Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: soundcraft k1
1
pharaox
13.02.2011 21:07:38 (muokattu 15.02.2011 23:40:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kokemuksia kyseisestä pöydästä. Vastatkaapa rohkeasti.
Niin ja kyse on vuoden 1995 K1 pöydästä!
 
digillä pärjää ja analogilla korjataan.
Larssen
14.02.2011 10:17:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhan liiton pöytä ja toimii etupäässä ihan mainiosti. Hyvä-ääninen vehjes. Auxit hieman rajalliset määrältään ja vaihtonapilla aux 5+6... Insertit ovat juuri päinvastoin kuin useimmissa nykyvehkeissä; tip = paluu ja ring = lähtö. Tämä siis saattaa aiheuttaa hikikarpaloita ellei ole valmistautunnu vetoon etukäteen. Ulkopuolinen virtalähde ja kaikenkaikkiaan tehty vielä kunnon osista.
Kyllä tällä vetää pienempiä juttuja (meil yksi 16ch) ja nykyään varakoneena.
L
 
pharaox
15.02.2011 20:38:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo,toi aux hommeli on miinusta, mutta laitoin uuden kyselyn jos modifiois noita auxeja että ne eivät pelaisi noilla shifteillä. Siis aux 3 vaihtuu vitoseks ja aux 4 to 6
Laittais ne tupla potentio metreillä että kaikki kuus auksia olisivat käytössä ainakin laulu kanavilla saman aikaisesti.
 
digillä pärjää ja analogilla korjataan.
jorma666
15.02.2011 21:07:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pharaox: joo,toi aux hommeli on miinusta, mutta laitoin uuden kyselyn jos modifiois noita auxeja että ne eivät pelaisi noilla shifteillä. Siis aux 3 vaihtuu vitoseks ja aux 4 to 6
Laittais ne tupla potentio metreillä että kaikki kuus auksia olisivat käytössä ainakin laulu kanavilla saman aikaisesti.

 
Tai sitten vaan splittaat sen laulun vaikka toiseen kanavaan.
 
we call it music - they call the cops
pharaox
15.02.2011 21:57:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vhaivala: Tai sitten vaan splittaat sen laulun vaikka toiseen kanavaan.
 
no niin mä olen tehnytkin että olen saanut eguttaa etupäästä monitorin ainakin pääholistille mutta nyt katosin kartalta.Kerro lisää.jos mä splittaan jo yhden kerran että saan equttaa pääsolistin neljään monitori ryhmään niin pitääkö spilitata vielä kolmannelle kanavalle!? ei ymmarrä. liki 40 kuumetta. Mutta kiitos
 
digillä pärjää ja analogilla korjataan.
rintapek
15.02.2011 22:08:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pharaox: ei ymmarrä. liki 40 kuumetta. Mutta kiitos
 
No, mä en tiedä, mut villisti veikkaan, et alunperin tommoinen 3/4 + 5/6 vaihto on tehty ihan vaan vaik kahden eri efektilaitteen ruokkimiseen. No tietty miksei jossain määrin joissain tilanteissa vaik monitoreille, en mä tiedä. Vehkees on neljä auxia ja apuauxeina 5 ja 6. Signaali kandee splitata, ennenko niit voi käyttää.
 
One kind of music only - the good kind
stnprkl
15.02.2011 22:09:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pharaox: no niin mä olen tehnytkin että olen saanut eguttaa etupäästä monitorin ainakin pääholistille mutta nyt katosin kartalta.Kerro lisää.jos mä splittaan jo yhden kerran että saan equttaa pääsolistin neljään monitori ryhmään niin pitääkö spilitata vielä kolmannelle kanavalle!? ei ymmarrä. liki 40 kuumetta. Mutta kiitos
 
Niin että vetelet niihin sun FX auxeihin siitä kanavasta kun menee PA:han ja niihin monitoriauxeihin siitä splitatusta. Ei tohon lautaan tuu kuitenkaan yli kuutta auxia vaikka ne potikat siihen kolvaisitkin.
 
Viltsu audiokantaja
jorma666
15.02.2011 22:13:44 (muokattu 15.02.2011 22:14:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pharaox: no niin mä olen tehnytkin että olen saanut eguttaa etupäästä monitorin ainakin pääholistille mutta nyt katosin kartalta.Kerro lisää.jos mä splittaan jo yhden kerran että saan equttaa pääsolistin neljään monitori ryhmään niin pitääkö spilitata vielä kolmannelle kanavalle!? ei ymmarrä. liki 40 kuumetta. Mutta kiitos
 
Sitä lähinnä tarkoitin, ettei tarvi välttämättä koko pöytää alkaa modaamaan jos tarvii vaan yhtä-kahta kanavaa ajaa auxeihin vähän monipuolisemmin. Esimerkiksi, jos splittaat laulun kahteen kanavaan, niin toista kanavaa ajat PA-tarpeisiin (efektisyötölle esim aux 5-6) ja toista kanavaa pelkästään monitoria varten (esim aux 1-4). Vai oliko tuossa jotain vielä monimutkaisempaa mikä multa meni ohi?
 
edit. jumalauta kun on vikkelää porukkaa
 
we call it music - they call the cops
pharaox
15.02.2011 22:17:55 (muokattu 15.02.2011 22:18:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Niin että vetelet niihin sun FX auxeihin siitä kanavasta kun menee PA:han ja niihin monitoriauxeihin siitä splitatusta. Ei tohon lautaan tuu kuitenkaan yli kuutta auxia vaikka ne potikat siihen kolvaisitkin.
 
Joo,nyt kässäsin . eli päämikrofonitulosta ajan efektejä 5 ja 6 auxseista ja sitten aux 1,2,3,4 monitoriin siitä splitatusta. Menikö oikein?
 
digillä pärjää ja analogilla korjataan.
stnprkl
15.02.2011 22:35:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pharaox: Joo,nyt kässäsin . eli päämikrofonitulosta ajan efektejä 5 ja 6 auxseista ja sitten aux 1,2,3,4 monitoriin siitä splitatusta. Menikö oikein?
 
Näin juuri
 
Viltsu audiokantaja
rintapek
15.02.2011 22:56:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pharaox: Vastatkaapa rohkeasti.
 
Ettei menis kauheesti offtopikiksi, ni oliko siis orkkiskysymys se, et onko vehje lelu vai käyttöpeli?
Näin hömelön harrastehumppaajan näkökulmasta mä voin kertoa, et mun mielestä vehje on harvinaisen kaukana lelusta.
 
One kind of music only - the good kind
pharaox
15.02.2011 23:01:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Ettei menis kauheesti offtopikiksi, ni oliko siis orkkiskysymys se, et onko vehje lelu vai käyttöpeli?
Näin hömelön harrastehumppaajan näkökulmasta mä voin kertoa, et mun mielestä vehje on harvinaisen kaukana lelusta.

 
No kysymyshän oli tosin että minkälainen peli toi k1 on. eli harhauduttiin vähän. Mulla on uudempi kysely aux aiheesta. Mutta tosin käsitys on minullakin että toi K1 on ihan passeli peli varsinkin etusiltaan ja eqltaan:)
 
digillä pärjää ja analogilla korjataan.
rintapek
15.02.2011 23:14:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pharaox: Joo,nyt kässäsin . eli päämikrofonitulosta ajan efektejä 5 ja 6 auxseista ja sitten aux 1,2,3,4 monitoriin siitä splitatusta. Menikö oikein?
 
Mitkä ny sit olikaan pre ja post, mä ny en ulkoa todellakaan muista. Ehkäpä kandee manuskasta tsekata, jos aikoo tietää mitä meinaa tehdä.
 
One kind of music only - the good kind
pharaox
15.02.2011 23:33:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Mitkä ny sit olikaan pre ja post, mä ny en ulkoa todellakaan muista. Ehkäpä kandee manuskasta tsekata, jos aikoo tietää mitä meinaa tehdä.
 
eli pre on aux lähtö ennen equa ja sit pre egun jälkeen.
 
digillä pärjää ja analogilla korjataan.
rintapek
16.02.2011 00:11:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pharaox: eli pre on aux lähtö ennen equa ja sit pre egun jälkeen.
 
Ton ko lukee, ni meist toinen on kuumeessa ja toinen kännissä ja molemmat sit varmasti pitää paikkansa.
 
One kind of music only - the good kind
Pauli Lappalainen
16.02.2011 08:38:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Mitkä ny sit olikaan pre ja post, mä ny en ulkoa todellakaan muista. Ehkäpä kandee manuskasta tsekata, jos aikoo tietää mitä meinaa tehdä.
 
Pre tai post fade siis signaali otetaan ennen tai jälkeen kanavaliu'un ja pre tai post EQ on siis joko ennen tai jälkeenkanava eq:n.
 
Tuo K1 on soiva peli jos on jonkinlaisessa kunnossa ja perinteisestä Soundcraft soundista tykkää.
 
Jos värkissä on stereo-input kanavia , niin niiden aux-reititys poikkeaa aikalailla tuosta tavallisesta mono-input kanavasta.
 
Manuaalista selviää:
 
http://www.soundcraft.com/downloads … hfile.aspx?cat_id=user_guides&id=99
 
pharaox
16.02.2011 10:21:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Pre tai post fade siis signaali otetaan ennen tai jälkeen kanavaliu'un ja pre tai post EQ on siis joko ennen tai jälkeenkanava eq:n.
 
Tuo K1 on soiva peli jos on jonkinlaisessa kunnossa ja perinteisestä Soundcraft soundista tykkää.
 
Jos värkissä on stereo-input kanavia , niin niiden aux-reititys poikkeaa aikalailla tuosta tavallisesta mono-input kanavasta.
 
Manuaalista selviää:
 
http://www.soundcraft.com/downloads … hfile.aspx?cat_id=user_guides&id=99

 
tätä juuri tarkoitin:)
 
digillä pärjää ja analogilla korjataan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «