Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line-6:n Behringer ja muiden mallintavien luotettavuus
1
ares
12.02.2011 15:50:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
Minulla OLI Behringerin mallintava V-amp 2. Se oli hintaansa nähden ihan helkkarin hyvä peli. Pystyin soittamaan sillä aikalailla millaista musaa vaan. Kun bänditouhut jäi telakalle myin sitten oman JCM-800 nupin ja kaapin pois ja V-amp jäi vuodeksi kaappiin.
Kun sitten pistettiin uutta bändiä kasaan ja kaivoin V-amp:in kaapista tuli mua vastaan yllätys: Pedaali sekosi ihan totaalisesti. Valot välkkyi kuin joulukuusessa, ääni pätki ja soundimaailma saattoi kesken soiton vaihtua toiseen ilman mitään varoitusta.
 
Olen nyt ostamassa kaappia ja nuppia. Line6:n soundit ovat olleet ihan ok, mutta miten on sen nupin (esim Line6 spider III) kestävyyden laita? Behringeriä en enää viitsisi ostaa. Mikäli kaikkien mallintavien kuuluu muutaman vuoden käytön jälkeen seota en osta enää kuin putkivehkeitä. Miten on siis Line6:n luotettavuus?
 
Ukko
12.02.2011 16:11:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pod XT live meni täysin mykäksi n. 1.5 v: jälkeen hankinnasta. Huolto oli täysin neuvoton. Pod X3 live alkoi puoli vuotta hankinnan jälkeen sekoilemaan eli muutteli asetuksia ihan itsekseen. Johnson J-Station pelittää yli kymmenen vuotta talossa olleenna edelleen. Saas nähdä mitä Boss GT-10 näyttää aikaa myöten. Ja ei....en hommaa putkivahvaria koska sillä ei tee kerrostalossa mitään. No onhan tuossa tuo Fender SuperChamp XD mutta ei ole yhtä monipuolinen kuin nuo lattia mallintavat ynnä vastaavat, toimiessaan.
 
COVS jäsen nro 6
ares
12.02.2011 16:25:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niimpä, itelläkin on vähän murhetta sen kanssa, että putkella ei voi soittaa hiljaa. Voiko mallintava nuppi kestää paremmin, kuin mallintava pedaali? Mulle on muutenkin jäänyt sellanen kuva, että kun tommonen digisuper-vehje kyrvähtää niin se on sitten siinä
 
tender.insanity
12.02.2011 17:32:36 (muokattu 12.02.2011 17:33:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boss GT:t kestää. GT-8 on tuossa lattialla jo viidettä vuotta (?). Iskua on saanut, kaljaa ja muita eritteitä saanut päällensä, eikä ole paljoa hätkähtänyt. Aiemmin oli GT-6 ja sekin pelitti pitkään ja hyvin, kunnes vaihdoin pois.
 
Zoomeja on mulla ollut useampia. Viimeisin, G9.2tt, alkoi narisemaan niin ikävästi, että myin sen pois isommalla rahalla, mitä siitä itse maksoin. Ei niitä namiskoja/potikoita/pedaaleita kovaa uskaltanut painaa. Ois varmaan rikkoutunut saman tien.
 
Mutta tosiaan, ISOT plussat Bossille kestävyydestä. +++++
 
aristoteles666
12.02.2011 17:46:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ares: Hei!
 
Minulla OLI Behringerin mallintava V-amp 2. Se oli hintaansa nähden ihan helkkarin hyvä peli. Pystyin soittamaan sillä aikalailla millaista musaa vaan. Kun bänditouhut jäi telakalle myin sitten oman JCM-800 nupin ja kaapin pois ja V-amp jäi vuodeksi kaappiin.
Kun sitten pistettiin uutta bändiä kasaan ja kaivoin V-amp:in kaapista tuli mua vastaan yllätys: Pedaali sekosi ihan totaalisesti. Valot välkkyi kuin joulukuusessa, ääni pätki ja soundimaailma saattoi kesken soiton vaihtua toiseen ilman mitään varoitusta.
 
Olen nyt ostamassa kaappia ja nuppia. Line6:n soundit ovat olleet ihan ok, mutta miten on sen nupin (esim Line6 spider III) kestävyyden laita? Behringeriä en enää viitsisi ostaa. Mikäli kaikkien mallintavien kuuluu muutaman vuoden käytön jälkeen seota en osta enää kuin putkivehkeitä. Miten on siis Line6:n luotettavuus?

 
resetoi se v-amp, ja tarkista ettei mikään nappula ole jäänyt jumiin kun kasasit kamoja sen v-ampin päälle sen vuoden aikana, tuskin se mitenkään rikki on.
 
mattim
12.02.2011 18:48:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ares: Hei!
 
Minulla OLI Behringerin mallintava V-amp 2. Se oli hintaansa nähden ihan helkkarin hyvä peli. Pystyin soittamaan sillä aikalailla millaista musaa vaan. Kun bänditouhut jäi telakalle myin sitten oman JCM-800 nupin ja kaapin pois ja V-amp jäi vuodeksi kaappiin.
Kun sitten pistettiin uutta bändiä kasaan ja kaivoin V-amp:in kaapista tuli mua vastaan yllätys: Pedaali sekosi ihan totaalisesti. Valot välkkyi kuin joulukuusessa, ääni pätki ja soundimaailma saattoi kesken soiton vaihtua toiseen ilman mitään varoitusta.
 
Olen nyt ostamassa kaappia ja nuppia. Line6:n soundit ovat olleet ihan ok, mutta miten on sen nupin (esim Line6 spider III) kestävyyden laita? Behringeriä en enää viitsisi ostaa. Mikäli kaikkien mallintavien kuuluu muutaman vuoden käytön jälkeen seota en osta enää kuin putkivehkeitä. Miten on siis Line6:n luotettavuus?

 
Laitteissa on akku tai paristo, jota käytetään laitteeen asetusten tallentamiseen. Jos laite ei ole verkkovirran kanssa tekemisissä pitkään aikaan niin tuon kunto kannattaa tarkistaa.
 
Matti
 
Novation Remote SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear.
santa
12.02.2011 21:27:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ares: Niimpä, itelläkin on vähän murhetta sen kanssa, että putkella ei voi soittaa hiljaa. Voiko mallintava nuppi kestää paremmin, kuin mallintava pedaali? Mulle on muutenkin jäänyt sellanen kuva, että kun tommonen digisuper-vehje kyrvähtää niin se on sitten siinä
 
Minulla on digisuper eli spider2 120w ja on kyrvähtänyt. no se oli oma vika kun pidin sitä alttiina 5 vuoden ajan ikkunan lähettyvillä ja juotokset kärsi. ne kolvaamalla lähti taas futaamaan. viaksi tuli että volat pomppi. mikä tahansa muukin olisi tehnyt saman. ihan pikku kummassaan en lähde vaihtamaan mihinkään. ei ole tarvinnut miljoonaa pedaalia tai vahvistinta. tosin tässä nyt ei keikkailla muutenkaan.
 
Ziggy Bubba
12.02.2011 22:39:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä eivät mallintajat ole tehneet tenää, V-Amp 2, Pod XT Live ja Pocket Pod ovat olleet omistuksessa, XTL selvästi pisimpään (n. 6 vuotta). Ei noissa vikoja sen useammin musta ole kuin muissakaan kamoissa, mutta korjaaminen voi olla aikas hankalaa.
 
Mut älä nyt ihmeessä Spideriä osta, ellei siitä sulle just "se" soundi lähde. Paljon parempaakin saa, myös mallintavista. Vypyr ja Valvetronix tulee ekana halvoista mallintavista mieleen.
 
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
ares
12.02.2011 22:41:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vinkeistä! Täytyypäs tarkastaa nuo ennen kuin haukun enempää digivehkeitä...
 
superfly
13.02.2011 00:21:17 (muokattu 13.02.2011 00:21:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Laitteissa on akku tai paristo, jota käytetään laitteeen asetusten tallentamiseen. Jos laite ei ole verkkovirran kanssa tekemisissä pitkään aikaan niin tuon kunto kannattaa tarkistaa.
 
Matti

 
Patterin vaihto auttoi myös mulla V-Ampin sekoamiseen.
 
Killing internet dragons is serious business!
ares
22.02.2011 13:24:40 (muokattu 22.02.2011 13:31:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihdoin pariston ja laite toimii nyt aina silloin tällöin. Eli esimerkiksi eilen soittelin sillä muutaman tunnin, mutta tänään se veti tiluksiin 10 minuutin jälkeen. Ihan hyviä soundeja saa vieläkin irti, mutta luotettavuus on hieman heikko. Esimerkiksi keikkakäyttöön tuosta ei enää mitenkään ole.
 
Summa summarum: V-Amp on ollut kevyesti hintansa väärtti ja jopa, enemmän, mutta nyt näyttää auttamatta tulleen aika hankkia jotain sen tilalle!
 
Sick Planet
25.02.2011 15:42:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ares: Hei!
 
Minulla OLI Behringerin mallintava V-amp 2. Se oli hintaansa nähden ihan helkkarin hyvä peli. Pystyin soittamaan sillä aikalailla millaista musaa vaan. Kun bänditouhut jäi telakalle myin sitten oman JCM-800 nupin ja kaapin pois ja V-amp jäi vuodeksi kaappiin.
Kun sitten pistettiin uutta bändiä kasaan ja kaivoin V-amp:in kaapista tuli mua vastaan yllätys: Pedaali sekosi ihan totaalisesti. Valot välkkyi kuin joulukuusessa, ääni pätki ja soundimaailma saattoi kesken soiton vaihtua toiseen ilman mitään varoitusta.
 
Olen nyt ostamassa kaappia ja nuppia. Line6:n soundit ovat olleet ihan ok, mutta miten on sen nupin (esim Line6 spider III) kestävyyden laita? Behringeriä en enää viitsisi ostaa. Mikäli kaikkien mallintavien kuuluu muutaman vuoden käytön jälkeen seota en osta enää kuin putkivehkeitä. Miten on siis Line6:n luotettavuus?

 
Meijän ex-kitaristilla oli Line6 spider III 75w, oli ihan hyvä ja muutenki, mutta sitten kärähti jotain sieltä, ei enää toistanu matalia taajuuksia kunnolla, humisi ja joskus ei ees lähteny päälle. Saatiin ratkaisu kun muutettiin säätöjä vahvarista, bassoa pois trebleä enemmän. Saundi oli kuin moottorisahassa, mut sentää kuulu jotain. Ite sitten ostin samanlaisen 150w ja se on sentään luotettavammin pelannu, sitäpaitte hyvät äänet sillä saa, se on ihan vaa siitä kiinni, jaksaako sen kanssa viettää aikaa, kokeilla eri vaihtoehtoja.
 
alejale
25.02.2011 15:49:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pod XT toimi hiukan yli takuuajan ja sitten vain lopetti toiminnan. Ensin ei toiminut usbn kautta ja myöhemmin ei voinut vaihtaa enään ääniäkään. Ei se koskaan mitään kolhuja saanut ollut pelkästään kotikäytössä. Se on nää digi vehkeet...
 
Ostin sen jälkeen Vox tonelab ST:n kotiin ja saas nähä kauanko kestää...
 
Bändi touhussa ei nyt muuta kannatakkaan käyttää kuin varmoja vehkeitä.
 
aristoteles666
26.02.2011 09:38:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

alejale: Bändi touhussa ei nyt muuta kannatakkaan käyttää kuin varmoja vehkeitä.
 
ei sellaisia olekaan.
 
Jucciz
26.02.2011 09:51:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: ei sellaisia olekaan.
 
Ei tietenkään, aristospedes.
 
Talosta löytyy kolme 60-luvulla tehtyä vahvistinta ja kaikki pelaavat tätä kirjoittaessa aivan täysillä. Ois vertailun vuoksi jännä kokeilla, mitä noille 2000- tai 2010-luvulla valmistetuille mallintaville kuuluu vaikkapa 2050-luvulla ja mikä on niiden keikkakestävyys siinä vaiheessa... eli onko kehitys kehittynyt ja tehdäänkö nykyään vähintään yhtä hyviä - tai mielellään parempia - koneita kuin ennen vanhaan.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
aristoteles666
27.02.2011 04:25:19 (muokattu 27.02.2011 04:26:03)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Ei tietenkään, aristospedes.
 
Talosta löytyy kolme 60-luvulla tehtyä vahvistinta ja kaikki pelaavat tätä kirjoittaessa aivan täysillä. Ois vertailun vuoksi jännä kokeilla, mitä noille 2000- tai 2010-luvulla valmistetuille mallintaville kuuluu vaikkapa 2050-luvulla ja mikä on niiden keikkakestävyys siinä vaiheessa... eli onko kehitys kehittynyt ja tehdäänkö nykyään vähintään yhtä hyviä - tai mielellään parempia - koneita kuin ennen vanhaan.

 
eli joka paikan spede on jättänyt laukkunsa joka sisältää varaputkia, kieliä ym ym, kotiin eikä ota sitä enää humppakeikoille, selvä.
ai niin mutta sä lopetit.
 
no sähän voit testata niitä 2050, sitten tiedät, edes sen.
 
sitä saa aina mitä tilaa.
 
Estranged
27.02.2011 04:36:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: sitä saa aina mitä tilaa.
 
Ei valitettavasti aina. Kerrankin pintsan tilasin ja pepperonin tilalla oli kinkku. :(
 
Mitä
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "lähes kaikissa voi valita kytkemällä kitara-efekti input- efekti looppi send-vahv. input-vahv.looppi send- efekti looppi return-efekti output-vahvistin looppi return." aristo666
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «