Aihe: Putki esivahvistin
1 2 3
_Tony_
26.03.2004 21:07:46
FoN, jos kiinnostaa niin yhdellä mun kaverilla olis Piranha myynnissä. Ainakin multa se pyysi 450 euroa. Itse diggasin siitä tosi paljon siiloin mulla sellainen oli. Parametrinen EQ on myös tosi ässä kun sitä oppii käyttämään. Lisäksi joku kaupitteli saksan Ebayssa Mesan Traxis 2.0:aa halvalla.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll … ;item=3713733019&category=46657
Long time Rocktron & Ibanez Endorser...
Olli S.
26.03.2004 22:40:56

FoN, jos kiinnostaa niin yhdellä mun kaverilla olis Piranha myynnissä. Ainakin multa se pyysi 450 euroa. Itse diggasin siitä tosi paljon siiloin mulla sellainen oli. Parametrinen EQ on myös tosi ässä kun sitä oppii käyttämään. Lisäksi joku kaupitteli saksan Ebayssa Mesan Traxis 2.0:aa halvalla.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll … ;item=3713733019&category=46657

Noita näyttäisi yleisestikin liikkuvan tuolla alta tonnin, mutta onko kellään tietoa, mihin nuo hinnat sitten oikeasti päätyvät?
Uusia musiikkinäytteitä!
_Tony_
27.03.2004 02:19:34
Jos haluat Triaxiksen, niin osta jos alle tonnilla saat. Suosittelisin kyllä myös sitä kaverilla myynnissä olevaa Piranhaa;-) Judut kuitenkin sijoittamaan vielä ainakin tonnin päättäriin ja saman verran skobeihin että tollaisesta etuvahvistimesta on mitään hyötyä.

Päättäriks suosittelen ilman muuta VHT:ta. Toisena Mesan 2:90:nen tai sitten ENGL:n 930:n. Skobeihin Vintage 30:stä tai Greenbackia. Mesan EV-kaapit on mun mielestä yliarvostettuja. Makuasioitahan nämä on, kunhan heitin.
Tubeman
27.03.2004 09:35:06
Digitaalietunenhan tää on. Putki on jotenkin soundia lämmittämässä (?). Säätövaraa on niin pirusti, parametristä pre ja post eq:ta. Preset on vaan paskoja mutta ite säätämällä saa ihmeitä aikaan ja netistä voi ainakin tässä online-versiossa hakea patcheja ja siirtää midipiuhan kautta. Ite tykkään soundeista, varsinaisesti mitään tarkkoja perinnesoundeja tuskin kannattaa hakea kun kuitenkin säröt muodostuu digitaalisesti. Toisaalta, eipä tää laite yritä väittääkään olevansa jotain mitä ei ole, niinkuin mallintavia vehkeitä valmistavat puljut tuppaa tekemään.

Sullahan taisi olla Mesan 50/50-pääte? Varmasti irtoaa raskaampi jytke kuin mun 20/20-päätteellä. Mutta tää on kyllä helvetin kompakti paketti.

Tuo tekstissäsi oleva kysymysmerkki soundin lämmityksen kohdalla on aiheellinen,nykypäivän laitesuunnittelu on mennyt aivan outoon suuntaan jos katsotaan halutun lopputuloksen määritteitä,ja sitten toteutustapaa,skitta puolellahan tarkoitus monesti on saada vanhantyyppistä
putkisoundia kaikkine epäpuhtauksineen joista sitten syntyy tuo korvia hivelevä soundi,vaan ongelmana on varmaan se,ettei osata suunnitella ruutupaperille yhtikäs mitään,ja
homma hoidetaan CAD-pohjaisella sydeemillä,joka tähtää optimaaliseen lopputulokseen,ts. lopputulos on signaaliprosessointia (digitaalista) ja mukaan sotketaan analogikomponentteja (esim yksi putki jolloin voi mainostaa putkisoundia..) lopputulos on melkoisen monimutkainen,koska signaaliketjussa pitää ensin AD-muuntimella saada signaali digitaaliseksi,jos putki on jostain syystä keskellä ketjua,pitää muuttaa digitaalisesta analogiseksi,tosin uskon tuon putken olevan etusessa viimeisenä,eli täytyy olla aika vahva uskossaan jos ottaa vakavasti sen saavan aidon kuuloisen putkisoundin aikaiseksi..
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa..
_Tony_
27.03.2004 10:56:46
Täytyy sanoa että mua ei kiinnosta pätkääkään onko joku vahvistin suunniteltu ruutupaperilla, CADilla, tai sitten vaikka röökiaskin kanteen. Huonosoundinen putkivahvistin on huonosoundinen vaikka voissa paistais. Aika paljon porukkaa jotka välttämättä haluaa esim. Vox:n styrkkarin, tai Gibson SG:n, etc. mutteivät kuitenkaan ymmärrä soundin päällä yhtään mitään. Näitä fakkiutumisia johonkin tiettyyn juttuun on paljon eikä kyetä näkemään metsää puilta. Mun mielestä nämä "kaikki DSP on paskaa" menee samaan kategoriaan.

Tekniikka on tekniikkaa ja hyvä soundi on hyvä soundi tulee se sitten miten tahansa.
Miikathebest
27.03.2004 11:33:54

Rocktronin sivuilla olevat ääninäytteet on joka tapauksessa hanurista. Hyvä esimerkki taas siitä, että outoa miten niihin ei panosteta.

Mitäköhän jupinaa tämäkin nyt on?
Minusta se prophesyn ääninäyte on ainakin erittäin hyvänkuuloinen.
http://www.proguitar.de/AudioDemo/m … mp-CD/Rocktron/RocktronProphesy.mp3
Ota se mikä on paras!
Miika Rocks It - Miika's Vision
Fortune
27.03.2004 11:36:48
Ei se Prophesyn yksi 12ax7-putki siitä mitään putkietusta tee, kun soundi käytännössä tehdään DSP:llä.

Sama kuin sanoisi Valvestatea putkietusella varustetuksi :)
"Look behind you, a three-necked guitar!"
FoN
27.03.2004 12:45:19
Kiitokset vinkeistä. Noita kunnon etusia tuskin pääsen
GASittamaan ennen kesäpalkkoja, mutta Hemmo, jos
kyllästyt Cream Machiinaasi niin kauppaa mulle. Voisin
kokeilla tuota näiden digivehkeideni lämmittämiseen.
Harmony-centralissa kovin kehoittelivat vaihtamaan stocki-
putket parempiin, joten kannattaa koittaa josko saisit
noin sitä kireyttä poistettua.
"there's no one in hell, all the devils are here." -WS
Tubeman
27.03.2004 14:38:26
Täytyy sanoa että mua ei kiinnosta pätkääkään onko joku vahvistin suunniteltu ruutupaperilla, CADilla, tai sitten vaikka röökiaskin kanteen. Huonosoundinen putkivahvistin on huonosoundinen vaikka voissa paistais. Aika paljon porukkaa jotka välttämättä haluaa esim. Vox:n styrkkarin, tai Gibson SG:n, etc. mutteivät kuitenkaan ymmärrä soundin päällä yhtään mitään. Näitä fakkiutumisia johonkin tiettyyn juttuun on paljon eikä kyetä näkemään metsää puilta. Mun mielestä nämä "kaikki DSP on paskaa" menee samaan kategoriaan.

Tekniikka on tekniikkaa ja hyvä soundi on hyvä soundi tulee se sitten miten tahansa.

Enpä kirjoittanut "kaikki DSP on paskaa" tai yritin välttää tätä
sävyä,DSP on tätä päivää ja tulee olemaan,mutta vertauskuvallisesti tämä nyky laitteiden kohdalla oleva tapa ilmoittaa joku vekotin putkivermeeksi vaikka siinä ei olisi kuin yksi putki hikisesti on sama kuin laittaisi purkkiin
jotain geeliä ja yksi puolukka ja mainostaisi sen olevan puolukka hilloa.Siis putkilaitteet putkilaitteina,ja hybridit omana luokkanaan.Tilanne on sama kuin takavuosien töllöjen kanssa,oli hipaisu näppäintä ja mainostettiin käänteen tekevää tekniikka ic-piireillä,ja olihan niitä joitain,ääni vt piiri,ja kanavanvalitsimen kaksi lisänä,mutta pääteasteissa jökötti vielä putket,niistä ei mainittu sanallakaan...
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa..
ReBeat
27.03.2004 14:58:40

Mitäköhän jupinaa tämäkin nyt on?

Njaa, ehkä huomautit ihan aiheesta. En muista kuulleeni tuota koko kappaletta, vaan pelkästään alun tunkkaisen osuuden ja feidauksen. Epäilen vahvasti sitäkin asiaa, että tuolla olisi kovin kauaa ollut kokonainen kappale :) Äänitysteknillisesti ja mp3:n kannalta äänenlaatu oli OK, mutta ei nuo soundit kovin putkipeliltä kuulostaneet IMHO. Yllättäen kuitenkin parasta antia oli 1:35 - 1:50 välillä oleva kevytsäröinen soolosoundi. Se oli oikein kiva. Cleanit ja hevimmät säröt kuulostivat digitaaliselta.
Tekemällä ei synny musiikkia.
hemmo
27.03.2004 15:43:41

mutta Hemmo, joskyllästyt Cream Machiinaasi niin kauppaa mulle.

Juuei, vastahan sen ostin. Jos nyt edes 2 päivää pitäisin omaisuutenani. 8-=

Harmony-centralissa kovin kehoittelivat vaihtamaan stocki-
putket parempiin, joten kannattaa koittaa josko saisit
noin sitä kireyttä poistettua.

Joo, luin samaa juttua. Pitää kokeilla.

Noita muuten näkee aika ajoin 50-100 e hintaan. Halapa.
Terve.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)