Aihe: Mockingbird st floyd rose
1 2
Rike_81
13.02.2011 23:49:51

Kiitos kommenteista. Nyt sitten päädyin kepakon heittämään kimppatilaukseen mukaan. Saas nährä... en noita oikeen Rovaniemen lähistöllä pääse testailemaankaan. Hyvältä diilitä se kyllä vaikuttaa varsinki tämmöselle pienikouraselle kun floikkarikitaroita LP-skaalalla on aika vaikea löytää.
Dr. FeelGood
fox
14.02.2011 01:19:28

Decadetroll: Selvä epeli :) Pointti piili kuitenkin siinä, että en itse näe tuota natorunkoa mitenkään miinuksena. Ihan hyvänkuuloisia kitaroita oon natosta tehtynä soitellu ja ainakin omaan makuun soi (yleensä) esim. lehmusta voimakkaammin..

Juu, ei sillä mittään, on mullakin ollu laitossa (ja itselläki) natowood-keppejä. Kyllä se ihan "puusta käy", mutta eipä sitä oikeastaan missään hinnakkaissa soittopeleissä kovin suosita. (Agathis toki on vielä halvempaa raaka-ainetta)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Rike_81
13.03.2011 22:18:42

Lisätäänpä tänne nyt vielä kokemuksia kun viimein kitaran reilu vko sitten sain haetuksi kotiin.
Talla tosiaan vaikuttaa ihan asiansa ajavalta näin lyhyellä testillä. Kaularaudan säätö on mulla vieläkin hieman kesken kun oon ollu vähän laiska. Oli aivan löysällä tullessaan ja nyt vielä aavistuksen suksella. En ihan hirveesti uskaltanut kerralla väännellä vaikka varaa varmaan olisi ollutkin.
Muutenkin vaikuttaa ihan asialliselta kepiltä hintaisekseen. Viimeistelyä ei voi isommin moittia. En tosin oo tommosesta asiasta kauheen tarkka kun niitä naarmuja/kolja tahtoo kuiten käytössä tulla. Nauhat ei kuiten törrötä ja mitään soittoon vaikuttavaa ei ole viimestelystä tullut vastaan. Eikä mikään erityisesti pistä silmään. Tokaihin vrt tämä on aika painava (kotipuntarilla paino noin 4.1kg).
Otelaudan radiusta saisi mun makuun olla vähän enemmän, ja ottaa vähän aikaa tottua les pauliin vrt kaulakulman puuttumiseen. Muotoiluun kerkesin jo tottua (vaimo tosin edelleen on kovasti sitä mieltä että varsin ruma lankku on kyseessä).
Lyhyen kotitestailun (pääasiassa pod farm :)) perusteella nuo mikitkään ihan niin kamalat ole mitä voisi hinnasta päätellä. Todettakoon nyt kuitenkin että sen verran kerkesin vahvistimen kans soitella että mun makuun esim. kaverin LP std:sta löytyvät burstbuckerit on kuitenkin selkeästi näitä paremmat/rouheammat/munakkaammat. Aika kirkas tuo tallamikki on, mutta korjaa ihan auttavasti tonellapotikalla. Puolitukset ja tuo ylimääräinen chickenhead tonepotikka tarjoaa ihan kivasti säätövaraa ruuvata soundia. Vaiheenkäännölle en ole vielä keksinyt mitään käyttöä.
Pitää tietysti testailla vielä kattavammin oikean vahvistimen kanssa että miltä nuo alkaa maistumaan kunhan reenikselle päädyn.
Otin tilaukseen mukaan bundlesta tommosen gatorin yleislaukun ja sitä ei voi kauheesti kehua. Syynä tähän suuri koko. Ei mene poikittain V70:sen peräkonttiin lappeelleen kuten muut kitaralaukut ja tästä on ainakin mun kohdalla oikeasti riesaa. Laukku on kitaralle aivan turhan iso sisätiloiltaankin (olkoonkin että niitä irtopaloja tuli rekkakuormallinen mukana). Jos joku suunnittelee tilausta laukun kera niin suosittelen jotain muuta laukkua, vaikka sitä B.C Richin omaa. Mulla oudoksutti hieman se ruumisarkun muoto. Nyt asiaa ajatellen ottaisin varmaan sen.
Dr. FeelGood
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)