Aihe: Kellään muulla alkanut tullissa asioidessa keittämään?
1
kivi
26.03.2004 20:25:49
Suojatyöpaikka:-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Nuuskamuikkunen
26.03.2004 20:34:35
Juuri näin. Aika normaalia toimintaa. Kuopiossa saa samanlaista palvelua. Homma niin kuin toimii, eli ei.
Kahvi on hyvää, mutta tee on parasta.
poppamies
26.03.2004 21:03:44

No joo vähän samanlainen asenne kuin autokatsastuksessa siihen aikaan kun oli valtion hommia. Ota tai jätä menttaliteetti. Pitäisi vissiin yksityistää koko tulli ja miks ei esim. verohallinto ja AKE samalla...
"G-strings are for strippers"
kiriminni
26.03.2004 22:05:42
Ettekste ny juipit vieläkään oo oppinu miten virkamiesten kanssa ollaan?Pitää olla nöyrä ja ehdottomasti tyhmempi kuin kassaneiti.
Heti kun alat esittämään viisasta...no ed.jutussahan se näkyi miten
siinä käy,kun alkaa niiden kanssa viisastelemaan.
Nuuskamuikkunen
27.03.2004 01:26:27
Ettekste ny juipit vieläkään oo oppinu miten virkamiesten kanssa ollaan?Pitää olla nöyrä ja ehdottomasti tyhmempi kuin kassaneiti.
Heti kun alat esittämään viisasta...no ed.jutussahan se näkyi miten
siinä käy,kun alkaa niiden kanssa viisastelemaan.

Eipä tuossa nyt ilmeisesti mitään viisastelua ollut, vaan ihan tavallista asioiden hoitamista.
Kahvi on hyvää, mutta tee on parasta.
Billsner
27.03.2004 08:55:38

Minun mielestä asia on toisinpäin. Pitää puhua kapulakieltä ja esittää viisaampaa mitä virkamies. Jollei mikään muu auta niin palkkaa motoristijengi kymmeneksi minuutiksi selkäsi taakse sillävälin kun asioit virkemiehen kanssa.
Holy Stratocaster+5
seeprahim
27.03.2004 12:25:41
Jollei mikään muu auta niin palkkaa motoristijengi kymmeneksi minuutiksi selkäsi taakse sillävälin kun asioit virkemiehen kanssa.

..ja johan alkaa homma luistaa?
hop hop hopping down the bunny trail
jari
27.03.2004 12:31:47
oliko keskiviikko ja aamupäivä?
Sertzo S
27.03.2004 13:05:09 (muokattu 27.03.2004 13:06:27)
Jos olette käyneet Venäjällä ja olleet tullijonossa, kuten minä monta monituista kertaa alkaen v-94 niin tietäisitte mitä on odottaa tuntikausia jonoissa. Ja ne tullimuodollisuudet ja säännöt kun muuttuivat tavan takaa. Kerran sain huippusakot, kun oli noita ruplia unohtunut taskuun ja jouduin yllätystarkastukseen paluureissulla. Vitutti ankarasti! Mutta Laatokan-Karjala ja Viena ovat silti käymisen arvoisia seutuja. Aion käydä edelleenkin ja ovathan nuo tullimuodollisuudet sielläkin jo helpottuneet alkuajoista paremmiksi.
Aardfather
28.03.2004 07:11:50
Jos olette käyneet Venäjällä ja olleet tullijonossa, kuten minä monta monituista kertaa alkaen v-94 niin tietäisitte mitä on odottaa tuntikausia jonoissa. Ja ne tullimuodollisuudet ja säännöt kun muuttuivat tavan takaa. Kerran sain huippusakot, kun oli noita ruplia unohtunut taskuun ja jouduin yllätystarkastukseen paluureissulla. Vitutti ankarasti!

Sakot kun oli ruplia taskussa? Nyt en oikein ymmärtänyt, Siinä ei kyllä ole mitään laitonta että on rahaa taskussa.

Olen muuten kerran 80-luvun lopulla ollut jonossa Saksassa moottoritien tullipisteen jonossa ja meni aivan helkutin kauan ennenkuin jono liikkui mihinkään ja tullipisteeseen asti pääsemiseen. Ihmiset ulkoilivat siinä jonottaessaan, kävivät juttelemassa toisilleen, söivät eväitään ja tekivät ties mitä. Ei voi ymmärtää sellaisia käytäntöjä kyllä.

- Aardfather
Mättöpiiska
28.03.2004 12:03:06 (muokattu 28.03.2004 12:03:58)
Sakot kun oli ruplia taskussa? Nyt en oikein ymmärtänyt, Siinä ei kyllä ole mitään laitonta että on rahaa taskussa.

Ymmärtääkseni Venäjälle tuli jossain vaiheessa tällainen säädös, että ruplia ei saa viedä rajojen ulkopuolelle. Ainakaan kuka tahansa.

Korjatkaa jos olen väärässä.
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" - Matti Nykänen
Dumb
28.03.2004 12:08:36

Ymmärtääkseni Venäjälle tuli jossain vaiheessa tällainen säädös, että ruplia ei saa viedä rajojen ulkopuolelle. Ainakaan kuka tahansa.

Näin minäkin olen käsittänyt.
MrShaft
29.03.2004 01:38:08
Myös Helsingin tulli Pasilassa, my ass!!!

MrS
Chrissie
31.03.2004 18:51:09 (muokattu 31.03.2004 18:59:32)
Hmm... Jyväskylän tullia en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta kyllä pelkästään tuo Matkahuoltokin tuossa paikallisen Matkakeskuksen vieressä saa jo veren kiehumaan. Viime kesänä jouduin joitakin kertoja siellä asioimaan ja aina törmäsin samaan vanhaan eukkoon, joka ei näyttänyt oikein suomeakaan ymmärtävän. Varmaan se kyttäsi minua jossain oven raossa ja kipaisi heti tiskille palveleen, kun näki minun olevan tulossa *mutisee manauksia*

Paketit oli aina jo etukäteen maksettu, aina silti urputettiin maksuista, kuiteista yms. Sitten kun ensimmäisellä kerralla nätisti yritti kysyä, että missäköhän ihmeessä se minun pakettini on niin vastaukseksi tuli mulkaisu ja lause: "Etkö sinä helkutti osaa silmilläs katsoa?"

Ehkä en sitten osannut, kun kerta ensimmäistä kertaa uudessa paikassa asioin ja kaikki oli vielä hujan hajan muuton jäljellä...

Yllättävää kyllä, asiointi oli paljon helpompaa, jos paketteja pisti matkaan. Tosin siinä oli kyllä aina eri henkilökin vastaanottamassa :)

Mielenkiintoista olisi nähdä millaista palvelua mahtaisin saada osakseni sitten paikallisessa tullissa.
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)