Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ideoita monitoreihin
1
TommyFunky
29.01.2011 14:15:10 (muokattu 29.01.2011 14:17:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkuun nyt ollaan alueella joka ei ole mulle tutuinta..
 
Lähtökohta ahtaat soittolavat ja 5-6 henkilöä. Olen ajatellut että jakaisin monitoroinnin kahteen ryhmään toinen puoli lavasta johdollisilla napeilla, jotka vetäisin kuulokevahvistimen kautta, mimmosia nappeja porukka käyttää tämmösessä tarkoituksessa, tottakai jokainen on yksilö mutta jos nyt lähtee liikkeelle ihan sun omasta mielipiteestä ?? hinta olis tuossa kanssa yksi prioriteetti koska joutuu noita sen 4kpl hankkimaan..
 
Toiselle puolelle lavaa olin ajatellut sit ihan aktiivi monitori kaappia, mutta mutta minkäs laista tohon kannattas suunnitella ?? monitorointi palvelis tuossa basistia ja kitaristia, ja niinkuin sanoin tilat on yleiseti ottaen todella ahtaat, joten vinkkejä tohon ottasin mielelläni vastaan ?
Kitaristi ja basisti ymmärtääksi kaipaavat laulun/basarin ja jouset tohon, eli noilla mentäs sen kaapin suhteen..
 
Tässä etsin nyt semmosta budjetti/toimiva ratkaisua, onko tää mun lähestymistapa lähtökohtaisesti ihan ok? vai lähtökohtaisesti päin uranusta.
 
stnprkl
29.01.2011 14:28:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TommyFunky: Alkuun nyt ollaan alueella joka ei ole mulle tutuinta..
 
Lähtökohta ahtaat soittolavat ja 5-6 henkilöä. Olen ajatellut että jakaisin monitoroinnin kahteen ryhmään toinen puoli lavasta johdollisilla napeilla, jotka vetäisin kuulokevahvistimen kautta, mimmosia nappeja porukka käyttää tämmösessä tarkoituksessa, tottakai jokainen on yksilö mutta jos nyt lähtee liikkeelle ihan sun omasta mielipiteestä ?? hinta olis tuossa kanssa yksi prioriteetti koska joutuu noita sen 4kpl hankkimaan..

 
Ostakaa niin kalliit kun perse kestää. Vituttaa tulevaisuudessa vähemmän. Shure (uudet mallit) ja Ultimate Ears ainakin ovat semmoisia mis on vaihdettavat johdot eli jos menee letku poikki niin ei tarvii koko luureja uusia. Ja noi kuulokejohdot on yleensä se eka kun menee.
Ja miksette osta noit jokainen itselleen eikä yhteisesti, inear kuulokkeet on kuitenkin henkilökohtaisia työkaluja.
 
Toiselle puolelle lavaa olin ajatellut sit ihan aktiivi monitori kaappia, mutta mutta minkäs laista tohon kannattas suunnitella ?? monitorointi palvelis tuossa basistia ja kitaristia, ja niinkuin sanoin tilat on yleiseti ottaen todella ahtaat, joten vinkkejä tohon ottasin mielelläni vastaan ?
Kitaristi ja basisti ymmärtääksi kaipaavat laulun/basarin ja jouset tohon, eli noilla mentäs sen kaapin suhteen..

 
Jälleen kerran niin kallis kun vaan .....
 
Tässä etsin nyt semmosta budjetti/toimiva ratkaisua, onko tää mun lähestymistapa lähtökohtaisesti ihan ok? vai lähtökohtaisesti päin uranusta.
 
Jos sil yhellä inearmiksauksella pärjää niin miksei tuo toimis. Basisti ja kitaristi kun ovat ilman nappeja niin niillä on osittain se monitorointi jo kiinni lavabalanssista ja sen yhden yksinäisen pöntön kun laittaa sidefillin omaisesti tolpan nokkaan niin molemmat varmasti kuulee. Yhden bilebändin setupissa (minkä siis kävin orkalle rakentamassa ja virittämässä) oli solistilla napit ja muu orkka (KEY, DRS, BASS, GTR) oli pelkkien sidefillien varassa ja hyvin pelitti. No rumpalille annoin oman monitorin jos pönttöjä jäi yli eli kalustoa oli kuus aktiivikaappia ja neljä suppasta. Jos mestaan riitti yks yläkaappi puolelleen ni sit jäi rumpalille oma jos taas oli isompi mesta kyseessä ja PA:han piti laittaa kaks puolelleen ni sit rumpali joutu oleen ilman, mut ikinä se ei ollu ongelma.
 
Viltsu audiokantaja
lasal
31.01.2011 12:55:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itse aikanaan kirkkomiksailuissa aloin inhota aktiivimonitoreja. Melko usein selvisi aikaisintaan viime hetkellä _lopullinen_ kokoonpano ja sijoittelu. Olli helpompi siirrellä passivikiiloja kuin että joka pisteeseen vielä viedä 230 volttia.
 
Q kaikille tarkkakorville: onko aktiivimonitorin mahdollinen laatuero haittojen arvoinen?
 
(IEM-miksauksia en yrittänytkään viittä (5) vähempää. Tosin vähän kepulipelillä eli aux- tai DO-lähdön ympärille miksasin stereona saliääntä ja extrakaikua, jokaiseen viiteen yksilöllisesti)
 
NeliX4
31.01.2011 17:48:03 (muokattu 31.01.2011 17:49:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aktiivimonitoriin kunnon kaapeli:
 
hhttp://www.musicstore.de:80/de_DE/E … -/-XLR-XLR-AUDIO/art-PAH0009350-000
 
UncleFester
31.01.2011 20:13:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Aktiivimonitoriin kunnon kaapeli:
 
hhttp://www.musicstore.de:80/de_DE/E … -/-XLR-XLR-AUDIO/art-PAH0009350-000

 
Pitipä laittaa heti pari kappaletta tilaukseen!
 
www.mikseri.net/superbullets - Demo 2010 kuunneltavissa!
Tomnn
11.02.2011 15:27:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Aktiivimonitoriin kunnon kaapeli:
 
hhttp://www.musicstore.de:80/de_DE/E … -/-XLR-XLR-AUDIO/art-PAH0009350-000

 
Mitenkähän häiriöiden laita?? Keellään kokemusta? Tuohan on VARMAANKI vaan 5x2,5mm2 kumikaapelista tehty..
 
Sami_T
11.02.2011 15:42:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tomnn: Mitenkähän häiriöiden laita?? Keellään kokemusta? Tuohan on VARMAANKI vaan 5x2,5mm2 kumikaapelista tehty..
 
Tuohon hommaan on ihan omat kaapelinsa. Esim. Cordialilla http://katalog.cordial.eu/catalog2,32,34,mw52.html
 
Mikään ei myöskään estä teippaamasta sähkönarua XLR-johdon kylkeen. Toimii.
 
www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
Pauli Lappalainen
11.02.2011 15:49:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T:
 
Mikään ei myöskään estä teippaamasta sähkönarua XLR-johdon kylkeen. Toimii.

 
Miten kummassa putkahti mieleen "Terhi" ja muut Koltsun tuotteet.
 
TommyFunky
17.02.2011 14:36:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyl tässä on klassisessa paska rahatilanne loossissa, monitori pitäs hankkia mutta kunnolliseen ei ole varaa...
 
sticky fingers
22.02.2011 08:56:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainaan ketjua:
 
Etsin bändille kustannustehokasta monitorointisysteemiä. "Tietysti" tsekkasin ekan Thomannin ja sieltä vastaan tuli tuollainen SOLTON MF 200. Onko noista mihinkään?
 
Lavat on pieniä ja monitoroinnin tehtävänä on lähinnä auttaa lauluosastoa pysymään oikean nuotin läheisyydessä. Muuten lavasoundi on saatu liki aina kondikseen (kaikki kuulee kaiken), mutta noilla pikkulavoilla usein PA-on sillä tavoin aseteltu, että laulu on heikommin itse kuultavissa.
 
...
stnprkl
22.02.2011 17:23:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sticky fingers: Lainaan ketjua:
 
Etsin bändille kustannustehokasta monitorointisysteemiä. "Tietysti" tsekkasin ekan Thomannin ja sieltä vastaan tuli tuollainen SOLTON MF 200. Onko noista mihinkään?

 
Ei oo.
 
Lavat on pieniä ja monitoroinnin tehtävänä on lähinnä auttaa lauluosastoa pysymään oikean nuotin läheisyydessä. Muuten lavasoundi on saatu liki aina kondikseen (kaikki kuulee kaiken), mutta noilla pikkulavoilla usein PA-on sillä tavoin aseteltu, että laulu on heikommin itse kuultavissa.
 
Tolle purkillehan sä tarttisit viel päätteenkin. Jos ton kummempi ei tarve oo nii osta joku asiallinen käytetty. dB Technologies Opera, JBL EON, jotain tota osastoo.
 
Viltsu audiokantaja
pitk
22.02.2011 18:42:51 (muokattu 22.02.2011 18:44:19)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TommyFunky: Kyl tässä on klassisessa paska rahatilanne loossissa, monitori pitäs hankkia mutta kunnolliseen ei ole varaa...
 
...ja köyhällä ei oo varaa halpaan, markalla saa markan laitteen, jos haluaa halvan ja hyvän pitää hankkia molemmat etc etc.
 
Lukekaa nyt hyvät immeiset noi FAQ:t, sielä on jotakuinkin kaikki nämä aisat puitu jo moneen kertaan. Se, että Fränk Thomann julkaisee uuden mallin "T-box Pro Extra dägävanza & pots lojo + paras" ei muuta sitä tosiasiaa, että jostain on tingitty ja rajusti, kun hinta on kymmenesosa asiallisen laitteen hinnasta. Uskokaa pois näis se on. Jos siihen hintaan saisi oikeasti asiallista kamaa, en olisi aikanaan hankkinut niskoilleni valtavaa leasing-taakkaa ja hankkinut kunnon kamaa. Voisi myydä markanpummaajahinnalla ja kaikilla olis kivaa ;-)
 
Pitk.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Pauli Lappalainen
22.02.2011 19:21:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuokaan läjä ei ole hinnalla pilattu:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=497625
 
TommyFunky
06.04.2011 14:05:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitk: ...ja köyhällä ei oo varaa halpaan, markalla saa markan laitteen, jos haluaa halvan ja hyvän pitää hankkia molemmat etc etc.
 
Lukekaa nyt hyvät immeiset noi FAQ:t, sielä on jotakuinkin kaikki nämä aisat puitu jo moneen kertaan. Se, että Fränk Thomann julkaisee uuden mallin "T-box Pro Extra dägävanza & pots lojo + paras" ei muuta sitä tosiasiaa, että jostain on tingitty ja rajusti, kun hinta on kymmenesosa asiallisen laitteen hinnasta. Uskokaa pois näis se on. Jos siihen hintaan saisi oikeasti asiallista kamaa, en olisi aikanaan hankkinut niskoilleni valtavaa leasing-taakkaa ja hankkinut kunnon kamaa. Voisi myydä markanpummaajahinnalla ja kaikilla olis kivaa ;-)
 
Pitk.

 
Rcf 3sataakymppisiin tuli sit päädyttyä, hyvä raha-laatu suhde mun mielestä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «