Aihe: Maailman huonoin musiikkikappale
1 2 3 4 522 23 24 25 26138 139 140 141 142
Ultrasonido
10.02.2011 10:16:52
Veksu:lastenohjelmaklassikko Flipper ja Lopakan alkutunnarin laulajalta:

http://www.youtube.com/watch?v=kQpaT9rhiog

Jos ei ura urennut Flipperistä niin NYT!

Kaikkihan tuossa käännöksessä(?) kieltämättä kusee, on kyllä huono niin monella saralla samanaikaisesti että ei voi kuin hämmästellä.

Tuo mainittu U2:n villihevoset on kyllä musiikillisesti yhtä aikaa mystisesti sekä sekava että tylsä. Eli on siinä kyllä huonoutta läsnä. Sanoitukset on hiukan kiinnostavammat. Jonkun nuoren muusikon salasuhde vaikeaan itsetuhoiseen bändäriin taisi olla taustalla tuossa, mutta pistänpä tikulla itseäni silmään ja totean vielä että Obs ei ole edes levynä musta bändin parhaita, mutta olen siinä fanina vähemmistössä ja aiheen ulkopuolella.
It takes a big man to cry, but it takes a bigger man to laugh at that man. -Jack Handey
Epämuusikko
10.02.2011 14:23:34
velipesonen: No ainakin Dido. Sitten tuossa varsinkin joskus 2003-2005 oli suoranainen AOR-triphopin buumi. Portishead on minun mielestäni kunnon musaa, Tricky vähän tylsä.

Komppia, hitaasti.
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
Nekroblast
12.02.2011 15:29:00
Oikeastaan mikä tahansa jazzkappale, mutta jos yksi pitää valita, niin ehdottomasti Dave Brubeckin Take Five. Hyisss ku on paskaa.
-Cale
12.02.2011 16:42:18
sikki-six: AOR:n kohdalla pitää kompata kyllä pesosta, en voi käsittää. Rockia laimennettu pisteeseen, jossa alkuperäistä ainesta ei tunnista.

Kyllä on taas kerrassaan niin karkeaa yleistystä että huhhuh... Mikäli aiheeseen perehtyy enemmän löytää sieltä paljon erilaista matskua, muutakin kuin ne Totot ja Journeyt, vaikka hienoja yhtyeitä nekin toki ovat. Mutta toisaalta mitäpä sillekään voi jos vaan ei tajua hyvin soitetun ja tuotetun musiikin päälle.
maelstorm
12.02.2011 17:05:30 (muokattu 12.02.2011 17:05:59)
-Cale: Kyllä on taas kerrassaan niin karkeaa yleistystä että huhhuh... Mikäli aiheeseen perehtyy enemmän löytää sieltä paljon erilaista matskua, muutakin kuin ne Totot ja Journeyt, vaikka hienoja yhtyeitä nekin toki ovat. Mutta toisaalta mitäpä sillekään voi jos vaan ei tajua hyvin soitetun ja tuotetun musiikin päälle.

No mutta kun siinä se taitaa ollakin, että jos kaikki tehdään niin kuin oppikirjoissa sanotaan ja opetetaan ja koutsataan, niin lopputulemana on niin hajuttoman väritöntä radiokivaaperuspullaa, ettei sitä vain voi kestää. bändin erottaa toisesta vain sen perusteella, onko promokuvien photoshoppaajan nimi Pekka vaiko Mauri.
Siivet.
Lennu
12.02.2011 17:21:00 (muokattu 12.02.2011 17:21:33)

maelstorm: No mutta kun siinä se taitaa ollakin, että jos kaikki tehdään niin kuin oppikirjoissa sanotaan ja opetetaan ja koutsataan, niin lopputulemana on niin hajuttoman väritöntä radiokivaaperuspullaa, ettei sitä vain voi kestää. bändin erottaa toisesta vain sen perusteella, onko promokuvien photoshoppaajan nimi Pekka vaiko Mauri.

Näinhän se ei oikeasti mene, vaan yksinkertaisesti arvostelijoiden kompetenssi ei riitä arvioimaan sen hyvyyttä. Mutta ei se ole peruuttamatonta, sitä voi harjoittaa ja useinhan iän myötä huonosta musiikista kasvaa ulos. Monet tosin jää sille teiniasteelle musiikillisesti ja onkin surullista seurattavaa, kun joku ihan kolmekymppinenkin tosissaan yrittää painottaa, että kyllä se apulanta ja nirvana oli oikeesti tosi rok ja hyviä. Ei ne ollu.
"mut lennulla on se etu että se voi perustelematta pitää asioita täysin paskoina ja se silti voittaa kaikki väittelyt." -Twinkle
-Cale
12.02.2011 17:35:27 (muokattu 12.02.2011 18:01:38)
Lennu: Näinhän se ei oikeasti mene, vaan yksinkertaisesti arvostelijoiden kompetenssi ei riitä arvioimaan sen hyvyyttä. Mutta ei se ole peruuttamatonta, sitä voi harjoittaa ja useinhan iän myötä huonosta musiikista kasvaa ulos. Monet tosin jää sille teiniasteelle musiikillisesti ja onkin surullista seurattavaa, kun joku ihan kolmekymppinenkin tosissaan yrittää painottaa, että kyllä se apulanta ja nirvana oli oikeesti tosi rok ja hyviä. Ei ne ollu.

Erittäin hyvin sanottu Lennu! :) +
Ziggy Bubba
12.02.2011 19:23:26

Lennu: Näinhän se ei oikeasti mene, vaan yksinkertaisesti arvostelijoiden kompetenssi ei riitä arvioimaan sen hyvyyttä.

Musiikkia ei kuunnella kompetenssilla vaan korvilla & aivoilla. Musiikki siirtää tunteita, liian siloiteltu pyllynläpsyttely ei todellakaan. Reunaa, rupea, pientä vittumaisuutta, sitä musiikki kaipaa. Täydellisyyttä ei tässä lajissa ole olemassa, vaikka Toton jäbät sitä hakiskin.
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
maelstorm
12.02.2011 20:41:54
Lennu: Näinhän se ei oikeasti mene, vaan yksinkertaisesti arvostelijoiden kompetenssi ei riitä arvioimaan sen hyvyyttä.

Voisitko kertoo paljon lisää tästä arvostelijoiden kompetenssista?

Toi nirvana+apulanta lopetus oli kyl hieno. mä voisin heittää kans jotai tollasia kivoja perusläppiä, miten olis tähän väliin vaiks Aikakoneen Maki, Risto Asikainen ja sit vaiks Raptori siihen tyylikkääks kolmanneks? Sähän puolustelit äsken näitä tietenki.
Siivet.
Lennu
12.02.2011 21:24:03

maelstorm: Voisitko kertoo paljon lisää tästä arvostelijoiden kompetenssista?

Toi nirvana+apulanta lopetus oli kyl hieno. mä voisin heittää kans jotai tollasia kivoja perusläppiä, miten olis tähän väliin vaiks Aikakoneen Maki, Risto Asikainen ja sit vaiks Raptori siihen tyylikkääks kolmanneks? Sähän puolustelit äsken näitä tietenki.

Niin? Ne on pätevöityneitä musiikin ammattilaisia.
"mut lennulla on se etu että se voi perustelematta pitää asioita täysin paskoina ja se silti voittaa kaikki väittelyt." -Twinkle
Ultrasonido
12.02.2011 21:57:22
Radiohead - Electioneering

http://www.youtube.com/watch?v=Yl-pXpXxK00

Tuon mitättömän sekametelin kuunteleminen on rasittavaa ja riipivää, ei herätä juuri tunteita suuntaan eikä toiseen, paitsi sellaista kutisevaa välinpitämätöntä ärsytystä. Jos itse olet soittamassa ja bänditreenit on venähtänyt siihen pisteeseen että ruvetaan vaihtelemaan soittimia ja soitetaan kukin mitä mieleen juolahtaa kuuntelematta toisia, niin niissä olosuhteissa voi tuntua että tuollainen kappale on ok, mutta ei sitä nyt levylle tarvi pistää. Mikäli suhteutetaan yhtään siihen mitä tuoltakin bändiltä olisi lupa musiikin suhteen odottaa, niin tämä on mielestäni todella epäonnistunut ja huono. Sanoituksissa kenties jotain ideaa onkin. Saa olla eri mieltä.
It takes a big man to cry, but it takes a bigger man to laugh at that man. -Jack Handey
Ziggy Bubba
12.02.2011 22:02:19

Ultrasonido: Radiohead - Electioneering

Mikäli suhteutetaan yhtään siihen mitä tuoltakin bändiltä olisi lupa musiikin suhteen odottaa, niin tämä on mielestäni todella epäonnistunut ja huono. Sanoituksissa kenties jotain ideaa onkin. Saa olla eri mieltä.

Onhan toi mahtavan levyn selvästi heikoin lenkki, mutta ei nyt ehkä kuitenkaan kilpaile "maailman huonoimman musiikkikappaleen " tittelistä. Ei oikein edes istu kyseisen levyn fiilikseen, The Bendsille ois mennyt ehkä paremmin.
maelstorm
12.02.2011 23:02:55
Lennu: Niin? Ne on pätevöityneitä musiikin ammattilaisia.

Juu, ihanniinku sä olet pätevöitynyt nirvana-fani. Ja sepultura menee sit siinä jälkkärinä vielä.
Siivet.
Lennu
12.02.2011 23:17:00

maelstorm: Juu, ihanniinku sä olet pätevöitynyt nirvana-fani. Ja sepultura menee sit siinä jälkkärinä vielä.

:--D En mä nyt ymmärrä sun pointtia, ootsä kimpaantunut jostain? Mä siis tarkoitin, että musiikillista kasvua tapahtuu. Esimerkkinä vain oli Nirvana, jossa bändin jokainen jäsen kasvoi ulos siitä räminämetelistä ja osasi lopulta tehdä uransa kannalta tärkeitä päätöksiä. Apulannan Toni tekee hienoja ja viilattuja pop-iskelmiä ja Sipen soololevy oli suorastaan hyvä. Apulanta ei ollut (vai onko se vieläkin jonain terapiaryhmänä olemassa en tiedä). Sepulturan roots bloody roots on loistomatskua, edistyksellistä aikanaan. Mutta ei nekään siihen jääneet.
Ziggy Bubba
12.02.2011 23:26:36

Lennu: Esimerkkinä vain oli Nirvana, jossa bändin jokainen jäsen kasvoi ulos siitä räminämetelistä ja osasi lopulta tehdä uransa kannalta tärkeitä päätöksiä.

Haulikko suuhun? Stadion-rockia? Poliitikon uraa?

Sepulturan roots bloody roots on loistomatskua, edistyksellistä aikanaan. Mutta ei nekään siihen jääneet.

Ei, tekivät täyttä paskaa tohon Rootsiin verrattuna vuosikaudet. Hienosta bändistä on jäljellä nykyään alkuperäinen basisti ja myöhemmin tullut kitaristi, joka on se "liideri" kaiketi. Syvässä suossa uivat, mutta eivät halua reunionia, tollot.
Krice
13.02.2011 09:52:33

Radiohead tekee jännittävää musiikkia. En nimittäin jälkeenpäin muista lainkaan niitä kappaleita, vaikka olen muutaman uskaltanut kuunnella. Yleensä minulla on loistava muisti mitä tulee musiikkiin. Olen tehnyt sellaisen johtopäätöksen, että Radiohead itse asiassa ei tee musiikkia, vaan jotakin muuta. Ehkä ikäänkuin sekalaisia ääniä peräkkäin.
velipesonen
13.02.2011 10:53:02

Krice: Radiohead tekee jännittävää musiikkia. En nimittäin jälkeenpäin muista lainkaan niitä kappaleita, vaikka olen muutaman uskaltanut kuunnella. Yleensä minulla on loistava muisti mitä tulee musiikkiin. Olen tehnyt sellaisen johtopäätöksen, että Radiohead itse asiassa ei tee musiikkia, vaan jotakin muuta. Ehkä ikäänkuin sekalaisia ääniä peräkkäin.

Ehkä Radiohead tekee Prozac-pöhnämusiikkia.
Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani
maelstorm
13.02.2011 12:23:49
Lennu: :--D En mä nyt ymmärrä sun pointtia, ootsä kimpaantunut jostain? Mä siis tarkoitin, että musiikillista kasvua tapahtuu. Esimerkkinä vain oli Nirvana, jossa bändin jokainen jäsen kasvoi ulos siitä räminämetelistä ja osasi lopulta tehdä uransa kannalta tärkeitä päätöksiä. Apulannan Toni tekee hienoja ja viilattuja pop-iskelmiä ja Sipen soololevy oli suorastaan hyvä. Apulanta ei ollut (vai onko se vieläkin jonain terapiaryhmänä olemassa en tiedä). Sepulturan roots bloody roots on loistomatskua, edistyksellistä aikanaan. Mutta ei nekään siihen jääneet.

Mä halusin vaan sanoa jotain mahdollisimman kitkerää ja terävää mutta samalla epämääräistä, jotta saisin susta jonkun selittelevän reaktion. Nyt sain ja nyt mua hymyilyttää. =)
Siivet.
Lennu
13.02.2011 12:33:33

maelstorm: Mä halusin vaan sanoa jotain mahdollisimman kitkerää ja terävää mutta samalla epämääräistä, jotta saisin susta jonkun selittelevän reaktion. Nyt sain ja nyt mua hymyilyttää. =)

Oot aika juksari kyllä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)