne biisit.Kun ne ei itse tunnu kykenevän.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Jimmie
17.02.2011 10:13:17 (muokattu 17.02.2011 10:48:36)

PsychedelicWarlord: Mutta coverbändi ei ole tehnyt Moottoritie on kuuma -levyä.Eikä siis niitä biisejä.

Jonkun pitää tehdä näille coverbändiressukoille ne biisit.Kun ne ei itse tunnu kykenevän.

Haha, juuri näin:) Kyllä maailma on pullollaan kolmen soinnun hittejä, jotka on helvetin helppo soittaa. Sen sijaan niiden säveltäminen onkin melko hankalaa. Muuten meillä kaikilla olis varmaan kultalevyjä seinät täynnä:) Andya vertaisin ehkä monellakin tapaa Keith Richardsiin. Eipä Keefiäkään varsinaisesti minään tiluvelhona tunneta, mutta rytmikitaristina ainutlaatuisen hyvä ja uskomaton määrä listaykkösiä lähtenyt tämän herran kädestä. Ei tekninen lahjakkuus, mutta loistava muusikko. Andylta muuten laadukasta rytmikitarointia Building On Tradition levyn kappaleella Unconditional Love. Hieman hendrixmäisissä tunnelmissa liikutaan.
JCM
17.02.2011 10:32:37

sirdickyj: En mä tiiä. Kui? Onks siin hyvää soittoa? Voi toki ollakin.

Käsittääkseni Andy siellä soittelee. Oikein hyvää soittoa levyllinen siinä.
Funk-neekeri
17.02.2011 11:20:50
Heh. Olin Andyn, Daven ja Rollari-pianisti Nicky Hopkinsin keikalla Tavastialla tuolloin, olisiko ollut jotain 90-luvun puoltaväliä vaiko hieman ennen. Silloinkaan Andyn soittamisesta ei tullut yhtään mitään; hän örisi jotain aivan idioottimaisia juttuja mikrofoniin, eikä keikasta ei jäänyt mieleen mitään muuta kuin Andyn perseily jokaisen biisin välissä. Jossain vaiheessa keikkaa Dave ja Nicky pitivätkin taukoa ja poistuivat lavalta. Dave sanoi muistaakseni jotain, että "Antaa Andyn jutella ja soittaa omiaan sillä aikaa, kun me pidämme taukoa".

Keikka oli vain ja ainoastaan Andyn kännijammittelua. Hän ei selvästikään pitänyt sitä minkäänlaisena mahdollisuutena tai kunniana, että saa soittaa yhdessä 70-luvun alun Rollings Stones -pianistin ja yhden suomen suurimman taiteilijapersoonan ja muusikon kanssa.

Andy oli suuri kupla, joka puhkesi 80-luvun puolessa välissä.
Funk-neekeri
17.02.2011 11:28:35
Jos itse saisin soittaa Exile on Main Streetin levyttäneen ja sitä seuranneen kiertueen (ja paljon muuta) pianistin kanssa, imisin keikan jälkeen omaa munaani. Andy teki varmasti aivan samoin, mutta ainoastaan oman narsisminsa takia.
Jimmie
17.02.2011 11:38:42

Funk-neekeri: Heh. Olin Andyn, Daven ja Rollari-pianisti Nicky Hopkinsin keikalla Tavastialla tuolloin, olisiko ollut jotain 90-luvun puoltaväliä vaiko hieman ennen. Silloinkaan Andyn soittamisesta ei tullut yhtään mitään; hän örisi jotain aivan idioottimaisia juttuja mikrofoniin, eikä keikasta ei jäänyt mieleen mitään muuta kuin Andyn perseily jokaisen biisin välissä. Jossain vaiheessa keikkaa Dave ja Nicky pitivätkin taukoa ja poistuivat lavalta. Dave sanoi muistaakseni jotain, että "Antaa Andyn jutella ja soittaa omiaan sillä aikaa, kun me pidämme taukoa".

Keikka oli vain ja ainoastaan Andyn kännijammittelua. Hän ei selvästikään pitänyt sitä minkäänlaisena mahdollisuutena tai kunniana, että saa soittaa yhdessä 70-luvun alun Rollings Stones -pianistin ja yhden suomen suurimman taiteilijapersoonan ja muusikon kanssa.

Eihän tossa mitään puolusteltavaa olekaan. Tais olla vielä aika vahvasti heroiinissa kiinni noihin aikoihin muutenkin. Ikävää, että näissä tapauksissa maksava yleisö toimii kärsijänä. Kyllä muakin vitutti ihan kympillä, ku olin ostanut 120€ lipun Rollareiden keikalle stadikalle ja sit Keef soitti osan biiseistä selällään ja jos ei meinannut tippua lavalta, niin nojaili rumpuihin tai roikkui kitara selän takana Woodyn kaulassa. Ei näin.
sirdickyj
17.02.2011 12:41:03
Funk-neekeri: Heh. Olin Andyn, Daven ja Rollari-pianisti Nicky Hopkinsin keikalla Tavastialla tuolloin, olisiko ollut jotain 90-luvun puoltaväliä vaiko hieman ennen. Silloinkaan Andyn soittamisesta ei tullut yhtään mitään; hän örisi jotain aivan idioottimaisia juttuja mikrofoniin, eikä keikasta ei jäänyt mieleen mitään muuta kuin Andyn perseily jokaisen biisin välissä. Jossain vaiheessa keikkaa Dave ja Nicky pitivätkin taukoa ja poistuivat lavalta. Dave sanoi muistaakseni jotain, että "Antaa Andyn jutella ja soittaa omiaan sillä aikaa, kun me pidämme taukoa".

Jep, Dave piti homman läjässä tuolloin, ja Antti on tarvinnut rinnalleen osaavan soittajan aina. Sanokaa mitä sanotte.

Ja se mussutus siitä "ei oo pelkkää soolonsoittoa tai teknistä taituruutta" on ihan yhdentekevää.

Ei olekaan, vaan suuri osa soitosta on tiukkaa komppausta, joka Andyltä ei todellakaan lähde.

Jos ei o korvia päässä, niin ei sit.

Mulle nää Andyt ja Johnny Thundersit ja muut sekoilijat on ihan tyhjänpäiväisiä soittajia, okloot miten kovia biisintekijöitä tahansa.

Oman instrumantin hallinta ja soitteminen bändiä tukien on ihan eri asia kuin se että on tehnyt hyviä riffejä.

Tosiasia on että jos joku menis johonkin nobodynä soittamaan niinku Andy tai Keith Richards, niin mihinkään bändiin ei olis asiaa. Naama antaa anteeks aika paljon.
Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu
Funk-neekeri
17.02.2011 12:41:48
Keith Richardsin suurimmaksi ansioksi nostan sen, että hän kutsui ja kelpuutti Mick Taylorin yhtyeeseen vuonna 1969. Sitä seuranneet 4-5 vuotta olivat Rolling Stonesin kulta-aikaa ja ehdoton musiikillinen huipentuma. Vaikka tuon ajan tuotannossa lukee biisien säveltäjätietojen kohdalla "Jagger-Richards", on Mick Taylorilla ollut suuri vaikutus biisien lopulliseen asuun ja ymmärtääkseni ainakin osa biiseistä oli tuolloin kokonaan Taylorin käsialaa. Tämän kaiken lisäksi Taylor on kitaristina aivan omaa luokkaansa.

Keith Richards on ja tulee olemaan kuitenkin yksi kovimmista riffi-nikkareista. Häntä ja Andya on turhauttavaa verrata keskenään. Andy on lähinnä huono parodia esikuvastaan.
badcompany
17.02.2011 13:01:07
PsychedelicWarlord: Mutta coverbändi ei ole tehnyt Moottoritie on kuuma -levyä.Eikä siis niitä biisejä.

Joe doakes tulee mieleen!!!!........
Musta Arkipyhä
17.02.2011 13:08:12 (muokattu 17.02.2011 13:16:23)
sirdickyj: Ja se mussutus siitä "ei oo pelkkää soolonsoittoa tai teknistä taituruutta" on ihan yhdentekevää.

Ei olekaan, vaan suuri osa soitosta on tiukkaa komppausta, joka Andyltä ei todellakaan lähde.

Ensinnäkin: Komppaus on täysin kiinni siitä MITÄ soitetaan.Thrash-metallissa edellytetään aivan erilaista komppausta kuin jossain Rollari-biisissä.Tätä et tunnu tajuavan?

Toiseksi: Minun -ja aika monen muunkin mielestä- tekninen osaaminen on osa hyvää soittoa - ei koko asia.

Kolmanneksi hyvä tekniikka voi olla vaikkapa hyvä vibra tai tarkka venytys - ei se tarkoita välttämättä sormiakrobatiaa.

Mulle nää Andyt ja Johnny Thundersit ja muut sekoilijat on ihan tyhjänpäiväisiä soittajia, okloot miten kovia biisintekijöitä tahansa.

Jokainen on oikeutettu mielipiteeseensä.Tarvitseeko sitä tulla ihan joka ketjuun kertomaan onkin eri asia.

Oman instrumantin hallinta ja soitteminen bändiä tukien on ihan eri asia kuin se että on tehnyt hyviä riffejä.

Kyse ei ollut noista asioista vaan hyvästä soittotaidosta joka koostuu monesta eri osatekijästä.Toiset sitten painottaa jotain toista asiaa enemmän kuin toista.

Tosiasia on että jos joku menis johonkin nobodynä soittamaan niinku Andy tai Keith Richards, niin mihinkään bändiin ei olis asiaa. Naama antaa anteeks aika paljon.

Naamasta ei ole kyse vaan siitä ,että on väsännyt nipun enemmän tai vähemmän klassikkobiisejä ja ollut esikuvana monelle nimikaverille.Keefin tapauksessa jopa olennainen osa rockin kehitystä.Ilman Rollareita vois olla ettei sitä Aerosmithiä olis edes olemassa.

Jos yhtään mitään musiikista tajuaa niin tollasta pitää arvostaa ja sen pohjalta sietääkin saada jotain jo anteeksi.
Sergei Fallinen
17.02.2011 13:12:10
PsychedelicWarlord:
Kolmanneksi hyvä tekniikka voi olla vaikkapa hyvä vibra tai tarkka venytys - ei se tarkoita välttämättä sormiakrobatiaa.

ja näistäkös Andy tunnetaan!

hymiö
Musta Arkipyhä
17.02.2011 13:12:23 (muokattu 17.02.2011 13:14:08)
badcompany: Joe doakes tulee mieleen!!!!........

Kyse on coverbändeistä yleensä - ei kestään erikoisesti.Olen itsekin covereita soitellut ja kyllä vahva kokemukseni on se ,että helpommalla siinä pääsee.On ihan toista mennä yleisön eteen tuntemattomilla omilla biiseillä -jotka on ensin joutunut säveltämään,sanoittamaan ja sovittamaan- kuin vetää nippu yleisölle tuttuja cover-biisejä.Jotenkin on tullut se fiilis ,että se porukka taputtaa niille hyville biiseille eikä niinkään sille bändille.

Mutta kukin tyylillään.Tämä oli vain minun kokemusmaailmaa.
Musta Arkipyhä
17.02.2011 13:13:49
Sergei Fallinen: ja näistäkös Andy tunnetaan!

hymiö

Juu pointti oli nimenomaan Andyn hyvä vibra.Missään nimessä pointti ei ollut ,että tekniikkaa voi tarkastella monesta eri näkökulmasta.

On se hyvä kun asiat ymmärretään oikein :-)
Sergei Fallinen
17.02.2011 13:17:04 (muokattu 17.02.2011 13:18:14)
PsychedelicWarlord: Juu pointti oli nimenomaan Andyn hyvä vibra.Missään nimessä pointti ei ollut ,että tekniikkaa voi tarkastella monesta eri näkökulmasta.

Andy nyt kuitenkin oli puheenaiheena (parin muun kitaristin ohella) niin esimerkit vois valita siten että ne tukee sitä omaa agendaa

eli keksiä sen näkökulman josta tarkastellen Andy on hyvä kitaransoittaja
sirdickyj
17.02.2011 13:23:37
badcompany: Joe doakes tulee mieleen!!!!........

Niijn taatusti tuleekin.

Mutta onhan meillä orkesterissa jäseniä, jotka on tehneet ihan oikeita levyjäkin;

http://www.youtube.com/watch?v=UpBlT0O_MmE

http://www.youtube.com/watch?v=hw1K89e1fek

http://www.youtube.com/watch?v=oyOHwE-49Z4

Sinänsä ei liity tähän aiheeseen, mutta kaikki ei aina oo sitä ettei osaa ite tehä jotain. On erilaisia konteksteja ja monenlaista soittamista. Covereiden soittaminen on suunnattu muille ihmisille ku valtavirrasta pois oleva musa.
sirdickyj
17.02.2011 13:25:50
PsychedelicWarlord: Juu pointti oli nimenomaan Andyn hyvä vibra.Missään nimessä pointti ei ollut ,että tekniikkaa voi tarkastella monesta eri näkökulmasta.

Nomut kukas nyt on sitten puhunut siitä että hyvä soitto olis sorminäppäryyttä?

Vibrasta puhuttaessa nimenomaan se on Andyllä kaikkein kamalin osa-alue.

Mutta mitäs noita erittelemään.
Jimmie
17.02.2011 13:26:10

sirdickyj:

Osasta kirjoituksesta olin ihan samaa mieltä , mutta tää pätkä koskien Keefiä meni jo aivan naurettavaksi:-D Ei tarvitse kuin kuunnella Let It Bleediä, Sticky Fingersiä tai Exile On Main Streetiä, niin tajuaa, että aika helvetin hyvästä rytmikitaristista on kyse rockmusiikin saralla. Ollut luomassa standardia sille, miltä hyvän rockkomppauksen pitää kuulostaa ja miten tehdään riffejä ja soitetaan ne hyvin sekä tiukasti. Voiko joku oikeasti sanoa, että Brown Sugar on huonosti kompattu? Tai Monkey Man? Ja Keef ois ollu 60-70- luvulla todella haluttua tavaraa aika moneen bändiin. Ja niillä taidoilla olisi vieläkin. Itse asiassa Keef-myytti alkoi muodostua vasta 70-luvulla ja sitä ennen mies oli hankkinut asemansa täysin musiikillisin ansioin.
Ja tosiaan, tässä suhteessa Andya ei voi todellakaan verrata Keith Richardsiin.
sirdickyj
17.02.2011 13:34:11
Jimmie: Osasta kirjoituksesta olin ihan samaa mieltä , mutta tää pätkä koskien Keefiä meni jo aivan naurettavaksi:-D Ei tarvitse kuin kuunnella Let It Bleediä, Sticky Fingersiä tai Exile On Main Streetiä, niin tajuaa, että aika helvetin hyvästä rytmikitaristista on kyse rockmusiikin saralla. Ollut luomassa standardia sille, miltä hyvän rockkomppauksen pitää kuulostaa ja miten tehdään riffejä ja soitetaan ne hyvin sekä tiukasti. Voiko joku oikeasti sanoa, että Brown Sugar on huonosti kompattu? Tai Monkey Man? Ja Keef ois ollu 60-70- luvulla todella haluttua tavaraa aika moneen bändiin. Ja niillä taidoilla olisi vieläkin. Itse asiassa Keef-myytti alkoi muodostua vasta 70-luvulla ja sitä ennen mies oli hankkinut asemansa täysin musiikillisin ansioin.
Ja tosiaan, tässä suhteessa Andya ei voi todellakaan verrata Keith Richardsiin.

Joo nykykondiksesta puhuin. Ja esim. siitä Keefistä joka soittaa Expensive Winos-livellä.

Filliä tulee vaikka ei lähde. Komppi pelaa kyllä.
Jimmie
17.02.2011 13:39:56

sirdickyj: Joo nykykondiksesta puhuin. Ja esim. siitä Keefistä joka soittaa Expensive Winos-livellä.

Filliä tulee vaikka ei lähde. Komppi pelaa kyllä.

Sitten asia selvä:)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)