Aihe: Trace Elliotteja?
1 2 3 4
J.Hollström
10.02.2011 22:56:58
Tämmönen nippu on käytössä: http://dl.dropbox.com/u/2630624/IMG_5403.JPG

Nuppi on vanhan liiton AH500X (joku lippulaivamalli aikanaan), jossa on kaikenlaista herkkua, tosin itsellä ihan peruskäytössä. Botnea on riittävästi, ja uskon että tolla pärjää joka paikassa. Nuppi on käytännössä kaksi päätteinen kotkotin (2x250W) jota voi ajaa myös yksikanavaisena jolloin tenhoa on 500W. Kaksikanavaisena noi pääteasteet voi erotella ajamaan ylä ja alataajuuksia erikseen, ja jakotaajuuden voi säätää 250Hz-1kHz:n välille. En tosin tiedä mitä käyttöö tommosella ominaisuudella bassolla olis, kai joku nörtti sillekin jonkun käytön keksisi esim. erilaisiin komeroihin ajaessa. Viilein ominaisuushan tossa koko vehkeessä on UV-lamppu joka valaisee etumaskin vihreät printtaukset komeasti.

Tärkein osuus: painoa nupilla on 29 kg.

Komerot (4x10" + 1x15") on uudempaa tuotantoa, eikä noistakaan mitään sen syvällisempää analyysiä osaa kertoa. Soundi on tanakka ja ääni kuuluu. Mulle pääasia on, että toi on mätsäävä pino.
calster
11.02.2011 00:03:05 (muokattu 11.02.2011 00:03:34)
J.Hollström: Tämmönen nippu on käytössä: http://dl.dropbox.com/u/2630624/IMG_5403.JPG

Nuppi on vanhan liiton AH500X (joku lippulaivamalli aikanaan), jossa on kaikenlaista herkkua, tosin itsellä ihan peruskäytössä. Botnea on riittävästi, ja uskon että tolla pärjää joka paikassa. Nuppi on käytännössä kaksi päätteinen kotkotin (2x250W) jota voi ajaa myös yksikanavaisena jolloin tenhoa on 500W. Kaksikanavaisena noi pääteasteet voi erotella ajamaan ylä ja alataajuuksia erikseen, ja jakotaajuuden voi säätää 250Hz-1kHz:n välille. En tosin tiedä mitä käyttöö tommosella ominaisuudella bassolla olis, kai joku nörtti sillekin jonkun käytön keksisi esim. erilaisiin komeroihin ajaessa. Viilein ominaisuushan tossa koko vehkeessä on UV-lamppu joka valaisee etumaskin vihreät printtaukset komeasti.

Komerot (4x10" + 1x15") on uudempaa tuotantoa, eikä noistakaan mitään sen syvällisempää analyysiä osaa kertoa. Soundi on tanakka ja ääni kuuluu. Mulle pääasia on, että toi on mätsäävä pino.

Tuollainen 4x10 kaappi lähtee tilaukseen, lähinnä siksi että on portitettu ja se että mätsää nupin kanssa.

Ps. On muuten todella paina nuppi mikä sulla on, omani on uusinta mallia oleva ja sekin suht painava, 17 kg.

Mitenkäs muuten nyt kun AH600-12 nupissa on kaksi putkea, NIIN miten kauan putket hybrideissä kestää ja miten tai mistä huomaa että onko putket menneet vahoiksi.
calster
11.02.2011 10:23:03
HYBRIDIN PUTKISTA VIELÄ:

Kun putkia vaihtaa niin pitääkö niitä jotenkin säätää vai riittäkö pelkästään pois otto ja uusi tilalle taktiikka?.
Antti K.
11.02.2011 10:33:03
calster: HYBRIDIN PUTKISTA VIELÄ:

Kun putkia vaihtaa niin pitääkö niitä jotenkin säätää vai riittäkö pelkästään pois otto ja uusi tilalle taktiikka?.

Ei tarvii, olet vain suurinpiirtein selvinpäin kun vaihdat, jottei tule vahinkoa! :)

Onnistuneen asennuksen kunniaksi voi sitten jälkeenpäin vähän kippistää!
Mr.Sit.com
11.02.2011 10:43:22
J.Hollström:
...UV-lamppu...

UV-lampun mainostaminen unohtu iteltä kokonaan :D Saa hyvän syyn käyttää valkosta t-paitaa keikalla.

Ja hitsi, hävisin kahdella kilolla :D mulla tosin ilman jakosuodinta, mutta onhan sitten se 100w enemmän tehoa, ihan kuin sitä täysillä koskaan tarttis tuutata...

Ja jakosuotimesta sen verran, että itellä suunnitelmissa semmonen perversio että tekisin semmosen kakskanavaisen systeemin, missä puhdas tulis kokonaan TE:stä ja muro/särökanava tulis bassotaajuudet TE:stä ja keski- ja ylätaajuudet jonkun pienen A-putkinupin läpi tohon 15" ALTin kaappiin... Mut musta löytyykin vähän soundseekerin vikaa :D
Ihan vitun sama mä oon vittu rock-stara
calster
11.02.2011 11:07:55
Antti K.: Ei tarvii, olet vain suurinpiirtein selvinpäin kun vaihdat, jottei tule vahinkoa! :)

No perkll, odotan innolla putkien vaihtoa :D
J.Nikkanen
11.02.2011 11:14:41
Antti K.: Ei tarvii, olet vain suurinpiirtein selvinpäin kun vaihdat, jottei tule vahinkoa! :)

Myös suoriudutun työviikon kunniaksi voi vähän kippistää. Otan tänään ainakin kaksi olutta, Kozel mediumia.

Mitenkä ihmeessä tuo Jukin Trace painaa noin julmetusti? Onko kenties kuoret sitten ihan teräksestä? Täytyypä punnita tuo oma SWR, saattaa senkin paino yllättää. Tosin, teho on suoraan verrannollinen painoon ja saundiin. Enemmän painoa, enemmän saundia.
Symbaalit ovat jokatapauksessa syvältä: niillähän vain peitetään huonoa rumpujen soittoa! -Jeff Beck
Mr.Sit.com
11.02.2011 11:23:20
pahaeno:
...Tosin, teho on suoraan verrannollinen painoon ja saundiin. Enemmän painoa, enemmän saundia.

Tätä täytyy ain itelleki muistuttaa kun noita roudailee :D
J.Hollström
11.02.2011 13:27:13
Mr.Sit.com: Ja jakosuotimesta sen verran, että itellä suunnitelmissa semmonen perversio että tekisin semmosen kakskanavaisen systeemin, missä puhdas tulis kokonaan TE:stä ja muro/särökanava tulis bassotaajuudet TE:stä ja keski- ja ylätaajuudet jonkun pienen A-putkinupin läpi tohon 15" ALTin kaappiin... Mut musta löytyykin vähän soundseekerin vikaa :D

Mä en oo ihan varma onko tossa mun nupissa mahdollista ajaa noita päätteitä eri signaaleilla, juurikin siten että ylätaajuuksia laittas esim. särölle. Täytynee perehtyä asiaan. Ainakin manuaalissa on jotain höpinää stereoefektien käytöstä.
mahi
11.02.2011 14:10:21
Mulla on nuppina ah300sm gp-7, jostain ysärin puolestavälistä. Pääte on vaihdettu 500 wattiseen. Onkohan nupissa joku vika kun tuntuu että saa olla gaini kasilla ja vola täysillä että kuuluu rumpujen ja skitan läpi? Rumpali on kyllä tosi kovakätinen ja soittaa taman kasari artstareilla eli melkosesti jytisee... Ja Calsterille terveisiä, ostin sulta sen mustan fenderin 2009, Ykköspelini :D!
Huh huh, kuumahan tässä tulee!
Mr.Sit.com
11.02.2011 14:22:29
mahi: Mulla on nuppina ah300sm gp-7, jostain ysärin puolestavälistä. Pääte on vaihdettu 500 wattiseen. Onkohan nupissa joku vika kun tuntuu että saa olla gaini kasilla ja vola täysillä että kuuluu rumpujen ja skitan läpi? Rumpali on kyllä tosi kovakätinen ja soittaa taman kasari artstareilla eli melkosesti jytisee... Ja Calsterille terveisiä, ostin sulta sen mustan fenderin 2009, Ykköspelini :D!

Kokeiles laittaa lyhyt (tai saa toki olla pitkäkin) plugipiuha efektilenkkiin jos sulla ei oo siinä mitään jo valmiiks. Itellä oli kans vähän vastaavaa, toi toimenpide korjas tilanteen.

Toki kaapin elementtien herkkyyskin liittyy olennaisesti kuuluvan mökän määrään, mikä kaappi käytössä?
mahi
11.02.2011 14:26:46
Kun ei löydy efektilenkkiä :D Ja kaappina on marsun joku 4x10
Huh huh, kuumahan tässä tulee!
okabass
11.02.2011 14:39:54 (muokattu 11.02.2011 14:40:06)
J.Hollström: Mä en oo ihan varma onko tossa mun nupissa mahdollista ajaa noita päätteitä eri signaaleilla...

Sun nuppis on ihan liian kevyt tuollaiseen. Oikein raskaissa malleissa on varmasti tuo ominaisuus. ;)
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Mr.Sit.com
11.02.2011 14:40:58
mahi: Kun ei löydy efektilenkkiä :D Ja kaappina on marsun joku 4x10

Okkei. Marsun kaapeista en tiedä, semmonen käsitys (siis pelkästään lähinnä täältä luetusta) on että niissä ei mikään maailman paras mökäsuhde ole? Saatan olla väärässäkin. Ei kyllä pitäis normikunnossa olevat vehkeet olla noin hiljasia, tai ainakin omaan korvaan kuulostaa omituiselta.
pekezu
11.02.2011 16:30:33

Täällä on yhden 1210- kombon omistaja. Käsittääkseni tuo on 80-luvun tuote, 200W päätteelläs ja 4x10" elementeillä.

Ääntä lähtee niin ettei älykään. Murakka, selkeä soundi. Joskus olin jo tyhmyyksissäni myydä, mutta onneksi tulin järkiini. Elementit on vaihdettu, mutta yllättävän vähän vaihtui soundi. Celestionit meni tilalle, entiset oli ilmeisesti saman firman tötteröt myös.
"Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada
Mr.Sit.com
11.02.2011 16:48:40
pekezu: Täällä on yhden 1210- kombon omistaja. Käsittääkseni tuo on 80-luvun tuote, 200W päätteelläs ja 4x10" elementeillä.

Ääntä lähtee niin ettei älykään. Murakka, selkeä soundi. Joskus olin jo tyhmyyksissäni myydä, mutta onneksi tulin järkiini. Elementit on vaihdettu, mutta yllättävän vähän vaihtui soundi. Celestionit meni tilalle, entiset oli ilmeisesti saman firman tötteröt myös.

Joo noissa varsinkin vanhimmissa jotkut customina Trace Elliotille tehdyt elementit, siitä ollut täälläkin puhetta. Hyvinhän ne puhisee :D pitäiskö sitä oikeen huone perustaa kun näitä TE:n onnellisia omistajia täältä löytyy?
okabass
11.02.2011 17:32:25 (muokattu 11.02.2011 23:37:18)
Mulla oli AH500 vm. -81 työkoneena vuosina 1985- 2005. Pelkkää hyvää sanottavaa: aina toimi ja hyvällä soundilla. Varakoneena vieläkin.
Ja mikä parhainta: ihanan raskas.
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
calster
11.02.2011 22:33:57 (muokattu 12.02.2011 00:51:39)
NONIIIIIIIN! PERKLLLL! HUUUH! ..KAUHUA! MAANANTAIKAPPALE!

Se siitä DV247:n palvelusta!, Ostin kyseisestä putiikista Tracen nupin joka oli EX DEMO.
Hinta oli aikalailla 300 euroa halvempi huin uusi
Myyntitekstissä luki että käynyt huollossa ja kaikki kunnossa.
No ensiksi kävi mielessä että miksi myyvät moista KOSKA sivuilla lukee että EX DEMOT myydään yleensä vain ja ainoastaan kun tuotetta ei enää valmisteta ja sitä rataa.
....No tuotahan nuppia hyvinkin edelleenkin valmistetaan.

Ongelmia luvassa:

Nuppia alkoi pitämään rätinää ja sirinää hetkittäin mitä enemmän volaa laittoi.

Avasimme nupin ystäväni kanssa joka työkseenkin tekee hommia sähkölaitteiden parissa / kuten myös harrastaa niitä.
Rumpukapulalla kevyesti naputtaen vahvistimen sisäosia silvisi sitten ongelma.
Ongelmana oli "avoin" johtoliitin(metillia, ei päällystetty(naaras) joka oli tehnyt pienen "vekin konkan pintaa ja siis "maadoitti" siihen.
Koputtelemalla vahvistimen runkoa ja etenkin piirilevyä ja liittimiä ongelma paheni.
-
Ratkaisu :D
Väänsimme liittimen pois konkan kyljestä ja ongelma RATKAISTU.

MUTTA herää kysymys , MIKSI tuote oli edullisesti myynnissä?.
Ongelma on aivan selvästi ollut jo pitkään, ellei valmistutksesta asti ja sitä ei kenties olla osattu korjata TAIKKA ei edes yriettykkään.
NO nämä spekulaatioita mutta kuitenkin pistää miettimään.

Kaikki kuitenkin nyt kunnossa ja enemmän vahvistinta testanneena (tänään) voin sanoa että todella hyvä saundinen nuppi on ja diggailen takapakeista huolimatta todella paljon koneesta.

Nimim: Huolella alamäestä ylämäkeen . DIEEEM!
J.Hollström
11.02.2011 22:39:44
okabass: Ja mikä parhainta: ihanan raskas.

Tää on kyllä mahtavaa. Parasta mitä rahalla saa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)