Aihe: Diileri tori-palstalla!!
1 2 3
Pitkavirta
26.03.2004 17:07:39
Kuinkakohan paljon huuto.nettiin/keltaiseen pörssiin/torille laitetaan myyntiin puhallettua kamaa?
Jani The Rock
26.03.2004 17:28:01

Tuoltahan noita "vastaavien" hintoja voi vertailla:
http://www.helsinginhuutokauppakamari.fi/hhk/luettelot.html

Esim:
1 SÄHKÖKITARA ARIA PRO II ZZ CUSTOM PINTAVIKOJA, LAUKKU 185 e
(Onkohan sama ZZ?)

Aivan varmasti on sama ZZ, kun näitä ei ole liikkeellä juuri ollenkaan. Deluxe-malleja kyllä näkee joskus, mutta Customeita ei. Mutta tuota pintavikajuttua en käsitä, mielestäni skeba oli oikeinkin hyvässä kunnossa tuon ikäiseksi. Katsoin että pyydetty hinta kannatti maksaa, koska mukana tuli laukku jollaista olen myöskin etsinyt pitkän aikaa. Se olisi jo yksinäänkin maksanut pitkän pennin, jos olisin semmoista edes koskaan löytänyt. Ja maksettavahan se oli, muuten olisi kitara jäänyt saamatta... 8-) Ja on muuten mahtava peli.

Eikä siinä mitään, olen mäkin halvalla ostamiani tai lahjaksi saamiani tavaroita myynyt etiäppäin...
Rough and tough and plenty mean.
kulmahiomakone
26.03.2004 17:42:03
Sehän on vain positiivinen asia, että joku saa liikkeelle varastoissa pölyttynyttä tavaraa. Ja jos kyseinen diileri vielä hoitaa asiakassuhteensa hyvin, niin mikäs sen parempi? Rispektiä.

Sitä paitsi mitä enemmän tarjontaa, sitä alemmat hinnat. Se on hyvä juttu varsinkin kun katselee noita torin pyyntejä. Käytetystä pitäisi maksaa uuden hinta, sitäkö tässä halutaan?
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
Abraham
26.03.2004 17:55:44 (muokattu 26.03.2004 17:56:19)
Tuoltahan noita "vastaavien" hintoja voi vertailla:
http://www.helsinginhuutokauppakamari.fi/hhk/luettelot.html

Hieman topiicista poiketen

Huutokaupattavana on Mesa/Boogie Quad Preamp.
Lähtöhinta vähän reilu 500€. No onneksi olen pennitön ja suruton =)
roger roger alfa zulu
Jani The Rock
26.03.2004 18:00:15

Jaa sinä sen sitten ostit... perhana, The Rock!!

Hii, minähän se! Nyt on sitten jo kaksi ZZ:aa. Saagelsson, kerran olisi ollut myynnissä ZZ Bladerunner, mutta silloin ei ollut latiakaan rahaa...

Mutta tosiaan. Ymmärrän kyllä tietyllä tavalla myös threadin aloittajan pointin. Toisaalta mistään rahastuksesta ei kuitenkaan mielestäni ole kyse, koska mitään törkeitä sikahintoja ei ko. heppu pyydä. Ja suht erikoisiakin vermeitä on myynnissä ollut, joten hyvä jos vaikka sitten näinkin kulkeutuvat tarvitseville ja haluaville. Siihen en rupea ottamaan kantaa, pitäisikö tämä lukea jotenkin "ammattimaiseksi" toiminnaksi. Siihen kysymykseen saavat vastailla näitä asioita paremmin tuntevat tahot.

Henkilökohtaisesti huomattavasti enemmän vituttavat nuo tarjousten pyytäjät ja huuto.net -liipparit. Saatana jos ei ole pokkaa laittaa hintaa myynti-ilmoitukseen niin sitten ei tartte laittaa ilmoituksia lainkaan.
Rough and tough and plenty mean.
Sintti
26.03.2004 18:11:17
Hyvä se minusta ainakin on, että tulee vähän erilaistakin kamaa myyntiin Torille.. :)
Humppaa taikka kuole...^_^ prkl...
Mark-Ken
26.03.2004 18:15:12
Eihän siinä kaverissa ole mitään vikaa. Mikäs siinä, jos haluaa tarjota meille hyvää kamaa. Ollaan onnellisia.
DeWilde
26.03.2004 18:28:39 (muokattu 26.03.2004 18:28:59)
Nämä kitarat löytyivät 17.3. pidetystä huutokaupasta.
http://www.helsinginpantti.fi/cgi-b … 323_103225&pv=17.3.2004&k=1

1 SÄHKÖKITARA IBANEZ JEM JAPAN PINTAVIKOJA 480 e
LAUKKU
1 SÄHKÖKITARA JACKSON PS-4 200 e
LAUKKU VIALL

Ja kas kummaa! Toriltakin löytyi täysin samanlaiset kitarat.
Tosin Jemistä pyydetään 850€ ja Jacksonista 300€. Jokainen voi itse miettiä, tuntuvatko nämä myyntihinnat kohtuuttomilta. Itse harkitsisin kahdesti ennen kuin ostaisin tältä "diileriltä" mitään. Kiertelisin mieluummin itse huutokauppoja, jos vaikka onnistuisin löytämään jotain arvokasta.
Tämä kirjoitus on 99% varmuudella WANHA!!!!!!!!!!!111111
Ben_D
26.03.2004 18:32:59

Ei haittaa sitten yhtään. Mitä sitten vaikka ostais perähikiän huutokaupasta tavaraa ja myy sitä täällä??? Ja jos businesta tekee niin mielelläänhän sitä ottaa omansa pois ja vähän voittoakin.
Jiaster
26.03.2004 18:59:23

Ei haittaa pätkääkään. Eihän sitä ole pakko ostaa jos hinta ei miellytä.
-tässä nyt ei lue mitään kovin tärkeää-
Trebla
26.03.2004 19:09:50
Ainakin näyttäisi, että tuo Kallion Jani ainakin on ollut tyytyväinen ostokseensa. Eli hinta ja tarve ovatten kohdanneet toisensa. Tietysti, olisihan se ollut mukava varmaan saada tuolla huutokaupankin hinnalla.

Paree kait kuitenkin, että joku edes keräilee ja pistää eteenpäin. Täällä varmasti ilmoitus löytää suuremman yleisön kuin jossain huutokaupan sivulla.

Eikä sinne huutokauppaan ole kielletty menemästä.
Kannattaa myös joskus kysellä kanikonttorista huutokaupan jälkeen. Ainakin jos jotain vähän erikoisempaa etsii. Tuossa kuukausi pari sitten ainakin Tampereen arvopantissa oli joku seitsenkielinen vasuri joka oli jäänyt huutamatta. (Ei ollut enää tänään kun pirruuttani soittelin)
Hei, täällähän on jo joku!
kulmahiomakone
26.03.2004 19:46:14 (muokattu 26.03.2004 19:47:48)
1 SÄHKÖKITARA IBANEZ JEM JAPAN PINTAVIKOJA 480 e
LAUKKU
1 SÄHKÖKITARA JACKSON PS-4 200 e
LAUKKU VIALL

Ja kas kummaa! Toriltakin löytyi täysin samanlaiset kitarat.
Tosin Jemistä pyydetään 850€ ja Jacksonista 300€. Jokainen voi itse miettiä, tuntuvatko nämä myyntihinnat kohtuuttomilta. Itse harkitsisin kahdesti ennen kuin ostaisin tältä "diileriltä" mitään. Kiertelisin mieluummin itse huutokauppoja, jos vaikka onnistuisin löytämään jotain arvokasta.

Itse en osaa sanoa hintojen kohtuuttomuudesta, kun ovat ilmeisesti hevikeppejä, josta johtuen minulla ole mitään käsitystä mitä tuollaisista kannattaisi maksaa. Sillä, joka tuollaista on ostamassa, arvattavasti on jokin käsitys siitä, mitä kyseisistä kepeistä kannattaa maksaa. Eikä kukaan varmasti maksa kepeistä enempää kuin niiden arvon. Joten mikä tässä on ongelma? Torilla pyydetään yhdestä sun toisesta tuotteesta hirveitä hintoja. Bossin CS-3 70€oohia, Stanu Squierista 240€oohia... lista on loputon. Sitten vielä mainostetaan päälle, että ovh on sitä ja tätä. Voi ollakin, mutta totuus on se, että Suomestakin kyseiset tuotteet saa uutena halvemmalla. Mikä velvollisuus kauppiaalla tai diilerillä on myydä tuotteitaan yksityisiä myyjiä edullisemmin? Kysynnän ja tarjonnan laki. Rispektiä tarjonnasta.

Jos sinua vituttaa se, että joku tekee (paljon) voittoa käymällä kaupaa, niin voi raasua. Käytännössä kaikki kauppiaat tekevät voittoa käymällä kauppaa. Jos eivät tee, niin kaupankäynti loppuu. Esittämissäsi esimerkeissä katteet ovat pieniä verrattuna lähestulkoon mihin hyvänsä muuhun vähittäiskaupan alaan. Hyvillä mielin ostat sisäänostohintoihin nähden riistohintaisia vaatteita, mutta jaksat olla kateellinen jollekin kitarajobbarille? Rok!

Ja tuo kirpputori- ja huutokauppalöytöjen tekeminenkin on kovin suhteellista. Voihan sieltä hyvässä lykyssä saada jotain ehkä hivenen edullisemmin. Sekin on vain aika työlästä ja aikaa vievää kiertää kaikki mahdolliset romu- ja huutokaupat. Tiedän, koska olen sitä tehnyt. Jotkut arvostavat vapaa-aikaansa niin paljon etteivät vaivaudu. Siksikin on hyvä, että joku kiertää heidän puolestaan. Jos etsii tiettyä tuotetta, niin hyvässä lykyssä saa vuosikaudet käydä huutokaupoissa haistelemassa, että tuote sattuisi kohdalle. Ja vaikka etsitty tuote löytyisi suht' nopeastikin, niin helposti hankintaan on jo kulunut kymmenen tuntia. Vaan minkä arvoiset ovat kymmenen tuntia sinun elämästäsi?

Pelin nimi on markkinatalous.
DeWilde
26.03.2004 19:57:28 (muokattu 26.03.2004 20:00:25)
Itse en osaa sanoa hintojen kohtuuttomuudesta, kun ovat ilmeisesti hevikeppejä, josta johtuen minulla ole mitään käsitystä mitä tuollaisista kannattaisi maksaa. Sillä, joka tuollaista on ostamassa, arvattavasti on jokin käsitys siitä, mitä kyseisistä kepeistä kannattaa maksaa. Eikä kukaan varmasti maksa kepeistä enempää kuin niiden arvon. Joten mikä tässä on ongelma? Torilla pyydetään yhdestä sun toisesta tuotteesta hirveitä hintoja. Bossin CS-3 70€oohia, Stanu Squierista 240€oohia... lista on loputon. Sitten vielä mainostetaan päälle, että ovh on sitä ja tätä. Voi ollakin, mutta totuus on se, että Suomestakin kyseiset tuotteet saa uutena halvemmalla. Mikä velvollisuus kauppiaalla tai diilerillä on myydä tuotteitaan yksityisiä myyjiä edullisemmin? Kysynnän ja tarjonnan laki. Rispektiä tarjonnasta.

Jos sinua vituttaa se, että joku tekee (paljon) voittoa käymällä kaupaa, niin voi raasua. Käytännössä kaikki kauppiaat tekevät voittoa käymällä kauppaa. Jos eivät tee, niin kaupankäynti loppuu. Esittämissäsi esimerkeissä katteet ovat pieniä verrattuna lähestulkoon mihin hyvänsä muuhun vähittäiskaupan alaan. Hyvillä mielin ostat sisäänostohintoihin nähden riistohintaisia vaatteita, mutta jaksat olla kateellinen jollekin kitarajobbarille? Rok!

Ja tuo kirpputori- ja huutokauppalöytöjen tekeminenkin on kovin suhteellista. Voihan sieltä hyvässä lykyssä saada jotain ehkä hivenen edullisemmin. Sekin on vain aika työlästä ja aikaa vievää kiertää kaikki mahdolliset romu- ja huutokaupat. Tiedän, koska olen sitä tehnyt. Jotkut arvostavat vapaa-aikaansa niin paljon etteivät vaivaudu. Siksikin on hyvä, että joku kiertää heidän puolestaan. Jos etsii tiettyä tuotetta, niin hyvässä lykyssä saa vuosikaudet käydä huutokaupoissa haistelemassa, että tuote sattuisi kohdalle. Ja vaikka etsitty tuote löytyisi suht' nopeastikin, niin helposti hankintaan on jo kulunut kymmenen tuntia. Vaan minkä arvoiset ovat kymmenen tuntia sinun elämästäsi?

Okei ehkä provosoin vähän liikaa. Turha silti vetää papua nenään. Minua tälläinen kaupanteko ei mitenkään häiritse. Jos joku löytää tätä kautta jonkun himoitsemansa soittimen (kuten Jani The Rock) niin hyvä.

Kirjoituksellani yritin vain tuoda ilmi sitä, että huutokaupoissa kannattaa käydä ja soittimia löytyy muualtakin kuin Muusikoiden.netin torilta, musiikkikaupasta tai Huuto.netistä. Hintavertailusta on vain hyötyä. Eskobran soittimet tuntuvat menevän aika hyvin kaupaksi, joten ne eivät ainakaan ostajien mielestä ole kalliita. Joten myyjä kuittaa hyvät voitot ja ostajakin on tyytyväinen.
Tämä kirjoitus on 99% varmuudella WANHA!!!!!!!!!!!111111
Aardfather
26.03.2004 21:16:40 (muokattu 26.03.2004 21:18:57)

Eli selkokielellä sanottuna riistämuiltaitsellesiniinpaljonkuinikinäpystyt-talous.

Sehän se totuus tässä maailmassa on. Eikä siinä kyllä ole mielestäni mitään hyvää piirunkaan vertaa.

Heh, nauratti tuo otsikko topikissa. Mitäpäs muita kun diilereitä tuolla Tori palstalla on, sehän on sitä varten koko Tori :)

Ei millään pahalla, mutta ilmeisestikkään et tiedä mitä sanalla "diileri" tarkoitetaan. MNetin Tori ei todellakaan ole mitään diilereitä täynnä.

- Aardfather
kimmokel
26.03.2004 21:21:04

Samaa mieltä. Onhan sitä saatava jonkinlaista palkkaakin hommaan kuluttamasta ajasta, kun viitsii kierrellä edullista tavaraa etsimässä.
Dinorocker
26.03.2004 21:26:18
Deep Purplella on hiano biisi nimeltä; Dealer

Oliko off-topiccia, yeh ;)
kulmahiomakone
26.03.2004 21:37:20
Eli selkokielellä sanottuna riistämuiltaitsellesiniinpaljonkuinikinäpystyt-talous.

Sehän se totuus tässä maailmassa on. Eikä siinä kyllä ole mielestäni mitään hyvää piirunkaan vertaa.

Tuohon en ota kantaa ;)

En ole enää teini-iän jälkeen jaksanut uhrata ajatuksia asialle, jolle ei voi mitään tehdä. Haaveilla toki aina saa - paremmasta maailmasta ja custom lespasta.
Kaake
26.03.2004 22:03:05
Lainaan tässä itse itseäni triidistä järjettömät hintapyynnöt soitinlaitteista tms.:

"Vähän off-topicia, mutta olen huomannut kun olen seuraillut noita Helsingin Pantin huutokauppoja niin eräskin helsinkiläinen soitinliike huutaa vähänkin paremmat laitteet sieltä itselleen ja laittaa myyntiin "pienellä" hinnankorotuksella varustettuna.
No eihän siinä periaatteessa ole mitään vikaa, kyrsii vaan hieman kun Ampegin putkinuppi huudetaan hintaan 620 euroa ja laite ilmestyy liikkeen nettisivuille myyntiin hintaan 1400 euroa. Mutta jokaisella on mahdollisuus osallistua noihin huutokauppakamarin huutokauppoihin
joten valitus on turhaa."

Tässä oli siis kyse ihan Helsingin keskustassa sijaitsevasta firmasta eikä yksityishenkilöstä, mutta pointti on edelleen sama eli jos kerran saa ostettua halvalla (lue: ns. halvemmalla kuin markkinahinta) niin miksei siitä saisi pyytää sitä oikeaa hintaa? Jos minä saisin all-original 51-presarin 200 eurolla niin enkö saisi myydä sitä (jos haluaisin) siihen väh. 10000 euron hintaan?

Siltikin minua edelleen hämää ja kyrsii tämäntapainen toiminta (kateellisen panettelua.:)
Aardfather
26.03.2004 22:35:14
Tuohon en ota kantaa ;)

En ole enää teini-iän jälkeen jaksanut uhrata ajatuksia asialle, jolle ei voi mitään tehdä. Haaveilla toki aina saa - paremmasta maailmasta ja custom lespasta.

Niinpä, eipä sille paljoa tehdä ainakaan yksi ihminen voi, mutta kyllä kannattaisi ihmisten aina välillä ajatella tällaisia asioita ja ottaa sitä kantaa aina silloin tällöin, koska muutoin juuri mennään helposti koko ajan huonompaan ja huonompaan suuntaan. Joukossa tyhmyys tiivistyy, mutta myös joukolla voidaan asioita muuttaa. Mutta sitä joukkoa ei synny jos ihmiset ns. luovuttavat eivätkä viitsi tehdä mitään. ;-)

- Aardfather
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)