Aihe: Pikainen kysymys 50w putkinupeista
1 2
Antti1
16.02.2011 20:01:11 (muokattu 16.02.2011 20:01:38)
Jinxed: Eli keksittekö yhtään 50w nuppia, joka hoitaisi paitsi cleanit, myös vähän extrememmän metallin? Tuntuu, että nuo hevinupit on lähinnä 100+-wattisia...

Tohon sun mainitsemiesi koneiden hintaluokkaan yksinkertainen vastaus on ei. Pakko on tehdä kompromissi jossain kohtaa.

E: Sama kyllä vähän hintaluokasta riippumatta itseasiassa.
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
Miikathebest
16.02.2011 20:07:17

Music_Fighter: Itselläni on Marshall DSL50 ja 2x12" 1936V jossa ilmeisesti V30-tyyliset kaiuttimet jos ei just ne (tästä paljon keskustelua), ainakin V30 antaa noin 3db enemmän volyymia yhdellä wattilla kun perus G12T-75, eli sama kuin soittais peruskaapilla ja 100-wattisella tai 50W ja 4x12" jos olen ymmärtänyt oikein. Mun setistä lähtee jo sen verran volyymiä, että en koskaan ole voinut luukuttaa täysillä, yleensä master on 4-4.5/10. Metallit ja cleanit hoituu hyvin. Sitä ennen omistin Engl Screamer-nupin, siitä lähti metallit ja cleanit vielä paremmin mut rokki ei, oli jotenkin liian hifi ja jäykkä.

Ei DSL50:llä enää puolivälin jälkeen äänenvoimakkuus paljoa kasva.
Screamer ja DSL50 olleet minullam a/b vertailussa. DSL hoiti kaiken paremmin (paitsi metallit).
Liikaa säröä!
Antti1
16.02.2011 20:10:02
Miikathebest: Ei DSL50:llä enää puolivälin jälkeen äänenvoimakkuus paljoa kasva.
Screamer ja DSL50 olleet minullam a/b vertailussa. DSL hoiti kaiken paremmin (paitsi metallit).

Jos tommonen Rampsalli on haettu soundi, niin samassa hintaluokassa VintageModern hoitaa kaiken ton DSL:n alueen DSL:ää paremmin. ;)
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
kimurantti1
16.02.2011 20:37:12 (muokattu 16.02.2011 20:37:37)
Sellaista vahvistinta ei olekaan, josta saisi uskottavan soundi sekä Akkadakkaan että Meshuggahiin. Ne soundit vaati lähtökohtaisesti niin erilaista perusvirettä vahvistimelta, että ei tule vaan tapahtumaan. Kantsii hommata vahvistin, joka toimii hyvin siinä musassa mitä eniten vetää.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Jinxed
16.02.2011 20:40:27 (muokattu 16.02.2011 20:43:17)
Vladi: E: Olikos sulla budjettia tolle vahvarille?

Vaivaiset... no, sanotaan, että alle 1000e pitäisi jäädä. Mielellään >900e, eli aika hankalassa tilanteessa olen. Mutta pitää vähän katsella noita Marsuja ja fiilistellä Screameria jne. Blackstarin HT-100 soundasi aika kivalta kun testasin vierivieressä Peavey 6505:n kanssa.

Btw, 6505:sta tietävät: kuinka lujaa kys.pelillä voi vetää ennen kuin clean-kanava alkaa särkemään? Eli olisko tuolla mahdollista pelata niin, että pitää clean-kanavan täysin cleanina, ei gainia, eli en käytä crunch-boostia, ja sitten pitäisin lead-kanavan über-särökanavana, eli periaatteessa mulla olis vaan 2 soundia vaffarista ja käyttäisin kevyempään rock-säröön erillistä säröpedaalia?

Kimurantti, mulle ehkä tärkein on se mättösärö, että se on hyvä. Mua ei haittaa lainkaan, vaikka vahvistimen cleanit olis jotenki "steriilit" tai kylmät tms, kunhan pysyy prkl puhtaana. Parhaat mättösäröt tähän asti ollu 6505:ssa, Blackstar hyvänä kakkosena, Screamer sitten jo vähän kauempana kolmosena. Eli pysyykö 6505 clean-kanava puhtaana kovillaki volumeilla?
"What a tool!"
aristoteles666
16.02.2011 20:40:41 (muokattu 16.02.2011 20:45:48)

kimurantti1: Sellaista vahvistinta ei olekaan, josta saisi uskottavan soundi sekä Akkadakkaan että Meshuggahiin. Ne soundit vaati lähtökohtaisesti niin erilaista perusvirettä vahvistimelta, että ei tule vaan tapahtumaan. Kantsii hommata vahvistin, joka toimii hyvin siinä musassa mitä eniten vetää.

triamp, ja siinä välissä voi soittaa countrya, bluesia tai beatlesiä ja hendrixiä.

edit. lisätty kanavat

abcd 2A
mesihukka 3B
country 1A
blues 1B
beatles 1B
hendrix 2B

3A:lla voi sitten vetää jotain muuta.
Music_Fighter
16.02.2011 21:03:57

Miikathebest: Ei DSL50:llä enää puolivälin jälkeen äänenvoimakkuus paljoa kasva.

Totta, kerran kokeilumielessä huomasin että ainakin nykyisillä päättäreillä äänenvoimakkuus lakkasi kasvamasta noin 6/10 paikkeilla, sit alkoi päättärisäröä tulemaan.
Music_Fighter
16.02.2011 21:07:40

Antti1: Jos tommonen Rampsalli on haettu soundi, niin samassa hintaluokassa VintageModern hoitaa kaiken ton DSL:n alueen DSL:ää paremmin. ;)

Päädyin DSL:ään koska sain sen halvalla ja sen voi biasoida helposti itse, ja halusin myös EL34-vahvarin. Muuten mulla olis varmaan VM.
kimurantti1
16.02.2011 22:15:48
aristoteles666: triamp, ja siinä välissä voi soittaa countrya, bluesia tai beatlesiä ja hendrixiä.

Triampia kokeilleena oon kovasti eri mieltä. Se ei olisi mun ensimmäinen valintani yhteenkään noista tyyleistä.
aristoteles666
16.02.2011 22:48:46

kimurantti1: Triampia kokeilleena oon kovasti eri mieltä. Se ei olisi mun ensimmäinen valintani yhteenkään noista tyyleistä.

kai sä laitoit sen päälle?
kimurantti1
16.02.2011 22:49:24
aristoteles666: kai sä laitoit sen päälle?

Katselin vierestä ja ihmettelin kun ei humppa soi.
P-man
16.02.2011 23:14:17
Jinxed: Vaivaiset... no, sanotaan, että alle 1000e pitäisi jäädä. Mielellään >900e, eli aika hankalassa tilanteessa olen. Mutta pitää vähän katsella noita Marsuja ja fiilistellä Screameria jne. Blackstarin HT-100 soundasi aika kivalta kun testasin vierivieressä Peavey 6505:n kanssa.

Btw, 6505:sta tietävät: kuinka lujaa kys.pelillä voi vetää ennen kuin clean-kanava alkaa särkemään? Eli olisko tuolla mahdollista pelata niin, että pitää clean-kanavan täysin cleanina, ei gainia, eli en käytä crunch-boostia, ja sitten pitäisin lead-kanavan über-särökanavana, eli periaatteessa mulla olis vaan 2 soundia vaffarista ja käyttäisin kevyempään rock-säröön erillistä säröpedaalia?

Kimurantti, mulle ehkä tärkein on se mättösärö, että se on hyvä. Mua ei haittaa lainkaan, vaikka vahvistimen cleanit olis jotenki "steriilit" tai kylmät tms, kunhan pysyy prkl puhtaana. Parhaat mättösäröt tähän asti ollu 6505:ssa, Blackstar hyvänä kakkosena, Screamer sitten jo vähän kauempana kolmosena. Eli pysyykö 6505 clean-kanava puhtaana kovillaki volumeilla?

Kaytettyna sais Engl Blackmoren alle 900e. Helvetin hyvasoundinen peli ja siita loytyy se puhdas clean ja kunnon mattosaro.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)