Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistinta Blues/Rokkenroll/Punk/Indie käyttöön.
1 2
WnbPunk
12.02.2011 21:36:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!
Olen taas vaihteeksi hukassa enkä apua haulla löytänyt.
 
Etsiskelin tässä uutta vahvistinta liikkeessä pikaisten testailujen jälkeen en sopivaa sopivaan hintaluokkaan löytänyt. About 500-600 hintakattona, ja putkipeli oltava.
 
Etsin siis vahvistinta joka kuulostaa säröllä äärimmilleen asetetulta mutta kuitenkin samalla lämpimältä. Huonona esimerkkinä sanottakoon Rolandin Cube -sarjan Black Panel -modin kuuloinen täysillä gainilla.
Fenderin Blues Junioria olen vähän miettinyt osuuko tähän mitä haetaan (jos joku nyt ylipäätänsä käsitti sen mitä haetaan..)
 
Jos joku nyt käsitti ja osaa vielä auttaakkin niin arvostan kovasti!
Kiitos!
 
Onko näin?
blues guitar
13.02.2011 06:32:57 (muokattu 13.02.2011 08:02:46)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WnbPunk: Terve!
Olen taas vaihteeksi hukassa enkä apua haulla löytänyt.
 
Etsiskelin tässä uutta vahvistinta liikkeessä pikaisten testailujen jälkeen en sopivaa sopivaan hintaluokkaan löytänyt. About 500-600 hintakattona, ja putkipeli oltava.
 
Etsin siis vahvistinta joka kuulostaa säröllä äärimmilleen asetetulta mutta kuitenkin samalla lämpimältä. Huonona esimerkkinä sanottakoon Rolandin Cube -sarjan Black Panel -modin kuuloinen täysillä gainilla.
Fenderin Blues Junioria olen vähän miettinyt osuuko tähän mitä haetaan (jos joku nyt ylipäätänsä käsitti sen mitä haetaan..)
 
Jos joku nyt käsitti ja osaa vielä auttaakkin niin arvostan kovasti!
Kiitos!

 
Blues Juniorista sitä säröosastoa ei juurikaan löydy, cleanit on kyllä hienot niinkuin Fendereissä yleensä. Jos et pelkää suurempaa tehoa niin suosittelisin Fenderin Blues Deluxea. (käytettynä asettuu hintahaarukkaan)
 
Aiempaa keskustelua: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=148829&co=30
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Lilli
13.02.2011 08:24:10 (muokattu 13.02.2011 08:25:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WnbPunk: Terve!
Olen taas vaihteeksi hukassa enkä apua haulla löytänyt.
 
Etsiskelin tässä uutta vahvistinta liikkeessä pikaisten testailujen jälkeen en sopivaa sopivaan hintaluokkaan löytänyt. About 500-600 hintakattona, ja putkipeli oltava.
 
Etsin siis vahvistinta joka kuulostaa säröllä äärimmilleen asetetulta mutta kuitenkin samalla lämpimältä. Huonona esimerkkinä sanottakoon Rolandin Cube -sarjan Black Panel -modin kuuloinen täysillä gainilla.
Fenderin Blues Junioria olen vähän miettinyt osuuko tähän mitä haetaan (jos joku nyt ylipäätänsä käsitti sen mitä haetaan..)
 
Jos joku nyt käsitti ja osaa vielä auttaakkin niin arvostan kovasti!
Kiitos!

 
Ehdottomasti
http://www.thomann.de/fi/bugera_v22.htm
 
Ja eteen vaikka Fulltone OCD niin kyllä lähtee!
 
It ain't like it used to be, but it's better'n nothing.
Stone
13.02.2011 09:59:01 (muokattu 14.02.2011 10:31:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Blues Juniorista sitä säröosastoa ei juurikaan löydy, cleanit on kyllä hienot niinkuin Fendereissä yleensä.
 
En ihan puhtaasti allekirjoita tuota, mutta toisaalta oma kokemukseni pohjaa pelkästään vanhaan 'tweed' U.S.A. versioon ja olen pekästään kaupassa pikapuolin kokeillut mustaa mexico mallia (cleanilla mentiin), joten mallien välillä voi varmasti ollakkin tiettyjä eroja.
 
Itse saan (saisin, jos olisi mahdollista avata etuastetta auki kotonakin) itseasiassa aika paksut blues/rock rosot vahvistimesta (Eminence swamp thang elementti) ja varsinkin jos sitä tuuppaa vielä lisää esim. od spedulla, mutta ei se mitään punksirkkeliä kyllä tietenkään ole. Vaan jos se juttu olisi pelkästään blues-rock akselilla, niin varmasti rosot riittävät helposti siihen. Clean on clean, mutta ei se sellainen "ultimaalisen puhdas" ole kuin fender deluxe reverb tai hot rod deluxe malleissa....oikeastaan sellainen tummempi clean, mutta käyttökelpoinen toki. Voi muuten olla, että mustassa mallissa on "parempi" clean osasto, (kun nyt oikein muistelen sitä), mutta reverb oli huomattavasti kehittyneempii omaan versiooni verrattuna eli ei kohissut.
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." -Keith Richards
blues guitar
13.02.2011 10:53:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: En ihan puhtaasti allekirjoita tuota, mutta toisaalta oma kokemukseni pohjaa pelkästään vanhaan 'tweed' U.S.A. versioon ja olen pekästään kaupassa pikapuolin kokeillut mustaa mexico mallia (cleanilla mentiin), joten mallien välillä voi varmasti ollakkin tiettyjä eroja.
 
Itse saan (saisin, jos olisi mahdollista avata etuastetta auki kotona) itseasiassa aika paksut blues/rock rosot vahvistimesta (Eminence swamp thang elementti) ja varsinkin jos sitä tuuppaa vielä lisää esim. od spedulla, mutta ei se mitään punksirkkeliä kyllä tietenkään ole. Vaan jos se juttu olisi pelkästään blues-rock akselilla, niin varmasti rosot riittävät helposti siihen. Clean on clean, mutta ei se sellainen "ultimaalisen puhdas" ole kuin fender reverb deluxe tai hot rod deluxe malleissa....oikeastaan sellainen tummempi clean, mutta käyttökelpoinen toki. Voi muuten olla, että mustassa mallissa on "parempi" clean osasto, (kun nyt oikein muistelen sitä), mutta reverb oli huomattavasti kehittyneempii omaan versiooni verrattuna eli ei kohise.

 
Itselläni oli juurikin toi musta mexico versio. Tästä nyt on jokunen vuosi aikaa kun mulla Blues Juniori oli. Jotenkin vain muistelen että ei sitä ns. "kotivolyymeilla" murolle saanut. (toisin kuin esim 57 de luxea joka mulla nykyisin palvelee kotivahvistimena).Tosin kyllä toi ehdottamani Blues Deluxekin on kotioloihin aivan liian äänekäs vaikka siinä särökanava onkin. Sopivalla OD spedulla homma hoituu.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
aristoteles666
13.02.2011 11:01:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Itselläni oli juurikin toi musta mexico versio. Tästä nyt on jokunen vuosi aikaa kun mulla Blues Juniori oli. Jotenkin vain muistelen että ei sitä ns. "kotivolyymeilla" murolle saanut. (toisin kuin esim 57 de luxea joka mulla nykyisin palvelee kotivahvistimena).Tosin kyllä toi ehdottamani Blues Deluxekin on kotioloihin aivan liian äänekäs vaikka siinä särökanava onkin. Sopivalla OD spedulla homma hoituu.
 
ei saa ei.
 
Stone
13.02.2011 12:06:21 (muokattu 13.02.2011 14:54:21)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Itselläni oli juurikin toi musta mexico versio. Tästä nyt on jokunen vuosi aikaa kun mulla Blues Juniori oli. Jotenkin vain muistelen että ei sitä ns. "kotivolyymeilla" murolle saanut.
 
Muistankin nyt Karpaasin :)
Itselläni oli silloin aiemmin "puuroinen" orig. elementti (joka ei tainnut muuten helposti muroutuakkaan??) , josta privana viestiteltiinkin, mutta asia nykyään kunnossa. Saisin sen helpostikkin murolle pelkästä etuasteesta (on vaan silloin db tasoa jo naapurillekkin tarjota) joten luonnollisesti itsekkin pedaaleja käytän overdriveen.
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." -Keith Richards
Juzpe
13.02.2011 12:17:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytettynä tohon hintaan sais varmaanki esim. marsun vintage modernia 50W combona. Hyvä peli mainitsemiisi musatyyleihin... ainakin itse olen onnistuneesti sitä mainitsemiesi tyylien sekoituksiin käyttänyt. Joku on muistaakseni kirjottanu artikkelin oikeen soundinäytteiden kera siitä...
 
Hyvää kamaa: http://www.youtube.com/watch?v=QArjeq4TcHk
LaMotta
13.02.2011 12:28:16 (muokattu 13.02.2011 12:53:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fender 65 deluxe reverb.
 
E: Ei näköjään sovi budjettiin....käytettynäkään nähtävästi.
 
Ostan VOX AC15!
DrGreenegg
15.02.2011 20:53:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmösellä olen itse vedellyt tehtävänannon mukaisia juttuja treeniksellä,
yks olis vielä Thomannilla:
http://www.thomann.de/fi/egnater_rebel_20_b_stock.htm
 
dropD
16.02.2011 09:21:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uraltone JR. Välillä näkyy torilla valmiiksi kasattuja, mutta tuolla budjetilla joku sellaisen sulle rakentelis ellei itsellä pysy kolvi kädessä...
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Mr.Rogers
16.02.2011 11:20:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Orangen Rocker 30, itse sillä punkhenkistä rokkia soittelen. Puhdas kanva rosoutuu mukavasti kovemmalle käännettynä.
 
ps. vahvistin on myytävänä :)
 
nannne
16.02.2011 11:27:20 (muokattu 16.02.2011 11:28:08)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr.Rogers: Orangen Rocker 30, itse sillä punkhenkistä rokkia soittelen. Puhdas kanva rosoutuu mukavasti kovemmalle käännettynä.
 
ps. vahvistin on myytävänä :)

 
Sama, ihan sama homma. Kyllä tuo aika komeesti bluesista punkkiin taittuu. 650 euroon noita on tuntunut irtoavan torilta käytettynä. Luja pelikin on tuntunut olevan, kohta pari vuotta ilman mitään säätöä tai vikaa.(Varmaan räjähtää ens treeneissä kun tommosta menee ääneen sanoon.)
 
edit. No 650euroonpa hyvinki... :)
 
Vetehinen
16.02.2011 14:45:48 (muokattu 16.02.2011 14:49:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nannne: edit. No 650euroonpa hyvinki... :)
 
Uutena löytyy Briteistä hintaan 540 puntaa +postikulut.
www.soundunlimited.co.uk/category_1 … _79_145_221_Orange_Valve_Heads.html
 
"Questions are a burden to others - answers a prison for oneself."
Dinorocker
16.02.2011 15:40:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peaveyn 6505+ 112 sopisi budjettiin. Kaipa silläkin jotenkin punkit ja muut lähtis..
 
Turbo!!!
Numbie
16.02.2011 16:04:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näitä 2000-luvun Custom Classic Voxeja saattas käytettynä saada tuohon kuuteen sataan. Toimii varmasti kaikissa noissa mainituissa tyyleissä heittämällä. Myös Peaveyn Classic-sarja on testaamisen arvoinen.
 
Celeb
16.02.2011 17:29:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beliel: Uutena löytyy Briteistä hintaan 540 puntaa +postikulut.
www.soundunlimited.co.uk/category_1 … _79_145_221_Orange_Valve_Heads.html

 
Thunder 30, muttei Rocker 30.
 
Vetehinen
16.02.2011 17:40:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Celeb: Thunder 30, muttei Rocker 30.
 
Ihan Rocker tuossa minusta lukee:
http://www.soundunlimited.co.uk/product_138_Orange_Rocker_30_Head.html
Ja mustan värisenäkin löytyy.
 
"Questions are a burden to others - answers a prison for oneself."
BoNey
16.02.2011 18:17:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näitä 2000-luvun Custom Classic Voxeja saattas käytettynä saada tuohon kuuteen sataan. Toimii varmasti kaikissa noissa mainituissa tyyleissä heittämällä. Myös Peaveyn Classic-sarja on testaamisen arvoinen.
 
Joo voin kyllä itekin suositella. Mulla on tollanen uusio Vox AC30CC1 ja oon ollu kyl tyytyväinen. Vaihdoin kasari JCM800:sta tähän ja toimii kyllä omassa punkkiräimeessä paremmin + saa tarvittaessa hyvät puhtaat ja pikkurosot. Alkuun vähä pelotti siirtyä Kiinalaiseen vehkeeseen, mutta ei ole ainakaan ensimmäisen vuoden aikana ollu mitään valittamista.
 
Celeb
16.02.2011 19:32:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

beliel: Ihan Rocker tuossa minusta lukee:
http://www.soundunlimited.co.uk/product_138_Orange_Rocker_30_Head.html
Ja mustan värisenäkin löytyy.

 
No johan ny, katoin vaan että Thunder 30 otsikosta. Hups. :)
Melko edullinen hinta kun miettii että valmistus on jo lopetettu.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «