Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Foxia vispilöillä
1
crässi
12.02.2011 17:38:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka väärin on soittaa vispilöillä foxia, kun pyöritän oikeaa kättä ja vasen lyö tahtia. Olen vain TV:stä katsonut että ammattilaiset tekee päinvastoin. Olen oikeakätinen. Mitähän haittaa tästä mahtaa olla kun tekee sen noin päin. Pitääkö ehdottomasti opetella oikein päin jos haluaa kehittyä?
 
moderndrummer88
12.02.2011 18:34:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No eikait se kiellettyä oo, mut jos sulla on sen pyöritys vasurissa, niin voit oikealla kädellä huiskia peltejä, ilman että suhina katkeaa.
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
sutikomppi
12.02.2011 19:06:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

crässi: Kuinka väärin on soittaa vispilöillä foxia, kun pyöritän oikeaa kättä ja vasen lyö tahtia. Olen vain TV:stä katsonut että ammattilaiset tekee päinvastoin. Olen oikeakätinen. Mitähän haittaa tästä mahtaa olla kun tekee sen noin päin. Pitääkö ehdottomasti opetella oikein päin jos haluaa kehittyä?
 
Ihan sama, jos komppi kulkee takkuamatta.
 
Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla.
Ruutikallo
13.02.2011 10:52:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

crässi: Kuinka väärin on soittaa vispilöillä foxia, kun pyöritän oikeaa kättä ja va(?)
 
Mitenniin väärin on soittaa vispilöillä foxia? Vai tarkoitatko tässä "väärin" soittamisella tuota pyöristystä oikealla kädellä?
 
Minä soitan useimmat foxit vispilöillä. Ja ennen nillin-nallin-naa:ta; Tietenkään vispillät eivät sovi jokaiseen foxiin, eikä tarvitse sanoa että en ole kuullut riittävästi foxeja, ymsyms.
 
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
crässi
13.02.2011 11:45:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tätä oikealla kädellä pyöritystä just tarkoitin. Tottakai foxia soitetaan juuri sudeilla.
Näin itsekin olen aatellut että suhina katkeaa jos oikea käsi lyö välillä lautaseen.
MOT: oikea tyyli on kiertää vasenta kättä.
 
arse
13.02.2011 14:10:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos sulla on sen pyöritys oikeassa kädessä, niin voit vasurilla huiskia peltejä, ilman että suhina katkeaa.
 
My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol!
Epämuusikko
13.02.2011 15:15:21 (muokattu 13.02.2011 15:16:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oikea ja väärä sääh. Ehdollistuminen vahvan käden fillitoimintaan (huom! komppaus on sitten eri asia) on jokaisen henk. koht voivoi, näin siis mukaillakseni Arsen viestiä. Sutisoitossa ei kannata jumittautua siihen miltä liikeradat näyttävät, vaikkakin tietyt osatekijät (liikkeiden synkronointi esim. pyörittävän osapuolen 4-osa/puolinuotti"pulssissa", soundin tasalaatuisuuden maksimointi lyöden samaan/samoihin kotiin virvelissä jos sitä välttämättä haluaa hakea, jnejnejne) vievät asioiden onnistumiskerrointa plussan puolelle.
 
toisaalta itse pyöritän juurikin vasurilla ja olen muutenkin tavallinen mies.
 
Maximum suhinaa vaan + suhinan katkeaminen on itsessäänkin "statement". filliainesta.
 
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
Vallu-Veke
13.02.2011 16:14:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Opettelin joskus traditional grippiä. Luovuin siitä mahdottomana oppia enää tällä iällä, kun monttu lähestyy jo vauhdilla. Oikealla kädellä se menee kuin vettä ja viledaa. Läiskin oikealla kädellä ko. otteella, jos vasen lähtisi seuraamaan oikean käden suoritusta. Mutta ei. Se saa jäädä. Olen oikeakätinen ja pelaan mm. lätkää leftille. Luulen, että oikeakätiset leftille pelaajat on puoliksi vasureita ja jotku asiat menee paremmin ikään kuin väärin päin. Tai jos me ollaan hiukkasen molempikätisiä :)
 
mattjuha
13.02.2011 16:20:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vallu-Veke: Opettelin joskus traditional grippiä. Luovuin siitä mahdottomana oppia enää tällä iällä, kun monttu lähestyy jo vauhdilla. Oikealla kädellä se menee kuin vettä ja viledaa. Läiskin oikealla kädellä ko. otteella, jos vasen lähtisi seuraamaan oikean käden suoritusta. Mutta ei. Se saa jäädä. Olen oikeakätinen ja pelaan mm. lätkää leftille. Luulen, että oikeakätiset leftille pelaajat on puoliksi vasureita ja jotku asiat menee paremmin ikään kuin väärin päin. Tai jos me ollaan hiukkasen molempikätisiä :)
 
Tosiasia on, että suurin osa oikeakätisistä jääkiekkoilijoista pelaa juuri leftillä. Siis niin, että oikealla kädellä pidetään mailan varren päästä ja vasemmalla alempaa. Niin se vain on.
 
markkuliini
13.02.2011 16:20:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vallu-Veke: Opettelin joskus traditional grippiä. Luovuin siitä mahdottomana oppia enää tällä iällä, kun monttu lähestyy jo vauhdilla. Oikealla kädellä se menee kuin vettä ja viledaa. Läiskin oikealla kädellä ko. otteella, jos vasen lähtisi seuraamaan oikean käden suoritusta. Mutta ei. Se saa jäädä. Olen oikeakätinen ja pelaan mm. lätkää leftille. Luulen, että oikeakätiset leftille pelaajat on puoliksi vasureita ja jotku asiat menee paremmin ikään kuin väärin päin. Tai jos me ollaan hiukkasen molempikätisiä :)
 
Eikös 95% oikeakätisiä nimenomaan pelaa lätkää leftin puolelta? Jos siis pelaavat. Mä ainakin.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
mattjuha
13.02.2011 16:20:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Eikös 95% oikeakätisiä nimenomaan pelaa lätkää leftin puolelta? Jos siis pelaavat. Mä ainakin.
 
Tämä juuri.
 
Vallu-Veke
13.02.2011 16:38:24 (muokattu 13.02.2011 16:50:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

luolamies5: Tosiasia on, että suurin osa oikeakätisistä jääkiekkoilijoista pelaa juuri leftillä. Siis niin, että oikealla kädellä pidetään mailan varren päästä ja vasemmalla alempaa. Niin se vain on.
 
Voit olla ihan oikeassakin. Homma perustuu omaan muistikuvaan vaan. On jäänyt vaan kummittelemaan mieleen, miten sain aina väärän puolen mailan kouraan, jos oma hajos, niin kuin lainamailaksi. Siitä on se tunne, että suurinosa pelas rightille.
Ei mitään muuta tietoa, kuin luuloa ;)
 
E: Oho. alkoi kiinnostamaan, niin googletin, jonku keskustelun. Tuo jääkiekkomailahan taitaa olla typerä juttu tähän vertailuna, sori. Osa menee näköjään sen mukaan, mikä maila on kouraan lyöty?,... :
http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=29560
 
mattjuha
13.02.2011 19:50:12 (muokattu 13.02.2011 19:50:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vallu-Veke: Voit olla ihan oikeassakin. Homma perustuu omaan muistikuvaan vaan. On jäänyt vaan kummittelemaan mieleen, miten sain aina väärän puolen mailan kouraan, jos oma hajos, niin kuin lainamailaksi. Siitä on se tunne, että suurinosa pelas rightille.
Ei mitään muuta tietoa, kuin luuloa ;)
 
E: Oho. alkoi kiinnostamaan, niin googletin, jonku keskustelun. Tuo jääkiekkomailahan taitaa olla typerä juttu tähän vertailuna, sori. Osa menee näköjään sen mukaan, mikä maila on kouraan lyöty?,... :
http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=29560

 
Mielenkiintoinen keskustelu tuo, jonka linkitit. Myös rummuissa tuntuu olevan niin, että lapset opetetaan pääsääntöisesti soittamaan oikeakätisellä setillä. On opettajillakin helpompaa, kun ei tarvitse kääntää settiä oppilaiden välissä. Tästäkin on tietysti poikkeuksia.
 
moderndrummer88
13.02.2011 19:51:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

luolamies5: Mielenkiintoinen keskustelu tuo, jonka linkitit. Myös rummuissa tuntuu olevan niin, että lapset opetetaan soittamaan oikeakätisellä setillä. On opettajillakin helpompaa, kun ei tarvitse kääntää settiä oppilaiden välissä. Tästäkin on tietysti poikkeuksia.
 
Ja se on oppilaallekkin huomattavasti helpompaa, jos tulee jotain keikkoja vaikka joissa on yhteinen setti käytössä niin ei tarvii alkaa kaikkea purkamaan. Myös rumpukirjat on tehty oikeakätisille.
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
jazzmies
13.02.2011 20:24:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse opettelisin vasemmalla suhistamaan ja oikealla soittamaan iskut, sillä johtokäden rytmihän on sama kuin jazz-ridessa. Ihmisellä on vain yksi elämä aikaa opetella svengaamaan, joten kannattaa nähdä vaivaa sen eteen, että soittaminen olisi mahdollisimman vaivatonta soittaa ja svengi olisi yhtenevä sekä suti- että kapulasoitossa. Mike Mangini on opetellut kaiken molemmin päin, eikä hän svengaa kumminkaan päin. Cobham ja Phillips osaavat myös liidata molemmilla tyyleillä, mutta heidänkin vahvuudet ovat muualla kuin sensitiivisessä liidikäsityöskentelyssä. Saattaa kuulostaa konservatiiviselta, mutta puheenvuoroni on pragmaattinen.
 
VeKrio: mitä isompi rumpu sitä pyöreämäpi viiste.
Hakki
14.02.2011 14:16:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielenkiintoinen juttu tuo kätisyys kyllä. Itse en osaa vispilöillä soittaa kuin hädiksi jotain säälittävää kompinkuuloista suhinaa jos ihan pakko on, mutta jos vispilät sattuu käteen niin luonnostani taidan pyörittää oikealla kädellä sutia ja sit vasurilla lätkiä muut. Olen oikeakätinen, mutta lätkät ja sählyt pelaan rightin mailalla, samoin golf- ja pesismaila tarttuu tassuun niin et vahvempi käsi on alempana.
 
while(true) {play(metal);} | Kaikki tänään päättyy...
Epämuusikko
14.02.2011 18:32:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Itse opettelisin vasemmalla suhistamaan ja oikealla soittamaan iskut, sillä johtokäden rytmihän on sama kuin jazz-ridessa.
Tämä kyllä.
 
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
damn u
14.02.2011 18:34:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta myötä- vai vastapäivään?
 
Timi
19.02.2011 18:36:54 (muokattu 19.02.2011 18:38:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

damn u: Mutta myötä- vai vastapäivään?
 
Myötäpäivään.Sekä siksakkia.
 
Vaikea.Mutta varma!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «