Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuopion musiikkilukio
1
Blacksymphony
08.02.2011 22:13:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi yhteishaut tällä neitosella edessä, ja mielessä on pyörinyt yhtenä vaihtoehtona Kuopion musalukio.
Kysymys kuuluukin, että miten vaikeaa sinne on päästä sisälle?
Välitodistuksessa lukuaineitten ka oli 7,75. Olen soittanut yli vuoden akustista kitaraa ja laulanut pikkutytöstä lähtien. Mutta kiitos ujouteni en missään kuorossa tai muussa sellaisessa ole ollut.
Kannattaako siis edes yrittää? Kovasti haluaisin päästä musiikkilinjalle, sillä musiikki on tosi lähellä sydäntä ja sen parissa haluaisin työskennellä tulevaisuudessa.
Ja pääsykokeista vielä, mitä kannattaisi soittaa/laulaa? Ja entäs se teoriaosuus, se mua huolettaa kaikista eniten. En ole kauhean hyvä teoriassa, joten pelkään että mun musalukiohaave kaatuu siihen.
 
SnowCrow
17.02.2011 01:07:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blacksymphony: Olisi yhteishaut tällä neitosella edessä, ja mielessä on pyörinyt yhtenä vaihtoehtona Kuopion musalukio.
Kysymys kuuluukin, että miten vaikeaa sinne on päästä sisälle?
Välitodistuksessa lukuaineitten ka oli 7,75. Olen soittanut yli vuoden akustista kitaraa ja laulanut pikkutytöstä lähtien. Mutta kiitos ujouteni en missään kuorossa tai muussa sellaisessa ole ollut.
Kannattaako siis edes yrittää? Kovasti haluaisin päästä musiikkilinjalle, sillä musiikki on tosi lähellä sydäntä ja sen parissa haluaisin työskennellä tulevaisuudessa.
Ja pääsykokeista vielä, mitä kannattaisi soittaa/laulaa? Ja entäs se teoriaosuus, se mua huolettaa kaikista eniten. En ole kauhean hyvä teoriassa, joten pelkään että mun musalukiohaave kaatuu siihen.

 
Muistaakseni 7,2 on keskiarvoraja musluun. Jos laulat hyvin niin helposti pääset sisään. :) Ei siellä ole teoriakokeita pääsykokeissa, kaks lyhyttä laulua mitkä pitää laulaa siellä + instrumenttikoe. Jos sä haet laululla ja kitaralla niin sut sulla varmaan pitää olla kans joku omavalintainen laulu lisäks. Sit siellä on vielä haastattelu, jossa vaan kannattaa sanoo että tää on ainoo paikka minne haluu ja muu on paskaa. :)
 
Pääsykoebiiseiks kannattaa valita ihan mitä ite tykkää soittaa/laulaa, missä vaan parhaiten tulee esille mihin pystyt.
 
Teoriaa oppii sitten siellä koulussa. :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «