bfoc 19.01.2007 14:49:17 | |
---|
Mielipide kysymyshän toi on, mut en menis sanoon et nuo nyt paksut kielet olis. Itellä on hitusen paksummat kielet ku tuossa vakiona. A- vireellä rouritaan, mut ei kyllä oo baritone kitaraa. Noilla "paksuilla" kielillä hain sitä, et se Bass VI:n .025-.095 -tehdassetti on ihan eri luokkaa kun normaalisti baritoneisssa käytettävät .014-.070/.060 setit. Riippuu tietysti vireestä ja muusta mutta jos lähdetään vetämään normaalikitaraan verrattuna melkein tuplapaksuilla kielillä niin on siinä aika paljon eroa. Tietty kysymys on siitä että millä tykkää soittaa. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
Juunsku 20.01.2007 14:08:32 | |
---|
Niin se setti.. Aattelin et mitä ne fenderin sivuilla niissä tiedoissa sano :) eihän siinä ollu tehtaalta tullessa kuin 12-64 setti kiinni. Oon kyl itsekkin himoinnut sitä fender jaguar bass baritone settiä :p sitten ku löytyy ylimääräistä ja baritoni kitara niin pitää kyl tesmiä ne kielet Huumori on yksi elämän elin ehdoista. |
Werde 20.01.2007 15:13:56 | |
---|
Noilla "paksuilla" kielillä hain sitä, et se Bass VI:n .025-.095 -tehdassetti on ihan eri luokkaa kun normaalisti baritoneisssa käytettävät .014-.070/.060 setit. Kyseessä on myös eri soittimet. Tässä analogia: kitara-baritonikitara-basso. Nuo 27" hevikepit ovat vielä kitaroita, niissä on kitaran kielet ja alavirekitaran viritys. Nuo pelkästään punotuilla tulevat ja "basson" kieliä käyttävät ovat sitten baritonikitaroita. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
kege 20.01.2007 15:29:15 | |
---|
Kyseessä on myös eri soittimet. Tässä analogia: kitara-baritonikitara-basso. Nuo 27" hevikepit ovat vielä kitaroita, niissä on kitaran kielet ja alavirekitaran viritys. Nuo pelkästään punotuilla tulevat ja "basson" kieliä käyttävät ovat sitten baritonikitaroita. Teknisesti asia onkin noin, mutta kannattaa muistaa että melko vakiintuneesti esim. isot kitaravalmistajatkin nimittävät noita 27"-skaalaisia kitaroitaan baritoneiksi. Pitänee alkaa selkeyden vuoksi puhumaan baritoneista ja "oikeista baritoneista". Luokatonta rävellystä |
bfoc 20.01.2007 17:54:55 | |
---|
Niin se setti.. Aattelin et mitä ne fenderin sivuilla niissä tiedoissa sano :) eihän siinä ollu tehtaalta tullessa kuin 12-64 setti kiinni. Oon kyl itsekkin himoinnut sitä fender jaguar bass baritone settiä :p sitten ku löytyy ylimääräistä ja baritoni kitara niin pitää kyl tesmiä ne kielet Tässä vaiheessa kannattaa huomata että Jaguar Baritone (musta ilman termoloa) tulee tehtaalta 12-64 -setillä ja hieman aiemmin valmistettu Jaguar Bass VI (joku burst ja tremolo) tulee paksulla setillä. Kyseessä on eri soittimet. Tota Bass VI:tä, mistä tässä ketjussa (mielestäni) aiemmin puhuttiin ei enää löydy Fenkun sivuilta, mutta T-kaupassa myydään ja Wikipediassa on speksit http://en.wikipedia.org/wiki/Fender_VIhttp://en.wikipedia.org/wiki/Fender_Jaguar_Baritone_Custom Ko rakkine luokitellaan joissain piireissä bassoksi, mutta Fenkku piti vielä kitarana. Ota nyt noista sit selvää... Tuota varhiasempaa on wikin mukaan käyttänyt sekä Joe Perry, Jack Bruce ja John Etwhistle. Betalesissä soitin oli sekä Paulilla etä Georgella. Maailman kitaristit ja basistit yhtykää (siis kamojen kanssa, ei keskenään...) Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
bfoc 20.01.2007 17:57:16 | |
---|
Kyseessä on myös eri soittimet. Tässä analogia: kitara-baritonikitara-basso. Nuo 27" hevikepit ovat vielä kitaroita, niissä on kitaran kielet ja alavirekitaran viritys. Nuo pelkästään punotuilla tulevat ja "basson" kieliä käyttävät ovat sitten baritonikitaroita. Teknisesti asia onkin noin, mutta kannattaa muistaa että melko vakiintuneesti esim. isot kitaravalmistajatkin nimittävät noita 27"-skaalaisia kitaroitaan baritoneiksi. Pitänee alkaa selkeyden vuoksi puhumaan baritoneista ja "oikeista baritoneista". Kanntaataako tuota niin luokitella kun wikin mukaan ei kitara- ja bassoukotkaan pidä niin lukua kumpi tuo Bass VI on. Ainakin Wikipedian soittajalistasta päätellen. (linkit tossa edellisessä postissani) Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
florist 24.04.2007 21:10:12 | |
---|
Osaako joku kertoa, minkä paksuiset kielet on alkuperäisesti gretsch G5265 Jet Baritonessa? |
Winzki 25.04.2007 10:07:49 (muokattu 25.04.2007 10:08:23) | |
---|
Mulla on itellä LTD MHB-400 baritoni ja on musta kyllä tosi hyvä keppi. Oon soitellu sillä paljon kaikkee muutaki ku metallia ja hyvä sillä on ollut soitella. Kaulamikillä saa sopivan pehmeän soundin clean-juttuihinki. Nytten oon tosin pitäny kitarassa d ja e-vireitä, ku tekee välillä mieli soitella ihan normikappaleita. Kitara on kyll toiminu hyvin noistaki vireistä ja vireistä puheen ollen kitara pitää vireen ihan uskomattoman hyvin. Uudet kielet ku vaihtaa ni vire alkaa melkei heti pysymään hyvänä. Party all night, sleep all day |
Ville 25.04.2007 16:28:46 | |
---|
Osaako joku kertoa, minkä paksuiset kielet on alkuperäisesti gretsch G5265 Jet Baritonessa? Moi. Mulla on tommoinen G5265 joka on hintaansa nähden tosissaan hieno soitin, vaikkakin alkuperäiset mikit oli vähän tunkkaiset ja tehottomat. Sen jälkeen kun siihen käämittiin uudet mikit niin johan on ollut soittelu mukavaa hommaa. Siinä oli uutena ostettaessa nämä paksummat kielet ja vire kutakuinkin Eessä, tarkkoja speksejä en tiedä. Halusin ite kuitenki vähän enemmän kitarafiilistä ja soittelen nyt ohuemmalla 12 - 68 setillä H-vireessä ja hienosti toimii. |
Kaivetaanpa tämäkin naftaliinista. Nyt olisi hakusessa juurikin näitä hevikeihäitä 27"(-28") skaalalla. Soittotyyli alkaa olla sen verran 'väkivaltainen', että alaviremörköilyyn pitäisi saada jämäkämpi tatsi ilman, että kielistä tulee järjetöntä vaijeria. Minkähänlaisia vaihtoehtoja kannattaisi alkaa tutkailemaan? Tuntuu olevan aika harvassa näitä, tai sitten en vaan osaa. Mielelläni ottaisin V-, explorer- tai warrior-tyyppisellä rungolla varustetun mallin, mutta ne taitavat olla hyvin harvassa? Superstrat käy jos muita ei ole olemassa, mutta LP, SG jne. eivät istu käteen ollenkaan. Ainoat potentiaaliset vaihtoehdot tällä hetkellä ovat: ESP/LTD MHB-400 (näitäkään ei kaiketi enää valmisteta?) Schecter C-1 EX (siinäkin 'vain' 26.5") Ideoita ja ehdotuksia otetaan vastaan. |
Estranged 15.02.2011 18:43:54 | |
---|
Ramses: Ideoita ja ehdotuksia otetaan vastaan. Halvemmista PRS:n SE Mike Mushok-malli voisi olla tsekkaamisen arvoinen? "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "lähes kaikissa voi valita kytkemällä kitara-efekti input- efekti looppi send-vahv. input-vahv.looppi send- efekti looppi return-efekti output-vahvistin looppi return." aristo666 |
Fantasmic 15.02.2011 20:06:10 | |
---|
Epiluuriltahan tulee tälle vuotta myyntiin Robb Flynnin sigu V.Eli mahonkikeppi ruusupuuotelaudalla ja mikkeinä Emg 81 ja Sa.27skaala. Varmasti jo hintansa puolesta on ostoslistalla mutta grafiikka ja otelautamerkit ajaa jotkut pois. |
Humanoid 16.02.2011 09:00:44 | |
---|
Ramses: Kaivetaanpa tämäkin naftaliinista. Ainoat potentiaaliset vaihtoehdot tällä hetkellä ovat: ESP/LTD MHB-400 (näitäkään ei kaiketi enää valmisteta?) Schecter C-1 EX (siinäkin 'vain' 26.5") Ideoita ja ehdotuksia otetaan vastaan. Ittelläni oli vuosia tuo Schecterin Blackjack EX. Mukavan tuntonen keppi, jolle uskalsi antaa ihan kunnolla runtua. Nyt harmittaa aivan perkeleesti, kun myin joskus halvalla pois. My missing will kill me. Sami / Ääniportti |
mah mun 16.02.2011 17:02:45 | |
---|
Olen omistanut sekä MHB:n, että C-1:n ja voin lämpimästi suositella vain Schecteriä. Skeku on nyt toista vuotta omistuksessa, kun taas LTD ei kahta kuukauttakaan käsissä pysynyt. Laatuero on aivan törkeä vaikka LTD on kalliimpi. Nyt on omistuksessa myös oma custom baritone (hintaa tällä lähemmäs 2000e), eikä Schecter kalpene senkään ohella! Erittäin kova skeba! Mutta jos mahdollista, käy kokeilemassa molempia ja siitä tee ostopäätöksesi! http://maihinnousu.net/a/1885 |
Humanoid 16.02.2011 17:34:13 | |
---|
mah mun: Olen omistanut sekä MHB:n, että C-1:n ja voin lämpimästi suositella vain Schecteriä. Skeku on nyt toista vuotta omistuksessa, kun taas LTD ei kahta kuukauttakaan käsissä pysynyt. Laatuero on aivan törkeä vaikka LTD on kalliimpi. Nyt on omistuksessa myös oma custom baritone (hintaa tällä lähemmäs 2000e), eikä Schecter kalpene senkään ohella! Erittäin kova skeba! Mutta jos mahdollista, käy kokeilemassa molempia ja siitä tee ostopäätöksesi! Kerroppas vähän enemmän tuosta Mayonesistas? Kaulaprofiilia, verrokkia vaikka tuohon Schecteriin jne? Sami / Ääniportti |
mah mun 16.02.2011 21:53:43 | |
---|
Humanoid: Kerroppas vähän enemmän tuosta Mayonesistas? Kaulaprofiilia, verrokkia vaikka tuohon Schecteriin jne? Siis Mayones on aivan tajuttoman kova skeba. Paras mitä on tullut vastaan! Kitara perjaatteessa tehtiin perustuen tohon C-1:een paitsi täysi 27" skaala ja tietenkin eri väri etc. Kaulaprofiili on vähän ohuempi kuin skekussa, mutta seon musta kuitenkin ihan hyvä juttu, sillä sitä on ehkä hieman mukavempi soittaa kuin skekun melkein liian tuhtia kaulaa. Mayonesissa on silleen jännä ratkaisu, että talla on perjaatteessa upotettu bodyyn eli matala string action on taattu ilman mitään vaikeuksia. Kitaran saundi on niin hemmetin "tarkka" (eli siis H-kielenkin jutut kuulostaa todella selkeiltä) ja sustain on todella mahtava. Mayossa on myös täysin käsittelemätön kaula, elisiis ei mitään lakkapintaa tai mitään, eli käsi liukuu tarvittaessa hemmetin nopeasti, mikä tulee dödössä tarpeen :) Kaikinpuolin kitara on paras mitä olen ikinä soittanut, ei mitään huonoa piirrettä tässä skebassa! http://maihinnousu.net/a/1885 |