Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lähikenttämonitorit - subbarilla vai ilman?
1
Metalliac
15.02.2011 09:12:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olisi tullut aika ostaa uudet monitorit, ja olenkin jo ehtinyt karsia sen verran ehdokkaita että päädyin KRK Rokit -sarjaan. Ongelmana on kuitenkin löytää ne sopivimman kokoiset omaan huoneeseen.
 
Mun tän hetkinen "studio" on oikeestaan ihan normaali huone, joka on suhteellisen pitkä ja kapea. Huoneessa on pari ongelmallista paikkaa, jonne bassotaajuuksia kerääntyy. Nykyisinä monitoreina on toimineet Behkun Truth B2030A, mutta tuntuu että ne ovat aivan liian isot ja tuuttaavat alapään puuroksi. (siinä abaut kitaran demppisaundin kohdalla, myönnän että tää on osittain tilaongelma)
 
Musta tuntuu siis että noi KRKn RP5 G2 viisituumaisella wooferilla vois olla paljon selkeämpi saundi, mutta pelkään, että alapää häviää melkomoisesti. Olen siis harkinnut RP5 + KRK10s subbari-kombinaatiota, jossa subbarin pitäisi hillityllä volyymillä. Subbari tulisi referenssiksi ja musiikin kuunteluun, mutta miksaisin varmaankin ilman sitä. Toinen vaihtoehto olisi ostaa nuo kuusituumaiset RP6:t ja unohtaa subbari kokonaan.
 
Huonetta en pysty oikeastaan akustoimaan, sillä tää kämppä on aikalailla väliaikainen ratkaisu, kalliimmat monitoritkin kuulostaa vielä kaukaiselta tavotteelta, ja ostan kalliimpaa varmaan kun tilat on vähän paremmat ja pysyvämmät.
 
Pointti onkin kysyä: Kuinka yleisiä subbarit edes ovat studioissa, ja kannattaako niitä käyttää pienempien monitorien kanssa? Tuotan aika lailla monenlaista eri musiikkia, myös konemusaa. Oikeestaan en oo ikinä hirveesti kaivannut alataajuuksia behkujenkaan kanssa, joten kannattaako sittenkin vain ostaa ne kuusituumaiset ja miksata/kuunnella niillä?
 
Cathi777
15.02.2011 09:25:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan helpompi lähestymistapa voisi olla, että jätät sen subin pois ja lisäät sen suoraan siihen monitoribudjettiin ja katsot, että mitä sillä saisi. Luulen, että sillä voisi jo saada tuota Geneleciä ja Adamiakin esimerkiksi hankittua, joissa olisi jo itsessään ihan riittävästi sitä alapäätäkin. Setti olisi myös huomattavasti helpommin hallittavissa ilman sitä subia.
 
Only pop music can break my heart...
Metalliac
15.02.2011 09:43:40 (muokattu 15.02.2011 10:27:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cathi777: Varmaan helpompi lähestymistapa voisi olla, että jätät sen subin pois ja lisäät sen suoraan siihen monitoribudjettiin ja katsot, että mitä sillä saisi. Luulen, että sillä voisi jo saada tuota Geneleciä ja Adamiakin esimerkiksi hankittua, joissa olisi jo itsessään ihan riittävästi sitä alapäätäkin. Setti olisi myös huomattavasti helpommin hallittavissa ilman sitä subia.
 
Mulla riittäis rahat ehkä noihin Genelecin 8020 pariin, mutta niissähän on vain toi 4'' woofferi ja cutoffi aika korkealla. Miten käy bassontoiston noiden kohalla? Toinen vaihtoehto vois sitten olla ADAM A5X, mutta siitä en taas tiedä yhtikäs mitään. (A7:t menee vähän yli hinnan ja kokonsa puolesta tässä vaiheessa)
 
Tarkotuksenahan on hankkia sitten myöhemmin vähän isompaa genelecciä päämonitoriksi ja jättää ne jotka ostan nyt referenssiksi.
 
EDIT: Tähän vielä lisäyksenä, että käytän myös Beyerdynamicin DT770-kuulokkeita, joissa on ihan mukava bassotoisto. Veikkaan myös että noi Genelecin 8020 monitorit riittäis ainakin tohon nykyiseen tilaan, ja ehkä seuraavaankin. :D Geneistä oon kuullu ehkä vielä enemmän hyvää kun noista rokiteista. Pitäiskö jättää se subbari pois kuvioista ja keskittyy miksaamaan alapäät noilla luureilla?
 
Cathi777
15.02.2011 11:01:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalliac: Mulla riittäis rahat ehkä noihin Genelecin 8020 pariin, mutta niissähän on vain toi 4'' woofferi ja cutoffi aika korkealla. Miten käy bassontoiston noiden kohalla? Toinen vaihtoehto vois sitten olla ADAM A5X, mutta siitä en taas tiedä yhtikäs mitään. (A7:t menee vähän yli hinnan ja kokonsa puolesta tässä vaiheessa)
 
Tarkotuksenahan on hankkia sitten myöhemmin vähän isompaa genelecciä päämonitoriksi ja jättää ne jotka ostan nyt referenssiksi.
 
EDIT: Tähän vielä lisäyksenä, että käytän myös Beyerdynamicin DT770-kuulokkeita, joissa on ihan mukava bassotoisto. Veikkaan myös että noi Genelecin 8020 monitorit riittäis ainakin tohon nykyiseen tilaan, ja ehkä seuraavaankin. :D Geneistä oon kuullu ehkä vielä enemmän hyvää kun noista rokiteista. Pitäiskö jättää se subbari pois kuvioista ja keskittyy miksaamaan alapäät noilla luureilla?

 
Kyllä mä uskon, että noi Genelecit riittäisi siihen hyvin ja tosiaan noilla kuulokkeilla voi sen alapään sitten tsekata tarkemmin. Itselläni on nuo 6010a:t ja niilläkin toimii oikein hyvin, mutta ehkä itse nyt ottaisin kuitenkin ennemmin nuo 8020:t. Minulla on kanssa nuo samat kuulokkeet kuin sinulla ja niillä olen sitten sitä bassoa tarkastellut jos on ollut tarvis. Toki riippuu aina hieman tavarasta minkälaista tuottaa, että kuinka tarkkaa se alimpien bassojen toisto pitää olla.
 
Only pop music can break my heart...
Metalliac
15.02.2011 11:13:52 (muokattu 15.02.2011 11:17:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cathi777: Kyllä mä uskon, että noi Genelecit riittäisi siihen hyvin ja tosiaan noilla kuulokkeilla voi sen alapään sitten tsekata tarkemmin. Itselläni on nuo 6010a:t ja niilläkin toimii oikein hyvin, mutta ehkä itse nyt ottaisin kuitenkin ennemmin nuo 8020:t. Minulla on kanssa nuo samat kuulokkeet kuin sinulla ja niillä olen sitten sitä bassoa tarkastellut jos on ollut tarvis. Toki riippuu aina hieman tavarasta minkälaista tuottaa, että kuinka tarkkaa se alimpien bassojen toisto pitää olla.
 
Jepjep. Näyttää siltä että on pakko tehä kauppakierros ja käydä ihan paikan päällä vertailemassa noita. Geneistä oon paljon kuullu puheita, että ne väsyttäisivät korvia, mutta erottelu niissä taitaa olla kuitenki kunnossa?
 
Cathi777
15.02.2011 11:33:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalliac: Jepjep. Näyttää siltä että on pakko tehä kauppakierros ja käydä ihan paikan päällä vertailemassa noita. Geneistä oon paljon kuullu puheita, että ne väsyttäisivät korvia, mutta erottelu niissä taitaa olla kuitenki kunnossa?
 
En nyt itse ole mitään ihmeempää väsymistä noiden kanssa huomannut. Toki se voi joidenkin korvia väsyttää, että se materiaali kuulostaa just sellaiselta kuin se on tarkoitettu. Eli kyllähän paskat miksaukset kuulostaa paskalta noilla, ei siitä mihinkään pääse. Mutta omaan työskentelyyn kerrassaan mainiot niin helpommin ne karikot pystyy silloin välttämään. Mutta paras tapa todellakin on se, että menee itse kokeilemaan, sillähän se asia selviää.
 
Only pop music can break my heart...
FastEddie
15.02.2011 12:39:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalliac: Mulla olisi tullut aika ostaa uudet monitorit, ja olenkin jo ehtinyt karsia sen verran ehdokkaita että päädyin KRK Rokit -sarjaan. Ongelmana on kuitenkin löytää ne sopivimman kokoiset omaan huoneeseen.
 
Mulla on passiiviset KRK R6 ja subbari sekä Genelecin 1029.
Miksaan ainoastaan Geneleceillä. KRK:lla, varsinkin jos subbari on päällä, jälki ei ole tyydyttävää.
Musiikin kuunteluun sen sijaan KRKt soveltuvat paremmin.
 
Jos rikkoo välillä itse hieman lakia, ei vituta yhtään vaikka muutkin niin tekevät.
AcLAc
15.02.2011 13:38:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FastEddie: Mulla on passiiviset KRK R6 ja subbari sekä Genelecin 1029.
Miksaan ainoastaan Geneleceillä. KRK:lla, varsinkin jos subbari on päällä, jälki ei ole tyydyttävää.
Musiikin kuunteluun sen sijaan KRKt soveltuvat paremmin.

 
Onko sulla asiallinen jakosuodin... ilman sitä taitaa olla vähän tuuria, miten homma skulaa?
 
Minä kuljen, Herra ohjaa!
FastEddie
15.02.2011 14:27:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AcLAc: Onko sulla asiallinen jakosuodin... ilman sitä taitaa olla vähän tuuria, miten homma skulaa?
 
Ihan mitattu systeemi on.
KRKt on kuitenkin melko hifit, kaikki kuulostaa hyvältä...
 
Jos rikkoo välillä itse hieman lakia, ei vituta yhtään vaikka muutkin niin tekevät.
mhelin
15.02.2011 17:04:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalliac: Mulla olisi tullut aika ostaa uudet monitorit, ja olenkin jo ehtinyt karsia sen verran ehdokkaita että päädyin KRK Rokit -sarjaan. Ongelmana on kuitenkin löytää ne sopivimman kokoiset omaan huoneeseen.
 
Noi behrut on hyvät kaiuttimet, TM testivoittajat muistaakseni, vaihtamalla ei parane. Akustoimaan pystyy aina, sillä on kuitenkin suurin vaikutus. Esim. huoneen etunurkkiin kannattaisi laittaa vaikka noita 23kg/m3 (toki painavampi olisi bassoja enemmän vaimentava) T-akustik-bassovaimentimia (neljä settiä 58 eur / setti riittäisi kahteen nurkkaan normaalikorkuisessa huoneessa):
 
http://www.thomann.de/fi/the_takustik_cbt_37.htm
 
Kaiuttimien alle iso-padit:
http://www.thomann.de/fi/the_takustik_isopad.htm
 
Toki kaiuttimien toistoa voi virittää EQ:llakin, kannattaa ensin (ja säätöjen jälkeen) mittailla esim. RoomEQWizardilla:
 
http://www.hometheatershack.com/roomeq/
 
Huonemoodit kaikissa normaaleissa huoneissa vaihtelevat eri osissa huonetta, siitä ei kannata välittää muuten kuin että etsii työpisteelle sellaisen paikan missä ei kumise liikaan (ei kuitenkaan keskeltä huonetta koska siinä on kaikkien moodien nollapiste).
 
Myös kauttimien sijoitus (pöydällä / jalustoilla, miten kaukana seinästä) vaikuttaa jonkin verran noihin kuminaongelmiin.
 
Toki pieni kaiutin suoraan paketista pöydän nurkalle heitettynä toki soi nätimmin kuin isompi, mutta kunnolla sijoitettuna ja kalibroituna homma menee toisin päin. Nimittäin pieni kaiutin paskoo bassoja ympäriinsä alkaen ylemmiltä bassoilta, iso kaiutin (etulevyn leveys määrää rajataajuuden) suuntaa enemmän, eli bassojen ympärisäteily alkaa alemmilta taajuuksilta. Ison elementin todelliset ongelmat ovat keskialueella jolla kartioresonanssit alkavat alemmilta taajuuksilta kuin pienellä elementillä (kartiomateriaali yms. tosin voi heittää homman toisin päin).
 
Metalliac
15.02.2011 22:28:04 (muokattu 15.02.2011 22:29:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mhelin: Noi behrut on hyvät kaiuttimet, TM testivoittajat muistaakseni, vaihtamalla ei parane. Akustoimaan pystyy aina, sillä on kuitenkin suurin vaikutus. Esim. huoneen etunurkkiin kannattaisi laittaa vaikka noita 23kg/m3 (toki painavampi olisi bassoja enemmän vaimentava) T-akustik-bassovaimentimia (neljä settiä 58 eur / setti riittäisi kahteen nurkkaan normaalikorkuisessa huoneessa):
 
http://www.thomann.de/fi/the_takustik_cbt_37.htm

 
Ymmärrän, etten monitoreita vaihtamalla saavuta kuin marginaalista hyötyä. Tavotteena ois nyt vaan hankkia ehkä vähän pienempää (4-5'') ja ongelmallisessa tilassa erottelevaa monitoria samalla kun mietin kuuntelupaikkaa uusiksi, ja ehkä jopa vähän akustointiakin. Vanhat behkut on menossa kaverille. Ilmeisesti siis Genelecit toimisivat vähän paremmin, kuin KRK:t?
 
Mun työpöytäsysteemi on lundiaa ja yhdistettynä kirjahyllyyn joten oikealle puolelle jää aika ongelmallinen tila, jossa tietyt taajuudet kiertää aika reilusti. Auttaiskohan siihen kohtaan jonkin sortin halpis pyramidilevy tai vastaava? Noita kulmavaimentimia aion myös tutkia, mutta tottakai tuo em. työpöytä-hyllysysteemi on työnnetty ihan etunurkkaan asti. Huone pitänee miettiä siis ihan kokonaan uusiksi, mikä saattaa olla vähän vaikeata huomioonottaen tilan väliaikaisuuden ja rahatilanteen.
 
Subbarin voinen kuitenkin jättää huoletta pois laskuista ja keskittyä hankkimaan hyvät monitorit ja parantelemaan akustiikkaa.
 
Mr. Crowley
16.02.2011 10:54:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on käytössä Genelecin 8020, nimenomaan tavallisessa, pienessä, betoniseinäisessä huoneessa. Vertasin pitkään kaupassa 6010 ja 8020 -malleja, ja päädyin isompiin. Kokonaissoundi oli 8020:ssa parempi täyteläisemmästä alapäästä johtuen ja subbarin liittäminen mukaan ei kiinnostanut (6010 + sub). Myös hinta olisi tullut aika samalle tasolle. Olen ollut tyytyväinen. Tuo Genelecien aiheuttama kuunteluväsymysjuttu kuulostaa hevosmiestentietotoimiston legendalta.
 
Näillä keskustelupalstoillahan yleensä kaikki kehuvat omia kamojaan, niin kuin minä nyt. Toki täällä saa tietoa erilaisista vaihtoehdoista. Ennen ostopäätöstä olisi hyvä jos kävisi kuuntelemassa ja vertailemassa eri merkkejä/malleja. Omaan, autenttiseen tilaan niitä ei yleensä saa kuunneltavaksi, mutta silti oma subjektiivinen mielipide on informatiivisempi kuin kymmenen keskustelupalstoilta saatua subjektiivista henkilön x mielipidettä.
 
se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
mhelin
16.02.2011 11:13:53 (muokattu 16.02.2011 11:18:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalliac: Ymmärrän, etten monitoreita vaihtamalla saavuta kuin marginaalista hyötyä. Tavotteena ois nyt vaan hankkia ehkä vähän pienempää (4-5'') ja ongelmallisessa tilassa erottelevaa monitoria samalla kun mietin kuuntelupaikkaa uusiksi, ja ehkä jopa vähän akustointiakin. Vanhat behkut on menossa kaverille. Ilmeisesti siis Genelecit toimisivat vähän paremmin, kuin KRK:t?
 
Joo kyllä genet on tarkemmat ja erottelevammat ja pitkällä tähtäimellä parempi hankinta noiden Behringerien (Genelec-kopiokaiuttimet) jatkoksi.
 
Mun työpöytäsysteemi on lundiaa ja yhdistettynä kirjahyllyyn joten oikealle puolelle jää aika ongelmallinen tila, jossa tietyt taajuudet kiertää aika reilusti. Auttaiskohan siihen kohtaan jonkin sortin halpis pyramidilevy tai vastaava? Noita kulmavaimentimia aion myös tutkia, mutta tottakai tuo em. työpöytä-hyllysysteemi on työnnetty ihan etunurkkaan asti. Huone pitänee miettiä siis ihan kokonaan uusiksi, mikä saattaa olla vähän vaikeata huomioonottaen tilan väliaikaisuuden ja rahatilanteen.
 
Aika paha paikka. Ohuet pyramidilevyt vaikuttavat vain keskialueella, niitä käytetään vaimentamaan seinäheijastuksia sivuseinillä. Monitoreiden takana (etuseinällä) olisi hyvä olla myös vaimennusta jotta seinästä heijastuvat matalat taajuudet (korkeat taajuudethan suuntaavat suoraan eteenpäin) saisi vaimennettua, mutta siihen käyttöön tarvitaan todella paksu vaimennuslevykerros (mielellään vähintään 1/4 aallonpituudesta, eli 100 Hz taajuudella 80 cm). Jos vaimennusmateriaalia on rajallisesti se kannattaa sijoittaa nurkkiin joissa vaikutus on suurin (mutta se ei yksinään riitä).
 
Sound on sound -lehdessä muuten on sellainen kuin Studio SOS palsta jolla ratkotaan noita kotistudioiden akustointiasioita. Laita googleen hakusanaksi "site:http://www.soundonsound.com studio sos" niin pääset suoraan lukemaan ja katselemaan niitä juttuja (esim. http://www.soundonsound.com/sos/feb06/articles/studiosos.htm ).
 
Subbarin voinen kuitenkin jättää huoletta pois laskuista ja keskittyä hankkimaan hyvät monitorit ja parantelemaan akustiikkaa.
 
Kyllä näin varmaan on. Toki jos kaiutinrakennus kiinnostaa niin voisin antaa vinkkejä tuohon tarkoitukseen sopivista "subbareista". Esim. 12" - 18" PA-elementti dipolina, eli pelkässä etulevyssä ja sähköisesti korjattuna (bassoja täytyy kotelon puutteen vuoksi korostaa, eli tehdä dipolikorjaus) olisi suuntaavana sellainen jota voisi käyttää tällaisessa tilassa, mutta dipoleita ei taas voi sijoittaa ihan seinään vaan mielellään parikin metriä ilmaa tarvitaan (ellei vaimenna taka-aaltoa jotenkin, josta päästäänkin toiseen vaihtoehtoon eli kardioidibassoon joka on hankalampi rakentaa mutta toimii myös lähempänä seinää). Noista dipoleista esimerkkinä Gradient Helsinki (basso-osa on dipoli, käännetty 90 astetta poikittain jolloin nurkkiin ei suuntaudu yhtään bassoja suoraan, keskiääni kardioidi ja yläpää suuntaimella)- olen kuullut tuota akustoimattomassa betoniseinäisessä huoneessa, bassoja ei ole paljon mutta se mikä on erottuu hyvin:
http://www.gradient.fi/helsinki15/
 
Metalliac
16.02.2011 21:27:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin testailemassa tänään monitoreja ja mukaan tartui sitten lopulta juuri nuo Genelec 8020B:t. Vertailin noiden kanssa KRKn: Rokit viitosta ja kuutosta, sekä VXT-6. Rokitit sai kaiken testimateriaalin kuulostamaan tavallaan hyvältä ja olin kuulevani lievää scooppia keskialueilla. VXT-6 olikin sitten jo vähän läpinäkyvämpi tapaus verrattuna rokitteihin, mutta koon puolesta aivan liian iso tähän kotiratkaisuun.
 
Nyt kotona tuntuu, että nää istuu oikein hyvin tähän tilaan, ja bassoakin löytyy uskottava määrä. Saundi on myös aika tavalla behkuja erottelevampi (koon syytä?) jonka huomaa esimerkiksi ihan sillä, että reverbit kuulee paljon helpommin kuin ennen. Pieni epätieteellinen kokeilu testiaallolla ja omilla korvilla osoitti kuitenkin että vähän löytyy kiertoa about 120 hertsin paikkeilta, joten jotain pitää huoneellekin vielä tehdä. Vielä oon miettiny, että jos hankkis tuolta lähirautakaupasta rockwoolia ja tekis niistä jotkut kivat askit noihin etunurkkiin.
 
mhelin
17.02.2011 10:15:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalliac: Kävin testailemassa tänään monitoreja ja mukaan tartui sitten lopulta juuri nuo Genelec 8020B:t. Nyt kotona tuntuu, että nää istuu oikein hyvin tähän tilaan, ja bassoakin löytyy uskottava määrä.
 
Hyvä ratkaisu. Nuo toistavat kaiken olennaisen, eli 66 Hz ylöspäin (no joo, basson e-kielen perussäveltä ei kuulu). Subbariksi noille varmaan parhaiten integroituu Genelecin omat mallit. Iso-pod pienentää pöytälevyn resonansseja mikä sekin on plussaa (eikä tarvitse hommata noita erikseen).
 
Saundi on myös aika tavalla behkuja erottelevampi (koon syytä?) jonka huomaa esimerkiksi ihan sillä, että reverbit kuulee paljon helpommin kuin ennen. Pieni epätieteellinen kokeilu testiaallolla ja omilla korvilla osoitti kuitenkin että vähän löytyy kiertoa about 120 hertsin paikkeilta, joten jotain pitää huoneellekin vielä tehdä. Vielä oon miettiny, että jos hankkis tuolta lähirautakaupasta rockwoolia ja tekis niistä jotkut kivat askit noihin etunurkkiin.
 
Tuo saundiero johtuu elementtien koosta ja suuntakuviosta. Riittävän kaukaa kuunneltuna ero ei ehkä ole enää niin iso, mutta lähikentässä pienet kaiuttimet levittävät ääntä leveämmälle.
 
Hommaa tuohon akustointiin sellaista kivivillaa (kivivillalevyä) jonka tiheys on luokkaa 50kg/kuutiometri, esim. Paroc COS-5 (K-Raudasta itse tuota hain pari paalia). Rockwoolilta varmaan löytyy vastaavaa, nuo ovat tyypillisesti betonirakenne-eristeiden luokassa. Päälle kangasta, esim. moltonia (lavakangasta). Tulee huomattavasti edullisemmaksi kuin akustiikkalevyt / elementit ja toimiikin paremmin (enemmän massaa).
 
Mr. Crowley
17.02.2011 11:08:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverin luona joskus kuulostelin noita Behkuja ja hyvät nekin oli hintaisekseen. Genelecien muotoa oon pitänyt hyvänä, joka on kaukana suorakulmaisesta särmiöstä. Sekin saattaa vaikuttaa, mahdollisesti pienemmän diffraktion kautta, erottelevuuteen.
 
Miten muuten tuo Molton-kangas: pitääkö pölyn sisällä ja toisaalta voiko sitä kevyesti imuroida ulkopuolelta? Rupes kiinnostamaan tuollaisten akustiikkaelementtien kasaaminen, kun tähän mun tilaan varmaan muutamia voisi laittaa.
 
se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
Metalliac
17.02.2011 14:28:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tohon erotteluun myös auttoi ihan pelkkä kaiuttimen nostaminen pöytätasolta. Genelecit on toistaseksi kivasti behkujen päällä, mutta aattelin ostaa niille tuollaiset lyhyet pöytämikkiständit, jolloin monitorit saa suunnattua juuri oikealla korkeudella.
 
http://www.thomann.de/gb/km_232bk.htm
 
Antti1
17.02.2011 14:47:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalliac: Tohon erotteluun myös auttoi ihan pelkkä kaiuttimen nostaminen pöytätasolta. Genelecit on toistaseksi kivasti behkujen päällä, mutta aattelin ostaa niille tuollaiset lyhyet pöytämikkiständit, jolloin monitorit saa suunnattua juuri oikealla korkeudella.
 
http://www.thomann.de/gb/km_232bk.htm

 
Noi yksinäänkin pelastaa tilannetta jo pelkkiä kumitassuja enempi, mutta suosittelen ostamaan väliin vielä ne peltilätkät, jotta saat isopodit väliin --> lisää eristystä ja mahdollistaa kallistamisen. Mulla ainakaan ei pöydälle saa mistään juuri sen korkuisia ständejä valmiskamana, jotta osuisi oikealle korkeudelle. Pieni ylöspäin kallistaminen noilla pikkuständeillä ei myöskään varmasti tee pahaa pöydän pinnan heijastuksien tappamiseksi.
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
krk
17.02.2011 15:50:28 (muokattu 17.02.2011 15:50:54)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Noi yksinäänkin pelastaa tilannetta jo pelkkiä kumitassuja enempi, mutta suosittelen ostamaan väliin vielä ne peltilätkät, jotta saat isopodit väliin --> lisää eristystä ja mahdollistaa kallistamisen. Mulla ainakaan ei pöydälle saa mistään juuri sen korkuisia ständejä valmiskamana, jotta osuisi oikealle korkeudelle. Pieni ylöspäin kallistaminen noilla pikkuständeillä ei myöskään varmasti tee pahaa pöydän pinnan heijastuksien tappamiseksi.
 
Jep eli nämä
 
http://www.thomann.de/gb/genelec_genz_8020408.htm
 
Mulla on noi ja on hyvät.
 
"Son, can you play me a memory? I'm not really sure how it goes, But it's sad and it's sweet and I knew it complete, When I wore a younger man's clothes" - Billy Joel
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «