Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kokemuksia KickPortista ?
1 2
JOKUKUKA ?
06.02.2011 15:00:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli onko kenelläkään kokemuksia yms KickPortista? Mahtaako olla kannattava ostos?
 
kohan on !
moderndrummer88
06.02.2011 15:06:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kickportista ei ole kokemuksia, mutta haku-toiminnon käytöstä kylläkin. Suosittelen sinullekkin, voi löytyä vaikka mitä mielenkiintoista!
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=30&t=190819&o=0&#p9315623
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
JOKUKUKA ?
06.02.2011 15:16:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kiitti linkistä,mut ei haku kyllä tota löytäny jostain syystä.
 
kohan on !
Sonormies
06.02.2011 16:53:20 (muokattu 06.02.2011 16:55:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On muutaman viikon verran kokemusta. 20" Starclassicin ja 18" Trakin bassareissa antaa luvattua alapään muhkeutta korvinkuultavasti ja lopetti rummun turhaa jälkisointia. Soundi on sellainen "studio-soundi" eli muhkea ja samalla aika hi-fi.
 
Eilisellä keikalla miksaaja joutui hieman jo leikkaamaan soundia alapäästä pois. Sama kaveri miksasi edellisen keikan, jolloin mulla ei vielä ollut KickPortia. Kehui keksintöä.
 
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
ferodoz
06.02.2011 17:49:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sonormies: On muutaman viikon verran kokemusta. 20" Starclassicin ja 18" Trakin bassareissa antaa luvattua alapään muhkeutta korvinkuultavasti ja lopetti rummun turhaa jälkisointia. Soundi on sellainen "studio-soundi" eli muhkea ja samalla aika hi-fi.
 
Kun taas esim 22" Force 3005 basarilla ei toiminu yhtään :) en tiedä mistä johtui..
 
T-Bone - Saint of Los Angeles
tito
06.02.2011 20:46:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parista ulkomaisesta arvostelusta olen lukenut, että on juurikin edellisten kirjoitusten mukaisesti aika tapauskohtaista, missä rummuissa ja millä kalvoilla tuo laite pelittää.
 
Kaikesta huolimatta olen itsekin ajatellut moiseen investoida. Se on vaan jänä kuinka paljon näihin kaikkiin härpäkkeisiin saa uppoamaan rahaa. Settiin voi hankkia kaikenlaista: kickporttia, erilaisia vanteita ja kalvoja soundien hakemiseksi, demmpausgeeliä, klämppiä ja kapulatelinettä. Sitten huomaakin että tolla summalla olis saanu vaikkapa ihan laatuvirvelin...
 
taas on tänään
ÄM
13.02.2011 13:56:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ollut nyt puolvuotta, tosin ei enää vähään aikaan käytössä.
Basarit DW Collectors series 20x18 (alkup kalvot) ja Pearl Masters premium 20x18 (alkup kalvot). Molempien etukalvoissa tosin koko pinta-alalta muovitarra.
 
DW:n kanssa leikin ensin, eikä oikein mitään merkittävää eroa tuntunut löytyvän. Kokeilin eri vireitä ja tuntui löytyvän vire, jossa siitä ehkä sai eniten eroa, ilman ja kansa vertailussa. Tosin tämä vire ei sitten ollutkaan muuten mitenkään toivotunlainen.
 
Äänittäessä huomasi ehkä pienen lisä humahduksen, ihan matalimmassa päässä.
 
Keikoilla, omilla pikku-PA:illa lähinnä häiritsi, kun soundista tuli enempi kumiseva; ilman porttia oli helpompi saada aikaan hyvä soundi, eikä silloinkaan alapäästä ole pulaa.
 
Pitkästä aikaa eilen kokeilin Pearlin basariin ja totesin aika selkeesti, että jos antaa nuijan kimmota pois kalvolta, rumpu humahtaa aika kivastikin, portin kanssa, mutta nuijan hautaus tekniikalla, jota enempi suosin, ei eroa juuri ole.
 
Ja on siis kalvot vapaana jne. Tiedä sitten voiku nämä mun tarrat muka kusta sen homman, epäilen. Täytyy ehkä jossain välissä kokeilla ihan uudella, tarroittamattomalla etukalvolla vielä ja antaa portille vielä viimeinen mahdollisuus.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
tito
13.02.2011 19:20:01 (muokattu 13.02.2011 20:18:18)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävinpä poimimassa putkenpätkän Soundstoresta eilen. Testailin eri kalvoilla Sonorin 20"x17.5" koivubasarin kanssa. Muutamassa kalvossa oli valmiina 5" reikä joihin Kickport kävi suorilta. Remon Fiberskyn FA, perus coated ambassador ja coated Powerstroke3 oli testipenkissä, joista omaan makuun parhaiten Kickportin kanssa pelitti se pinnoitettu Powerstroke3, jolla tuli mukavasti lisää tukevuutta soundiin kuljettajan penkiltä kuunneltuna. Olisin odottanut että coated Ambassador olisi ollut paras, sopivasti sointia jota kickport olisi kalvoon kiinnittyessään dempannut, mutta ambassador-kickport yhdistelmä oli ainakin tossa basarissa vähän pettymys. Ja yleisenä huomiona osoittautui, että laite toimisi vähän paremmin, kun kalvossa on hivenen kireyttä, eikä sellainen läskivire, että kunhan juuri rypyt kalvosta poistuvat (sekä lyönti- että resopuoli). Ai niin, lyontipuolella koko ajan oli kirkas ps3.
 
Mikitystä/äänitystä pitää testailla seuraavaksi. Tässä on vaan niin paljon muuttujia. Huonetila, bassorumpu, lyönti- ja resokalvo, pedaalin nuija, kickportin reijän sijainti kalvolla, ja sitten vielä mikrofonit jne. Eli loppujen lopuksi melkoista hakuammuntaa.
 
edit kirjoitushärö
 
taas on tänään
tito
14.02.2011 20:21:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt lähti mopo käsistä, kickport snareen ja tomeihin :P
 
http://www.youtube.com/watch?v=IM-3ga2Stvg&NR=1
 
taas on tänään
hollmi-5
14.02.2011 22:51:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tito: No nyt lähti mopo käsistä, kickport snareen ja tomeihin :P
 
http://www.youtube.com/watch?v=IM-3ga2Stvg&NR=1

 
Melkoista hommaa. Soivien rumpujen ystävät varmaan ovat kauhusta kankeana :-)
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
OPJ1974
14.02.2011 22:52:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tito: No nyt lähti mopo käsistä, kickport snareen ja tomeihin :P
 
http://www.youtube.com/watch?v=IM-3ga2Stvg&NR=1

 
Täytyy kyllä sanoa, että noiden logiikka ei mulle auennut kyllä..."laitetaan hei reikä tähän lyöntikalvoon ja siihen kiinni painava putki. Se tappaa tietysti kaiken soundin ja soinnin tosta kalvosta, mutta hei: me pystytään kaivamaan sitä takaisin esiin resonoivasta kalvosta tulevasta äänestä! Eiku..."
 
"Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin."
Sonormies
14.02.2011 23:54:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin kauan menee melko hyvin, kun ne ei keksi asentaa KickPortia rumpaliin. Jos näin kuitenkin käy niin olisiko se väriltään mustan ja valkoisen sijaan ruskea?
 
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
-Dr.DW-
15.02.2011 00:11:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sonormies: Niin kauan menee melko hyvin, kun ne ei keksi asentaa KickPortia rumpaliin. Jos näin kuitenkin käy niin olisiko se väriltään mustan ja valkoisen sijaan ruskea?
 
Elä ny kehtaa. jos sattuu olemaan päässä sellainen poran mentävä paine-aukko, niin tollanen kick-port voisikin toimia?
Jos se olis vaan mahdollista, niin minuun saatas asentaa kaikki ihan vaikka heti!
Ja kaikkine kilkkeineen, kunhan tuo särky päästä katoaisi. :(
 
Viina on viisasten juoma, vaan toimii se vähän tyhmemmälläkin.
MxS
13.03.2011 00:49:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sonormies: On muutaman viikon verran kokemusta. 20" Starclassicin ja 18" Trakin bassareissa antaa luvattua alapään muhkeutta korvinkuultavasti ja lopetti rummun turhaa jälkisointia. Soundi on sellainen "studio-soundi" eli muhkea ja samalla aika hi-fi.
 
Eilisellä keikalla miksaaja joutui hieman jo leikkaamaan soundia alapäästä pois. Sama kaveri miksasi edellisen keikan, jolloin mulla ei vielä ollut KickPortia. Kehui keksintöä.

 
Kuulostavat ihan lupaavilta nuo sun kokemukset. Mitä kalvoja käytit siinä 18" basarissa?
 
Hyvillä välineillä kelpaa paikata taidon puutetta niin kauan kun kukaan ei ole kuulemassa.
Epämuusikko
13.03.2011 17:00:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sonormies: Niin kauan menee melko hyvin, kun ne ei keksi asentaa KickPortia rumpaliin. Jos näin kuitenkin käy niin olisiko se väriltään mustan ja valkoisen sijaan ruskea?
 
http://www.youtube.com/watch?v=dY4QkhwQMRA
 
6-stroke troll.
Sonormies
13.03.2011 17:32:27 (muokattu 13.03.2011 17:33:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MxS: Kuulostavat ihan lupaavilta nuo sun kokemukset. Mitä kalvoja käytit siinä 18" basarissa?
 
Remon PS3 molemmin puolin. Tänään olin lastenmusakeikalla, missä 18" bassari mikitettiin. Hyvin potki. Lainasin settiä toisen bändin rumpali Sami Järviselle ja kovasti tuntui ammattilainenkin tykkäävän.
 
EDIT: Epämuusikko: http://www.youtube.com/watch?v=dY4QkhwQMRA No siinähän se on. Mun pahin painajaiseni.
 
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
MxS
13.03.2011 19:31:26 (muokattu 13.03.2011 20:08:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sonormies: Remon PS3 molemmin puolin. Tänään olin lastenmusakeikalla, missä 18" bassari mikitettiin. Hyvin potki. Lainasin settiä toisen bändin rumpali Sami Järviselle ja kovasti tuntui ammattilainenkin tykkäävän.
 
Kiitoksia, mukava kuulla, että sun käytännön kokemukset tukee mun omia spekulaatioita. Taidan päätyä tuohon 2x PS3 + Kickport settiin 18"x18" basarissa, jonka hommasin. Saatan jopa kokeilla PS4:ää lyöntipuolelle. Toisessa ketjussa ehdotettiin PS3 + Ambassador reso -yhdistelmää (ilman Kickporttia). Mulla toimii PS4 + Ambassador 16x16 basarissa dempin kanssa ihan mukavasti mutta haen tähän isompaan lyhyempää sointia. Saa nähdä miltä tommosen putken saa lopulta kuulostamaan.
 
EDIT: eikös 2" syvempi rumpu (18" vs 16") soi luonnostaankin pidempään eli sekin pitää ottaa huomioon kun halutaan lyhentää sointia syvyyden kasvamisesta huolimatta..? Vai piteneekö se soiminen vain jos rumpu syvenee suhteessa halkaisijaan? Sitähän tässä ei tapahdu kun verrataan 16x16 basaria 18x18:aan. Se PS4 lyöntikalvoksi tässä vaan mietityttää...
EDIT2: vielä virheenkorjausta
 
Hyvillä välineillä kelpaa paikata taidon puutetta niin kauan kun kukaan ei ole kuulemassa.
Kari Vieri
28.03.2011 13:45:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen Kick - portia.
 
Itse testasin 20x16 basarissa ja täytyy sanoa että muutos oli iso jo rumpalin korvaankin. Luulen että mikin kautta ero on vielä suurempi.
Mahtava "jytky" soundi. Omat kalvot: Remo pinstripe ebeny ja PS3 resonant.
 
Jazzia ei kyllä enää tällä setup:illa soiteta.
 
Soundi on pop/rock
 
Metallista en osaa sanoa että toimiiko esim 180bpm tuplabasari poljennassa.
 
Palailen asiaan kun saan vielä äänityskokemusta KP basarista
 
KV
 
Kari "Kartsa" Vieri
Veksi
29.03.2011 19:13:55 (muokattu 29.03.2011 19:14:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan se mullakin, ehkä on hieman parempi pöksäys kuin ilman. Molemmin puolin on PST3: set!
 
-Dr.DW-
02.12.2011 15:43:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt se on keksitty! =D
 
http://www.absolutemusic.co.uk/stor … m-megaport-in-red-46704?review=read
 
Viina on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «