Aihe: Yhden miehen vehkeet
1 2 3 4
baron
24.03.2004 23:29:54

Näissä "yhden-miehen -bändeissäkin " on sellaisiakin jotka osaa "oikeastikin" soittaa ja sitten on sellaisia jotka tyrkkää korpun koneeseen ja painaa play-nappulaa.Väitän kuuluvani ensinmainittuihin.

Ja sitten kolmas laji: Piano on ihan oikea soitin, jolla on kaunis ääni eikä tarvitse mitään rytmikoneita eikä sämpleja vaan riittää yksin sellaisenaankin mihin vain.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa
Fuzzy Boner
24.03.2004 23:30:21
Ja sitten kolmas laji: Piano on ihan oikea soitin, jolla on kaunis ääni eikä tarvitse mitään rytmikoneita eikä sämpleja vaan riittää yksin sellaisenaankin mihin vain.

Täytyy tuata pianoa joskus kokeilla
Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron!
MUUDI
24.03.2004 23:38:41
eiks nää oneman miähet o vähän niinkun entis ajan posetiivareita vai mikä se veivin pyärittäjä oli?eiku posetiivari tais ollakin duo osastoo ku sil oli se apina aina messis...
poppamies
25.03.2004 08:04:56

Täytyy tuata pianoa joskus kokeilla

No kannattaneeko tuo? Virityspilliä on paljon kätevämpi raahata mukana kuin joku helevetin flyygeli....
"G-strings are for strippers"
KoskPaavo
25.03.2004 08:34:13
Niin, mites on Baron ,onko sulla oma sähköpiano mukana vai soitatko talon pianolla kun sulle tulee pianistikeikka?. Ne on mielestäni äärimmäisen harvoin sellaisessa vireessä että tulis minkäänlaista fiilistä edes kokeilla.
Soittaja selviää aina.
baron
25.03.2004 09:21:21 (muokattu 25.03.2004 09:37:32)

Niin, mites on Baron ,onko sulla oma sähköpiano mukana vai soitatko talon pianolla kun sulle tulee pianistikeikka?. Ne on mielestäni äärimmäisen harvoin sellaisessa vireessä että tulis minkäänlaista fiilistä edes kokeilla.

Jollen ehdi etukäteen kokeilemaan, aina oma piano mukana. Harvoin ovat siinä kunnossa, että viitsii käyttää, joskus on ja silloin akustista mieluummin.

Edit: Joskus "päässyt" keikalle paikkaan, jossa talon puolesta oikea vireessä oleva flyygeli ja siitä ei keikka enää parane!
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa
Fuzzy Boner
25.03.2004 11:47:46

Baron vois kirjoittaa raideriin, että viritettävä keikkapäivänä.
baron
25.03.2004 12:33:00

Baron vois kirjoittaa raideriin, että viritettävä keikkapäivänä.

Hyvä idis, mä oon jossain sellaisen raiderin nähnytkin:-)
Fuzzy Boner
25.03.2004 12:37:20
Hyvä idis, mä oon jossain sellaisen raiderin nähnytkin:-)

COB-miitissä?
baron
25.03.2004 12:41:04 (muokattu 25.03.2004 12:44:50)

COB-miitissä?

Ei, siinä oli vain maininta juomista ja tytöistä. Soitosta ja soittimista ei puhuttu mitään.
Fuzzy Boner
25.03.2004 12:42:50
Ei, siinä oli vaan maininta juomista ja tytöistä. Soitosta ja soittimista ei puhuttu mitään.

onneks
Fred Riksberg
25.03.2004 21:57:49
Jep. minulla on kohtuullisen tanakka Pa - samaa käytän sekä yksin, että bändikeikalla. Yhden miehen bändihän joutuu kuulostaakseen "hyvältä" toimimaan niin kuin bändikin, eli laadukas ja riittävän tehokas äänentoisto pitää olla, eihän se muuten kuulosta esiintymispaikalla hyvältä. Lisäksi yhden miehen keikkoja on myös tosi suurissa paikoissa, joten reserviä tehoissa pitää olla.

Peruskampe:

- Korg PA80
- Korg i5s
- Yamahan 800 watin aktiivisubbari
- Peaveyn 800 watin mikserivahvistin
- EV:n sx 200 yläpäät
- Akg:n headset laululle

Markku

- lisäksi käytän

No kerro nyt sitten mitä sä käytät lisäks mikäli itkultas kykenet
baron
25.03.2004 22:03:11

Mä teen tätä hommaa vain huvikseni, eikä mun leipä oo tästä kiinni, lähinnä menoja aiheuttaa.

Kyllä mä aluksi ihastuin OMB-keikkoihin, kun kone antoi ison swing-band säestyksen ja mä yhdellä sormella soitin siihen trumpettisoolon.

Sit mä keksin, että voin jättää koneen soimaan ja haen hyvännäköisen naisen tanssimaan.

Mutta kun uutuuden viehätys meni ohi, niin mä teen mun OMB-keikat pelkällä pianolla.
isojussi
26.03.2004 00:57:27
Näissä "yhden-miehen -bändeissäkin " on sellaisiakin jotka osaa "oikeastikin" soittaa ja sitten on sellaisia jotka tyrkkää korpun koneeseen ja painaa play-nappulaa.Väitän kuuluvani ensinmainittuihin.

Kumpiis mä kuulun, kun mun taustat tulee kovalevyltä?

;o)

On tosin perskeleen vaikee ottaa sointuja samalla, kun soittaa pasuunaa...

Tein joskus yhdelle ukolle sekkaritaustoja (tai kävin ohjelmoimassa sen technicksin modulia) hänen trio keikkojaan varten. Satuttiin sitten kerran vaimon kanssa samaan aikaan erään ostoskeskuksen aulaan, kun ko. mestari soitti bändeineen tanssimusiikkia ohikulkijoille - oikein siis ko. kauppakeskuksen tilaamana. Menossa oli joku swingifoxi, kuiskaten muistaakseni. Vaimo halus, että hiihdellään nyt mekin vähän, kun on tuttujakin oiken soittamassa. Tottahan oma sekkarinin tunnistin, mutta sitten meni rouvallakin "jalat sekasin" kun kiipparisoolon aikan tokaisin: "Tossa kohtaan mä vedin kyllä vähän väärin!". Ukko oli soittavinaan ja antoi koneelta tulla mun hätspikaa soittaman juostenkustun soolon, jonka luulin jäävän vain häntä varten soolonpaikkaa merkkaamaan. Setä sitten vaan hymyili ja liikutteli karvaisia kätösiään kiiparin koskettimien päällä, mikä selittikin sitten itsetehdyn täysleveän vanerinuottitelineen....
Osta mut - ma olen kaupan!
KoskPaavo
26.03.2004 06:06:04
No kyllähän pasuunan soitto tietysti oman taitonsa vaatii,ei siinä mitään.
Mä en ole koskaan soittanut keikan aikana muuta kun tätä yhtä peliä, kyllä siinä haastetta riittää. Esim. "Toiset meistä"-biisissä on mulle niin vaikeat soinnut että saa melkoisia "rypäleitä " sormistaan suunnitella että bassoääniä myöten oikein menee.
Hanurilla soitetaan hanurin ääniä , pasuunalla pasuunan ääniä ja kiipparilla soitetaan kiipparin ääniä, en ole oikeastaan koskaan osannut ottaa hirveätä pulttia siitä mitä jokin jäljittelemäni soittimen "oikea" taitaja asiasta ajattelee.
Soittaja selviää aina.
isojussi
26.03.2004 17:51:31
No kyllähän pasuunan soitto tietysti oman taitonsa vaatii,ei siinä mitään.

Ja se hauskuus on siinä, että saa soittaa kaikkee "kivaa". Jos on yksin, niin soolonpätkiä - jos on joku toinen solistina (silloin tällöin tehdään erään laulajan ja kitaristin kanssa sekkaritriokeikkoja), niinsaapi tipsautella mukavia riffejä obligaattoja tai laulella taustoja. Ja koskaan ei jumalauta tultu kehuun, että "kyllä se on hienoo, kun on oikein kosketinsoittimet! Ne on niin komeita ja niissä on niin kaunis äänikin!" Pasuunoita jaksaa yleisö kyllä käydä ihmettelemässä.

Mä en ole koskaan soittanut keikan aikana muuta kun tätä yhtä peliä, kyllä siinä haastetta riittää. Esim. "Toiset meistä"-biisissä on mulle niin vaikeat soinnut että saa melkoisia "rypäleitä " sormistaan suunnitella että bassoääniä myöten oikein menee.

Siinä ei paljon enää tarvii muuhun keskittyä. Vaatii oman ammattitaitonsa sekin.

Just toi autenttinen bassolinja- / rumpukomppiosasto oli se syy mikssiirryin keyboardista sekkareihin. Mun mielestä one man bändin yks juju on matkia alkuperäistä soitantaa mahd. hyvin - mieluiten kevyesti karrikoiden ja just ne muutamat pikku "biisiomaisuudet" poimien.

Hanurilla soitetaan hanurin ääniä , pasuunalla pasuunan ääniä ja kiipparilla soitetaan kiipparin ääniä, en ole oikeastaan koskaan osannut ottaa hirveätä pulttia siitä mitä jokin jäljittelemäni soittimen "oikea" taitaja asiasta ajattelee.

Mitä suotta. Kysymysähän on just "apinointikoneen" soittaminen (siis positiivisessa mielessä sanottuna). Siitä vaan ja koetat vaan matkia originaalin soittimen meininkiä....
isojussi
27.03.2004 00:27:37
Tästä tuleekin hyvä;"Apinointikoneen soittaminen posEtiivisessa mielessä"

Mä voin pitää mukia, jos löytyy tarpeeks suuri pillerihattu.
poppamies
27.03.2004 07:13:43

On tosin perskeleen vaikee ottaa sointuja samalla, kun soittaa pasuunaa...

No mistä sinä sen tiedät kun et oo koskaan kokeillut. Vähän vois yrittää...
"G-strings are for strippers"
isojussi
27.03.2004 12:24:54
No mistä sinä sen tiedät kun et oo koskaan kokeillut. Vähän vois yrittää...

Ei, kyllä mä puhun kokemuksesta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)